Film på hjemmesiden
Fra : Henny Stewart

Dato : 14-02-10 00:51

Hej alle

Hvis man nu gerne vil vise en stump film på ens hjemmeside, og hvis man er
blevet lidt træt af at være afhængig af YouTube eller Vimeo eller lignende
services, hvordan bærer man sig så bedst ad?

Der er ikke en streamserver til rådighed, og produktet skal helst kunne ses
i hvilken som helst browser og på hvilken som helst platform uden at
brugeren skal downloade noget eller kompromittere sine
sikkerhedsindstillinger.

--
Henny Stewart
http://hennystewart.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-02-10 01:41

Den 14-02-2010 00:51, Henny Stewart skrev:
> [...]
> ses i hvilken som helst browser og på hvilken som helst platform uden at
> brugeren skal downloade noget eller kompromittere sine

Hej

Det løser ikke helt dit problem her og nu, men det kunne
jo være rart at kunne sige, at du kunne bruge video tag'et
HTML 5:

http://blog.cabana.dk/html-5/

https://developer.mozilla.org/En/Using_audio_and_video_in_Firefox

Men det er ikke alle browsere, som understøtter video tag'et
og andre HTML 5 tags. Video tag'et virker dog i Firefox.

Hvis du vil være fri for tjenester som youtube, skal du nok
have fat i en Flash-afspiller.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Tom Andersen

Dato : 14-02-10 15:53

"Henny Stewart" <spam@stewart.tk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ses i hvilken som helst browser og på hvilken som helst platform uden at
> brugeren skal downloade noget eller kompromittere sine

Du bruger enten Flash eller linker simpelthen til videoen i et format og en
passende komprimering til henholdsvis Windodows og Mac og lader brugeren
vælge.
Så vil filmen afspille i brugerens medieplayer.

Tom

Fra : Edmund

Dato : 14-02-10 22:04

> [...]
> ses i hvilken som helst browser og på hvilken som helst platform uden at
> brugeren skal downloade noget eller kompromittere sine

F.eks mpeg4/h.264 i en flash player.

http://www.longtailvideo.com/

I readme.html der er i mediaplayer.zip er der link til setup wizard.

http://www.longtailvideo.com/support/jw-player-setup-wizard som hjælper
en med forskellig opsætning af selve afspilleren.

Jeg bruger Handbrake til mpeg4/h.264 konverteringen
http://handbrake.fr/

eller http://www.mediacoderhq.com/ som dog nogle gange skal kvæles efter
endt arbejde, ellers fortsætter den med at bruge cpu kræfter på min
Windows 7.

Mvh Edmund

Fra : PostMan

Dato : 15-02-10 18:42

Henny Stewart har bragt dette til os:
> [...]
> skal downloade noget eller kompromittere sine sikkerhedsindstillinger.

Hejsa

Den her synes jeg er ok nem at gå til, hvis man vil have flash film til
at ligge på sig egen server. og den er gratis!

http://flowplayer.org

Vh

PostMan