Skoda Superb Combi - nice :)
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 09:54

Fra : KASO

Dato : 13-02-10 11:34

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4b7668be$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er jo lige før, man bør ta' ned for at få sig en prøvetur:
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c02%5c13%5c370414&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter

Betragteligt kønnere end den nuværende sedatchback

Så mangler vi lige danske priser.....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 11:51

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Betragteligt kønnere end den nuværende sedatchback

Absolut

> Så mangler vi lige danske priser.....

BJ har vist vejen -> mellem 319 og 570.000 kr

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-02-10 11:38

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> Det er jo lige før, man bør ta' ned for at få sig en prøvetur:

De danske priser ser også ud til at være ok.

Jeg havde selv denne på listen over Van's, men den kan ikke trække 2 ton.

http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=PriceTable&strModel=Superb
Combi&now=13-02-2010 11:39:32

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 11:53

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen news:4b76811a$0$56776

> De danske priser ser også ud til at være ok.

Plus det "løse" !! (navi, kurvelys osv)
www.skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=Accessories&strModel=Superb
Combi&now=13-02-2010 11:52:29

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-02-10 12:04

KLIP

> Plus det "løse" !! (navi, kurvelys osv)

Jep og det løber godt op på hvide plader.

På gule er den stadig at få til en fin pris.

Den 170Hk 4x4 samt den 260Hk 4x4 må trække op til 2 ton.

!70Hk er efter min mening for brystsvag og benzineren, der løber
brændstoffet igennem.

En skam de ikke laver den med en "Audi-diesel" på godt 245Hk.

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-10 12:36

> !70Hk er efter min mening for brystsvag og benzineren, der løber
> brændstoffet igennem.
170hk og 350nm det burde altså være nok til 2000kg på krogen. Vores firmaøse
en MB sprinter med vægt på lige knap 3500kg og 2500kg på krogen køre fint
derud af og den har kun 150hk og 320nm. Bevares, der skal da geares ned til
5. og så holder den kun 80-90km/t op ad de store lange bakker her i DK. Ned
i 4. gear og man kan køre hurtigere.

> En skam de ikke laver den med en "Audi-diesel" på godt 245Hk.
Så konkurrere den for meget med VW og Audi ;)

--
Klaus G.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 12:52

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Hva er den da opgivet til km/l?

> [...]
> geares ned til 5. og så holder den kun 80-90km/t op ad de store lange
> bakker her i DK. Ned i 4. gear og man kan køre hurtigere.

Jep - bli' venligst i højre vejbane

> Så konkurrere den for meget med VW og Audi ;)

Enig !

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-02-10 13:15

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva er den da opgivet til km/l?

Det står jo også på Skoda's hjemmeside..;)

Men her er det for samtlige udgaver:

http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=TechnicalData&strModel=Superb
Combi&now=13-02-2010 13:15:32

170 4x4 gennemsnit: 15,4
260 4x4 gennemsnit: 9,8

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 13:28

> 260 4x4 gennemsnit: 9,8

Det er muligheder for forbedring, ka jeg læse
En BMW 530ix 4x4 med 272 hk kører 12,2 km/l - hallo !
(13 km/l som baghjulstrækker alene)

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-02-10 15:24

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er muligheder for forbedring, ka jeg læse
> En BMW 530ix 4x4 med 272 hk kører 12,2 km/l - hallo !
> (13 km/l som baghjulstrækker alene)

Hvorfor skal det være så surt og så med 4x4.

Nap en 550i med 367Hk samt rent baghjulstræk og blæs på de sidste 1,1 km/l
....)

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-02-10 13:19

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så konkurrere den for meget med VW og Audi ;)

Mon ikke koncernen selv ved det, da jeg vil tro, de godt kender termen
'indtægtsmaksimering'..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-10 12:34

Den Sat, 13 Feb 2010 11:52:46 +0100 skrev Mogens (K):

> Plus det "løse" !! (navi, kurvelys osv)

Men uden ekstraudstyr som blinklys, ligesom alt andet VAG der
importeres til DK?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 12:51

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Men uden ekstraudstyr som blinklys, ligesom alt andet VAG der
> importeres til DK?

Mon ikke der er det i sidespejlet?

Fra : Allan F

Dato : 13-02-10 12:53

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo lige før, man bør ta' ned for at få sig en prøvetur:
> [...]

Bestilte en i Januar, til levering i April.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 12:55

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Bestilte en i Januar, til levering i April.

Lyder rigtig godt, Allan

Hvilken model, farve, udstyr osv.?

Fra : Allan F

Dato : 13-02-10 13:57

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Lyder rigtig godt, Allan
>
> Hvilken model, farve, udstyr osv.?

Elegance, Sølvgrå, 170 Hk Diesel, DSG, Sort Læder, Alarm, Soundsystem,
Bolero radio og et par andre småting.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 14:11

> Elegance, Sølvgrå, 170 Hk Diesel, DSG, Sort Læder, Alarm, Soundsystem,
> Bolero radio og et par andre småting.

Nice - så ryger vi der-op-ad

Fra : Allan F

Dato : 13-02-10 14:16

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nice - så ryger vi der-op-ad

Tjah - med reservehjul og låsebolte og et par andre småting bliver det
273.000

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 14:20

> Tjah - med reservehjul og låsebolte og et par andre småting bliver det
> 273.000

He he - prisen på en Seat Leon TDI 170 FR med samme motor og gear samt
udstyr af een eller anden slags :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-02-10 15:31

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tjah - med reservehjul og låsebolte og et par andre småting bliver det
> 273.000

Det koster potten i Sverige som basisudgave...)

Med diverse udstyr kommer den op på siger og skriver 355.400 Skr inkl.
moms..

mvh/Bjørn J.

Fra : Steen F.

Dato : 15-02-10 00:11

Mogens (K) wrote:
> Det er jo lige før, man bør ta' ned for at få sig en prøvetur:
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c02%5c13%5c370414&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter

Jeg synes stadig at ordet "Skoda" har en grim smag i min mund. Sikkert
uretfærdigt, men måske fordi de har lavet det værste lort i 30 år i
østblok-tiden. Det hænger stadig ved. Jeg blev fragtet rundt i en 105 LS i
nogle triste teenageår Jaja bare kald mig sær hehe Men jeg vil fandme
ikke køres ned af en Skoda - det skal mindst være en Bentley!