Har vundet småsag - næste skridt?
Fra : Anders

Dato : 12-02-10 13:26

Hej i dygtige mennesker,

Jeg har vundet en penge-sag i retten (småsag) vedr. nogle penge en
ekskæreste skyldte mig. Hun er blevet dømt til at betale mig pengene
retur. Men det har hun ikke gjort indenfor fristen på 14 dage. (Jeg har
givet hende lidt mere tid)

Hun nægter at betale, men retten har pålagt hende det. Hvad skal jeg så
gøre nu?
Beløbet er under 50.000 kr.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen,

Anders

Fra : Ole C

Dato : 12-02-10 13:56

Anders skrev blandt andet:

> [...]
> har givet hende lidt mere tid)
>
> Hun nægter at betale, men retten har pålagt hende det. Hvad skal jeg

Gå til fogedretten?

--
vh
Ole C

Fra : Anders

Dato : 12-02-10 14:00

Ole C skrev:

> Gå til fogedretten?

Jo tak, Ole. Men hvordan foregår det? Skal jeg ringe til dem eller? Jeg
skal vel sende nogle papirer afsted? Har set at der er nogle formularer
på nettet, men hvilke skal jeg bruge?

Og da jeg allerede har forklaret retten hvordan det hænger sammen, kan
jeg så nøjes med at henvise til den sag (småsag) eller skal de have alle
bilag igen?

- Anders

Fra : Jubii

Dato : 12-02-10 14:30

"Anders" <news@andersravn.dk> skrev i meddelelsen

> Jo tak, Ole. Men hvordan foregår det? Skal jeg ringe til dem eller?
> Jeg skal vel sende nogle papirer afsted? Har set at der er nogle
> formularer på nettet, men hvilke skal jeg bruge?

Jeg skrev blot et alm. brev, og der er ikke kommet protester over det
endnu. jeg skrev det sådan lidt formelt a.la. "Hermed anmodes
fogderetten i....." o.s.v.

> Og da jeg allerede har forklaret retten hvordan det hænger sammen, kan
> jeg så nøjes med at henvise til den sag (småsag) eller skal de have
> alle bilag igen?

Bortset fra den originale dombogsudskrift, gør det ikke noget du
medsender alle bilag igen, i kopi.
Det gør heller ikke noget hvis du forudbetaler retsafgiften til
fogderettens girokonto i den retskreds det drejer sig om.
Det er 300 kr. hvis kravet er under 3000 kr. og 600 hvis over. (næste
grænse kender jeg ikke) I hvert fald i Glostrup retskreds.

Fra : Jubii

Dato : 12-02-10 14:16

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Gå til fogedretten?

Ja, det gør man og vedlægger den oprindelige dom. (udskrift af dombogen)
Husk at medregne alle retsafgiter m.m. i begæringen til fogderetten.

Jeg er i gang med en lignende sag mod en dan-taxi chauffør, der mener
han kan køre mig ned og ødelægge et cykelhjul, og så benægte det
bagefter til fogden. Nu er 1200 kr. blevet til 2860 kr.

Kan jeg som privatperson anmelde ham til ribers som dårlig betaler (når
den tid kommer)?
Ellers vil jeg lade en advokat varetage en retslig incasso, og lade
advokaten anmelde ham.