Ny stafet: Dansk underholdningsmusik.
Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 00:59

Jeg ser til min skræk, at jeg fået stafetten igen!!!
Jeg har med stor interesse, fulgt med i den nys overståede "Politisk
agitation". Det har været et godt emne, så en tung arv at løfte.

Jeg vil vælge et bredt emne som dansk underholdningsmusik. Lidt med
tanke på Grethe Søncks død.
Mon ikke vi alle, uanset hvor vi normalt er musikalsk, har en eller
anden banal dansk "slager" eller sang, som vi sætter pris på.
Der må meget gerne komme en begrundelse, hvorfor man netop vælger det
pågældende stykke musik.
Og provokerende må valget også godt være.

Troels og Rebecca i "Bøf med løg". Det er på alle måder så dansk som det
kan blive. Selv mere dansk end nationalsangen. Jeg har altid moret mig
over dem. De er lige så skøre som mange af os andre.
Jeg føler stor samhørighed med dem. Og spiser også gerne bøf med løg.

http://www.youtube.com/watch?v=a3YBqR2AhZc&feature=PlayList&p=EB5383E2017CE5CD&playnext=1&playnext_from=PL&index=8

Også at foreslå denne: "En nat på jorden" med Johnny Madsen, vil af
nogen her i gruppen, sikkert opfattes som en provokation. Men smil af
det, det er ikke ondt ment

http://www.youtube.com/watch?v=A8VRVu7T0Lo

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : P.Petersen

Dato : 13-02-10 01:48

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Hej Henning.
Fed tråd.
Jeg bryder mig ikke særligt meget om nummeret men det fyldte en del i min
barndom. Lol.
http://www.youtube.com/watch?v=ubGi6dmSQMc

Men på den anden side er vi vel alle sammen mere eller mindre
røvballeagtige, uanset uddannelse, job eller løn.
Med venlig hilsen
Pelle
P.S.
Glemte lige den her. Kan jeg rigtig godt lide. Depressiv, trist og alligevel
livsbekræftigende.
http://www.youtube.com/watch?v=FxvoZlfDWBk

Fra : Alfred Bovin

Dato : 13-02-10 03:00

> Glemte lige den her. Kan jeg rigtig godt lide. Depressiv, trist og
> alligevel livsbekræftigende.
> http://www.youtube.com/watch?v=FxvoZlfDWBk

Er det dansk underholdningsmusik?

Fra : Max

Dato : 13-02-10 08:52

Hej Alfred

> Er det dansk underholdningsmusik?

Ja da, nogen indvendinger mod det ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-10 09:23

> Ja da, nogen indvendinger mod det ?

Jeg opfatter ordet underholdningsmusik som en betegnelse fra fortiden, som
DR bl.a. brugte i forbindelse med deres Teddy Pedersen-koncerter og
lignende.

http://leksikon.org/art.php?n=1799 har denne definition:
"Der trådte en spaltning frem mellem seriøs og let musik. Efter Beethoven
udviklede der sig en speciel underholdningsmusik knyttet til de borgerlige
saloner. Sammen med dele af den moderate romantik blev dette til det
borgerlige publikums vigtigste musik. Den kendetegnes af enkle,
klicheprægede formskemaer og melodier i en ukompliceret sats. Det element
som den seriøse tradition afgrænsede sig fra, blev rendyrket og stivnede til
klicheer i denne underholdningsmusik."

Altså let klicheagtig musik beregnet til at fylde lydbilledet, men ikke til
at lytte til eller fordybe sig i.

Så nummeret må siges at ramme ind i genren.

Men derfor behøver det vel ikke at være så snævert, at man ikke kan finde
musik man selv er blevet underholdt af?

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 10:32

On 13-02-2010 09:22, Alex Linaa wrote:
> Altså let klicheagtig musik beregnet til at fylde lydbilledet, men ikke til
> at lytte til eller fordybe sig i.
> Så nummeret må siges at ramme ind i genren.

Tak for ordbogens forklaring. Jeg havde ikke selv tænkt på, at slå ordet
"underholdningsmusik" op.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 11:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Tak for ordbogens forklaring. Jeg havde ikke selv tænkt på, at slå ordet
> "underholdningsmusik" op.
>
> Henning.

Her er lige et par stykker mere. De er i den helt traditionelle
underholdningsmusik-stil. I en meget glad form:

Selfølgelig Walter Scholtz: www.youtube.com/watch?v=Ti_uY1gZ7A4

og Stefan Mross: http://www.youtube.com/watch?v=SrLVbhcJdaQ&translated=1

Hvordan kunne jeg glemme dem?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 12:04

meddelelsen news:4b7684e2$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Selfølgelig Walter Scholtz: www.youtube.com/watch?v=Ti_uY1gZ7A4
>
> og Stefan Mross: http://www.youtube.com/watch?v=SrLVbhcJdaQ&translated=1
>
> Hvordan kunne jeg glemme dem?

Og så fandt jeg lige den her. Det lyder jo fantastisk

http://www.youtube.com/watch?v=_x7RkPTvapY&feature=related

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-02-10 12:49

meddelelsen news:4b76872f$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4b7684e2$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og så fandt jeg lige den her. Det lyder jo fantastisk

Helt bestemt - men særlig danske er de da ikke, vel?

Og emnet er jo DANSK underholdningsmusik *SS*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 12:56

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Helt bestemt - men særlig danske er de da ikke, vel?
>
> Og emnet er jo DANSK underholdningsmusik *SS*

> mvh Eva

Shit! - den havde jeg sgu helt misset. Den der med "dansk".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 13:02

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Helt bestemt - men særlig danske er de da ikke, vel?
>
> Og emnet er jo DANSK underholdningsmusik *SS*

Det skal da være dansk underholdningsmusik. Jeg pudser lige brillerne.
HOV! - nå, de ligger ude i køkkenet.

Men angående dansk underholdningsmusik har vi vel egentlig kun eet orkester
indenfor den stil. Eller to.

IB GLINDEMANDS ORKESTER - Værsågod: (Her er lydklips-musilighed)
http://www.glindemann.dk/lyd.html

og reserve-Ib Glindemands Orkester. nemlig BOGEYMAN BAND:
http://bogeyman.dk/hvad.php

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 13:19

On 13-02-2010 13:01, Åge Halldorsson wrote:
> IB GLINDEMANDS ORKESTER - Værsågod: (Her er lydklips-musilighed)
> http://www.glindemann.dk/lyd.html

Man skal være mere end meget bredt favnende, hvis Glindeman falder ind
under stafettens emne.

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-10 10:35

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Passer denne så lidt bedre

http://www.youtube.com/watch?v=awgDLlSv8DM

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 11:05

On 14-02-2010 10:34, Benny Mortensen wrote:
> Passer denne så lidt bedre
> http://www.youtube.com/watch?v=awgDLlSv8DM

Det må jeg sige ja til. Kai Normann Andersen var en mester i, at
komponere den ene charmerende melodi efter den anden. Han har også flere
musicals/operetter på samvittigheden. Jeg husker bl.a. "Gøngehøvdingen",
som for mange år siden, blev opført i det daværende "Radioteatret".

Mange af melodierne her fra "Mød mig på Cassiopeia", vil sikkert bestå
evigt.
Men, syntes jeg, ser man selve filmen, så virker den meget gammeldags.
Men det ændrer ikke med musikkens charme.

Henning.

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 13:08

On 13-02-2010 12:48, Eva Schmidt wrote:
> Helt bestemt - men særlig danske er de da ikke, vel?

Jeg har ovenfor besvaret Hr. Halldorsson.
Det må være Johnny Madsen og Bryghuset der har været for meget på en gang.
Har du noget bud på, hvad du syntes er dansk underholdningsmusik ?

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-10 10:36

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Mener du " For meget Bryghus & for lidt Johnny " ? ))

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 11:07

On 14-02-2010 10:35, Benny Mortensen wrote:
> Mener du " For meget Bryghus& for lidt Johnny " ? ))

Jeg vil ikke være mere konkret.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 18:56

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Og emnet er jo DANSK underholdningsmusik *SS*
>

> mvh Eva

Hvorfor jeg også lige vil bringe et par links, med noget nyt på youtube.

Man kan da vist dårligt komme udenom at man ikke kan komme selve indbegrebet
af dansk underholdningsmusik meget nærmere end lige dette musik. Afslappende
dinnermusik.
Og så af extrem høj kvalitet, med dejlige bløde saxofoner:

http://www.youtube.com/watch?v=UvFCyci9xDc&translated=1

http://www.youtube.com/watch?v=scegpJz5qsM&feature=related'

http://www.youtube.com/watch?v=pgyY6sTIrO4&feature=related

Og så lige denne landeplage med samme orkester - selv om den nok ikke kommer
så tæt på den man kaldert almindelig underholdningsmusik - Det er nok
normere hit-party-musik.
http://www.youtube.com/watch?v=zqM8meDg0V0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 19:16

On 13-02-2010 18:56, Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=pgyY6sTIrO4&feature=related

> Og så lige denne landeplage med samme orkester -

Kim & Hallo med "Den eneste ene", "Aj aj aj" og Love Me".

Søde melodier og tekster.
Og man danser til. Perfekt. Underholdning der passer godt til en tur i
byen, en lørdag aften.
(Hvis menuen så samtidig er "Bøf med løg", så er det superdansk og konen
er glad).

Tja...dit sidste eksempel er jo lidt "spøjst". Det er faktisk lidt
hærværk mod de "Tre små Kinesere". Hwa sir do....?

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 20:26

> Tja...dit sidste eksempel er jo lidt "spøjst". Det er faktisk lidt hærværk
> mod de "Tre små Kinesere". Hwa sir do....?

Jeg siger "jo". Den ligner temmelig meget. Men det er ikke Kim´s opfindelse.
Det er en oversættelse af en tysk mega-slager. Den var forøvrigt mindst lige
så populær i Tyskland som i Danmark, for 4-5 år siden. Sån cirkus.

http://www.youtube.com/watch?v=A3ucwp9qAa4&translated=1

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-10 10:46

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Nej man burde jo være mere syg....

Så kunne man jo øve sig på denne....

http://www.youtube.com/watch?v=fpqeYBtV_ws

Så kunne man synge den duet med Thomas Eje...
Han kan ikke lide den, den gamle harpe sang ham altid under bordet...

Så skal man vel heller ikke glemme denne, som hun jo nærmest gjorde
udødelig.

http://www.youtube.com/watch?v=ExG82UlLCm4&feature=related

Hvilket desværre kun gjalt sangen...

Det var så egentligt meningen, at disse skulle være efterfulgt af

Det er mig, der har ordnet Klaus Jørgen, med Gy Holdorff.
Desværre var den ikke at finde nogen steder....

Så lad os i stedet tage smukt afsked med Grethe Sønck med denne

http://www.youtube.com/watch?v=H2cUqJjxNEU

Æret være hendes minde...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 11:17

On 14-02-2010 10:46, Benny Mortensen wrote:
> Så kunne man jo øve sig på denne....
> http://www.youtube.com/watch?v=fpqeYBtV_ws

Ja, nogle piller i "Bryghuset" vil hjælpe.

> Så lad os i stedet tage smukt afsked med Grethe Sønck med denne
> http://www.youtube.com/watch?v=H2cUqJjxNEU

Ja ikke alene hendes "slagere", vil hun blive husket for.
Og hendes, ikke selvhævdende deltagelse i meget andet, vil blive savnet.

Henning

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 13:03

On 13-02-2010 12:04, Åge Halldorsson wrote:

> Og så fandt jeg lige den her. Det lyder jo fantastisk
> http://www.youtube.com/watch?v=_x7RkPTvapY&feature=related

Et børnekor er altid godt.
Men jeg henleder opmærksomheden på, at emnet er "DANSK underholdningmusik".
Det skulle ikke undre mig, om en kommende stafet kunne blive "TYSK
underholdningsmusik".
I så fald skal jeg nok deltage.
Du må kunne komme med et par mere relevante eksempler.

Henning.

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 13:01

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 13:05

> Jeg henleder opmærksomheden på, at emnet er "DANSK underholdningmusik".

Jeg har lige opdaget det. Jeg missede det totalt. Eva kom lige med en lille
bemærkning om det.

Jeg har lige kommet med et par gode eksempler på dansk underholdningsmusik
dor et øjeblik siden, da jeg opfdagede at jeg havde misset det med "dansk".

> Det skulle ikke undre mig, om en kommende stafet kunne blive "TYSK
> underholdningsmusik".

Det ved man aldrig. Eller måske hollandsk. Det er jo ved at blive så
populært i landet.

> I så fald skal jeg nok deltage.

Det tror jeg også jeg vil, hehe

> Du må kunne komme med et par mere relevante eksempler.

Du kigger lige i min foregående tråd. der har jeg også lagt lydeksempler

Hilsen og ups! Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 10:26

On 13-02-2010 08:51, Max wrote:

> Ja da, nogen indvendinger mod det ?

Se min kommentar ved det tidligere indlæg.

Henning.

--
----------

Fra : Max

Dato : 13-02-10 13:12

Hej Henning

> Se min kommentar ved det tidligere indlæg.

Jeg ville nu gerne have haft svar fra Alfred.

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 10:24

On 13-02-2010 03:00, Alfred Bovin wrote:
> Er det dansk underholdningsmusik?

Ja det falder ind under emnet.
Jeg tror, at det er meget forskelligt, hvad vi hver især forbinder med
underholdninsmusik. Det der kendetegner f.eks. Giro 413, er ikke så
meget sangene/numrene, som kan være meget forskellige, men det, at de
alle handler om følelser og kærlighed. På godt og ondt.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 11:10

"Alfred Bovin" <alfred@bovin.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]

Hi hi. Ja, det er godt nok dejlig underholdningsmusik.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 10:14

On 13-02-2010 01:48, P.Petersen wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=ubGi6dmSQMc

> P.S.
> Glemte lige den her. Kan jeg rigtig godt lide. Depressiv, trist og

"Ved landsbyens gadekær". Den er jeg også vokset op med, men i 78'ernes
tid.
Der i oldtiden, var det en herrestemme der sang den. Jeg husker sikkert
forkert, men jeg mener, at det var Valdemar Davids. Også dengang et
populært Giro 413 hit.

"Uden dig". Jeg må tilstå, at jeg aldrig har hørt efter hvad de synger,
så først nu læser jeg teksten, som er evig aktuel. Hjertekvaler som tit
er resultatet af livet tilfældigheder. :-|

Gode bud i hver sin ende af emnet. Jeg kommer selv med endnu et dansk bud:

Kim Larsen: "Blip Båt".

Denne enkle sang, beskriver meget godt mange danskeres tilværelse.
Forudsigelighed og det der er værre: "det går jo godt nok".

Det er en tekst, der fortæller en historie. Om det liv, som skifttende
regeringer altid bilder os ind er det bedste: "småt er godt", for der
skal spares og beskæres.

http://www.youtube.com/watch?v=7-Gvcw67Jlw

Sangen er gammel, måske tilbage fra midten af 60'erne, Den blev
hængende i ætheren lang tid, og jeg hører den stadig med fornøjelse.

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 11:30

> [...]

Så har vi igen fat i en stafet med min fortrukne musik. Dejligt. Men
underholdningsmusik er jo også på stærk fremmarch her i landet, må man nok
antyde.

Det link er simpelthen underholdningsmusik af højeste klasse, når der
virkelig skal underholdningsmusik på programmet. Men jeg kan ikke fordrage
Hilda musik. Hun ødelægger det hele for æslet, med denne udgave af hittet.
Den sang er jo fantastisk når den er med Keld og hans æsler. Jeg kan bare
ikke finde den på youtube. Den her udgave er gyselig. Det er synd for Keld
at hun tvinger ham til at synge den sammen med hende. Uha uha.
Det var forøvrigt den første plade jeg kan huske, som åbnede min
interesse for musik. Jeg husker det tydeligt. Jeg hørte den til sankt hans
bål i Dronninglund i sommeren 1966. Keld og hans æsler spillede på scenen,
ved bålet og jeg var helt vild med sangen. Siden dengang lyttede jeg stort
set kun til den almindelige underholdningsmusik - og det gør jeg stadig. Nu
dog med tysk og hollandsk slager, da det halter lidt med nye udgivelser
indenfor den almindelige underholdningsmusik i Danmark.
Men i Tyskland og Holland kører det jo bare på skinner, som det har gjort
uafbrudt siden 50-erne - altså med den almindelige underholdningsmusik. Det
drøner jo ud til hele Mellemeuropa via gedigne musikshow, som er stærkt
folkelige. Og med enorm succes må man sige - også her landet.

Lad mig give et link til underholdningsmusikken konger. Dette er selve
indbegrebet af underholdningsmusik. Det tror jeg alle vil være enige i.-
JAMES LAST, selvfølgelig. hvem ellers?
www.youtube.com/watch?v=aKmsMEBtrmU&feature=related

OTTI BAUER (James Last`s afløsere) er jo også så typisk underholdningsmusik
som det kan være: http://www.youtube.com/watch?v=VvkqWvGUh6Q De har en stor
stor fremtid foran sig, nu da James er ved at stoppe.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 11:42

meddelelsen news:4b767f20$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...>¨

DU GODESTE! - hvordan kunne jeg glemme det land som nok gør mest for den
underholdne musik - også via gidigne tv-show "TROSS STERREN MUZIEKFEEST".

Her har jo den den flyvende hollænder ANDRE RIEU og hans Johan Straus
Orkester, som har formået at gøre den lidt tungere klassiske musik til stærk
folkelig underholdningsmusik.
I populæritet er han helt på højde med James Last. Og han turnerer verden
rundt og er blandt de -3 mest turnmerende musikere i hele verden. Og med
extremt mega store show - og et utal af musikere i orkestret. Orkesterets
turneprogram slår benene væk under enhver. Jeg sætter jo som bekendt holland
højest i verden hvad angår seriøs musikkultur - sammen med Tyskland. Og de
to helt klare favoritter for mig er et orkester fra hvert land.
Og det var jo altså JAMES LASTS ORKESTER / OTTI BAUERS ORKESTER fra
Tyskland og ANDRE RIEU OG HANS JOHAN STRAUS ORKESTER Afra Holand

Det er enormt dejlig underholdningsmusik i den helt typiske stil:

Her et klip med ANDRE RIEU:
http://www.youtube.com/watch?v=C91Uo6kxsZA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-10 09:28

> [...]

> pågældende stykke musik.
> Og provokerende må valget også godt være.

Det bliver det så

Her er et par numre jeg er blevet underholdt af, i den forstand at de har
være ingredienser i utallige fester da jeg gik på Handelshøjskolen, hvor vi
altid havde Danmarks topbands live:

Roccazino: http://www.youtube.com/watch?v=PeW-Gcxar3k

Halberg Larsen: http://www.youtube.com/watch?v=DhL6vruKb8E

Tøsedrengene: http://www.youtube.com/watch?v=qEZ0j5DG7rE

Holda op hvor har jeg krammet mange trunter til de bands, som var det
ypperste på den danske underholdningsscene dengang i 80'erne : o)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 10:55

On 13-02-2010 09:27, Alex Linaa wrote:
> [...]
> være ingredienser i utallige fester da jeg gik på Handelshøjskolen, hvor vi

Rocazino "All my love". En af de gode, som stadig kan høres med med stor
glæde.

Det samme gælder også Halberg-Larsen - "Magi i luften". Det var/er en
rigtig ørehænger.
Musikalsk var firserne nogle gode år. F.eks. husker jeg mange af Lis
Sørensen numre fra det årti.

Tøsedrengene - "Indianer".
Godt "Tøsedrengene" kommer med. Det er et rigtigt godt band, både med og
uden Anne Dorte Michelsen.

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 11:59

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Holda op hvor har jeg krammet mange trunter til de bands, som var det
> ypperste på den danske underholdningsscene dengang i 80'erne : o)

Ypperste??? - hmmm..... Mon ikke det var Birthe Kjær og Bjørn og Okay og
Kandis der var det ypperste på den danske underholdningsscne i 1980-erne.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 13:16

On 13-02-2010 11:58, Åge Halldorsson wrote:
> Ypperste??? - hmmm..... Mon ikke det var Birthe Kjær og Bjørn og Okay og
> Kandis der var det ypperste på den danske underholdningsscne i 1980-erne.

Birthe Kjær syntes jeg ikke kan sættes i 80'ernes bås. Jeg syntes altid
hun har været med, også her i nutiden.
Bjørn og Okay i de år, ja enig.

Kandis har jeg slet ikke noget "forhold til". Han har aldrig rigtigt
fænget hos mig.
Jeg har selvfølgelig bemærket, at han forsøger at blive populær igen,
men jeg syntes ikke. at det er på grund af musikken.

Henning.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-10 13:56

meddelelse news:4b7685e0$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ypperste??? - hmmm..... Mon ikke det var Birthe Kjær og Bjørn og Okay og
> Kandis der var det ypperste på den danske underholdningsscne i 1980-erne.

Det var i hvert tilfælde ikke dem som min generation lyttede til, og dansede
til.
Der var ikke noget større end Tøsedrengene, Halberg Larsen m.fl. i 80'erne,
og man skal have været et meget isoleret menneske for ikke at have stiftet
bekendskab med dem i næsten hele årtiet. De væltede alle festivaler, fester
og koncerter i årevis.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 15:35

> [...]
> have stiftet bekendskab med dem i næsten hele årtiet. De væltede alle
> festivaler, fester og koncerter i årevis.

Jeg må sige at jeg har hørt om et orkester som hedder "Tøsedrengene", men
jeg ved ikke om jeg nogensinde har hørt noget med dem. Det har i så fald
været uden at vide det. Halberg og Larsen ved jeg ikke hvad er for noget.

I 80-erne tror jeg nu ikke ovennævnte var noget som den brede befolkning
kendte særligt til. Højst af navn. Hvis man spørger om hit fra 80-erne tror
jeg slet ikke disse navne vil falde den almindelige befolkning ind.
Det som var almindelig kendt i 80-erne, mener jeg nu mere var sådan
noget som nedenstående. Altså hvis vi bevæger os lidt væk fra det
almindelige underholdningsmusik og ind på det mere hit-prægede
underholdningsmusik:

Tommy Sebachs mange hits: Copenhagen / krøller eller ej / Hit
Hurra / Snorkel og gummitæer / Pyjamas for to
Kirsten og Sørens mange hits: Det er lige det / Kan du se hvad
jeg sagde
Lanbans mange hits: Det er hans kys / Jeg kan lide
dig alligevel
Gry: Kloden drejer
Trax: Du er fuld af løgn
Anne Catrine: En lille melodi
Lonnie Devantier. Hallo hallo
Trine Dyrholm. Danse i måneskin

.................og så var (og er) Birthe Kjær, Bjørn og Okay, Kandis, Jodle
Birge og Lecia og Lucienne navne helt på toppen. Jimi og Rene var også helt
på toppen i det årti.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 13-02-10 15:59

meddelelsen news:4b76b87f$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> kendte særligt til. Højst af navn. Hvis man spørger om hit fra 80-erne
> tror jeg slet ikke disse navne vil falde den almindelige befolkning ind.

Snip

Ja Åge er som sædvanlig faktaresistent. Lol.
Mener trods alt ikke Fur er så isoleret, heller ikke i 80'rne.
Så sikkert lidt Troll'eri fra Åges side.
Måske kender Åge heller ikke denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=pefctY2QsU0&feature=PlayList&p=B46D0328FED60180&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

Så den gode nyhed er, at Åge virkelig har fået en mulighed for at boltre sig
i, et for ham, hidtil ukendt musikunivers.
Bliver spændende, at høre hans tilbagemeldinger.
Det må jo føles som, at få en ny kæreste efter at have været single i lang
tid. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 16:14

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Ja Åge er som sædvanlig faktaresistent. Lol.

Hahahahahahahahahahahahaha. Ih altså - hahahahah og hahaaaaaa.....

> Mener trods alt ikke Fur er så isoleret, heller ikke i 80'rne.

Nej da. det er et trendy sted, kan man sige.

> Så sikkert lidt Troll'eri fra Åges side.

? ? ? ? ?

> Måske kender Åge heller ikke denne her:
> http://www.youtube.com/watch?v=pefctY2QsU0&feature=PlayList&p=B46D0328FED60180&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

Åge har selvfølgelig hørt sangen, men ikke regnet den for noget særligt.
Det som var rigtigt populær i 80-erne blandt den almindelige befolkning
var langt fra sådan noget som Rokkazino, Halberg og hvad de hedder. Derimod
var det noget som f.eks. dette, folk sang med på.
Det var stort set kendt blandt alle folk i landet:

Mon ham Pelle kender de hits?

http://www.youtube.com/watch?v=lrRlDCVZhsc

http://www.youtube.com/watch?v=z0s1XqRuMi0

http://www.youtube.com/watch?v=3DgX5ld0HTA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=8IKi3n6YnMA

http://www.youtube.com/watch?v=_fnQxyViJNQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ENQA-8Z0_vQ&feature=related

Det var sådan noget der var almindelig kendt

Fra : P.Petersen

Dato : 13-02-10 18:17

meddelelsen news:4b76c1c7$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ENQA-8Z0_vQ&feature=related
>
> Det var sådan noget der var almindelig kendt

Ja ham Pelle kender alle de ovenlistede. :)
Og ja de havde en stor udbredelse, min mor var f.eks. meget glad for dem.
Jeg ved ikke hvor gammel du er Åge, jeg er 53.
Så måske har det noget med alder, at gøre. Eller hvilke grupper i samfundet
man befinder sig i.
Men det virker generelt i din retorik som om kun DU har patent på hvad der
er og har været populært i de sidste 50 år.
Jeg er egentlig ligeglad, men det er ærgerligt, at dine udsagn kommer til,
at fremstå som provokationer. I stedet for
at være bidrag til debatterne. Vi skriver vel her allesammen fordi vi kan
lide musik?
Og din musikbegejstring er der vist ingen, der er i tvivl om.

Puds vinduerne og se ud over og længere end det Fur'ske landskab. :)
http://www.youtube.com/watch?v=SOwetyJo-sw
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 18:42

On 13-02-2010 18:17, P.Petersen wrote:

> Puds vinduerne og se ud over og længere end det Fur'ske landskab. :)
> http://www.youtube.com/watch?v=SOwetyJo-sw

TV-2 "Bag Duggede Ruder".
Det er en af dem, der bliver hængende som en klassiker.

Henning.

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 18:48

On 13-02-2010 15:59, P.Petersen wrote:

> Måske kender Åge heller ikke denne her:
> http://www.youtube.com/watch?v=pefctY2QsU0&feature=PlayList&p=B46D0328FED60180&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

Dodo And The Dodos - "Vågner i natten".

Det var et af de numre, der blev hængende i hovedet i lang tid.
Selv nu, så mange år efter, kan jeg nynne med på den med stor glæde.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 00:17

> Dodo And The Dodos - "Vågner i natten".
>
> Det var et af de numre, der blev hængende i hovedet i lang tid.
> Selv nu, så mange år efter, kan jeg nynne med på den med stor glæde.
>
> Henning.

Hvis jeg lige prøver at bevæge mig ind på boldbanen for det mere
alternative, så er der i hvert fald et par sange der har fænget
tekstmæssigt, fordi de var noget spoecielle.

Hvem kan ikke huske sætningen, som blev sunget om og om igen:
"Det kan vi da godt prøve jaja det kan vi da godt - Det kan vi da godt prøve
jaja det kan vi da godt - Det kan vi da godt prøve jaja det kan vi da
godt - Det kan vi da godt prøve jaja det kan vi da godt"
Den var med Det Neodepresionistiske Danseorkester. Så hvis vi skal ind på
pop-banen, så vil jeg nævne den som nok 80-ernes mest kendte sang,
INGEN LINK - KAN IKKE FINDE DEN

......hvis det da ikke er en anden med en ligeså speciel teks. Den husker jeg
også tydeligt. Det var noget med "Sussanne Sussanne jeg hader Susanne,
Susanne og hendes succes - Sussanne Sussanne jeg hader Susanne, Susanne og
hendes succes - Sussanne Sussanne jeg hader Susanne, Susanne og hendes
succes - Sussanne Sussanne jeg hader Susanne, Susanne og hendes succes"

www.youtube.com/watch?v=1-tAXa0H4XA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-10 17:17

meddelelse news:4b76b87f$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg må sige at jeg har hørt om et orkester som hedder "Tøsedrengene",

Ja det siger jo alt om dig.

Hold nu for helvede op med at bringe schlagerkrigen ind en ellers seriøs
musikstafet. Er du født med den der destruktive tendens? Det kan man altså
kurere.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-10 17:20

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> musikstafet. Er du født med den der destruktive tendens? Det kan man altså

eller smide disruptive personer i det dertil egnede filter ....

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-10 11:00

> [...]
>
> ................og så var (og er) Birthe Kjær, Bjørn og Okay, Kandis,
> Jodle Birge og Lecia og Lucienne navne helt på toppen. Jimi og Rene var

Denne kan da ikke have passeret Fur, uden at mellemlande ?

http://www.youtube.com/watch?v=yW-onPO6_FI

Eller denne

http://www.youtube.com/watch?v=_kvTrpVCydQ

Og da slet ikke denne

http://www.youtube.com/watch?v=XvvQRN92gIY&feature=related

Listen kunne blive meget længere, men find selv resten.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 11:24

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Denne kan da ikke have passeret Fur, uden at mellemlande ?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=yW-onPO6_FI

Den har jeg hørt før

> Eller denne
>
> http://www.youtube.com/watch?v=_kvTrpVCydQ

Kender jeg ikke

> Og da slet ikke denne
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XvvQRN92gIY&feature=related

Har jeg heller aldrig hørt

> Listen kunne blive meget længere, men find selv resten.

Det vil jeg da ikke håbe, hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-10 10:54

> [...]
> have stiftet bekendskab med dem i næsten hele årtiet. De væltede alle
> festivaler, fester og koncerter i årevis.

Tja, jeg ved nu ikke helt hvad jeg skal sige til det....

Jeg syntes faktisk ikke, der blev gjort nogen forskel på nogen af dem.
Så hvem der var størst... Tja, Bjørn & Okay, og Birthe Kjær, vil være
mit bud.... Ikke fordi de egentligt forekommer mig bedre....
Men fordi de stadig er der, og stadig indtager en passende stor rolle.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 11:06

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes faktisk ikke, der blev gjort nogen forskel på nogen af dem.

Det afhænger vist af hvem man er. Hvis man har været ung i 80'erne, så var
Bjørn & Okay noget vore forældre og bedsteforældre lyttede til, mens de
danske 80'er-bands som Tøsedrengene, Halbarg Larsen m.fl. var dem vi lyttede
til, dansede til, og ... til ;)
Disse blev også til stadighed spillet på enhver radiostation, landsdækkende
som lokal.

> Så hvem der var størst... Tja, Bjørn & Okay, og Birthe Kjær, vil være
> mit bud.... Ikke fordi de egentligt forekommer mig bedre....
> Men fordi de stadig er der, og stadig indtager en passende stor rolle.

Størst i 80'erne? Bestemt nej. Længst holdbarhed hos deres publikum? Ja, det
tror jeg nok vi kan blive enige om.
Det publikum er bare ikke så stort som trendsætterne, der tager det til sig
som er in i tiden.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-02-10 13:05

> [...]
> det tror jeg nok vi kan blive enige om.
> Det publikum er bare ikke så stort som trendsætterne, der tager det til

Hej Alex

Jamen hvor i alverden får du dog den tåbelige ide fra ?....

Sig det som det er... Det var dem du lyttede til, og derfor vil du have det
til
at være dem vi lytter til.... OK Tøsedrengene var gode indrømmet... og
samlingen
er da også næsten complet... Efterfulgt af en meget stor del af Anne Dorthes
Soloplader, men selv om vi stiller Tøsedrengene & ADM ved siden af hinanden,
Så fylder de intet imod Bjørn & Okay....

Det er som Åge siger.... Publikummet er der.. Du er bare så blind, at du
ikke
kan, eller ikke vil se det... Og jeg kunne sætte en lang række Danske
kunstnere
op, som alle, ville fylde meget mere, end dem du har nævnt....

Bjørn Tidmand F.eks... Han klinger nok ikke så flot i dine ører.....
Men han havde garanteret hits hos dine bedsteforældre, og vil med garanti
også få det hos dine børnebørn.... Hvis du da ellers giver dem lov. )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-10 16:07

> Jamen hvor i alverden får du dog den tåbelige ide fra ?....

Ude fra den virkelige verden, som du tilsyneladende har været godt beskyttet
imod. Du må sgu ikke have åbnet en radio eller en avis i 80'erne, hvis du
kan påstå at Bjørn & Okay var noget særligt ude i befolkningn.

> Sig det som det er... Det var dem du lyttede til, og derfor vil du have
> det til at være dem vi lytter til....

Nej, dem en hel generation af unge mennesker lyttede til, gik til koncerter
med og dansede til. Jeg var en del af denne ungdomskultur i 80'erne, men det
kan du umuligt have været med den forvrredne virkelighedsopfattelse.

>men selv om vi stiller Tøsedrengene & ADM ved siden af hinanden,
> Så fylder de intet imod Bjørn & Okay....

Du er om muligt endnu mere faktaresistent end Åge

> [...]
> kunstnere
> op, som alle, ville fylde meget mere, end dem du har nævnt....

Du har godt nok ikke været til ret mange koncerter, det er helt klart.

> Bjørn Tidmand F.eks... Han klinger nok ikke så flot i dine ører.....
> Men han havde garanteret hits hos dine bedsteforældre, og vil med garanti
> også få det hos dine børnebørn.... Hvis du da ellers giver dem lov. )

Bjørn Tidmand er ikke eksisterende i de generationer der er under 30, det er
et faktum. Og jeg kommer ret meget i miljøet både som musikanmelder og
fotograf, så lad nu være med at påstå at dine ideer er mere valide end hvad
jeg ved selvsyn kan konstatere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-02-10 16:22

> [...]
> beskyttet imod. Du må sgu ikke have åbnet en radio eller en avis i
> 80'erne, hvis du kan påstå at Bjørn & Okay var noget særligt ude i

Det var jo faktisk nok Danmarks største gruppe. Allermest populær af
samtlige danske grupper på det tidspunkt.
´
> Du har godt nok ikke været til ret mange koncerter, det er helt klart.

Men det har jeg. Jeg har f.eks., været til koncert med Walkers, Teach In
(Ding-a-dong), Sweet (Funny Funny), Shubidua. Den største af dem alle var
nok
den med Teach In . Den husker jeg som var det igår. Så det er nok liiiiige
et spørgsmål om der ikke var folk der gik tiæl ANDRE koncerter end dem du
gik til.

> Bjørn Tidmand er ikke eksisterende i de generationer der er under 30, det
> er et faktum.

Hvilket kan skyldes at manden ikke indspiller plader længere.

> Og jeg kommer ret meget i miljøet både som musikanmelder

Nå, ja, det forklarer jo alt. Virkelighedsfornægtende musikandmeldere. De
har faktisk altid været en pestilens for befolkningen. De har ALTID haf
noget mod
den glade slager og sån.

så lad nu være med at påstå at dine ideer er mere valide end hvad jeg ved
selvsyn kan konstatere.

Tilføjelse
...........................kan konstatere i de alternative selskaber jeg
bevæger mig rundt i

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-10 16:55

meddelelse news:4b7ab808$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var jo faktisk nok Danmarks største gruppe. Allermest populær af
> samtlige danske grupper på det tidspunkt.

Hold kæft du er belastende at høre på. Faktaresistent til fingerspidserne,
og kun med det ene formål at føre schlagerkrigen ind i enhver diskussion.

Nu ryger du tilbage i filteret. Jeg håbede at en stafet med visse regler
kunne få dig i det mindste til at reagere som et normalttænkende menneske,
men jeg tog tydeligvis fejl, som alle andre gange.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 12:18

> [...]
> kunne få dig i det mindste til at reagere som et normalttænkende menneske,
> men jeg tog tydeligvis fejl, som alle andre gange.

Sig mig så lige, hvem er den faktaresistente nu ????

For skal vi være ærlige.... ? Har han ikke ret ???

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 12:10

> [...]
> selvsyn kan konstatere.
>
> Tilføjelse
> ..........................kan konstatere i de alternative selskaber jeg

Hej Åge

Jo Bjørn er skam stadig aktiv... Faktisk kommer der en CD nu
hvis den da ikke er kommet... Den skulle komme er i Februar..
Tænk sig den gamle knægt fyldte 70 i Januar....

Så sådan lige umiddelbart, det er vel svært at være på alles læber
uafbrudt i mere end 50 år... Selv om Alex måske har lidt svært
med at fatte sådanne små og ligegyldige detaljer.... )))

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 11:23

> [...]
> er et faktum. Og jeg kommer ret meget i miljøet både som musikanmelder og
> fotograf, så lad nu være med at påstå at dine ideer er mere valide end

Jamen hvem har dog fortalt dig, at min dagligdag skal ligne din ????...
Lad mig lige få en forklaring på, hvad er faktaresistent.....
Lad os så konfrontere samlinger, og lad os så se, hvem af os, der er
faktaresistent.....

Alle de implicerede kunstnere, er dele af min samling....
Så jeg skriver, modsat dig, slet ikke om nogen af dem, for at lyde
negativ, eller fortælle dem, at de ikke eksisterer i visse grupper..

Som jeg vist tidligere har fortalt dig, så selv gamle Danske filmmelodier.
Ikke i de nye versioner, men de gamle, er et hit ved diverse fester...
Sådan er det i hvert fald i vore familier.... Og det er altså ikke fordi
jeg har spurgt dem, bare konstateret det til festerne.... Og det er lige
fra aldrene 6 år og til sådan ca 80 år.... Og jeg må altså skuffe dig,
der er godt nok ikke meget af det, som forekommer dem ukendt.

Men igen, i 70'erne var det heller ikke in, at høre Sebastian, Alligevel
blev stort set alle han albums nærmest udødelige... Måske lige undtaget
hans første.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-02-10 16:14

> [...]

> kunstnere op, som alle, ville fylde meget mere, end dem du har nævnt....

Jeg tror nu godt han ved det, så jeg gætter på at det er fordi han ikke vil
se det.
Jeg aner f.eks. ikke en høstblomst om Tøsedrengene eller Anne Dorthe
Micheelsen
og hvad de har lavet for noget musik. Aner ikke hvad de har af hit.
Da jeg var barn og Beatles var fremme lyttede jeg aldrig til dem. Jeg
lyttede til Keld og The Donkeys,
I 70-erne lyttede jeg til The Cats, Birthe Kjær, Pussycat, Flemming Antoni,
Luv, Klaus og Servants, Gumbay Dance band,
Bjørn og Okay. Jeg lyttede aldrig til Gasolin.
Så der er ingen der er opvokset under en bestemt gruppe-æra. Altså
opvokset i Beatles-tiden. Det kan da godt være at man
er det, men man er ligeså meget opvokset under Keld Og Donkeys-tiden.
Tidspunktret var det samme.
Dem der lytter til musik i dag er jo heller ikke specielt opvokset under
"Se-mig-på-scenen", men ligeså meget under
Kim og Hallo. Spørgsmåler er bare hvad man lytter til, af de to ting.
Det er der kæden springer af for Alex

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-10 16:53

meddelelse news:4b7ab623$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg aner f.eks. ikke en høstblomst om Tøsedrengene eller Anne Dorthe
> Micheelsen

Mon du så ikke burde holde dig til at udtale dig om det du faktisk ved noget
om, bare i den gode sags tjeneste? Ellers er det jo ikke andet erd støj.

> [...]
> "Se-mig-på-scenen", men ligeså meget under
> Kim og Hallo. Spørgsmåler er bare hvad man lytter til, af de to ting.

Du er den eneste af os der lukker ører og øjne for andet end det du selv kan
lide. Man behøver bare at skirve et ord i Google, for at forvisse sig om
hvad folk lytter til:
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=koncertkalender&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=koncertkalender&fp=f40b1a517f6157fe

Jeg skal f.eks. anmelde både Rasmus Seebach, Michael Falch og Poul Krebs, og
ingen af dem ligger inden for den musik jeg selv lytter til. Men de får en
fair anmeldelse, uden fordomme og med åbent sind og åbne ører. Det kunne du
lære en hel del af Åge.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 12:17

> [...]
> og ingen af dem ligger inden for den musik jeg selv lytter til. Men de får
> en fair anmeldelse, uden fordomme og med åbent sind og åbne ører. Det

Hvorfor skulle han dog det... ??????

Hvad har han sagt om dem, som skulle få ham til at tie stille...
Så vidt jeg kan se, ingenting....

Nej Alex, du kan se på Google, at det er unge mennesker der
skaber Google... Derfor bliver den præget som den gør...
Men reelt fortæller den intet....

Jeg ville jo F.eks have vist andre eksempler, men de fandtes ikke.
Derfor måtte jeg vælge andre....

Så spørgsmålet er, om du nu også er så åben, som du selv tror
du er....

Men selvfølgelig, Nyhedsværdien i Bjørn Tidmand eller Bjørn & OK..
Den er selvfølgelig væk for mange år siden....
Men deres publikum, er 100% intakt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 12:26

> Men selvfølgelig, Nyhedsværdien i Bjørn Tidmand eller Bjørn & OK..
> Den er selvfølgelig væk for mange år siden....
> Men deres publikum, er 100% intakt.
>
> M.V.H....Benny..

Og det der med at der måske er 100.000 til en koncert til det der Bono-værk,
som jeg ikke rigtigt ved hvad er for noget, sigern jo intet om at han skulle
være mere populær end Hansi Hinterseer, når sidstnævnte kan have over 70
gange så mange tv-seere til hans show. ¨
Eneste forskel er bare at de IKKE har købt en koncertbillet. Det har i
stedet købt en siddeplads foran tv-et.
Hvad siger mest ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 12:48

meddelelse news:4b7bd238$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> have over 70 gange så mange tv-seere til hans show. ¨
> Eneste forskel er bare at de IKKE har købt en koncertbillet. Det har i

Hej Åge

Jamen har du ikke set det... Der er Åbent Alex sind over hele linien...

Læs GP tråden, og Brdr Olsen....

På trods af, at melodien gik sin sejrsgang i samtlige lande...
Så er den i særdeleshed upopulær her inde...

Kan du se det, den lagde hele verden ned, men ikke denne gruppe )))

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 11:46

> [...]
> under "Se-mig-på-scenen", men ligeså meget under
> Kim og Hallo. Spørgsmåler er bare hvad man lytter til, af de to ting.

Hej Åge

Jamen jeg ved ikke om kæden springer af....

Men altså hvad gør en gruppe kendt ?

Er det deres koncerter... Hvorfor er Bjørn & Okay så kendt.
Jeg kan ikke mindes nogen koncerter med dem....
Men jeg har da godt nok danset en del til dem....

Alle dem du nævner, kan jeg da også nikke genkendende til...
Min lillesøster var ikke så tryg ved, at tage udenbys alene,
så når Klaus & Servants spillede et sted, var jeg tvangs udskrevet
til at skulle med... Derfor kom jeg ved et uheld, til at invitere en
anden ung dame med.... Det skulle jeg aldrig have gjort...
Det er ikke lykkedes at slippe af med hende siden .....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 12:34

> Men altså hvad gør en gruppe kendt ?

> Er det deres koncerter... Hvorfor er Bjørn & Okay så kendt.
> Jeg kan ikke mindes nogen koncerter med dem....
> Men jeg har da godt nok danset en del til dem....

Ja, hvad gør en gruppe kendt ?. det er sådan noget der kan opgøres på mange
måder og så kan man skændes om hvilken der er den bedste måde.

1: Er det dem der er mest spillet i radioen
2: Er det dem der er mest ønsket i radioen
3: Er det dem der sælger flest koncertbilletter
4: Er det dem der udgiver flest plader
5: Den der sælger flest plader
6: Er det dem der afholder flest koncerter
7: Er det dem der downloades mest fra internetttet
8: Er det dem der har flest seere til tv-koncerter (Når en given tv-station
altså giver muligheden for at se dem)

Hmmm. Der er dæleme mange opgørelsesmetoder. Jeg hælder jo mest til mulighed
nr. 8 - den er uafhængig af folks økonomi og det er trods alt den der
kan opgøre et langt større antaæl forskellige personer som vitterligt har
siddet og haft interesse for en given gruppe. Langt flere end selv om der
har stået et par millioner folk
til en koncert.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-10 12:39

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> siddet og haft interesse for en given gruppe. Langt flere end selv om der

Du kan jo lægge dem sammen ... hvis en gruppe ligger nr. 1 i _alle_
eller _flere_ af dine kriterier så er det vel bedre end at de fører i en
enkelt kategori..

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 13:29

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan jo lægge dem sammen ... hvis en gruppe ligger nr. 1 i _alle_
> eller _flere_ af dine kriterier så er det vel bedre end at de fører i en
> enkelt kategori..
>
> /thomas

Johhh. men hvad så om den nu fører i samtlige verdens lande, men der
alligevel ikke tilsammen har været flere folk der har købt deres plade,
end der har været antal lyttere som har kigget på dem i et tv-show ?

Hvad tæller så mest? - Selv hvis vi siger at samtlige tv-show-seerne IKKE
har købt deres plade, så har de da i den grad vist mindst samme interesse
for gruppen alligevel.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-10 13:31

> [...]

> har købt deres plade, så har de da i den grad vist mindst samme interesse

igen ... who cares ... populariet er ikke det samme som kvalitet.

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 14:13

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> igen ... who cares ... populariet er ikke det samme som kvalitet.
>

> /thomas

Hvorfor er du nu ovre i et helt andet argument ?

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-10 15:05

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er du nu ovre i et helt andet argument ?

fordi jeg har tænkt lidt mere over hvad Åge siger og er kommet til den
konklusion at det er en tåbelig diskussion ...

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-10 10:33

> fordi jeg har tænkt lidt mere over hvad Åge siger og er kommet til den
> konklusion at det er en tåbelig diskussion ...
>
> /thomas

Altså du mener, fordi du end ikke kunne følge dine egne argumenter helt hjem
Så er det OK, bare at ændre subject, for at få en anden til at fremstå som
fjolset....

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-10 10:34

> [...]

> Så er det OK, bare at ændre subject, for at få en anden til at fremstå som

dvs. nu er det ikke længere tilladt at ændre mening ?

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-10 11:24

> dvs. nu er det ikke længere tilladt at ændre mening ?
>
> /thomas

Jo det har altid været lovligt....
Men hvad har det med ændring af subjekt at gøre ????

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-10 15:03

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> igen ... who cares ... populariet er ikke det samme som kvalitet.

Helt og aldeles enig.
Jeg ved udmærket at meget af den musik jeg lytter til, har et marginalt
publikum. Men jeg bruger på den anden side heller ikke spalte op og spalte
ned på at opfinde argumenter for at det er bedre, støre, elle mere populært
end alt andet.
Man kan for min skyld lytte til hvad man vil, og jeg fatter ikke dette
korstog for at gøre schlagermusik større eller bedre end det er. Det er i
bund og grund ligegyldigt, og helt og aldeles individuelt.

Og alt det kævleri fordi jeg kom til at kalde Tøsedrengene m.fl. for det
ypperste på den danske musikscene i 80'erne :)

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-10 10:35

> [...]
>
> Og alt det kævleri fordi jeg kom til at kalde Tøsedrengene m.fl. for det
> ypperste på den danske musikscene i 80'erne :)

Wow... Det var godt nok en kreativ udlægning )))))))))))

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-10 12:40

> [...]

> siddet og haft interesse for en given gruppe. Langt flere end selv om der

det er forresten det mest tynde argument at basere sin musiksmag på ..
at det er "populært"

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 13:11

> det er forresten det mest tynde argument at basere sin musiksmag på ..
> at det er "populært"
>
> /thomas

Hvor får du det argument fra... ????

Jeg har været vældigt glad for Bjørn & Okay, siden sådan ca 1970...
Og er det stadig.... Keld & Donkeys lige så....
Bjørn Tidmand, endnu længere, arvede ham efter forældrene...
Birthe Kjær lige så, Led Zeppelin lige så. os.v. - o.s.v.....

Så nej, jeg holder af dem, fordi de laver god musik.....
Ikke på grund af deres navn.....

Jeg Bonker heller ikke Brødrene Olsen, fordi de er Brødrene Olsen.

Jeg så dem første gang, i 1972 i Tivoli i Aalborg, og har været Fan
lige siden.

Egentligt, har jeg da vist kun udtalt mig, direkte negativt om en gruppe,
og det skal guderne vide... Det står jeg godt nok ved... Deftones..
Det er da godt nok noget af det værste jeg endnu har hørt....
Selv Syd Barrett er super underholdende ved siden af, eller man
er da i det mindste ikke i pine, så længe pladen spiller... )
Selv om den godt nok er kedelig.

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-02-10 11:12

Underholdningsmusik i gannmeldags betydning er ikke lige mig. Men men ikke
Birthe Kjær bør med i den kategori:

http://www.youtube.com/watch?v=VrDseFEOwAo&feature=related

Men ingen af de gamle er vel større end Gustav Winckler og når han så får
hjælp af Birthe Wilcke:

http://www.youtube.com/watch?v=ghfXIC-5Mh4

Underholdningsmusik er efter min mening også Lars Lilholt:

http://www.youtube.com/watch?v=hAiVfCFWocA

og Kim Larsen:

http://www.youtube.com/watch?v=EvJZ7516Rvw

Eller hvad med Shu-Bi-Dua

http://www.youtube.com/watch?v=KfTRgjfZKMA&feature=related
'

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 20:09

On 13-02-2010 11:11, Jan Kronsell wrote:
> [...]
> hjælp af Birthe Wilcke:
> http://www.youtube.com/watch?v=ghfXIC-5Mh4
> Underholdningsmusik er efter min mening også Lars Lilholt:

Birthe Kjær "Pas på den knald røde gummibåd". Hun er sød og uhøjtidelig,
og har været den samme i alle årene. Melodien hører man forbavsende nok
stadig i radioen.

"Skibet skal sejle...". Jeg har et personligt for/imod ham. Hvis han
dukkede op i vore dage, ville han ikke have en chance. Han synger, og
han synger meget pænt, men han lægger ikke sin sjæl i det.
Men Populær var han i årtier. Ingen Giro 413 uden ham.

Lars Lilholt Band med "Onkel Christian". Meget fin tekst, som beskriver
noget grundlæggende dansk:

Christian strejfede omkring i den overfyldte Lloyd,
med negerkys og kager og med kiks.
Men de var altid lidt for gamle, han kom altid lidt for sent,
og var altid lidt for trist.
Nede i kælderen var der lager og dåser overalt,
ja kælderen var et slaraffenland.
Vi unger listede med tænderne i vand,
ned til Onkel Christian.
I hjørnet der stod børnedåsen.
sidste salgsdato: Længe siden.
Vi gumlede og hostede og så,
at han talte sine penge med det tynde hoved let på skrå.

Og så Kim Larsen. Noget af det mest danske vi har. Det mig en gåde,
hvordan han har kunnet trylle det ene store hit efter det andet, "ud af
ærmet", Og alle sammen forskellige og særprægede..

Om Shubidua kan man sige det samme.

Til sammenligning med det netop afholdte Grand Prix, hvor alle
melodierne lignede hinanden og noget man havde hørt før,

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 20:36

> Birthe Kjær "Pas på den knald røde gummibåd". Hun er sød og uhøjtidelig,
> og har været den samme i alle årene. Melodien hører man forbavsende nok
> stadig i radioen.

Dansktopmusik er evig populær. Her i området hører vi 4-5 dansktoppere i
timen i radioen. I hvert fald en halvt hundrede hver dag i dagtimerne.

> "Skibet skal sejle...". Jeg har et personligt for/imod ham. Hvis han
> dukkede op i vore dage, ville han ikke have en chance. Han synger, og han
> synger meget pænt, men han lægger ikke sin sjæl i det.

Det kommer an på hvilken befolkningsgruppe duy spørger. Han er satdig meget
populær og høres dagligt i radioen.

> Men Populær var han i årtier. Ingen Giro 413 uden ham.

Og stadig

> Om Shubidua kan man sige det samme.

Den med Shubidua var rigtig god. Jeg tænkte selv på at linke til den, sammen
med den knaldrøde gummibåd, men gjorde det ikke. Det er selvfølgelig rigtigt
gode sange, men njeg har altså meget svært ved at kategorisere det som
almindelig underholdningsmusik. Det er jo faktisk bare almindelig hit-musik.
Jeg mener jo underholdningsmusik er sådan noget som er komplet
uforpligtende og som man faktisk bare har til at køære som et tapet i
supermarkedet (muzak) eller som underlægning til weekend-maden kl. 18-20.
Noget musik (musaz) som man knapt nok lægger mærke til, men bare er der. Det
underholder en. Holder en vågen.
Hvil almindelig musik er underholdningsmusik, så er alting vel
underholdningsmusik - og så er det her en bare en tråd om hvad for nogæle
hits man bedst kan lide. Det har bare intet med underholdningsmusik at gøre.
Der skal jo faktyisk helst ikke synges til underholdningdsmusik - for man
hører jo ikke efter. Den er der bare - til underholdning. som tapet

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 20:43

meddelelsen news:4b76ff37$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> njeg har altså

> til at køære

> Hvil almindelig musik

> hvad for nogæle

> Der skal jo faktyisk

Satans møj-tastatur. Nej, jeg tror egentlig bare, at jeg vil overveje at
skrive lidt langsommere. De fleste vil sandsynligvis stemme for,
a t d e t v i l v æ r e e n r i g t i g g o d i
d e a t s k r i v e laaaaaaaaangsommere.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 22:40

On 13-02-2010 20:36, Åge Halldorsson wrote:
> Det kommer an på hvilken befolkningsgruppe duy spørger. Han er satdig
> meget populær og høres dagligt i radioen.

Ja.

> [...]
> uforpligtende og som man faktisk bare har til at køære som et tapet i
> supermarkedet (muzak) eller som underlægning til weekend-maden kl.

Jeg syntes, at jeg stiller lidt større krav og forventninger til
underholdningsmusik, end det du der skriver. Jeg syntes også, at
eksemplerne her i tråden har vist, at andre også gør det.

> Hvil almindelig musik er underholdningsmusik, så er alting vel
> underholdningsmusik

Stillet sådan op, så må jeg sige ja. Ja selv begravelses musik. Og når
præsten messer i kirken, så er det ikke for at glæde guden, men for at
fange menighedens opmærksomhed.
For at underholde de salige, så de ikke falder i søvn.

> [...]
> underholdningsmusik at gøre. Der skal jo faktyisk helst ikke synges til
> underholdningdsmusik - for man hører jo ikke efter.

Ja det er en tråd om hvilke hits man bedst kan lide, eller hvilke der
har sat sig spor, i ens bevidsthed og/eller hukommelse.
Der er tidligere i tråden, givet en ordbogs-definition på ordet
underholdningsmusik.
Jeg startede tråden med henvisning til Grethe Søncks død, så
underforstået burde emnet ikke kunne misforståes.

> Den er der bare - til underholdning. som tapet

Generelt skulle alt musik, der ikke provokerer til at blive hørt efter,
forbydes. Det gælder ikke kun musik, men alt der er ligegyldigt.

Henning.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-10 22:58

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Generelt skulle alt musik, der ikke provokerer til at blive hørt efter,
> forbydes. Det gælder ikke kun musik, men alt der er ligegyldigt.

Det kan jeg kun tilslutte mig 100%
Hvorfor fylde livet med ligegyldige metervarer, når der er så meget andet
spændende og anderledes.

/Alex

Fra : Max

Dato : 13-02-10 23:14

Hej Alex

> Hvorfor fylde livet med ligegyldige metervarer, når der er så meget
> andet spændende og anderledes.

Hvis man nu kan lide metervaren, hvad så ?

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 23:22

> Hvis man nu kan lide metervaren, hvad så ?
>
> --
> Mvh Max

Jeg synes metervare-musik er rigtigt godt. Jeg gider i hvert fald ikke det
der med at analysere musikken og skrigets styrke
i forhold dertil, for derefter at nedskrive en afhandling om udfaldet af
studiet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 04:54

> Hvis man nu kan lide metervaren, hvad så ?

Det er jo en livsholdning som er fuldstændig legal, som jeg bare ikke er
enig i.

/Alex

Fra : Max

Dato : 13-02-10 13:17

Hej Henning

> [...]
> anden banal dansk "slager" eller sang, som vi sætter pris på.
> Der må meget gerne komme en begrundelse, hvorfor man netop vælger det

Så skal vi da have Osvald til endnu engang at lovprise
det at drikke sig ihjel.

Osvald Helmuth - Ølhunden

http://www.youtube.com/watch?v=1mMVUV4uJrk

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 13:48

On 13-02-2010 13:17, Max wrote:
> Osvald Helmuth - Ølhunden

Jeg blev lidt skuffet over ham som menneske, da der for nogle år siden,
udkom en biografi om ham. Men som revystjerne er han uovertruffen.
Dit valg får mig til at tænke på:

Bjarne Liller som nåede, at have succes med en lang række "slagere",
f.eks. "Sidder på et værtshus" og "Ensom dame...".
Inspireret af "Ølhunden" vælger jeg denne: "Knap En Bajer Op".

http://www.youtube.com/watch?v=9JMbO7eOTM4&feature=related

Henning.

--
----------

Fra : Max

Dato : 13-02-10 13:52

Hej Henning

> Bjarne Liller som nåede, at have succes med en lang række "slagere",
> f.eks. "Sidder på et værtshus" og "Ensom dame...".

Og så skal vi da også have en anden

Otto Brandenburg - To lys på et bord

http://www.youtube.com/watch?v=Q8csxNHI-jk

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 14:25

On 13-02-2010 13:51, Max wrote:
> Otto Brandenburg - To lys på et bord
> http://www.youtube.com/watch?v=Q8csxNHI-jk

Jeg må selvfølgelig følge op med:

Four Jacks. Hvor var de dog også populære. Her "Mandalay" med dem:

http://www.youtube.com/watch?v=CHIPONvWWIA

Da de indsang dette nummer, var det nærmest helligbrøde. Det havde
Mogens Wieth før dem, haft eneret på.

Specielt denne sang, rummer mange minder fra min ungdom.
Så for få år siden, da Kim Larsen sang og indspillede "Mandalay", da tog
jeg mig chokeret til hovedet.
Men da jeg hørte hans "Mandalay", måtte jeg bøje mig. Sådan skulle den
synges, og kun sådan. Bliver jeg spurgt, når jeg kommer til sct. Peder,
hvilken version jeg vil have med ind, så bliver det Larsen's.

http://www.youtube.com/watch?v=ohbhwPHTde8

Henning.

--
----------

Fra : J.Madsen

Dato : 13-02-10 18:13

Henning Jensen wrote:
> [...]
>

> Også at foreslå denne: "En nat på jorden" med Johnny Madsen, vil af
> nogen her i gruppen, sikkert opfattes som en provokation. Men smil af

Har altid haft en svaghed for det irsk/engelsk inspirerede repertoire,
især De Gyldne Løver. Her Kræn Pæsens Begravelse (Finnegan's Wake):
http://www.youtube.com/watch?v=qR_K3fkhINY

Gode tekster og fin udførelse...skal man høre oversat(omskrevet)
udenlandsk musik er det at foretrække.

Lidt i samme boldgade er Tørfisk, her med en sang der er god til at gøre
jyder glade:
http://www.youtube.com/watch?v=JhwuLNwHjdA

Og endelig et eksempel på musik anvendt i et klassisk dansk lystspil:
http://www.youtube.com/watch?v=bFvtcvJsS6k&feature=related

Mvh
Jeppe

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 18:35

On 13-02-2010 18:13, J.Madsen wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=JhwuLNwHjdA
> Og endelig et eksempel på musik anvendt i et klassisk dansk lystspil:

"Kræn pæsens begravelse". Et sjovt forslag.
Den er ikke dansk, men De Gyldne Løver gør den ægte jysk.

Tørfisk: "VLTJ". Den er dog herlig. Den burde optages i
Højskolesangbogen. Både tekst og udførelse er helt formidabel.

Piger til søs: "Knalde Kalle". Der har ikke været mange forslag om
filmmusik. Men du har her et, der passer godt ind i emnet.
Her er vi tilbage til Troels Trier. Herligt

Hvis du tror at Kalle har knald i låget,
og syntes han griner en smule fjoget,
så er han nok ikke så blød endda,
for han ved sku godt hvad han griner ad.

Henning.

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-02-10 23:37

Tak for deltagelse.
Det er afslørende, at komme med bekendelser om, at man er/har været
forfalden til, at dyrke denne stafets emne.
Vi var hele vejen rundt og manglede kun at få ram på den "Hvide Måge".
Som mange af eksemplerne har vist, så er det tilfældigt, hvilket numre
der pludselig fænger en. I dag var det et, som jeg genopdagede, og som
jeg nu har hørt nogle gange.

Jeg havde engang en god ven. Han havde været repræsentant for et
møbelfirma i Tyskland, og havde derfor kørt en hel del rundt dernede.
For år siden, sendte TV om natten pause billeder. Herhjemme var det en
periode vistnok akvariefisk eller prøvebillede.
På en af de tyske tv kanaler var det togture. Man havde sat et tv-kamera
fast på lokomotivet, så togturen Hamborg Berlin kunne godt være nattens
tv-pausebillede.
Det blev min gode vens fornøjelser, i hans sidste år. Han opgav helt de
tyske shows, og koncentrerede sig i stedet om, hvor han skulle hen med
toget om natten.

En sådan togtur har jeg taget i aften. Rundt i Jylland, med togselskabeT
VLTJ, og med Georg som chauffør. Tak for turen.

Jeg håber at J. Madsen vil fortsætte med en ny tråd.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-10 23:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Som mange af eksemplerne har vist, så er det tilfældigt, hvilket numre der
> pludselig fænger en.

Hvis det drejer sig om hvilke sang der har fænget mest, så vil jeg lige
nævne at den der har fænget mest hos mig er SMILENDE SUSSI.

Det andet musik jeg har omtalt i tidligere indlæg har intet haft at gøre med
om musikken har fænget hos mig, eller ikke. Det var bare det jeg forstod med
almindelig
ukompliceret underholdningsmusik, som bare er der - og som jeg måske slet
ikke lægger mærke til er der.

Værsågod, SMILENDE SUSSI / Pretty Belinda, som jeg på ingen måde opfatter
som underholdningsmusik, da den har en tekst som jeg har lagt mærke til,
fordi den var lidt speciel.
Jeg kan ikke finde den rigtige udgave med Birgit Lystager. Her er den i
en udgave med hende fremmedarbejder-damen der engang læste tv-avis eller
vejrudsigt. Den ert ikke så god:
http://www.youtube.com/watch?v=3Y3NiXn2igE&feature=related

Den er også i en udgave med Sussi Og Leo. Den udgave er dog en endnu større
skandale, men det viser hvor folkelig sangen er:
http://www.youtube.com/watch?v=wDhQ4Rq2ECE&translated=1

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 00:18

On 13-02-2010 23:59, Åge Halldorsson wrote:
> Værsågod, SMILENDE SUSSI / Pretty Belinda, som jeg på ingen måde
> opfatter som underholdningsmusik, da den har en tekst som jeg har lagt
> [...]

Ja "Smilende Sussi" har været sejlivet. Det er faktisk en meget sød
enkelt lille sang, og selvfølgelig derfor, at den er/har været så
populær. Og er sunget af så mange.

"Sussi og Leo". Å herre gud!
Jeg har selt intet personligt imod dem. To glade amatører, som virkelig
lever og går op i det de gør.
Men desværre for mig, er de et eksempel på det lydtapet, som har været
nævnt nogle gange.
I stedet må TV godt sende noget mere "sort skærm".

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 00:36

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vil vælge et bredt emne som dansk underholdningsmusik.

Her er en gruppe indenfor traditionel underholdningsmusik. Det er
selvfølgelig Cliffteres. Danmarks nok ældste gruppe, bortset fra Ib
Glindemands Orkester.

http://www.youtube.com/watch?v=2uft3OReSx4&feature=related

og så smutter i den sjove afdeling med Johnny Reimer:

http://www.youtube.com/watch?v=maY9lw43Nfk&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 00:46

On 14-02-2010 00:35, Åge Halldorsson wrote:

> selvfølgelig Cliffteres. Danmarks nok ældste gruppe, bortset fra Ib
> Glindemands Orkester.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=2uft3OReSx4&feature=related

"The Cliffters". De skal selvfølgelig også med.

Henning.

--
----------

Fra : P.Petersen

Dato : 14-02-10 03:17

> "The Cliffters". De skal selvfølgelig også med.

Ja, den skal selvfølgelig også med.
Lige som alt det andet "musik" Åge åbenbart ikke føler for , men tror/mener
er underholdningsmusik.
Henning du har gjort et eminemt arbejde, kommenteret overordentligt seriøst,
hvert enkelt bidrag. Tak for det!

http://www.youtube.com/watch?v=HWyB0s8ZEH0
Min sidste kommentar til tråden og med en særlig hilsen til Åge. Lol.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 09:29

On 14-02-2010 03:17, P.Petersen wrote:

> Min sidste kommentar til tråden og med en særlig hilsen til Åge. Lol.

Lars HUG, selvfølgelig. Og der er er stadig mange, der er forbigået.
Sanne Salomonsen, Søs Fenger, Sebastian o.s.v. o.s.v.

Af og til har jeg hørt den påstand, at Danmark et et umusikalsk land
sammenlignet med mange andre.
Det har denne, lørdagens gennemgang af den danske musikskat modbevist.

Tak for deltagelse.

Henning.

--
----------

Fra : Max

Dato : 14-02-10 09:43

Hej Henning

> [...]
> Sanne Salomonsen, Søs Fenger, Sebastian o.s.v. o.s.v.
>
> Af og til har jeg hørt den påstand, at Danmark et et umusikalsk land

Du nævnte lige en flok navne, de fik mig til at tænke på
Skatteøen med Sebastian, på den viser bl.a. Lars H.u.g.,
Lis Sørensen, Bamse og Jarl virkelig stor stil.

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 10:02

On 14-02-2010 09:42, Max wrote:

> Du nævnte lige en flok navne, de fik mig til at tænke på
> Skatteøen med Sebastian, på den viser bl.a. Lars H.u.g.,
> Lis Sørensen, Bamse og Jarl virkelig stor stil.

Ja også dem.

Der er mange trivialiteter i Sebastians musicals, men der er sandelig
også rigtig mange guldkorn.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 11:08

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Af og til har jeg hørt den påstand, at Danmark et et umusikalsk land
> sammenlignet med mange andre.

Sammenlignet med Holland, Flandern, Tyskland, Østrig og Schweitz har Danmark
på ingen måde enseriøs musikkultur, højst en plat plastik-agtig
musik-kultur. Al seriøs musik og folkelig musik kommer fra de hollandsk- og
tysksprogede lande. De har en levende seriøs musikkultur.
Gennem tiderne har disse lande fostret store, både tideligere og
nuværende navne. Det gælder især klassisk musik.
Angående danmarks musikkultur, kan jeg kun sige "Vor Herre til hest".

Hilsen Åge

> Det har denne, lørdagens gennemgang af den danske musikskat modbevist.

......ja, hvad angår os der skriver i nyhedsgrupoperne, men hvor mange er
det? - det er en nål i en høsstak

> Tak for deltagelse.

Selv mange tak

> Henning.

Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 10:23

> http://www.youtube.com/watch?v=HWyB0s8ZEH0
> Min sidste kommentar til tråden og med en særlig hilsen til Åge. Lol.
> Med venlig hilsen
> Pelle

Åge takker mange gange og hilser tilbage.
http://www.youtube.com/watch?v=e7q8SPKsQl8&feature=related

Gnæk rol-lol-skrol og al det der

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 11:31

meddelelsen news:4b77c106$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Åge takker mange gange

Hvad mon ham Pelle synes om denne sang med Bamses Venner ?

www.bamsesvenner.dk/audio/kysser/08%20Bamses%20Venner%20-%20Vandmanden.mp3

Den kommer først rigtigt igang efter 12 sekunder

hehe

Hilsen Åge