Saab's financiering endelig på plads.
Fra : Henrik B.

Dato : 12-02-10 20:40

- Så har EIB godkendt lånet til Saab.
- Den svenske regering har meldt ud at de kautionerer for lånet.
- Spyker Cars aktionærer har d.d. godkendt købet af Saab, ligesom oprettelse
af et nyt selskab - Saab Spyker Automobile N.V. Som vil blive noteret på
børserne i London og Stockholm.
- Victor Muller har fremlagt en realistisk plan for model introduction:
2010 - Ny Saab 9-5.
2011 - Ny Saab 9-4X + Saab 9-5 Stc.
2012 - Ny Saab 9-3.
201x? - Ny Saab 9-2 (kræver yderligere financiering).

Hertil kommer den yderligere teknologiske udvikling, herunder bl.a.
projekter som GM ellers smed i skuffen. Ligeledes indtægter fra Saab
PowerTrain, som skal udvikle for andre bilproducenter.

Og meget realistisk meddeler Muller at det vil tage Saab ca. 10 år at nå
Audi-niveau.

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-02-10 22:16

> [...]
> oprettelse af et nyt selskab - Saab Spyker Automobile N.V. Som vil blive
> noteret på børserne i London og Stockholm.

Her står noget mere om, hvilke tiltag der er gjort for at forhindre
selskabstømning mm., som det skete med Rover !!
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c02%5c12%5c370584&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter

Fra : Henrik B.

Dato : 12-02-10 22:33

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Her står noget mere om, hvilke tiltag der er gjort for at forhindre
> selskabstømning mm., som det skete med Rover !!

Det korte af det lange er, at den svenske Riksgäld (Nationalbank) udtaler at
der er sund financiering bag købet af Saab.
Spykers investorer sagde et rungende "ja" til købet.
Man forventer at sælge 12.000 biler i første halvår af 2010. Og 60.000 biler
for hele året.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-02-10 01:42

Henrik B. wrote:
> [...]
> PowerTrain, som skal udvikle for andre bilproducenter.
>
> Og meget realistisk meddeler Muller at det vil tage Saab ca. 10 år at

og i de 10 år forventer du at Audi sætter udviklingen i stå?

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-02-10 09:57

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> og i de 10 år forventer du at Audi sætter udviklingen i stå?

Det ka man sgu ik sige om den nye A8 - damm !
Pegeplade istedet for joystick :)
http://sydsvenskan.se/bil/tester/article629195/Audi-A8.html

Fra : KASO

Dato : 13-02-10 09:05

> Og meget realistisk meddeler Muller at det vil tage Saab ca. 10 år at nå
> Audi-niveau.

Audi niveau - mht.:
- Salgstal?
- Modeludvalg?
- Evne til at sælge husholdningsbiler med en pænere kabine til overpris?
- Omsætning?
- Overskud?
- ......?

Jeg har ikke selv set meddelelsen - så jeg ved ikke helt, på hvilke
parametre, han sammenligner.....