"René" <rene@fjerndette3390.dk> skrev i meddelelsen
news:4b73de05$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
http://www.viabtor.dk/
FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:
"Teknisk info
I de senere år er der opstået en markant stigning i behovet for elektroniske
komponenter, som bliver brugt i nutidens biler, herunder enheder som
navigation, tv og video mm. Ud over disse enheder bruges der elektricitet
til andet af bilens udstyr: motorens computer, klimaanlæg, lys, m.m.
Eftersom de fleste bilers nuværende spændingsforsyning er begrænset til
mellem12- og 14,5V, er det velkendt at mangel på elektricitet forekommer,
selvom det kun er i perioder, der varer i en brøkdel af et sekund. Dette er
specielt tydeligt, når alle de elektroniske enheder er i brug samtidig. På
den baggrund vil sådanne omstændigheder forårsage ustadig forbrænding i
bilens motor, hvilket indebærer mere forurening/CO2-udslip.
En bilmotors forbrænding styres i dag af en micro-computer, kaldet ECU.
Denne ECU kalkulerer og udregner konstant blandingsforholdet, således at
bilen får en så optimal forbrænding som muligt og derved begrænser
udledningen af udstødningsgasser/CO2.
Bilens ECU har behov for en strømforsyning på mellem 13,5 til 14,5V for at
foretage kalkulationerne. I dette område er der overhovedet ingen problemer.
Ved konstant kørsel vil bilens ECU virke optimalt.
Konstant kørsel er ønsketænkning og ej muligt. Ved normal trafik vil man
ofte være nødsaget til at bremse for herefter at accelerere igen. Under
acceleration vil strømforsyningen dykke et splitsekund under de 13,5V,
hvilket indebærer at i dette splitsekund vil bilens ECU stoppe med at
kalkulere, dvs. at beregningerne vil blive suspenderet for et kort øjeblik.
Disse splitsekunder vil der være tusindvis af under hver kørsel.
VIABTORs teknologi er baseret på en spændingskompensation, som via et
kredsløb er udviklet til at stabilisere den elektriske strømforsyning i
bilen. Dermed forbedres bilens ydeevne under de beskrevne forhold.
Et jævnt og roligt elektronisk flow uden hindringer giver en optimal ydelse.
VIABTORs ovenstående egenskaber bevirker, at bilens forbrænding bliver
styret på et optimalt og stabilt niveau, som igen bevirker, at motorens
brændstofforbrug bliver optimeret og dermed giver en renere udledning af
udstødningsgasser/CO2.
VIABTOR arbejder uafhængigt af bilens micro-computer (ECU), og derved
forbliver bilens originale system uberørt.
NB overnævnte værdier er vejledende og vil variere fra bil producent til bil
producent"