Møtrik t. trækaksel på Micra K1
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-02-10 08:17

Hej

Skulle skifte manchet på en trækaksel, men kom desværre til at kværne
møtrikken der holder trækakslen. Denne møtrik er åbenbart ikke nem at
skaffe, af uvisse årsager. Nå, men jeg fandt et par nye møtrikker i min
samling, og de er fra min gamle Escort Mk6. Det er centermøtrikker fra
bagakslen.

De ser forbløffende ens ud, men er der nogen der ved om de passer på?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : GSX 750

Dato : 11-02-10 10:33

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bagakslen.
>
> De ser forbløffende ens ud, men er der nogen der ved om de passer på?

Hej Kim.
Du kan jo starte med at skrue dem løst på med fingrene. Hvis møtrikken
skrues fint på hele vejen, så turde jeg da godt stramme efter med en
momentnøgle.
Hilsen Jarl

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-02-10 13:51

Hej!

GSX 750 wrote:
> Du kan jo starte med at skrue dem løst på med fingrene. Hvis møtrikken
> skrues fint på hele vejen, så turde jeg da godt stramme efter med en
> momentnøgle.

Ja. Det var nu mere fordi jeg ikke står ved bilen før i aften. Men ok,
jeg har nu fremskaffet Nissans eneste(!) møtrik af denne type i Danmark
og den skrues på i aften.

86,- for en møtrik, jøsses :) Dog billigere end nyt knokkelled hvor den
også medfølger.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : GSX 750

Dato : 11-02-10 16:42

> [...]
> har nu fremskaffet Nissans eneste(!) møtrik af denne type i Danmark og den

Nok en meget god beslutning, så er du 100 pct sikker og står ikke og skal
ærgre dig, med fingrene i knokkelledet :)

> 86,- for en møtrik, jøsses :) Dog billigere end nyt knokkelled hvor den
> også medfølger.

Ja det er helt vildt. Jeg skiftede et hydraulisk føderør og en
hydraulikpumpe på en Citroen XM. De to bitte små gummipakninger der skal
sidde i hver ende af røret, jeg måtte slippe 49,95... pr stk...
Mvh
Jarl

Fra : Armand

Dato : 11-02-10 17:22

Kim Voss Schrader skrev:
> [...]
> og den skrues på i aften.
>
> 86,- for en møtrik, jøsses :) Dog billigere end nyt knokkelled hvor den

Står der intet omkring gevind-dimensionerne på indpakningen, ellers
burde du tage forbi et maskinværksted og få lærlingen til at måle
gevindet (á diameter hhv. stigning (=afstand mellem 'rynkerne')) på både
Micra og Ford -stumpen for at blive så meget klogere.
I bekræftende fald var det jo et godt råd at kunne rasle ud af ærmet at
Ford, i givet fald, har dem på lager og er xxkr billigere !

--
Armand.

Fra : alexbo

Dato : 11-02-10 17:49

"Kim Voss Schrader" skrev

> 86,- for en møtrik, jøsses :) Dog billigere end nyt knokkelled hvor den
> også medfølger.

De er ofte forskellige så du må håbe at der ikke er skiftet knokkelled til
et andet end Nissans, og lige passe på at du ikke kværner gevindet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Bak

Dato : 11-02-10 21:42

> Hej!
>
> 86,- for en møtrik, jøsses :) Dog billigere end nyt knokkelled hvor den
> også medfølger.

Så er det endda en pænt stor møtrik. Jeg var ude for noget tilsvarende, da
jeg skiftede udstødning på Mazdaen for et års tid siden. Hvor meget er
vundet ved at købe delene billigt hos en reservedelspusher, når der ikke
følger møtrikker med, og man må gå den tunge vej, og bløde omkring 300 kr.
for 4 stk! For slet ikke at tale om den lille time det tog den søde pige ved
makinen i reservedelslageret at finde de rigtige.
Jeg havde forinden spurgt hos Mekonomen, de havde dem ikke.
Jeg følte mig lidt til grin og taget i røven, men når det skal være
her-og-nu, så accepterer man nogen gange selv det uacceptable.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Møller

Dato : 11-02-10 17:03

Den Thu, 11 Feb 2010 16:41:34 +0100 skrev GSX 750:

> [...]
> hydraulikpumpe på en Citroen XM. De to bitte små gummipakninger der skal
> sidde i hver ende af røret, jeg måtte slippe 49,95... pr stk... Mvh

JA fuldstændig vildt, jeg måtte slippe kr. 28 + moms for 20 stk.

//Møller

Fra : Møller

Dato : 11-02-10 20:54

Den Thu, 11 Feb 2010 18:46:33 +0100 skrev GSX 750:

> Ja, sådan er det at handle hos Citroen hernede hos os. Folk vil ikke
> købe deres lort og så må de sætte priserne op på reservedele. Jarl

Nu ved jeg ikke hvor "hernede" er. men mine priser er fra Køge.
Det ser da ud til at du har handlet der så noget sælger de da.
Nu plejer reservedele fra PSA at være i orden. Så din afføring hører nok
til andetsteds

//Møller