Ny stafet: Sindsstemninger
Fra : P.Petersen

Dato : 11-02-10 00:33

Ok folkens. Vi skal ha' lidt følelser på skiven.
Find et nummer du synes beskriver en sindsstemning eller følelse og skriv et
par ord om hvad sangen betyder for dig.

Steppenwolf: http://www.youtube.com/watch?v=XpO90wwDz4I Titlen giver mere
eller mindre sig selv. Gav god baggrund for teenage depressioner i 70'rne.
Lol.

Lynard Skynard: http://www.youtube.com/watch?v=dHsgjqIbFT0 Ja, gammel
kærlighed ruster aldrig.

Bruce S.: http://www.youtube.com/watch?v=nAB4vOkL6cE&feature=related
Afmagt.

I øvrigt fedt, at se, at der igen er kommet gang i kreativiteten og glæden
her på kanalen igen.
At det hele ikke drukner i "Slagerkrigen".
Dejligt, at Alex' gamle ide er genopblomstret.
Og dejligt, at Åge også bidrager. Godt nok med bidrag fra andre
verdenshjørner og genreopfattelser end de fleste af os andre, men trods alt
rart, at Åge kan bevæge sig uden for trivialmusikken.

Hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-02-10 00:57

On 11-02-2010 00:33, P.Petersen wrote:

Denne gjorde engang i fortiden hele verden "ked af det".

http://www.youtube.com/watch?v=aiGPQVUJqq0

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-02-10 02:53

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote in message
> [...]
> eller mindre sig selv. Gav god baggrund for teenage depressioner i 70'rne.

Jep super, med en ny omgang. Har ikke læst regler endnu (det skal jeg nok
gøre)

Uden for konkurrence (måske, hvis de ikke overholder reglerne) kommer en
enkelt eller 2 med stemningen uden på tøjet.

Fra Blue Velvet: In Dreams (Candy colord clown)
http://www.youtube.com/watch?v=gmsrO8xpe-w
http://www.youtube.com/watch?v=E4CQy33GDJ8&feature=related

Oplagt: Godley and Creme: Cry.
http://www.youtube.com/watch?v=KxtPRF6NG7I

Sorry. Jeg kommer altid til at tænke på Bonnie Prince Bille, når jeg hører
det ord.
http://www.youtube.com/watch?v=bYBVAfvRpps
http://www.youtube.com/watch?v=MqodCNWqS8c&feature=related (some would say,
that this is better)

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-10 08:47

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Ok folkens. Vi skal ha' lidt følelser på skiven.
> Find et nummer du synes beskriver en sindsstemning eller følelse og skriv
> et par ord om hvad sangen betyder for dig.

Ok, så må jeg ud i mange genrer:

Først desperation og ulykkelig kærlighed, i Whitney Houstons "Always Love
You":
http://www.youtube.com/watch?v=19rC-Fl-KwM

Dernæst melankoli og afklarethed, i Alan Parsons Projet's "Old and Wise",
sunget af den ufolignelige Colin Blunstone:
http://www.youtube.com/watch?v=19rC-Fl-KwM
Dette er nok den smukkeste sang af alle, for mig i hvert tilfælde.

Til slut følelsesløshed, i Pink Floyds ufatteligt flotte "Comfortably Numb":
http://www.youtube.com/watch?v=4-MLxgkiPNg
Den guitarsolo er i mine øjne aldrig overgået.

/Alex

Fra : Max

Dato : 11-02-10 09:12

Hej P.Petersen

> Find et nummer du synes beskriver en sindsstemning eller følelse og
> skriv et par ord om hvad sangen betyder for dig.

Så bliver vi nødt til at smutte tilbage til ungdomsårene og Woodstock.

Country Joe McDonald - Feel Like I'm Fixing To Die

http://www.youtube.com/watch?v=4zdH09mWVF8

og til en anden stor ting fra dengang.

The Beatles - I feel fine

http://www.youtube.com/watch?v=kge_Krzuegs

--
Mvh Max

Fra : Anglachel

Dato : 11-02-10 09:34

Hej

Arcade Fire "My Body is Cage":

http://www.youtube.com/watch?v=Pyp34v6Lmcc

Fordi den lægger lyd til både en dyb længsel efter frelse og en desperat
præapokalyptisk frygt ...

Tindersticks "My Oblivion":

http://www.youtube.com/watch?v=r9_vZNGSHms

Fordi det er lyden af en melankolsk hengiven sig til en anden

Nick Cave: "The Mercy Seat":

http://www.youtube.com/watch?v=WFdUTM4gU-o

Dødsangst

Fra : .J.S...

Dato : 11-02-10 20:34

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> wrote in message

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Pyp34v6Lmcc
>
> Fordi den lægger lyd til både en dyb længsel efter frelse og en desperat

Kanon nummer, og passer godt til det filmklip !

Gid de ville lave film på den måde i dag, nu skal der klippes mindst hvert
andet sekund ellers keder folk sig og skifter kanal..

> Tindersticks "My Oblivion":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=r9_vZNGSHms
>
> Fordi det er lyden af en melankolsk hengiven sig til en anden

Flot, lige på grænsen til at blive for sukret, men det holder synes jeg

Fra : Anglachel

Dato : 11-02-10 21:44

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Gid de ville lave film på den måde i dag, nu skal der klippes mindst hvert
> andet sekund ellers keder folk sig og skifter kanal..

Du har selvfølgelig fuldstændigt ret. Hvis du vil se nye film af den slags,
skulle du tage et kig på Michael Hanekes forskellige produkioner. Eller til
en vis grad the Road...

> Flot, lige på grænsen til at blive for sukret, men det holder synes jeg

Jeps, jeg overvejede også i stedet at linke "Until the Morning comes", hvor
der på det tekstuelle niveau flyder en særdeles dyster understrøm, samtidigt
med at musikkens udtryk er nogenlunde sammenligneligt med "My Oblivion"

Fra : P.Petersen

Dato : 11-02-10 22:38

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Pyp34v6Lmcc
>
> Fordi den lægger lyd til både en dyb længsel efter frelse og en desperat

Fedt med en masse både gammelkendte og for mig ukendte numre.
Men den her vandt mit hjerte. (Kærlighed. Lol.)
Kendte ikke nummeret. Har nu hørt det 4-5 gange og bliver vist nødt til, at
checke nettet for indkøb af cd'er med
Arcade Fire.
Begrebet "desperat, præapokalyptisk frygt" fylder mig også med ærefrygt.
En klar vinder blandt en masse fede numre. Tak Anglachel. Meteoritsværdet.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Anglachel

Dato : 11-02-10 22:49

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> En klar vinder blandt en masse fede numre. Tak Anglachel. Meteoritsværdet.

Det er slutnummeret på "Neon Bible". Deres ældre album "Funeral" er også
fremragende.
Men så må jeg jo lægge hovedet i blød, så jeg vender tilbage med en ny
stafet i morgen.

Selv tak fra det ikke altid lige pålidelige våben...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-10 09:25

> [...]
> verdenshjørner og genreopfattelser end de fleste af os andre, men trods
> alt rart, at Åge kan bevæge sig uden for trivialmusikken.

Kærlighed, som vel egentligt det meste af tiden har været der...
Man vidste det bare ikke

Lobo's Stoney http://www.youtube.com/watch?v=ZeDRhBVBXzw

Men en dejlig rolig fredfyldt melodi.

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 11-02-10 10:42

On Thu, 11 Feb 2010 00:33:10 +0100, "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote:

>Ok folkens. Vi skal ha' lidt følelser på skiven.
>Find et nummer du synes beskriver en sindsstemning eller følelse og skriv et
>par ord om hvad sangen betyder for dig.

Nazareth - Dream On
http://www.youtube.com/watch?v=PNnqjbojqjE

Level 42 - Leaving Me Now
http://www.youtube.com/watch?v=xVGmwuILMro

Queen - The Show Must Go On
http://www.youtube.com/watch?v=t28EUcTDLII&feature=related

Fælles for alle tre er at de vækker minder om mine teenageår, hvor
flytninger og flere dødsfald i den allernærmeste familie prægede mig.

--
Thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-02-10 16:38

Happy? Ja den sindsstemning indfinder sig da heldigvis jævnligt

Leona Lewis: Happy

http://www.youtube.com/watch?v=f2Js7xIjgCY

Henning.

--
----------

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-02-10 17:12

P.Petersen wrote:
> Ok folkens. Vi skal ha' lidt følelser på skiven.
> Find et nummer du synes beskriver en sindsstemning eller følelse og
> skriv et par ord om hvad sangen betyder for dig.

Blue Jay Way udtrykker i høj en sindsstemning, selv om det ikke direkte
fremgår:

http://www.youtube.com/watch?v=5WzvAuDONu0&feature=related

Jeg har altid sat størst pris på Geirge Harrisons ting, og dette er en af de
besdte.

Det samme gør Melanies Look What They Done to My Song

http://www.youtube.com/watch?v=Cqg3kcwAgso&feature=related

Desværre kan jeg ikke finde det af hendes numre med mest sindstemning på
nettet, så mens jeg skriver dete lytter jeg til den i stedet: Raindance. '

Når jeg keder mig lytter jeg til Flowers on the Wall - enten med Stattler
Brothers eller som her med Eric Heatherly, og så finder jeg ud af, a i
forhold til ham tager jeg ganske fejl:

http://www.youtube.com/watch?v=M9f7uhZcbfQ

Jan

Fra : Max

Dato : 11-02-10 19:20

Hej

> Find et nummer du synes beskriver en sindsstemning eller følelse og
> skriv et par ord om hvad sangen betyder for dig.

Masser af stemning og kommende tømmermænd :)

http://www.youtube.com/watch?v=yMCt5lENxps&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-02-10 20:33

> Masser af stemning og kommende tømmermænd :)

Er det stemningen i Bryghuset??

Henning.

--
----------

Fra : .J.S...

Dato : 11-02-10 21:51

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote in message
> Ok folkens. Vi skal ha' lidt følelser på skiven.
> Find et nummer du synes beskriver en sindsstemning eller følelse og skriv
> et par ord om hvad sangen betyder for dig.

Rammer nok mere som tiden går...

Charles Aznavour - Yesterday When I Was Young
http://www.youtube.com/watch?v=7GtzB8cfkh0

Svantes lykkelige dag (om lidt er kaffen klar) - Povl Dissing
http://www.youtube.com/watch?v=GhrPgbIHVAQ&feature=related

Det er jo også en stemning man kan være i ...

Marvin Gaye: Lets Get It On
http://www.youtube.com/watch?v=BKPoHgKcqag