P4 - 50 år?
Fra : Henning Jensen

Dato : 10-02-10 20:15

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/02/10/142141.htm

Jeg syntes at det er en sjov ide. Men 50 års jubilæum?

Hvordan hænger det sammen? Er det rigtigt??

Henning Jensen.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-10 20:21

Henning Jensen skrev:

>Hvordan hænger det sammen?

Det er vel 50 året for regionalradio.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 20:31

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/02/10/142141.htm
>
> Men 50 års jubilæum? Hvordan hænger det sammen?

Det hænger slet ikke sammen. Det er noget værre vrøvl. Jeg husker ikke pæsis
hvornår P4 startede, men det startede med forsøgsudsendelser i Vestjylland,
nogle år før det startede i hele landet. Det er nok omkring 10 år siden
eller deromkring

Er det rigtigt??

Nej, det er som sagt en omgang vås af en anden verden. Er det ikke bare
noget ham der Alex Nymand han siger.

Hvis der er noget der har 50 års jubilæum så kan det være det regionale
radionet, som idag sendes over P4 (P4 MidtVest, P4 Østjylland o.s.v.). Det
startede op i Sydjylland i 1960-erne. og herefter hurtigt til hele landet.
Det kan være derfor han skænker P4 æren for at have 50 års jubilæum. Altså
fordi regionalradioerne idag sendes over P4.
Men den holder bare ikke vand. P4 er kun regionalradioernes
lands-indpakning. Tidligere blev regionalradioerne sendt over P1, senere P2
og nu P4. Derfor kan man ikke skænke P4 æren for de 50 år. den kan dlige så
godt tilfalde P1 eller P2. Så det er ligesom Føtex og Netto. De fortæller at
de har fødselsdag hele tiden og har nogle wæææældige tilbud i den anledning.
Men jeg synes nu altså bare ikke at regionalradioerne (heller ikke den i
Sydjylland) startede op i 1960 - jeg mener først det var midt i 60-erne.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 20:38

meddelelsen news:4b73096a$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> jeg mener først det var midt i 60-erne.

Men den er så god nok alligevel. De første regionalradioer startede 1. april
1960

.......men det er altså ikke P4 der har jubilæum. '

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-02-10 20:53

On 10-02-2010 20:30, Åge Halldorsson wrote:

> jeg mener først det var midt i 60-erne.

Måske 1963?

Henning.

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-02-10 20:49

Jeg fik, fejlagtigt, postet til denne gruppe. Jeg ved, at spørgsmålet
skulle have været inde i dk.medier.radio.

henning.

--
----------

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-02-10 20:55

Henning Jensen skrev:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/02/10/142141.htm
> Jeg syntes at det er en sjov ide. Men 50 års jubilæum?
> Hvordan hænger det sammen? Er det rigtigt??

Ja, det begyndte i april 1960. I starten sendte man kun en
halv times tid, en gang om ugen.
http://da.wikipedia.org/wiki/P4

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-02-10 20:58

On 10-02-2010 20:54, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> http://da.wikipedia.org/wiki/P4

Selvfølgelig har Wikipedia svar på alt. Man bør altid starte et
spørgsmål der
Tak.

Henning.

--
----------

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-02-10 21:31

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det begyndte i april 1960. I starten sendte man kun en
> halv times tid, en gang om ugen.
> http://da.wikipedia.org/wiki/P4

Nu har Wikipedia jo ikke altid ret...men i dette tilfælde er det korrekt.
Så i realiteten må det dreje sig om 50 året for regionalernes start.

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-02-10 21:56

Tak for oplysninger.

Henning.