tysk slagermusik på cd
Fra : tina hedeman

Dato : 10-02-10 17:15

Hej

Det er nok mest til Åge det her. Men du var så sød at hjælpe mig med at
fortælle hvornår zdf sender tysk slagermusik.
Jeg vil høre om du kender nogle sider hvor man kan købe musik cder med det
musik??

Jeg har næsten fået min plejehjems beboer til at købe en cdafspiller

Hilsen Tina

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-02-10 17:39

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> musik??
>
> Jeg har næsten fået min plejehjems beboer til at købe en cdafspiller

Ja den slags musik passer jo også bedst på et plejehjem

Fra : Hauge

Dato : 10-02-10 17:53

Allan Krautwald skrev:
> Ja den slags musik passer jo også bedst på et plejehjem

Ja så burde du jo faktisk høre en del af det i det daglige. Men det
kræver jo at man kan høre..

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 18:17

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Ja så burde du jo faktisk høre en del af det i det daglige. Men det kræver
> jo at man kan høre..
>
> /Hauge

Ja, det er det. Manden er jo komplet døv, efter at have lyttet til larm og
skrål i et halvt århundrede.'

Gnæk gnæk

http://www.youtube.com/watch?v=ItjreqIFtOM

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 10-02-10 18:37

Åge Halldorsson skrev:
> Manden er jo komplet døv, efter at have lyttet til larm
> og skrål i et halvt århundrede.'

Han er da ikke alene om at lytte til larm og skrål, det ses da med disse
nye stafetter, gudfader i skuret der er meget elendig "musik".

/Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-10 19:32

Hauge skrev:

>Han er da ikke alene om at lytte til larm og skrål, det ses da med disse
>nye stafetter, gudfader i skuret der er meget elendig "musik".

Nu er personen der vil have slagermusik på plejehjemmet jo også
interesseret i en bedre lyd, han er jo interesseret i en cd-afspiller og
ikke skodlyden fra youtube.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hauge

Dato : 10-02-10 19:39

Ivan V. Klattrup skrev:
> Nu er personen der vil have slagermusik på plejehjemmet jo også
> interesseret i en bedre lyd, han er jo interesseret i en cd-afspiller og
> ikke skodlyden fra youtube.

Nu hænger musikken og skodlyd jo ikke altid sammen.. Nogle gange kan
musik være godt, selvom lyden er elendig.. Musik kan endda være godt,
når man *ikke* hører det.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 19:41

> Musik kan endda være godt, når man *ikke* hører det.

Ih, hvor er P3-musik dejlig - når der er slukket for den.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 10-02-10 19:43

Åge Halldorsson skrev:
> Ih, hvor er P3-musik dejlig - når der er slukket for den.

Hold da op, skal det alligevel lykkedes for os af være enige om noget?
Så har vi også prøvet det.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 20:15

> Hold da op, skal det alligevel lykkedes for os af være enige om noget? Så
> har vi også prøvet det.
>
> /Hauge

Ja, jeg kan godt lide P3.
Jeg håber aldrig de nedlægger den., for hvis de gør det, så kan jeg jo ikke
slukke for den.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-02-10 18:56

> Ja så burde du jo faktisk høre en del af det i det daglige. Men det kræver
> jo at man kan høre..
>
> /Hauge

Skrev manden der er tonedøv

Fra : Hauge

Dato : 10-02-10 19:00

Allan Krautwald skrev:
> Skrev manden der er tonedøv

Det er vel også bedre end at være totaldøv..

/Hauge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-02-10 19:16

Hvad med at besvare Tinas spørgsmål i stedet for at sidde og mundhugges?

mvh Eva

Fra : Max

Dato : 10-02-10 19:19

Hej Eva

> Hvad med at besvare Tinas spørgsmål i stedet for at sidde og
> mundhugges?

Der skød du dig god nok i foden.

--
Mvh Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-02-10 19:23

> Hej Eva

> Der skød du dig god nok i foden.
>
> --
> Mvh Max

Det må jeg så tage med - det er bare trættende, at hver gang talen er om
schlagermusik, så kommer de samme frem og hyler op.

Tina spørger jo ikke, om de kan lide musikken eller ej - men om hjælp til en
side, hvor den kan købes.

mvh Eva

Fra : Michel

Dato : 10-02-10 21:31

> Det må jeg så tage med - det er bare trættende, at hver gang talen er om
> schlagermusik, så kommer de samme frem og hyler op.

Touché!

Et seriøst spørgsmål er ikke ensbetydende med seriøse var i denne gruppe.
Desværre...

/Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 21:37

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> Et seriøst spørgsmål er ikke ensbetydende med seriøse svar i denne gruppe.
> Desværre...
>
> /Michel

Nej Krutte Linå-Jensen-ligaen volder problemer overalt, hvor der er
seriøsitet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-10 22:10

meddelelse news:4b7318d3$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej Krutte Linå-Jensen-ligaen volder problemer overalt, hvor der er
> seriøsitet.

Nu var det jo ligesom dig der trak mig ind i denne ellers seriøse debat, med
alt dit sædvanlige personfnidder. Mon ikke du lige skulle feje for din egen
dør først?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-02-10 22:36

> Nu var det jo ligesom dig der trak mig ind i denne ellers seriøse debat,
> med alt dit sædvanlige personfnidder. Mon ikke du lige skulle feje for din
> egen dør først?

Nu er det jo en ældgammel taktik fra Åges side, at han prøver at kaste smuds
efter andre i et forsøg på at sløre, at det er fra ham alt fnidderet kommer.

Fra : Hauge

Dato : 11-02-10 06:12

Allan Krautwald skrev:
> Nu er det jo en ældgammel taktik fra Åges side, at han prøver at kaste smuds
> efter andre i et forsøg på at sløre, at det er fra ham alt fnidderet kommer.

Hmm, hedder du Åge til mellemnavn? For det er da en beskrivelse af dig selv.

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-10 09:00

> Hmm, hedder du Åge til mellemnavn? For det er da en beskrivelse af dig
> selv.
>
> /Hauge

Tror du trænger til et put hos grillmutter ligesom Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 16:00

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Tror du trænger til et put hos grillmutter

Jamen bliver du da ikke sur så da ?

Gnæk

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 11-02-10 16:04

Åge Halldorsson skrev:
> Jamen bliver du da ikke sur så da ?

Det er han allerede, hør hvor sur han lyder når han prøver at være "dj"
på raioen.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 16:22

> Det er han allerede, hør hvor sur han lyder når han prøver at være "dj" på
> raioen.
>
> Mvh Hauge

Det er ligesom på bagsiden af Ekstra Bladet. Der er en daglig spalte som
hedder "Vrisne gamle mænd" - mon han har med det at gøre ?

Når han altså ikke er Jørn Hjorting i radioen.

Hiklsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-10 18:36

> Det er han allerede, hør hvor sur han lyder når han prøver at være "dj" på
> raioen.
>
> Mvh Hauge

Nåeh bette Hauge....sur over du ikke selv er i radioen?

Fra : Hauge

Dato : 11-02-10 18:47

Allan Krautwald skrev:
> Nåeh bette Hauge....sur over du ikke selv er i radioen?

Nøeh, det jeg oplever de fleste værter lave, er mig så langt ude, at jeg
hellere ville være.. Nej jeg må hellere stoppe, tror det vil træde for
mange over tæerne. Men der skal jo være et arbejde til alle og det er
der tydeligvis også..

Mvh Hauge

Fra : J

Dato : 11-02-10 18:55

> [...]
> hellere ville være.. Nej jeg må hellere stoppe, tror det vil træde for
> mange over tæerne. Men der skal jo være et arbejde til alle og det er der

Et interpunktionstegn i ny og næ og en gang stavekontrol vil gøre teksten
lettere at læse.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-10 19:00

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Et interpunktionstegn i ny og næ og en gang stavekontrol vil gøre teksten
> lettere at læse.

Som de to kommaer du helt klart misser?
Smut over i sproggruppen med det der. Teksten var fuldt forståelig, så hvad
bitcher du over?

Fra : Max

Dato : 11-02-10 19:04

Hej Alex

> Smut over i sproggruppen med det der. Teksten var fuldt forståelig,
> så hvad bitcher du over?

Det er jo det eneste liv J har, ingen andre kommentarer til indlægene
end brok, så lad ham dog.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 19:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> bitcher

Hwa? -

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 11-02-10 20:47

> Som de to kommaer du helt klart misser?
> Smut over i sproggruppen med det der. Teksten var fuldt forståelig, så
> hvad bitcher du over?
Nå ja

"Nøeh, det jeg oplever de fleste værter lave, er"

det kan en stavekontrol ikke klare. Der skal stærkere midler til: Viden.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-02-10 20:58

J skrev:

>det kan en stavekontrol ikke klare. Der skal stærkere midler til: Viden.

Så må du jo give fortabt på forhånd.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-10 21:00

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Nå ja
>
> "Nøeh, det jeg oplever de fleste værter lave, er"
>
> det kan en stavekontrol ikke klare. Der skal stærkere midler til: Viden.

De menneskelige hjerne kan nemt kompensere for dette, men det kræver viden
at vide dette - Menneskelig viden!

Fra : Hauge

Dato : 11-02-10 21:14

J skrev:
> det kan en stavekontrol ikke klare. Der skal stærkere midler til: Viden.

Citat fra dig selv i denne gruppe:

"Hver fanden er Johnny Hansen."

Her hjælper hverken stavekontrol eller stærkere midler.
Kender du mon boomerangeffekten?

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-10 22:03

> Citat fra dig selv i denne gruppe:
>
> "Hver fanden er Johnny Hansen."
>
> Her hjælper hverken stavekontrol eller stærkere midler.
> Kender du mon boomerangeffekten?
>
> /Hauge

Sgu da meget relevant....der er flere der hedder sådan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 22:09

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Sgu da meget relevant....der er flere der hedder sådan

Gabbb........ Er dette ikke en MUSIK-nyhedsgruppe. Jeg kender ikke "mange"
som hedder Johnny Hansen, indenfor musik.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 12-02-10 19:17

Allan Krautwald skrev:
> Sgu da meget relevant....der er flere der hedder sådan

Men nu da J er så forbandet god til sprog, er i hvert fald det han
kommenterer, så håbede jeg han ville forklare hvad "Hver" betyder i den
sætning og hvorfor der mangler et "?" i samme linje..
Men jeg tror han blev ramt af bommerangen.. Pussyboy..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-02-10 20:20

> Pussyboy..

http://img.allposters.com/6/LRG/8/889/4FMJ000Z.jpg

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 12-02-10 20:21

Åge Halldorsson skrev:
> http://img.allposters.com/6/LRG/8/889/4FMJ000Z.jpg

Tænkte nok det lige var din stil.

/Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-02-10 22:17

Hauge skrev:

>Citat fra dig selv i denne gruppe:
>
>"Hver fanden er Johnny Hansen."

Det betyder vel at dem der hedder Johnny Hansen er fanden selv.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-10 19:10

> Allan Krautwald skrev:

> Nøeh, det jeg oplever de fleste værter lave, er mig så langt ude, at jeg
> hellere ville være.. Nej jeg må hellere stoppe, tror det vil træde for
> mange over tæerne.

Er ikke nødvendigvis uenig i dine betragtninger

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 19:53

> [...]
> hellere ville være.. Nej jeg må hellere stoppe, tror det vil træde for
> mange over tæerne. Men der skal jo være et arbejde til alle og det er der

..... over tæerne. hmm... Jeg synes ikke der lægges skjul på noget, f.eks.
"Men der skal jo være et arbejde til alle og det er der tydeligvis også".
hehe
Jeg plejer at sige "at der altid er radioarbejde til folk der lider af
manglende selvrespekt".

Nej, nu må jeg heller liiige stoppe, inden nogen føler sig truffet, hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-02-10 09:30

> [...]
> hellere ville være.. Nej jeg må hellere stoppe, tror det vil træde for
> mange over tæerne. Men der skal jo være et arbejde til alle og det er der

Tja, det lyder mere og mere som det...

Aldrig at være tilfreds med andre end sig selv )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 19:50

> Nåeh bette Hauge....sur over du ikke selv er i radioen?

Det er jo ikke sikkert han gider det det "hør-mig-selv-show" og som på tv
hedder "Se-mig-på-scenen-og-bræge-show".'

Så detttt....

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-10 20:31

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-

> Det er jo ikke sikkert han gider det det "hør-mig-selv-show" og som på tv
> hedder "Se-mig-på-scenen-og-bræge-show".'
>
> Så detttt....

Næeh og der er sikkert mange, der er taknemmelige for, at det aldrig
lykkedes for dig, at få dit radioprojekt op i sin tid...uhauha

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 22:07

> Næeh og der er sikkert mange, der er taknemmelige for, at det aldrig
> lykkedes for dig, at få dit radioprojekt op i sin tid...uhauha

Konceptet kører ellers på livet løs - med stor succes
Fremsynede folk har fået Limfjord Plus på banen.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-10 22:24

meddelelse news:4b74717f$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Konceptet kører ellers på livet løs - med stor succes
> Fremsynede folk har fået Limfjord Plus på banen.
>
> Hilsen Åge

Og hvor mange lyttere er det lige de har?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 22:34

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvor mange lyttere er det lige de har?

Så mange, at det hurtigt blev nødvendigt at udvidde med en sendemast mere,
så sendeområdet blev fordoblet fra Nykøbing/Thisted/Skive til også at
omfatte Lemvig/Struer/Holstebro

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-10 23:32

meddelelse news:4b7477c7$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så mange, at det hurtigt blev nødvendigt at udvidde med en sendemast mere,
> så sendeområdet blev fordoblet fra Nykøbing/Thisted/Skive til også at
> omfatte Lemvig/Struer/Holstebro
>
> Hilsen Åge

Mage til vrøvl.

Fra : J

Dato : 11-02-10 23:43

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b7477c7$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Mage til vrøvl.

Det er skam ikke vrøvl.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-02-10 00:06

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Det er skam ikke vrøvl.

Jo for antallet af lyttere har ingen betydning for, at man etablerer nye
master andre steder...men det kan da betyde, at man får flere lyttere

Fra : J

Dato : 12-02-10 00:19

> Jo for antallet af lyttere har ingen betydning for, at man etablerer nye
> master andre steder...men det kan da betyde, at man får flere lyttere

Nu er der jo grænser for, hvor mange modtageapparater en sender kan forsyne.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-02-10 01:23

> Nu er der jo grænser for, hvor mange modtageapparater en sender kan
> forsyne.

Kommer da an på senderens placering og styrke.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-02-10 09:38

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Jo for antallet af lyttere har ingen betydning for, at man etablerer nye
> master andre steder...men det kan da betyde, at man får flere lyttere

Jamen hvorfor spørger du så efter lyttere

På en radio, der er områdebestemt. ??

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-02-10 11:17

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jamen hvorfor spørger du så efter lyttere
>
> På en radio, der er områdebestemt. ??
>
> M.V.H....Benny..

Fordi antallet af lyttere viser hvor populær en radiostation er og dermed
hvor udbredt musikgenren er i dækningsområdet.

Fra : Hauge

Dato : 12-02-10 15:30

Allan Krautwald skrev:
> Fordi antallet af lyttere viser hvor populær en radiostation er..

Eller hvor ringe alternativet er... Spis lort, 1.000.000 fluer kan ikke
tage fejl..

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-10 10:23

> Fordi antallet af lyttere viser hvor populær en radiostation er og dermed
> hvor udbredt musikgenren er i dækningsområdet.

Forudsat du ved, hvor mange der kan høre radio'en
Og hvor mange er det ???
Ville svaret så fortælle dig en skidisse ???

Næppe, siden du ikke engang kan blive enig med Åge om...
Hvilket område den dækker.

M.V.H... Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 10:39

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Næppe, siden du ikke engang kan blive enig med Åge om...
> Hvilket område den dækker.
>
> M.V.H... Benny..

Ja, det kommer an på hvor mange lyttere sendemasterne kan nåes af. Hvis man
ikke kan høre dn, kan man jo ikke øhhhh...... høre den. derfor kan jeg
fortælle følgende:

Hvis man slår en cirkel, som når 30 km. ud i alle retninger, omkring RADIO
LIMFJORD´s (teenage-radioen) tre sendemaster på Mors, så har 200.000 lyttere
mulighed for at lytte.
Hvis man slå en cirkel, som når 30 km. ud io alle retninger, omkring
LIMFJORD PLUS`s (den folkelige radio) ene sendemast på Mors, så har 100.000
lyttere mulighed for at lytte.

Det er jo ret væsentlig at der er dobbelt så mange lyttere som kan høre
teenage-radioen, end der kan høre den folklelige radio. De sidste tal jeg
har hørt om viste at de tio radioer var lige populære. Radio Limfjord havde
godt nok dobbelt så mange lyttere - men den kunne altså også høres af dobelt
så mange lyttere.

Hvis man derfor tager højde for det, mener jeg at de to stationer havde i
omegnen af 25% af Morsø-lytterne hver.

Det er meget løselige tal på baggrund af at den ene station kan høres af
dobbelt samme mange lyttere udenfor Mors

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 11-02-10 16:03

Allan Krautwald skrev:
> Tror du trænger til et put hos grillmutter ligesom Åge

Hellere det, end omvendt.. ;)

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 16:23

> Hellere det, end omvendt.. ;)
>
> Mvh Hauge

Yrk!

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 10-02-10 21:39

Hej Michel

> Et seriøst spørgsmål er ikke ensbetydende med seriøse var i denne
> gruppe. Desværre...

Nu bestemmer vi jo selv hvad vi vælger at opfatte so
et seriøst spørgsmål.

--
Mvh Max

Fra : Michel

Dato : 10-02-10 22:13

> Nu bestemmer vi jo selv hvad vi vælger at opfatte so
> et seriøst spørgsmål.

Jeg gider ikke rigtigt diskutere dette, men Tinas spørgsmål lød nu - rent
objektivt - ret seriøst: Hun vil hjælpe en ældre medborger med noget musik,
som vedkommende kan lide! Og det var sidste indlæg fra mig om seriøsiteten
af spørgsmålet. Hvis andre vil kævle løs om dette - be my guest. Men jeg
synes, at Tinas initiativ er flot.

/Michel

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-02-10 19:20

Prøv har Tina - der skulle være lidt at vælge imellem!

mvh Eva

http://dk.cdwow.com/search?q=schlager&t=cd

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 19:27

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med at besvare Tinas spørgsmål i stedet for at sidde og mundhugges?
>
> mvh Eva

Vi mundhugges ikke. Vi mobber.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 10-02-10 19:38

Eva Schmidt skrev:
> Hvad med at besvare Tinas spørgsmål i stedet for at sidde og mundhugges?

Bla bla bla... Det er over din sengetid.

/Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-10 08:53

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at besvare Tinas spørgsmål i stedet for at sidde og mundhugges?
>
> mvh Eva

Pudsigt, jeg sad lige og tænkte på samme

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 20:13

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil høre om du kender nogle sider hvor man kan købe musik cder med det
> musik??
>
> Jeg har næsten fået min plejehjems beboer til at købe en cdafspiller
>
> Hilsen Tina

De danske cd-shop-sider (Cd-on, Cd-Wow og hvad de hedder) er ikke særligt
velassoterede og fysiske pladebutikker har meget dårlig viden om musik.
Derfor skal du jo, vide hvad du vil købe - og hvordan er til at vide hvis
cd-shop-siderne ikke informerer om slagermusik-nyheder?

Jeg bruger derfor følgende metode. En 3-trins-raket, kan man sige

INFORMATION
1: For at få information om nye slager-cd-er bruger jeg denne tyske
cd-shop-side. www.abella.de/p2-n54-a/volksmusik/index.html Der er masser
af cd-nyheder på deres forside. Slagernyheder står under "slager" og under
"volksmusik". Shoppen er dog dårlig, da der ikke er lytte-mulighed. Jeg
bruger derfor kun siden, som en slags informations-side. Når jeg har fattet
interesse for at lytte tilo en cd springer jeg ned til punkt 2.

LYTTE
2: Jeg bruger en rigtig god cd-shop-side fra Tyskland, nemlig denne:
www.alphamusic.de/shop/home-music/suchartikel/hasenfieber/EAN9003549754336/ID770968.html?jumpId=5183098
Den har lyttemulighed til næsten alle cd-erne. Vælg "musik" og skriv
kunstnernavnet. Så dukker der en masse cd-er op. Klik nu ovenpå billedet af
cd-hylsteret og herefter dukker cd-en op med alle numrene og et lille ikon,
som du kan trykke på og så spiller der lidt af sangen.
Hvis du herefter har fået inspiration til et cd-køb skal du gå ned at
læse cd-ens EAN-nummer. Det finder du i forbindelse med alle de oplysninger
der står om cd-en, altså pris og tittel og al det der. Skriv det EAN-nummer
ned. Det er selve cd-ens identifikations-nummer. Siger du det nummer til en
pladebutik, så finder de lynhurtigt cd-en og kan skaffe den hjem, hvis de da
ikke har den hjemme. Sådan bestiller jeg hollandsk slager. Og sådan kan du
købe cd-er, som ingen i landet kendte eksistensen af.

KØBE
3: Jeg køber cd-er hos danske STEREO STUDIE, www.stereostudio.dk/ som både
er en net-butik og fysiske butikker over hele landet. Jeg bruger ikke deres
netbutik, for jeg har ikke netbank. Jeg ringer til den nærmeste butik
(Holstebro). Jeg fortæller dem EAN-nummeret og på brøkdelen af et minut
fortæller de mig prisen på cd-en., som de som regel ikke har hjemme, men
lynhurtigt skaffer. Jeg laver så en bankoverførsel af beløbet og så er den
prut slået. Du kan selvfølgelig bare bruge deres net-shop, men hvis du nu
ikke kan finde den speceielle cd som du vil købe, så ved jeg ikke hvad man
skal gøre.
Derfor bruger jeg altså ringe-metoden. Jeg tager telefonen. Tryk tryk
o.s.v. Godaw, jeg vil gerne have denne cd med følgende EAN-nummer. Hvad
koster den. Jamen så overfører jeg pengene. Tak for det. Farvel.
Det er en extrem nem måde.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 10-02-10 21:11

> [...]
> musik??
>
> Jeg har næsten fået min plejehjems beboer til at købe en cdafspiller

Hej Tina!

Jeg kan anbefale en CD der hedder "De Største Tyske Schlager Hits", som
netop er udkommet her i Danmark. Her er rigtig mange gode numre på. Det er
dobbelt-CD med 39 numre på.

Hvis jeg skal fremhæve nogle af numrene, kunne det være disse:

Yasmine-Mélanie:
http://www.youtube.com/watch?v=tRbY-Gn5H48

Die Flippers:
http://www.youtube.com/watch?v=2RVAZD5y2Ew

Geschwister Hofmann:
http://www.youtube.com/watch?v=J7no9yPrLKE

Helene Fischer:
http://www.youtube.com/watch?v=KKnC8KR5m5o&feature=related

Michelle:
http://www.youtube.com/watch?v=vM8DNz3nnQ8

Hvad synes I om disse numre (kunstnere)?

CD'en kan købes i alle musikbutikker og supermarkeder.

Derudover f.eks. på
http://cdon.dk/musik/various_artists/de_st%c3%b8rste_tyske_schlager_hits_(2cd)-7724071

Fra : V

Dato : 10-02-10 21:13
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-10 21:34

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Jo altså. Det er super klasse. Den har vist vundet i Musikantenstadl. Har
den ikke.

Her kan jeg kun sige "aj aj aj hvor dt er musik". Klin klin klin kling. Det
er over-super-klasse-musik

Her sker for lidt. Jeg falder i søvn og hører ikke resten

Det er jo nok tidens største hit i Mellemeuropa - og det er ikke uden grund.
Det er up-tempo-slager, så det vasker sig. Det er musik, så¨man føler sig i
"paradis".

Ikke min kop cacao. Der er for meget at det kendte danske råvben højt og
skrig. Jeg er stået af her.

> Glemte lige disse to tøser: http://www.youtube.com/watch?v=kyRmTKIyVgo

Jeg vil sige almindelig mainstraim-musik. Ikke dårligt - men heller ikke
speciel god.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 10-02-10 21:28

> Jeg vil høre om du kender nogle sider hvor man kan købe musik cder med det
> musik??

Der er lige udgivet en dobbelt-cd med tyske schlagerhits. Men det er noget
bras, hvis du spørger mig.

Jeg køber selv tysk musik her:
www.derclub.de (her skal desværre betales via internet eller bank, da de
ikke tager Visa)
www.jpc.de
www.amazon.de

Mange hilsner
Michel

Fra : tina hedeman

Dato : 11-02-10 06:33

Hej

Jeg siger mange tak for hjælpen.
Jeg prøver lige en dag at vise ham det på you tube, en helt ny verden for de
ældre

Hilsen Tina

Fra : Michel

Dato : 11-02-10 08:02

Hej Tina,

> Jeg siger mange tak for hjælpen.
> Jeg prøver lige en dag at vise ham det på you tube, en helt ny verden for
> de ældre

Selv tak, og det var skam så lidt. Men de steder jeg anbefalede kan nu ikke
findes på YouTube, da det er steder, hvor man kan købe cd'er. Og jeg vil nok
anbefale www.jpc.de og www.amazon.de hvor man kan betale med Visa eller
Mastercard (ikke Dankort). Og hvis han har dette, så kan cd'erne betales med
det samme. Og jeg vil tilføje, at jeg mindst 100 gange har shoppet disse
steder, og de leverer varen og trækker selvfølgelig kun det de må, så den
ældre herre skal ikke være nervøs for at handle disse steder, selv om det
nok kan være lidt mærkeligt at sidde ved en pc og indtaste et kortnummer,
hvis man er oppe i alderen.

Og som jeg skrev i et andet svar, så synes jeg, det er super, at du vil
hjælpe én, der gerne vil høre tysk musik, med at få det til Danmark. Og ved
samme lejlighed bliver han forhåbentligt mere dus med pc'en, så han kan
bruge den mens han lytter til tyske schlagere. En pc erstatter naturligvis
ikke personlig kontakt, men man kan altså komme langt med nyhedsgrupper osv.

Hvis du vil have mere info, så vil jeg gerne sende min email til dig.

Mange hilsner
Michel

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-02-10 08:20

On Thu, 11 Feb 2010 08:01:33 +0100, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:

>det samme. Og jeg vil tilføje, at jeg mindst 100 gange har shoppet disse
>steder, og de leverer varen og trækker selvfølgelig kun det de må, så den

Jeg køber selv ved Amazon (dog UK) med jævne mellemrum og har aldrig
problemer med dem så kan tilslutte mig anbefalingen :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-10 16:04

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg prøver lige en dag at vise ham det på you tube, en helt ny verden for
> de ældre

Ja, dejlig musik for for den brede befolkning og også for de ældre.

Hilsen Åge