Udendørsmaling kan det tåle frost?
Fra : Mikael

Dato : 10-02-10 13:59

Jeg har noget maling stående i sommerhuset som nu formentlig er
bundfrossent, da der ikke er varme på. Kan det bruges igen til sommer
og hvordan kan jeg se om det stadig dur eller om det ikke gør?

Jeg mener det er Pinotex superdec.

Mikael

Fra : Max

Dato : 10-02-10 22:05

Hej Mikael

> Jeg mener det er Pinotex superdec.

Nu er det jo vandbaseret plastmaling, har det taget skade
af frosten, ja så skiller det ad når du prøver at røre det op.

--
Mvh Max

Fra : Mikael

Dato : 10-02-10 14:09

On 10 Feb., 22:04, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Mikael

> Nu er det jo vandbaseret plastmaling, har det taget skade
> af frosten, ja så skiller det ad når du prøver at røre det op.

Ok. Tak.

Jeg må vente med spænding og se om jeg skal ud og investere i noget
nyt.

Mikael

Fra : John V.

Dato : 10-02-10 22:38

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det kan helt sikkert ikke bruges mere. Bindemidlet vil være klumper, der
ikke mere kan røres ud. Prøv ikke at si det, bindemidlet vil være væk og så
kan du lige så godt smøre kalkvand på.

Havde det været oliemaling var det noget andet.

Fra : Mikael

Dato : 10-02-10 15:03

On 10 Feb., 22:37, "John V." <taf...@c.dk> wrote:
> [...]
> kan du lige så godt smøre kalkvand på.
>
> Havde det været oliemaling var det noget andet.

Øv. Så må jeg jo til lommerne igen. Men tak for info.

Mikael

Fra : JBH

Dato : 11-02-10 00:54

[...]

http://www.pinotex.dk/NR/rdonlyres/2C829679-C9BB-4963-8089-47386F16E381/0/TEKPinotexSuperdec.pdf

"Emballage opbevares frostfrit" så det er formodentligt ikke brugbart
længere.

mvh
JBH