fejl i asp-kode til tabelvisning af filer
Fra : Keld Simons

Dato : 09-02-10 22:22

Jeg har brugt denne kode:
http://gyros.dk/usenet/asp/tabelkode.asp

den virkede ikke på mit webhotel, så jeg ændrede linien:
Set F = FSO.GetFolder(Server.Mappath("."))
til
Set F = FSO.GetFolder(Server.Mappath("/"))
så virkede det
efter / skrev jeg så stien på den mappe jeg har filerne i

Problemet er nu at de billeder jeg vil vise ikke skrives op i
korrekt orden, men en anden form for styret rækkefølge
http://club.racefun.dk/grafer.asp

hvordan kan jeg styre dette?

desuden ville jeg gerne have rammer om som her:
http://gyros.dk/usenet/asp/default.asp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-02-10 22:42

Keld Simons skrev:
> [...]
>

> Problemet er nu at de billeder jeg vil vise ikke skrives op i
> korrekt orden, men en anden form for styret rækkefølge

Alfabetisk er det normale, vidst...

> http://club.racefun.dk/grafer.asp
>
> hvordan kan jeg styre dette?

Det kan laves sortering på mange måder, én af løsningerne er at bruge
database uden connection (så vidt jeg forstår). Her er nemlig en
indbygget løsning. En anden har siden for så vidt leveret, omend mådske
ikke grydeklar:

http://gyros.dk/usenet/asp/nyeste.asp.txt

Spørg evt. i ASP-gruppen, vis det er.

> desuden ville jeg gerne have rammer om som her:
> http://gyros.dk/usenet/asp/default.asp

Tabeller (som du har brugt) mener jeg nu som udgangspunkt har rammer
(border), men har du slået noget fra i CSS?

Ellers kan man vel bare sætte border dér?

border er f.eks.:

table {
   border: 1px aolid blaxk;
}

Det kan også sættes på tabelcelleniceau, bare brug td i stedet.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-02-10 22:52

Rune Jensen skrev:

> Tabeller (som du har brugt) mener jeg nu som udgangspunkt har rammer
> (border), men har du slået noget fra i CSS?

Det var da vidst vrøvl...

> [...]
> border: 1px aolid blaxk;
> }
>
> Det kan også sættes på tabelcelleniceau, bare brug td i stedet.

Der er noget med border-collapse mm, som jeg ikkke kan huske, så det må
andre nok forklare.

Dette burde dog sætte border om selve tabellen og dine tabelceller:

table, th, rd{
   border: 1px solid black;
}

Det skal indsættes imellem <head> og </head>

Hvis du vil have det i ekstern .css-fil, skal <style>-tagsne ikke med.

MVH
Rune Jensen

Fra : Keld Simons

Dato : 09-02-10 23:16

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>

> Det skal indsættes imellem <head> og </head>
>
> Hvis du vil have det i ekstern .css-fil, skal <style>-tagsne ikke med.

jeg lavede det sådan her og det virker:

mht til sorteringen er der ingne logisk forklaring på at den sorterer
1-3-2 i den rækkefølge.
jeg omdøber alle billeder til at starte med et bogstav så ser vi der.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-02-10 00:01

Keld Simons <keld@fjernfjerntilbehoer.dk> skrev :

>jeg lavede det sådan her og det virker:

Det er gammeldags og vil udgå på et eller andet tidspunkt, du bør
gå over til css.

Hvordan det er jort på den side, du refererer til, står tydligt i
kildekoden.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Keld Simons

Dato : 09-02-10 23:35

jeg har lagt billeder op der starter med et bogstav og alligevel
sorteres de forkert.
hvordan fikses det?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-02-10 00:01

Keld Simons <keld@fjernfjerntilbehoer.dk> skrev :

>jeg har lagt billeder op der starter med et bogstav og alligevel
>sorteres de forkert.
>hvordan fikses det?

Det bør du nok spørge om i asp-gruppen.