Revisor/bilagskontrolant
Fra : Brita

Dato : 09-02-10 03:07

Hej
Jeg mangler en fyldest gørende forklaring på forskellen mellem en
revisor og en bilagskontrollant.

Vi har en lille støtteforening, og i vores vedtægter vil vi gerne have
ændret revisor til bilagskontrollant. Vi modtager ikke offentlig
støtte. ( folkeoplysning )

Modspørgsmålet var, hvorfor vil vi ændre det, vi forsøgte os med at
det hedder det andre steder, og en revisor kunne hæfte for evt. fejl.

Søger bare et godt svar, hvad forskellen egentlig er...:)
mvh. Brita

Fra : John V.

Dato : 09-02-10 17:25

Alle kan kalde sig revisor, i kan bare vælge en.
Man kan selvfølgelig kalde sig "bilagskontrollant" i stedet, men det mest
almindelige ord for sådan noget er revisor.
Der er forskel på "revisor" og "statsautoriseret revisor", det sidste koster
under alle omstændigheder en mindre formue og burde ikke være nødvendigt i
en lille forening. Hvis i har problemmer kan i eventuelt vælge at have 2
revisorer, der så kan checke bilagene uafhængigt af hinanden.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Jet

Dato : 09-02-10 22:32

On 9 Feb., 11:07, Brita <br...@net.telenor.dk> wrote:
> [...]
> det hedder det andre steder, og en revisor kunne hæfte for evt. fejl.
>
> Søger bare et godt svar, hvad forskellen egentlig er...:)

Vi kalder det en "Controller" dvs. personer der har fået kompetancen
og arbejdet med kasse- og regnskabsregulativet