Gammel arv / familie fejte
Fra : steffen

Dato : 09-02-10 09:37

Hej

Jeg har en bekendt med en lidt ulden sag.

Hun har i følger rygter arvet en større sum penge fra sin Farmor i en
alder af 9år. Disse penge skulle formyndes/forvaltes af hendes Far.

Desvære er det sådan at Hendes Far og Mor er skilt (var også ved Farmors
død) men have den gang fældes forælder myndighed.
Hverken Hun eller hendes mor har haft kontakt til Faren siden hun blev 14år.

i dag som 24årig kunne der være rart at finde ud af om der er nogen
mulighed for at få udbetalt de penge.

At kontakte Faren er udelukket, af personlige årsager.

Faren har børn fra en endnu tidlige ægteskab.

spørgsmålet er nu, vil der ikke være en eller anden form for optegnelse
over at Faren skulle forvalte penge for sin datter, eller at Farmor i
sin tid testementer dem til hende?

Og hvor vil en sådan optegningens findes, hvis den gør?

--
Steffen

Fra : steffen

Dato : 11-02-10 15:30

steffen skrev:
> [...]
> sin tid testementer dem til hende?
>
> Og hvor vil en sådan optegningens findes, hvis den gør?

Kan det passe man stil til advokatvagten for at finde ud af sådan noget?

--
Steffen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-02-10 15:30

On Thu, 11 Feb 2010 15:30:14 +0100, steffen <tv@SPAMMENOT.kvaek.dk>
wrote:

>Kan det passe man stil til advokatvagten for at finde ud af sådan noget?
Ja, det er jo et ganske udemærket sted for specifik rådgivning.

/Hans

Fra : Leif Neland

Dato : 11-02-10 19:58

steffen skrev:
> [...]
> mulighed for at få udbetalt de penge.
>

> Og hvor vil en sådan optegningens findes, hvis den gør?

Indtil 1982 blev umyndiges arv og formue forvaltet af Overformynderiet.

Så vidt jeg kan læse mig til, så kan man ikke bare overlade en umyndigs
arv til en "tilfældig" formynder, pengene skal stå i en bank, der er
godkendt til det, og udbetaling af større beløb skal godkendes af
Statsforvaltningen.

Så jeg ville starte der.

Se f.ex. http://www.familieadvokat.dk/Breve-800/b800-178.html
--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-02-10 18:41

Leif Neland wrote:

> [...]
> arv til en "tilfældig" formynder, pengene skal stå i en bank, der er
> godkendt til det, og udbetaling af større beløb skal godkendes af

Dengang min bror døde, blev jeg 'udnævnt' til skifteværge for hans umyndige
datter.

Det _skulle_ være en udenforståemde, som ikke havde interesser i arven.

Men der var en minimumsgrænse, vistnok 65-70.000, så hvis beløbet var under
det, kunne pengene frigives.

Måske kunne man spørge i skifteretten?

Stig Johansen