Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bingo Foto på vej i graven?
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-10 13:15

Jeg har det fra en tilnærmelsesvis pålidelig kilde.

Bingo foto har opsagt alle deres medarbejdere og sælger kun de varer, de har
i butikkerne, der iøvrigt er ved at være halvtomme.

Lidt trist, men finanskrisen rammer hårdt visse steder.

http://www.phosee.dk/forumtopic/11516-lukning-af-bingo-foto

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/198452:Vejle--Bingo-Foto-paa-vej-mod-lukning

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 09-02-10 13:57
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-02-10 16:56

On 2010-02-09 13:14:35 +0100, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> said:

> [...]
> de har i butikkerne, der iøvrigt er ved at være halvtomme.
>
> Lidt trist, men finanskrisen rammer hårdt visse steder.

Det er jo ikke så mærkeligt, folk køber jo deres kameraer i udenlandske
netbutikker, og det kan de danske fotohandlere ikke leve af. Og bare
vent, om et par år er der ikke flere tilbage, og så skal vi slippe
60-80 kroner i forsendelse, hver gang vi skal købe en lille
tilbehørs-dims.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Robert Piil

Dato : 09-02-10 17:27

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> vent, om et par år er der ikke flere tilbage, og så skal vi slippe 60-80
> kroner i forsendelse, hver gang vi skal købe en lille tilbehørs-dims.

Jeg tror da stadig der vil være et marked for fysiske fotobutikker, men
de skal kunne tilbyde mere end en netbaseret gør, for at kunne forsvare
en merpris.

Jeg tror der vil være tre slags fotobutikker tilbage om fem-ti år.

1) De professionelle (Goecker)
2) Mærkevareshops (a la Sony), hvor man kan komme og prøve produkterne i
et udstillingslokale, for bagefter at bestille det på nettet.
3) Kombineret fysisk forretning og webshop. Det vil nok kræve noget
volumen i netsalget for at kunne give stpre nok rabatter. Mon ikke det i
praksis vil betyde en eller to store kæder.

Forretninger som Click, Japan Foto og Photocare har jeg svært ved at se,
skulle have en berettigelse i længden. De er alt for dyre og har kun
mainstream-produkterne.

--
Robert Piil

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-10 18:26

On 2010-02-09 17:26:43 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> said:

> [...]
>
> Forretninger som Click, Japan Foto og Photocare har jeg svært ved at
> se, skulle have en berettigelse i længden. De er alt for dyre og har

Jeg er meget enig. Man skal i dag nærmere være en VAR (Value Added
Reseller) for at have eksistensberettigelse. Ren distribution holder
ikke mere.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Fut

Dato : 09-02-10 20:34

> --
> [...]

Lad falde , der ikke kan stå.
bingo foto ejeres vel af en eller anden multi millonær der har polsk
håndværker gående og sætte hans hus istand for mindst lønne ,,
fabrikker flytter , syghusene fyre, byggeriet er gået i stå ...

Fuck bingo foto

KsK

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-02-10 20:38

On 09-02-2010 20:33, Fut wrote:

> Lad falde , der ikke kan stå.
> bingo foto ejeres vel af en eller anden multi millonær der har polsk
> håndværker gående og sætte hans hus istand for mindst lønne ,,

Har du det godt med at få luftet dine fordomme om folk fra andre EU
lande, som er flittige, og kan arbejde mere end 37 timer, frokost og
kaffepauser fraregnet. Jeg har faktiske set mange af dem ryge, mens de
arbejder. Og det sparer 20-30 pauser pr arbejdsdag

B o//

Fra : Fut

Dato : 09-02-10 21:21

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> som er flittige, og kan arbejde mere end 37 timer, frokost og kaffepauser
> fraregnet. Jeg har faktiske set mange af dem ryge, mens de arbejder. Og

Tja problemer er vel ikke kun billig arbejderskraft ,, jeg tror ikke der er
mange polakker, der gå ud og brugere pengen i DK ,,
jeg tror de vente til de kommer Hjem og det er så her problemer ligge,,,
hvis borgener i danmark ikke tjerner de penge der er at Tjerne her i DK ,,
ja så kan de så hele ikke bruge dem her i DK ..

og nu er det ikke fordi jeg har moralsk skurpler ,, jeg køre selv til sverig
for at få lavet service på min Golf . " men det er nok mest fordi SMC /VW er
så ringen så det skrig til himle"

kort sagte ,, hvis der ingen penge er at tjerne , er der helle ikke nogle
at bruge

KsK

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-02-10 21:40

On 09-02-2010 21:20, Fut wrote:

> [...]
> sverig for at få lavet service på min Golf . " men det er nok mest fordi
> SMC /VW er så ringen så det skrig til himle"

Jeg har så en lokal mekaniker af ikke dansk oprindelse til at servicere
min 11 år gamle SEAT, der netop har rundet 425.000km

Og kameragrej har jeg aldrig købt hos Bingo...

Bo //

Fra : J

Dato : 09-02-10 21:09

"Fut" <Fut@ld.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> håndværker gående og sætte hans hus istand for mindst lønne ,,
> fabrikker flytter , syghusene fyre, byggeriet er gået i stå ...

Tåbelig bemærkning (beklager, ingen stave- eller kommafejl).

Fra : Fut

Dato : 09-02-10 21:30

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> "Fut" <Fut@ld.dk> skrev i en meddelelse

> Tåbelig bemærkning (beklager, ingen stave- eller kommafejl).

Næ og helle ikke nosse til at stå ved det du skriver ..

KsK

Fra : J

Dato : 09-02-10 21:38

> "J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Næ og helle ikke nosse til at stå ved det du skriver ..
>
> KsK

Ikke forstå

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-10 23:40

On 2010-02-09 20:33:36 +0100, "Fut" <Fut@ld.dk> said:

> [...]
> håndværker gående og sætte hans hus istand for mindst lønne ,,
> fabrikker flytter , syghusene fyre, byggeriet er gået i stå ...

Imponerende analyse og indsigt.

Fra : Fut

Dato : 10-02-10 02:52

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Imponerende analyse og indsigt.

Tja handle du hos Bingo foto ?????

fly du med SAS ??? sikket ikke men nu bliv hver dansk snart tvunget til at
bidrag ,
dette dårlig drevet selskabe med 100 god dansk skatte krone !!!!
Jeg vil ikke gi SAS 100 kr. men jeg vil gerne gi 100 kr hvis
jeg var sikker på din kone kunne komme på hospitalet hvis det var nødvendig
!!!

Jeg vil da hele ikke gi Bingo 1000 kr mere for et 70-200 mm f2.8 vr
helt ærlig Hans ,,
hvor mange bruge herfra gruppe køre i Bingo foto hvis de skal ha lidt grej

KsK

Fra : jesper

Dato : 10-02-10 11:19

"Fut" <Fut@ld.dk> wrote:

> [...]

> helt ærlig Hans ,,
> hvor mange bruge herfra gruppe køre i Bingo foto hvis de skal ha lidt

Bingo har altid indtil det gik galt for dem kunne matche enhver pris
Jeg har købt min g7 hos dem og fik den til den rigtige pris fordi jeg
kunne henvise til priser på internettet. Jeg har kun haft gode
erfaringer med Bingo på Rostorv. Købte også stativ til den rigtige pris.
Jeg har godt lagt mærke til at deres priser den sidste tid har været
høje. Jeg synes det er ærgerligt at fysiske fotoforretinger forsvinder.
Bingos mulige forsvinden fra markedet vil være et savn for mig
JesperO

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-02-10 11:50

On 10 Feb 2010 10:19:13 GMT, jesper <jesperspam@hulfoto.dk> wrote:

>Bingo har altid indtil det gik galt for dem kunne matche enhver pris
Hvilket jo så er forklaringen på at de lukker, de har ikke været i
stand til at tjene penge pga. deres prispolitik "matche enhver pris"

>... Jeg synes det er ærgerligt at fysiske fotoforretinger forsvinder.
Det skulle du havde tænkt på da du skulle købe grej, brug din lokale
butik medens du er ung, så er den der også når du blir gammel og tung.

>Bingos mulige forsvinden fra markedet vil være et savn for mig
Men en glæde for andre mere seriøse forretninger. Ikke at Bingo ikke
har været seriøse, det har de nok, men de har ført en selvmorderisk
prispolitik der i det lange løb er skadeligt for kunderne overordnet
set.

/Hans

Fra : Robert Piil

Dato : 10-02-10 12:52

jesper skrev:

> [...]
> høje. Jeg synes det er ærgerligt at fysiske fotoforretinger forsvinder.
> Bingos mulige forsvinden fra markedet vil være et savn for mig

....men det har de så åbenbart ikke kunnet leve af. Du er jo en af dem,
der gerne ville handle der, hvis bare der var nogle andre der vil betale
regningen for at drive en fysisk butik.

Mine egne personlige erfaringer med Bingo er at de på trods af
prisgaranti IKKE ville matche en internetpris i City2. Desuden er jeg
stødt på mange dårlige råd. De fleste af uvidenhed, men jeg har også
været ude for det man må betegne som bevidst vildledende.

Jeg er godt opmærksom på at der er forskel på de forskellige bingo
forretninger, men mine erfaringer har ikke givet mig lyst til at købe
noget som helst der.

--
Robert Piil

Fra : Jens G

Dato : 10-02-10 16:29

On 10 Feb 2010 10:19:13 GMT, jesper <jesperspam@hulfoto.dk> wrote:

>Bingo har altid indtil det gik galt for dem kunne matche enhver pris

Så må det være flere år siden det gik galt for dem, for Bingo i
Ballerup har ikke været meget for at konkurrere i årevis.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : KsK FUT

Dato : 10-02-10 03:27

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Imponerende analyse og indsigt.

Tja dine kommetar til Max er vil helle ikke særlig imponerede ,
men nu er du her vel lige så lidt for at imponedere mig som jeg er her for
at imporender dig ..

men du kan da lige opdatere os hvor dan det går med din Worksshop .. kan du
hold kurus kørerende her i krise ???

Men Hvis foto amatør Knud der er mure mister sit arbejder til en polsk foto
amatør ,,, ja så tjerne du ikke på foto knud og jeg tro helle ikke du
tjerner på foto amatør fra polen ,
ergo færre tilmeldingere til dine worksshop .. hvilker så betydere færre
besøg hos Bingo foto af dig

Selv Københavns kommuner , en socialdemokratisk kommune støtte af LO," bruge
firma der udlukke bruger Polsk Arbejders kraft , mens deres egen borger i
kommune fare på Jobcenter for at meld sig ledig ...

Man behøver ikke den helt stor skippe eksame for at se det ikke kan løbe
rundt.. så du kan kald det analyse eller ej , logik kan et barn på 14 år
forstå ..
så gem du bare dine stjerne væk og åben dine øjne og se dig omkring

http://www.erhvervsbladet.dk/virksomheder/hvert-tiende-industrijob-er-flyttet-til-udlandet

ksk

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-02-10 17:38

On 2010-02-10 03:27:26 +0100, "KsK FUT" <Fut@ld.dk> said:

> [...]
> 14 år forstå ..
> så gem du bare dine stjerne væk og åben dine øjne og se dig omkring

Nu

synes jeg du blander tingene godt og grundigt sammen og skyder med
spredehagl ;)

Mht. Bingo kender jeg ikke den nærmere bagvedliggende årsag til
lukningen. Det er klart at trenden indenfor den slags butikker har
været imod i årevis og at krisen så formentlig har knækket det sidste
strå. Men det betyder jo ikke at alle lukker. Krisen er ikke sjov, men
det er også i en sådan situation, at udskilningsløbet sker. Dem der
ikke kan forny sig bukker under, sådan har det altid været.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-02-10 13:14

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har det fra en tilnærmelsesvis pålidelig kilde.
>
> Bingo foto har opsagt alle deres medarbejdere og sælger kun de varer, de
> har i butikkerne, der iøvrigt er ved at være halvtomme.

Der var vist noget om snakken
http://zoom.comon.dk/nyheder/Bingo-Foto-konkurs-1.307426.html

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Lars B

Dato : 15-02-10 17:48

Bingo i Århus er lukket.
Der står i døren: Lukket meddelse følger.

Lars