Lejekontrakt i privat udlejning
Fra : nederbasse

Dato : 08-02-10 20:23

Hej

En ven af mig skal fraflytte den lejlighed hun har boet i de sidste 20 år
Ejendommer er privat ejet og ikke et boligselskab.

Efter den originale lejekontrakt er der betalt et indskud på 3 måneders
husleje ca. 5800 kr. og ifølge kontrakten skal lejligheden ikke istand
sættes ved fraflytning.

Ejendommen er solgt et par gange i de 20 år hun har boet der.
De nye ejere har skriftlig forlangt at lejligheden skal sætte i stand inden
indskuddet kan refunderes for efter de nye lejekontrakter skal lejeren stå
for i standsættelse inden fraflytning, men der er aldrig blevet lavet en ny
kontrakt.

Kan den nye ejer forlange min ven skal sætte lejligheden i stand?

Lars

Fra : Kasper Demant

Dato : 08-02-10 20:58

nederbasse skrev:
> [...]
> kontrakt.
>
> Kan den nye ejer forlange min ven skal sætte lejligheden i stand?

Det virker lidt vrøvlet at du skriver:
"efter de nye lejekontrakter skal lejeren stå for i standsættelse inden
fraflytning, men der er aldrig blevet lavet en ny kontrakt."

Har din ven underskrevet en ny kontrakt med andre vilkår end den
oprindelige?

Hvis der ikke foreligger en ny kontrakt:

Som udgangspunkt kan den vens indsigelser ikke ekstringveres jf.
lejelovens § 7, stk. 1.
Din ven beholder altså sine rettigheder til sin forudbetalte leje
overfor senere godtroende aftaleerhververe samt retsforfølgende kreditorer.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Nederbasse

Dato : 09-02-10 12:30

SNIP

> [...]
> fraflytning, men der er aldrig blevet lavet en ny kontrakt."
>
> Har din ven underskrevet en ny kontrakt med andre vilkår end den

Nej hun har aldrig underskrevet en ny lejekontrakt og altså heller ikke den
kontrakt som den nye ejer har lavet

Lars