Karburatosprit før syn?
Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 08-02-10 05:01

Hejsa,

Min Skoda Fabia fra 2004 skal til omsyn pga. for højt CO-tal.

Og så kom jeg til at tænke på det gamle råd om at hælde
karburatorsprit på en næsten tom tank inden synet? Vil det sænke
tallet? Og hvor meget må man egentlig hælde på? Kunne motoren
principielt køre på ren karburatorsprit hvis det skulle være?

Henrik

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-10 13:10

saruman@ofir.dk wrote:
> [...]
> tallet? Og hvor meget må man egentlig hælde på? Kunne motoren
> principielt køre på ren karburatorsprit hvis det skulle være?

Det ved jeg ikke - men den er da så ny så det er et tydeligt tegn på en
simpel fejl hvis ikke den kan opfylde kravet - mon ikke det er bedst for
bilen (og omgivelserne) at få rettet fejlen i stedet?

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-10 15:40

saruman@ofir.dk skriver:

> [...]
> tallet? Og hvor meget må man egentlig hælde på? Kunne motoren
> principielt køre på ren karburatorsprit hvis det skulle være?

Hvorfor ikke bare køre en 100 km med høj betlastning?

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-02-10 16:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> saruman@ofir.dk skriver:

> Hvorfor ikke bare køre en 100 km med høj betlastning?

Fordi det er tvivlsomt det gør "tricket".

Ny kat eller lamdasonde er vist det der trænges i stedet. Evt de
legendariske temperaturfølere som VW er kendt for.

Jeg sætter mine penge på lamdasonden.

--
- Frank

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 09-02-10 02:57

> Ny kat eller lamdasonde er vist det der trænges i stedet. Evt de
> legendariske temperaturfølere som VW er kendt for.

> [...]

Jep, en fejl-udlæsning viste 3 fejl på lambda-sonden, så den bliver
skiftet sidst på ugen. Håber det løser problemet .

Henrik

Fra : Martin Bjerre

Dato : 10-02-10 17:33

<saruman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Så er det bare at håbe den kan gøre det, jeg har desværre set flere Fabia`er
der satte fejl på lambdasonden, og det viste sig at det var pga vand i
ledningsnettet. En fejl fabrikken kender, og kørte kampagne på for et par år
siden, de fik dog ikke fat på alle bilerne...

Martin