Erfaringer med Nissan PrimaStar/Opel Vivar~
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-02-10 21:57

Jeg har kig at skifte min ældre brugte kassevogn ud med en nyere brugt
kassevogn - en Nissan Primastar (L1H1, fra 2005).

Jeg vil sætte pris på at høre fra folk som har personlig erfaring med
en af 'trillingerne' i overskriften - godt, skidt, hvad skal man holde
særligt øje med ved et brugt eksemplar?

På forhånd tak,

Kai

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-02-10 22:15

Kai Harrekilde-Petersen forklarede den 07-02-2010:
> [...]
>
> Jeg vil sætte pris på at høre fra folk som har personlig erfaring med
> en af 'trillingerne' i overskriften - godt, skidt, hvad skal man holde

Håber ikke du skal sidde længe i den ad gangen. Kørte selv tilsyn og
sad
derfor i bilen hele dage ad gangen. Det gav en dårlig ryg og sovende
fornemmelse i yderlårene. Hvis du trykker på polsteret i overdelen der
hvor der er en lodret "pølse" der skal holde ryggen inde midt på
ryglænet, så vi du kunne mærke den stålramme der på sigt kommer til at
genere din ryg (lodret ude i siden af din ryg). På sædet hvor du sidder
er der en stålstang der går tværs over sædet, lige der hvor din røv
bliver til lår. Den vil få dine ben til at sove. Flere kollegaer og jeg
selv har prøvet med forskellige hjælpemidler uden held. Der er kun et
nyt (andet mærke) der hjælper.
Skal du derimod kun køre gansk lidt ad gangen og derved give sædet en
mulighed for at "komme sig" så tror jeg ikke du oplever ovennævnte.
Omvendt så er lastrummet rimeligt firkantet og derfor godt at stable
kasser i, uden for megen spildplads.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-02-10 22:40

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen forklarede den 07-02-2010:

> Håber ikke du skal sidde længe i den ad gangen.

[snip dårligt sæde]

Det skal jeg heldigvis ikke - den skal bruges til transport af MC
til/fra banedage i Sverige og Tyskland + daglig pendling til arbejdet,
så de fleste ture bliver <1-2 timer, med enkelte ture på 2+4 timers
kørsel.

Men nu er jeg så lang at jeg har problemer med at benene sover uanset
sædet

Ingen mekaniske ting jeg skal være særligt opmærksom på?

Tak for input.

Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-10 23:02

Kai Harrekilde-Petersen skriver:

> Ingen mekaniske ting jeg skal være særligt opmærksom på?

Har en kollega der har kørt rundt i sådan en Opel ting som firmabil. Den
var mere fejlbehæftet end en VW Sharan.

Kalus

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-02-10 00:23

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen skriver:

> Har en kollega der har kørt rundt i sådan en Opel ting som firmabil. Den
> var mere fejlbehæftet end en VW Sharan.

Betyder "Opel ting" her generelt Opel, eller specifikt Opel Vivaro?

Kender ikke til VW Sharans fejlrate, men jeg formoder du ikke mener
den var god?

Kai, bil-ignorant

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-02-10 06:05

Kai Harrekilde-Petersen skriver:

> Betyder "Opel ting" her generelt Opel, eller specifikt Opel Vivaro?

Vivaro, jeg hiver lige fat i nakken af ham i dag, så skal du få nogle af
historierne.

> Kender ikke til VW Sharans fejlrate, men jeg formoder du ikke mener
> den var god?

Den er ikke god...

Klaus

Fra : KASO

Dato : 10-02-10 09:28

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Kai Harrekilde-Petersen skriver:

> Vivaro, jeg hiver lige fat i nakken af ham i dag, så skal du få nogle af
> historierne.

Det gør nok ikke den store forskel i praksis. Bilen er en Renault Trafic -
konstrueret af Renault, men samlet af Vauxhall i England - uanset, hvad der
står på logoet.

Jeg har generelt gode erfaringer med Renault - men dels er kvaliteten af
varevogne og store MPV-ere ofte ringere end personbilerne (se blot Sharan,
MB Viano, m.fl.), og dels har jeg ingen erfaring med de engelsk byggede (men
Vauxhall havde tidligere ry for en markant ringere produktivitet og markant
højere fejlrate end de tilsvarende tyskbyggede Opel'er).

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-02-10 15:39

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen skriver:

> Vivaro, jeg hiver lige fat i nakken af ham i dag, så skal du få nogle af
> historierne.

Det vil være super.

Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-02-10 16:59

Kai Harrekilde-Petersen skriver:

> Det vil være super.

Jeg fik historien
De første åd turboer til morgenmad.
Min kollegas fik en revne i motorblokken, som et af værkstederne ikke
kunne finde.
De biler der ikke fik "tæsk", eller på anden måde blev kørt hårdt, var
der ingen problemer med. Ingen biler overhovedet havde elfejl.

Behagelig at køre, godt musikanlæg i forhold til HiAce og Vito og lavere
støjniveau. Han var i det hele taget glad for den.

Klaus

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-02-10 20:10

> [...]

> Behagelig at køre, godt musikanlæg i forhold til HiAce og Vito og lavere
> støjniveau. Han var i det hele taget glad for den.

Tak for oplysningerne. Ser ud til at jeg skal kigge efter de lidt
nyere modeller (2006-). Argh - dyrere.

Kai