OT volapyk kode
Fra : jopa

Dato : 07-02-10 16:12

Kan være jeg er i forkert gruppe men da koden der er puttet i PHP ser
uforståelig ud og måske ikke lige er lavet i PHP så kommer ? her alligevel.

Hvordan editerer man volapykken der er smidt i PHP
se billedet.
http://wp-themes.jp-web.dk/php.jpg

Er det et PHP ? skal jeg nok forføje mig derover
--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 07-02-10 16:23

jopa <admin@jp-web.invalid> writes:

> [...]
> alligevel.
>
> Hvordan editerer man volapykken der er smidt i PHP

Det er noget obfuskeret php. Jeg gætter på at det er noget kode der
gemmer sig et sted i et skin. Formålet er at skjule for dig, hvad det
er der foregår. Hvis du er nysgerrig efter at se hvad det er, kan du
bruge en af de mange online de-obfuscatorer der er, som
f. eks. <http://www.tareeinternet.com/scripts/byterun.php>

> Er det et PHP ? skal jeg nok forføje mig derover

Jeg har allerede lavet en crosspost og follow-up.
--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : jopa

Dato : 07-02-10 16:42

Den 07-02-2010 16:23, Anders Wegge Keller skrev:

> [...]
> er der foregår. Hvis du er nysgerrig efter at se hvad det er, kan du
> bruge en af de mange online de-obfuscatorer der er, som

Fint takker

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 07-02-10 16:45

jopa <admin@jp-web.invalid> writes:

> Fint takker

Jeg blev lidt nysgerrig efter hvad det er. Hvis det er noget
offentligt tilgængeligt, kan jeg så lokke en url ud af dig, enmten her
eller på mail?

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-02-10 04:36

Anders Wegge Keller wrote:

> Jeg blev lidt nysgerrig efter hvad det er. Hvis det er noget
> offentligt tilgængeligt, kan jeg så lokke en url ud af dig, enmten her
> eller på mail?

Jeg må indrømme jeg også er nysgerrig, for den kan meget vel være noget
malware, der er placeret.

Der ligner almindelig base64 encode, så jopa kan klippe tekststrengen ind i
det her lille tool jeg selv bruger:
<http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/wopr.base64.asp>

Så til jopa:
klip tekststrengen (uden ') ind i det nederste felt, og klik på decode.

Skal du rette i det, så klipper du den rettede tekst over i det øverste
felt, og klikker på encode.

Lidt ærgreligt du ikke lagde som en tekstfil, for så kunne vi andre også se
det.

Stig Johansen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-02-10 11:52

Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> writes:

> Jeg må indrømme jeg også er nysgerrig, for den kan meget vel være noget
> malware, der er placeret.

Det er det ikke i dette tilfælde.

Det er fra WP-temaet Crisona <http://topwpthemes.com/crisona/>

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-02-10 21:58

Anders Wegge Keller wrote:

> Det er fra WP-temaet Crisona <http://topwpthemes.com/crisona/>

Hvorfor i alverden skal det obfuskeres og base64 encodes?
Hvis det er free, er det vel free?

Stig Johansen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-02-10 22:56

Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> writes:

> Hvorfor i alverden skal det obfuskeres og base64 encodes?
> Hvis det er free, er det vel free?

Antageligvis for at undgå at folk piller i reklamelinket til
topwpthemes og webhostingfan.