Ny Stafet: Jazz
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-10 20:53

For at gå i en helt anden boldgade end dem der vanligvis huserer her i
gruppen, vil jeg vælge Jazz, som står mig meget nær.

En af dem der betyder rigtig meget for mig i den genre, er vores egen Niels
Lan Doky, eksempelvis i dette nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=x-Fpaw508i8

Skyd løs

/Alex

Fra : Max

Dato : 07-02-10 21:23

Hej Alex

> For at gå i en helt anden boldgade end dem der vanligvis huserer her i
> gruppen, vil jeg vælge Jazz, som står mig meget nær.

Nu er jazz jo ikke en stilart jeg har haft den store berøring med
gennem årene, det er mest blevet til det populære som Glen
Miller, Louis, Papa Bue og så vidre. En plade har tømret sig
bedre fast end de fleste, en plade med nogle af de fineste
musikere der har betrådt denne jord, desværre er en af dem
blevet taget fra os alt for tidlig.

NHØP "Imagine"
http://www.youtube.com/watch?v=w0MS6N_G_O8

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 11:28

> [...]
> bedre fast end de fleste, en plade med nogle af de fineste
> musikere der har betrådt denne jord, desværre er en af dem

Flot nummer, og ikke mindst Palle Mikkelborgs virtuose trompet

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 22:05

"Montmartre" er det første jeg tænker på, når jeg hører ordet jazz. Hvor
stedet fysisk har været gennem årene, kan jeg ikke helt gøre rede for.

I 1985 må det have været i Nørregade.

Clark Terry Quartet med Ellington's Satin Doll(1985)

http://www.youtube.com/watch?v=GivaZbLzaoQ

Clark Terry - trompet
Duke Jordan - piano
Jimmy Woode - bas
Svend E. Nørregaard - trommer

I midten af 1960 var "Montmartre" (vistnok) i Store Regnegade ?

Her Bud Powell's Anthropology (1962).

http://www.youtube.com/watch?v=TaSDinL6pC8

Niels-Henning Ørsted Pedersen - bas
Jorn Elniff - trommer

Henning Jensen.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 11:30

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Clark Terry Quartet med Ellington's Satin Doll(1985)
> http://www.youtube.com/watch?v=GivaZbLzaoQ

Lidt for traditionelt for min smag

> Her Bud Powell's Anthropology (1962).
> http://www.youtube.com/watch?v=TaSDinL6pC8

Meget bedre :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 22:10

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> En af dem der betyder rigtig meget for mig i den genre, er vores egen
> Niels Lan Doky, eksempelvis i dette nummer:

Godt! - ja, jazz er jo en af mine favoritgenrer. Det er sådan noget dejligt
musik at slappe af til, når slagermusikken ikke drøner løs i huset.

Især swing-jazzen er dejlig, synes jeg. Der var tidligere nogle enormt store
bigbands med jeg ved ikke hvor mange medlemmer. de spillede
fantastisk. En af mine foretrukne jazzbands er Glen Millers Orkester. Han
stod simpelthen for de største jazzhits i verden. Det er vist overflødigt at
nævne

In the Mood og Chattanooga Choo Choo og Amaric Patrol

Mener at kunne erindre at sidstnævnte var kendingsmelodi eller
underlægningsmelodi til et eller andet musikprogram i radioen gennem mange
år, vist nok med Umulius.

Skal vi ikke snuppe den: http://www.youtube.com/watch?v=CHz9PfH-Eps

...........og "Amarican Patrol" også med Glen Miller. Her er de på besøg i
slagermusikshowet MUSIKANTENSTADL på ARDtv-Tyskland. De har tit jazzmusik
med
i dette musikshow:
http://www.youtube.com/watch?v=_KfQOU54V4U&feature=related

............men "In the Mood" må vi ikke glemme. Ikke meget bliver større.
Glen igen: http://www.youtube.com/watch?v=xPXwkWVEIIw&feature=related

men det skal jo ikke være Glen det hele. Benny Goodman er der jo også:
http://www.youtube.com/watch?v=prnS5URkyc8

Og vi har selv IB GLINDEMANDS ORKESTER. Orkesteret startede i 1956. Det er
stor musik. Danmarks mest topprofessionelle (og vel eneste) bigband:
Det er simpelthen så velspillet musik at fuglene synger. De spiller alle de
gode gamle ægte jazz-numre. Lyt her: http://www.glindemann.dk/lyd.html

Jeg bliver altså nødt til at have en cd med det orkester. Det kan ikke
undværes. Det er og bliverVERDENS bedste bigband.
http://www.glindemann.dk/lyd.html

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 22:24

On 07-02-2010 22:09, Åge Halldorsson wrote:

> Og vi har selv IB GLINDEMANDS ORKESTER. Orkesteret startede i 1956. Det
> er stor musik. Danmarks mest topprofessionelle (og vel eneste) bigband:

Er du ikke lidt hurtig med oplysningerne om Glindemand???

Han har egentlig aldrig rigtig været min "kop te". Meningerne om ham har
da også, igennem tiderne, været delte.

Han var heldig da han omkring 1970'erne blev leder af Radioens
nyoprettede Bigband og var det gennem en årrække.

Det var dengang mest fordi, der tilfældigvis ikke var andre. Otto
Lington havde trukket sig tilbage til sit otium i Valby og Kai Ewans var
flygtet tilbage til Amerika, efter et par mislykkede år her, som både
restauratør og orkesterleder.

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 11:32

meddelelse news:4b6f2c16$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> ...........men "In the Mood" må vi ikke glemme. Ikke meget bliver større.
> Glen igen: http://www.youtube.com/watch?v=xPXwkWVEIIw&feature=related

Storhed er individuel, og det er alt for traditionelt og forudsigeligt for
min smag.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-02-10 22:11

Alex Linaa skrev:

> For at gå i en helt anden boldgade end dem der
> vanligvis huserer her i gruppen, vil jeg vælge Jazz,
> som står mig meget nær.

Her er efter min mening et af de bedste numre med
Keith Jarrett Trio: "God Bless The Child".
Det er i to dele på YouTube. Der er ingen video på,
så man kan sagtens lave noget andet mens det
spiller

1/2
http://www.youtube.com/watch?v=7Al2MDJL7oY

2/2
http://www.youtube.com/watch?v=C2X8z1284fw

--
Herluf :·)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-10 22:20

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> 1/2
> http://www.youtube.com/watch?v=7Al2MDJL7oY
>
> 2/2
> http://www.youtube.com/watch?v=C2X8z1284fw

Det er ikke så ringe musik

Må jeg ikke i den forbindelse lige komme med lidt reklame for en
radiostation i USA.
Det er en af USAs helt store jazz-radiostationer. Nok den største.

http://www.ktucam.com/article.asp?id=590955

Det er simpelthen Duke Ellington, Louis Armstrong og allde dem der - hele
døgnet

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 11:34

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Her er efter min mening et af de bedste numre med
> Keith Jarrett Trio: "God Bless The Child".

Du har helt ret. Jeg elsker klaver i jazzmusik (og at slippe for de
forbandede blæsere

Fra : Carl Drud

Dato : 07-02-10 22:05

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> En af dem der betyder rigtig meget for mig i den genre, er vores egen Niels
> Lan Doky, eksempelvis i dette nummer:
> http://www.youtube.com/watch?v=x-Fpaw508i8
>
> Skyd løs

Nina Simone - Feeling Good

http://www.youtube.com/watch?v=CJA69C6SlRk

Jeg får gåsehud over den stemme.

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 11:31

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Nina Simone - Feeling Good
> http://www.youtube.com/watch?v=CJA69C6SlRk
> Jeg får gåsehud over den stemme.

Det gør jeg også :)

Fra : Max

Dato : 07-02-10 22:22

Hej Alex

> For at gå i en helt anden boldgade end dem der vanligvis huserer her i
> gruppen, vil jeg vælge Jazz, som står mig meget nær.

Vi skal da også have en kvinde med

Georgia on my mind -- Billie Holiday

http://www.youtube.com/watch?v=v6wc41N-GYY&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 00:38

On 07-02-2010 22:22, Max wrote:

> Vi skal da også have en kvinde med

Og en mere: Bessie Smith - St. Louis Blues (1929)

http://www.youtube.com/watch?v=JpVCqXRlXx4

Henning.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 11:35

> Georgia on my mind -- Billie Holiday
> http://www.youtube.com/watch?v=v6wc41N-GYY&feature=related

Fed sang, men jeg foretrækker den med Ray Charles hvis jeg skal være ærlig
:)

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 22:46

Hyggejazz.
Majken og Fjeldtetten har de fleste af os vel hørt et eller andet sted.
De turnerer meget rundt.
Jeg hørte dem i Vordingborg en gang i efteråret.

http://www.we7.com/#/artist/Majken--Fjeldtetten/music/tracks!artistId=188674&mode=release

Henning Jensen

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 16:36

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hyggejazz.
> Majken og Fjeldtetten har de fleste af os vel hørt et eller andet sted.

Nej, det må jeg tilstå jeg ikke har, og det er helelr ikke min kop te med
traditionel jazz

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 18:21

On 08-02-2010 16:36, Alex Linaa wrote:

> Nej, det må jeg tilstå jeg ikke har, og det er helelr ikke min kop te med
> traditionel jazz

Jeg havde ventet, at du havde undladt at reagere
Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 18:26

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg havde ventet, at du havde undladt at reagere
> Henning.

Hahaha - Nejjj.... han bliver jo nødt til lige at fortælle at han ikke kan
lide sån noget. Eller ved det det jo slet ikke.

...........og vi kan sletttttttttttttttttt ikke gætte os til det.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 18:27

meddelelsen news:4b704926$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hahaha - Nejjj.... han bliver jo nødt til lige at fortælle at han ikke kan
> lide sån noget. Eller ved det det jo slet ikke.
>
> ..........og vi kan sletttttttttttttttttt ikke gætte os til det.

Ham, Linå-manden

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 22:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg havde ventet, at du havde undladt at reagere

Ville jeg også ønske jeg havde gjort, og dermed ikke uforvarende havde
trykket på Åges fodpedal, altså den der Boss DS-1 der larmer af helvede til

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-10 17:49

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Hyggejazz.
> Majken og Fjeldtetten har de fleste af os vel hørt et eller andet sted.

Har vi det ? - NÅ!

> De turnerer meget rundt. Jeg hørte dem i Vordingborg en gang i efteråret.

Men de har lavet kaos i ders hjemmeside. Der kommer intet når man klikker på
"Læs mere" på deres cd-omslag

> http://www.we7.com/#/artist/Majken--Fjeldtetten/music/tracks!artistId=188674&mode=release'

Den link du bringer viser ingenting med dem ??? - Her er et bedre link med
dem:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.channel&ContributorID=7697720

Men det er godt nok det man kalder hygge-jazz, det må man sige - og så
hyggepjatter de lidt sån på tyskpræget måde. Det er wældig musik. Det lyder
rigtigt godt.
Vi har flere gange har udenførs og indendørs levende jazz på "Fur
Strandhotel". Måske var det dem her. Det lød noget lignende.
Her i nærheden har vi også et jazz-orkester. Det er hjemmehørende på øen
Mors. Det er et af medlemmderne i slagermusik-orkesteret "Tonigt", som går
solo engang imellem.
Så spiller han swingjazz sammen med en snes andre medlemmer. Orkesteret har
en snes medlemmer. Og det er HELT ægte swingjazz. Det er guf for
trommehinderne.

Men er er, uden overdrivelse, et orkester på højde med "Ib Glindemans
Orkester". Og det er ikke overdrevet. Prøv at klikke på "Hvad kan" og hør
deres musik.
Bemærk hvor fyldig lyden er. Det er helt vildt. Det er Bogeyman Band fra
Nykøbing Mors. Et område i landet med den højeste høj musikkultur indenfor
almindelig underholdningsmusik.

http://bogeyman.dk/

Nå, hvad? - Det var jazz-kræs hvad ?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 18:40

On 08-02-2010 17:48, Åge Halldorsson wrote:

> Har vi det ? - NÅ!

Ja det har vi åbenbart

> Men er er, uden overdrivelse, et orkester på højde med "Ib Glindemans
> Orkester". Og det er ikke overdrevet. Prøv at klikke på "Hvad kan" og
> hør deres musik.

Ja de er helt på højde med Glindeman. Så kan man lægge hvad man vil, i
den udtalelse.

Imidlertid har alle, der spiller musik, min opbakning. Jeg syntes, at
det er imponerende, at man kan samle så mange mennesker omkring udøvende
musik.
Og bandet er formentlig amatører og ulønnede.

Henning

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-02-10 23:02

Swing/jazz.
Dette er den sidste CD jeg har købt. Bing Crosbys tidlige år som
jazzsanger facinerer mig meget.

http://www.amazon.com/Bix-N-Bing-Paul-Whiteman/dp/B000001HF2

Og her er et af numrene fra CD'en på YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=cvwL-cCjCMg

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-02-10 23:18

Peter Brotzmann, Ken Vandermark & Paal Nilssen-Love

http://www.youtube.com/watch?v=jSI4mHyfNZA

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 09:17

> [...]
>
> En af dem der betyder rigtig meget for mig i den genre, er vores egen
> Niels Lan Doky, eksempelvis i dette nummer:

Tja, nu er det jo normalt en af de genrer jeg undsiger mig...

Men igen, ingen regler uden undtagelser....

Så jeg ville da sige Larry Coryell's udgave af Zapataedo,
helt og aldeles solo... Den er F..... Flot...

Kunne dog ikke finde den på YouTube.. Sorry..

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 10:25

On 08-02-2010 09:16, Benny Mortensen wrote:

> Så jeg ville da sige Larry Coryell's udgave af Zapataedo,
> helt og aldeles solo... Den er F..... Flot...
> Kunne dog ikke finde den på YouTube.. Sorry..

Nogle videoer er tilsyneladende fjernet fra YouTube!
I den senere tid, er det også sket med andre kunstnere. Det må være
ophavsrettigheder der er årsagen.
Dem plejer YouTube jo heldigvis normalt, at være ligeglade med.

På denne web-side er meget også fjernet, kun "The Dragon Gate" er her i
skrivende stund" endnu:

http://www.qloud.com/song/Larry-Coryell/Zapateado_--t_17964442.php

Henning Jensen

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 10:52

> [...]
>
> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Det var åbenbart også blevet fortid...

Gad vide om anti piratgruppen er ude med snøren )

Eller det er et nyt tiltag, for at slå musikken ihjel...

Det er kun den musik, der bliver hørt, der er noget værd.
Resten er muligvis Guld, men værdiløst, så længe det ligger
i skuffen.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 11:17

On 08-02-2010 10:52, Benny Mortensen wrote:
> Gad vide om anti piratgruppen er ude med snøren )
> Eller det er et nyt tiltag, for at slå musikken ihjel...

Alt er lovligt indtil der bliver gjort indsigelser.
Jeg vover, selvom vi er hoppet over i et andet emne, at fortælle, at da
jeg søgte i country-tråden, manglede der mange eksempler, som jeg vidste
var der, men nu var væk.

Det var vist dig, der var inde på Cash og Tyskland.
Det har længe forholdt sig sådan, at væsentlige country udgivelser
kommer fra The Bear Family, et tysk foretagende. Bear har langsom og
stille have købt rettighederne, til alle de gamle amerikanske
countrysangere. Og mange af de nye.

Den store samling, som for nogle år siden udkom med "The Appalachian
mountain princess", alias June Carter (Cash), var også udgivet af Bear.
Så en del af Cash-familiens tilhørsforhold til tyskland, er på grund af
Bear. Så for country-musikkens vedkommende, så er det sikkert Bear, der
bestemmer hvad der accepteres som reklame, og tillades på YouTube.

Og andre styrer det sikkkert også for jazz'en.

http://www.bear-family.de/

Henning:

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 12:26

> Den store samling, som for nogle år siden udkom med "The Appalachian
> mountain princess", alias June Carter (Cash),

Jeg må rette mig selv. Jeg byttede rundt på navnede. Der er så mange
Cash i den famile.
Det er selvfølgelig Anita Carter jeg mente. Og det er samlingen, med de
7 CD'er "Appalachian Angel", jeg hentyder til.
De var iøvrigt så dyre, at jeg ikke ville købe dem. Og de fik også en
lidt blandet anmeldelse.

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-10 12:52

> [...]
>
> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Tja, de har vist godt nok købt mange rettigheder....

Men jeg tror nu ikke Bear-Family fandtes, Dengang Cash, og alle de andre,
sang på Tysk.... Da Bear-Family først bliv stiftet i 1975....

Men de har fantastisk meget godt musik... Har købt en del dernede... Og for
at sige det pænt... Nogle ret så fede kataloger, at vælge ud fra. Dertil
kommer jo så også, den store mængde Merchandise de også fører. Og det aller
bedste er " De bærer stadig Øl ind " Eller sagt på en anden måde....
Utroligt alle de gamle ting og sager, de kan blive ved med at finde..

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 15:36

On 08-02-2010 12:52, Benny Mortensen wrote:

> Men jeg tror nu ikke Bear-Family fandtes, Dengang Cash, og alle de andre,
> sang på Tysk.... Da Bear-Family først bliv stiftet i 1975....

God kommentar du kommer med.
Jeg har googlet lidt og kan se at jeg tager fejl. Tyskerne skal ikke
have skylden for alt ondt!

Men godt, at nogen værner om det, der var engang. Men det nager mig
alligevel lidt, at det er tyskere og ikke folk fra "det vilde westen"
der samler denne kulturarv. Det er selvfølgelig en pjattet personlig
indstilling

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-10 00:39

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Ja det er godt nok lidt underligt, at det lige skulle være dem...

Men egentligt ikke så underligt endda, da stifteren jo selv
er musiksamler i verdensklasse... Så det for ham, har været
mest for musikken, derefter profitten.....
Der er jo trods alt, intet galt i at leve af sin hobby ...

Pudsigt, jeg kunne se på Alex svar, at for ham virkede linket
til Larry Coryell... Det gjorde det ikke for mig....
Eller også lavede jeg skod i det ....
Men skidt, mig gør det ikke noget, jeg har den jo...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-10 01:09

> [...]
> mest for musikken, derefter profitten.....
> Der er jo trods alt, intet galt i at leve af sin hobby ...

Jeg er selvfølgelig enig med dig. Overordnet er det fuldstændig
ligegyldig, hvilken nationalitet der står bag. Det er bare vidunderligt
at nogen påtager sig, at genudgive så mange af de gamle.
Men som du sikkert ved bedre end jeg, så giver bare ordet tysk, gåsehud
her i gruppen
Og man får uberettiget en modvilje, som for mit vedkommende dog slet
ikke rækker længere.

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-10 02:46

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Nå ja, men hvad skal man sige til det....

Vil de snyde sig selv, så lad dem dog....

Men at kigge i Bear-Family katalogerne...
Så bliver man hurtigt fattig....

Men for pokker nogle fede Box-set's de har...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 16:34

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> På denne web-side er meget også fjernet, kun "The Dragon Gate" er her i
> [...]

Wow, fedt nummer

Fra : Jensen

Dato : 08-02-10 15:50

On Sun, 7 Feb 2010 20:52:46 +0100, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

>Skyd løs

Nina Simone - My Baby Just Cares For Me
http://www.youtube.com/watch?v=eYSbUOoq4Vg

Jeg hørte den engang i 80'erne og selvom jazz bestemt ikke er min
favoritstil, så var der sgu noget over denne melodi.

Dave Brubeck - Take Five
http://www.youtube.com/watch?v=vmDDOFXSgAs

--
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 16:35

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dave Brubeck - Take Five
> http://www.youtube.com/watch?v=vmDDOFXSgAs

En af mine helt klare favoritter i den bløde del af genren, hold da op hvor
er det melodisk

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 16:03

Een, der i den grad har været med til at præge jazz i 1900-tallet, var
Armstrong.
Der er så meget at ta' af, så jeg er så fræk, at nævne hans sidste hit,
som slet ikke er jazz:

http://www.youtube.com/watch?v=vnRqYMTpXHc&feature=related

Henning.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 16:36

> [...]
> Armstrong.
> Der er så meget at ta' af, så jeg er så fræk, at nævne hans sidste hit,

Den giver mig kuldegysninger, ikke på grund af musikken, men fordi den
minder mig om filmen "Good Morning Vietnam", hvor den var intro-nummer. Led
film.

Fra : Jensen

Dato : 08-02-10 16:43

On Mon, 8 Feb 2010 16:35:39 +0100, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

>Den giver mig kuldegysninger, ikke på grund af musikken, men fordi den
>minder mig om filmen "Good Morning Vietnam", hvor den var intro-nummer. Led
>film.

Den har jeg faktisk aldrig fået set, så den bliver lige skrevet på
indkøbssedlen.

--
Thomas

Fra : .J.S...

Dato : 08-02-10 20:31

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> [...]
>
> En af dem der betyder rigtig meget for mig i den genre, er vores egen
> Niels Lan Doky, eksempelvis i dette nummer:

Diane Krall : Narrow Daylight
http://www.youtube.com/watch?v=0XMZNI1qKh8

Maj-Britt Kramer : Solvejs Song
http://www.youtube.com/watch?v=OSaUJbjj1AU

Mezzoforte : EG Blues
http://www.youtube.com/watch?v=4Wfa2fENIfo

mvh/JS

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-02-10 21:54

On 08-02-2010 20:30, .J.S... wrote:

> Diane Krall : Narrow Daylight
> http://www.youtube.com/watch?v=0XMZNI1qKh8

Jeg har et par CD'er med hende. Men ikke lyttet så meget til dem.
Jeg vil give hende en fornyet chance.

Henning.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 22:09

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Diane Krall : Narrow Daylight
> http://www.youtube.com/watch?v=0XMZNI1qKh8

Flot sang, men ikke helt jazz, eller?

> Mezzoforte : EG Blues
> http://www.youtube.com/watch?v=4Wfa2fENIfo

Du kom lige ind fra sidelinjen med Mezzoforte, som har en høj høj stjerne
hos mig, så dem får du lov til at fortsætte stafetten på.

/Alex