Et spørgsmål til panelet
Fra : Benny

Dato : 05-02-10 12:12

Vi ser og kigger "Renault Espace vs. Land Rover Discovery crash test"

Her " http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s&feature=fvsr ".
Spørgsmålet er så: Findes der en moderne 4x4 der klarer sig bedre end
den viste Landrover.

Landroveren har en fordel over for de andre. Den kan køre med 150%
overlast i årevis uden problemer.

Benny

Fra : jens

Dato : 05-02-10 20:35

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Det er da bare at gå ind på http://www.euroncap.com/home.aspx og finde test
af moderne 4x4.
Discovery 2009 klarer sig nogenlunde.
http://www.euroncap.com/tests/land_rover/discovery.aspx
Og volvo XC90 klarer sig rigtig godt.
http://www.euroncap.com/tests/volvo/xc90.aspx

Fra : Armand

Dato : 06-02-10 13:39

Benny skrev:

> [...]
>
> Her " http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s&feature=fvsr ".
> Spørgsmålet er så: Findes der en moderne 4x4 der klarer sig bedre end

Problemet er at 4 X 4'ere oftest er varevogne, der ikke testes, hvilket
også er grunden til at det linkede bilprogram knaldede dé to sammen for
at åbne øjnene på 4 x 4 -ejerne. På samme måde har jeg set en 'fri' test
af en (var det?) Ssang Yong, der viste sig tilnærmelsesvis at være lavet
af folie =

Derved bliver en given søgning begrænset til de "regulære"
firhjulestrækkere med bagsæder - Og dér er Youtube et godt værktøj når
blot man kender navnet på pågældende model!

--
Armand.