Hvad er bøden/straffen
Fra : Henning P.

Dato : 04-02-10 19:16

A skal have lavet et køkken.
B tilbyder at lave det for 20.00 sort.
A accepterer og køber alle materialer.
B bygger og skrider.
A skal sælge og lave for 15.000,- udbedringer før køber accepterer.
A havde bedt B om at lave de ting flere gange med uden held.
A melder nu B til skattevæsenet og den fagforening hvor han var på
understøttelse i perioden hvor han byggede køkkenet.
Dobbeltmoralsk, men alligevel ikke.

Hvad er bøden til A for at have fået udført sort arbejde?
Får B lov til at betale 10.000 til skattefar og problemer med fagforeningen
oveni?

Henning P.
(Ja jeg er enten A eller B)

Fra : Kasper Demant

Dato : 04-02-10 19:19

Henning P. skrev:
> [...]
>
> Hvad er bøden til A for at have fået udført sort arbejde?
> Får B lov til at betale 10.000 til skattefar og problemer med fagforeningen

Private kan ikke straffes for at få udført sort arbejde.
Erhvervsdrivende kan derimod jf. skattekontrolloven § 13C.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-10 22:27

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i meddelelsen

> Private kan ikke straffes for at få udført sort arbejde. Erhvervsdrivende
> kan derimod jf. skattekontrolloven § 13C.

Hvad hvis den erhvervsdrivende ikke er erhvervsdrivende men lønmodtager,
måske i et helt andet fag?

--
Per

Fra : Kasper Demant

Dato : 04-02-10 22:30

Per Henneberg Kristensen skrev:
> "Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad hvis den erhvervsdrivende ikke er erhvervsdrivende men lønmodtager,
> måske i et helt andet fag?

Jeg tror du misforstår hvad jeg mener, eller også kan jeg ikke forstå
dit spørgsmål.

Jeg snakker om hvem der kan straffes for at få *udført* sort arbejde.
Det kan private ikke.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Henning

Dato : 04-02-10 19:43

On Thu, 4 Feb 2010 19:15:57 +0100, "Henning P." <Get@Grip.now> wrote:

> [...]
>
>Hvad er bøden til A for at have fået udført sort arbejde?
>Får B lov til at betale 10.000 til skattefar og problemer med fagforeningen

Du glemmer C - hvordan vil A bevise B har arbejdet for ham under hans
ledighedsperiode? Hvordan vil han bevise han har betalt kr. 20.000,-?
Uden beviser, ingen sag, ingen dom.

Fra : Kim2000

Dato : 04-02-10 22:26

"Henning P." <Get@Grip.now> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad er bøden til A for at have fået udført sort arbejde?
> Får B lov til at betale 10.000 til skattefar og problemer med

B nægter ethvert kendskab og så er den skid slået.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-10 23:55

Henning P. skrev:

> (Ja jeg er enten A eller B)

Hvor stor er chancen for at B synes han har et problem?

--
Bertel

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 00:49

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvor stor er chancen for at B synes han har et problem?

Mjow - den har vi vist allerede allesammen regnet ud.

--
- Frank

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 04-02-10 23:59

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

> Du glemmer C - hvordan vil A bevise B har arbejdet for ham under
> hans ledighedsperiode? Hvordan vil han bevise han har betalt
> kr. 20.000,-? Uden beviser, ingen sag, ingen dom.

Kontoudskrifter?

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Henning

Dato : 05-02-10 05:24

On Thu, 04 Feb 2010 23:58:38 +0100, Anders Wegge Keller
<wegge@wegge.dk> wrote:

> Kontoudskrifter?

De færreste håndværkere, der udfører sort arbejder, vælger at få
pengene overført Det er kontant afregning i små umærkede sedler...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 05-02-10 12:05

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

> De færreste håndværkere, der udfører sort arbejder, vælger at få
> pengene overført Det er kontant afregning i små umærkede sedler...

Jeg erindrer en sag om en sort havemur i Assens der kom i avisen for
et stykke tid siden. Der var der faktisk betalt med kontooverførsel.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 00:52

Henning P. wrote:
> [...]
> Dobbeltmoralsk, men alligevel ikke.
>
> Hvad er bøden til A for at have fået udført sort arbejde?

At han i sin adfærd må henregne sig selv som psykopat.

--
- Frank