CC skrev:
> Har fået en p-afgift af en kommunen.
> Denne blev ikke betalt til tiden, da jeg afventet det ejerfremsendte
> girokort.
> Detter girokort blev fremsendt via E-boks.
> Er det tilladte at fremsatte sådan krav via E-boks, og bliver det betragtet
> på lige fod som det var afleveret med postvæsnet?
Hvad der er tilladt kommer an på hvad man kan forvente bliver
modtaget og læst. Hvis man f.eks. skriver i mails til et firma og
insgår en handel, så har de en berettiget forventning om at de
selv kan sende vigtig korrespondance som mail.
Når man er oprettet som bruger af eBoks og der har tilmeldt et
firma eller en offentlig institution, vil jeg mene at det er
gyldigt signal om at korrespondance kan foregå derigennem.
> Den blev anvist til betaling igår, og i dag har jeg modtaget en rykker med
> +250 kr.
> Hænger jeg nu på de 250 kr, er der ikke noget mere "hvis deres indbetaling
> har krydset vores....."?
Det ved jeg ikke.
PS. Hvis problemet er at du ikke tjekker eBoks hver dag, kan du
sætte det op til at sende dig en mail hver gang der sker noget.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/