Kommunal p-afgift, fremsendelse af krav og~
Fra : CC

Dato : 04-02-10 13:37

Har fået en p-afgift af en kommunen.
Denne blev ikke betalt til tiden, da jeg afventet det ejerfremsendte
girokort.
Detter girokort blev fremsendt via E-boks.
Er det tilladte at fremsatte sådan krav via E-boks, og bliver det betragtet
på lige fod som det var afleveret med postvæsnet?

Den blev anvist til betaling igår, og i dag har jeg modtaget en rykker med
+250 kr.
Hænger jeg nu på de 250 kr, er der ikke noget mere "hvis deres indbetaling
har krydset vores....."?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-10 13:58

CC skrev:

> [...]
> Er det tilladte at fremsatte sådan krav via E-boks, og bliver det betragtet
> på lige fod som det var afleveret med postvæsnet?

Hvad der er tilladt kommer an på hvad man kan forvente bliver
modtaget og læst. Hvis man f.eks. skriver i mails til et firma og
insgår en handel, så har de en berettiget forventning om at de
selv kan sende vigtig korrespondance som mail.

Når man er oprettet som bruger af eBoks og der har tilmeldt et
firma eller en offentlig institution, vil jeg mene at det er
gyldigt signal om at korrespondance kan foregå derigennem.

> [...]
> +250 kr.
> Hænger jeg nu på de 250 kr, er der ikke noget mere "hvis deres indbetaling

Det ved jeg ikke.

PS. Hvis problemet er at du ikke tjekker eBoks hver dag, kan du
sætte det op til at sende dig en mail hver gang der sker noget.

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 04-02-10 14:18

"CC" skrev

> Er det tilladte at fremsatte sådan krav via E-boks, og bliver det
> betragtet på lige fod som det var afleveret med postvæsnet?

Ja hvis du selv har tilmeldt dig "opkrævning og betaling" via E-boks må det
være lige efter bogen.
Det må da være derfor du har tilmeldt dig.

Det ville da også være mærkeligt hvis de borgerne der er lidt fremme i skoen
skulle få alm. brev om noget de med møje og besvær har ønsket behandlet
papirløst.

Min egen kommune har 16 katagorier man kan til eller fravælge at få i
E-boks.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-02-10 17:22

Bertel Lund Hansen wrote:

> NÃ¥r man er oprettet som bruger af eBoks og der har tilmeldt et firma
> eller en offentlig institution, vil jeg mene at det er gyldigt signal om
> at korrespondance kan foregå derigennem.

Jeg ved ikke om det gælder den konkrete sag, men du kan finde andre
eksempler på at brevet/meddelelsen kommer i e-boks selvom modtageren ikke
har bedt om det (tvangstilmelding til e-boks).

--
Jesper Lund