Inddrivning af gæld
Fra : /Peter

Dato : 04-02-10 13:39

Er der nogle der kan henvise til eller kort opridse forloøbet gerne med
tidshorisonter
fra det øjeblik man sender en faktura for et givent stykke arbejde, og
derefter
ved manglende betaling, er nødt til at sende rykkere for til sidst at
ende hos inkasso eller i retten.

gerne med lidt fine jura ord jeg lan bruge i mine skrivesler

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-02-10 13:50

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos inkasso eller i retten.
>

> gerne med lidt fine jura ord jeg lan bruge i mine skrivesler

Prøv at kik http://www.rykkerbrev.dk/
Der er regler og forløbet beskrevet, desuden ligger der Word-skabeloner til
gratis download, som overholder de formelle krav.

Fra : /Peter

Dato : 04-02-10 13:57

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Prøv at kik http://www.rykkerbrev.dk/
> Der er regler og forløbet beskrevet, desuden ligger der
> Word-skabeloner til gratis download, som overholder de formelle krav.

Mange tak, Allan

Fra : /Peter

Dato : 04-02-10 14:07

> [...]
> Der er regler og forløbet beskrevet, desuden ligger der
> Word-skabeloner til gratis download, som overholder de formelle krav.

er en betalingsfrist for en alm. opkrævning 8 eller 14 dage ?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-02-10 15:55

> er en betalingsfrist for en alm. opkrævning 8 eller 14 dage ?

Der er ikke noget, der er "almindelig".
Betalingsbetingelserne kan være "8 dage", "14 dage", "30 dage", "løbende
måned", "løbende måned + 30 dage" osv.

Det afhænger meget kutyme inden for netop din branche og hvilke kunder, der
er tale om

Fra : /Peter

Dato : 04-02-10 16:02

> [...]
> "løbende måned", "løbende måned + 30 dage" osv.
>
> Det afhænger meget kutyme inden for netop din branche og hvilke

OK, mange tak...