Kunne dette blive en kærkommen undskyldnin~
Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 00:02

Fra : jan

Dato : 05-02-10 08:22

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4b6b51e9$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommuner/2010/02/04/145724.htm
>

> For dem der er for nærige.
> --
> - Frank

Kører du til sverige for at købe vinterdæk og det svenske politi når at
knalde dig på sommerdæk inden du får skiftet, så er det en nyr fornøjelse.

Hvis politiet vurderer det, skal du have vinterdæk på i sverige pt.

Mvh
Jan

Fra : mig-selv

Dato : 05-02-10 08:37

Frank Leegaard skrev:
> http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommuner/2010/02/04/145724.htm
>

> For dem der er for nærige.

Nu er det så anden gang jeg ser dig benævne "sommerdæksbrugere" som
nærige. I det sidste indlæg hvor du bragte det op, brugte du vendinger
som "det er jo bare et greb i lommen, hvis man har noget på bogen". Den
tone er der vel dybestset ikke nogen grund til at anlægge. Der kan
faktisk være mennesker der af mange grunde ikke kan klare udgiften.

Der skal ikke være den mindste tvivl om at jeg personligt helst fik et
par fine vintersko på kassen, men jeg sidder på grund af et voldeligt
overfald, nu på 13 måned uden inkomst.

Verden udenfor er mere end sort hvid...

Venligst

Mcwm - som da gerne ser at nogen har så meget i egne lommer, at de
forærer han nye vintersko, sålædes at han også kan komme ud denne vinter

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-02-10 09:05

mig-selv wrote:

> [...]
>
> Mcwm - som da gerne ser at nogen har så meget i egne lommer, at de
> forærer han nye vintersko, sålædes at han også kan komme ud denne vinter

Det er sgu' fair nok, og sobert formuleret, selvom Franks indlæg må hve
provokeret dig.

Jeg donerer en hundredemand - kom frisk i andre, så får vi en sikker
trafikant mere i flokken.

Email et kontonummer, så er pengene på vej.

--
vh
Torben

Fra : Mathias

Dato : 05-02-10 10:02

> Jeg donerer en hundredemand - kom frisk i andre, så får vi en sikker
> trafikant mere i flokken.
>
> Email et kontonummer, så er pengene på vej.

Jeg støtter også gerne med en 100-lap!

Mvh Mathias

Fra : Armand

Dato : 05-02-10 14:33

Torben Scheel skrev:

> [...]
> trafikant mere i flokken.
>
> Email et kontonummer, så er pengene på vej.

Der må vel være nogen i flokken der ligger inde med et sæt gamle fælge
der kan bruges, samt andre med nogle brugte vinterdæk der er bedre end
Mcwm's nuværende??
Kontante donationer kan så istedet gå til dækning af disse personers
fragtomkostninger.

Lad os derfor få nogle detaljer om hvilken bil det drejer sig om.

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 18:10

Armand wrote:

> [...]
> fragtomkostninger.
>
> Lad os derfor få nogle detaljer om hvilken bil det drejer sig om.

For da slet ikke at glemme det emnet drejer sig om: Skidtet er svært at
skaffe.

Hvad er størrelsen? Har da lidt forbindelser.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-10 18:43

Frank Leegaard skriver:

> For da slet ikke at glemme det emnet drejer sig om: Skidtet er svært at
> skaffe.

Med mindre at man har den rigtige bil, så er der dæk og fælge billigt
til salg....

Klaus

Fra : mig-selv

Dato : 05-02-10 21:08

Frank Leegaard skrev:
> Hvad er størrelsen? Har da lidt forbindelser.

Størrelsen er jeg lidt usikker på. Det er lidt svært for mig at komme
ned i den højde for at aflæse tallene. Der er tale om en ældre tysk dame
i 320 klassen. Det er alt der er tilbage af "det gamle liv", så hende
passer vi på

Venligst

Mcwm

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 21:57

mig-selv wrote:

> [...]
> ned i den højde for at aflæse tallene. Der er tale om en ældre tysk
> dame i 320 klassen. Det er alt der er tilbage af "det gamle liv", så

Hvis det er en ældre Bimse fra 80erne E30 kører den på samme fælge som Golf
II - stort set. Opel ligeså. Dækkene er som på en Passat i de årgange.
185/60/14 for de mindste.

57,0/4/100/35

--
- Frank

Fra : mig-selv

Dato : 05-02-10 23:21

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> II - stort set. Opel ligeså. Dækkene er som på en Passat i de årgange.

Hun er fra '86 og er en e30. Jeg kan roligt oplyse, at jeg end ikke
ville vove mig ud på p-pladsen, hvis der stod bare ET glas underafkølet
vand. Det er ikke ligefrem stepsko der sidder på hende, nærmere en
bobslæde i hvert hjørne. Men det var hvad hun havde på da vi fik hende.

Venligst

Mcwm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-10 22:58

mig-selv skriver:

> [...]
> ned i den højde for at aflæse tallene. Der er tale om en ældre tysk dame
> i 320 klassen. Det er alt der er tilbage af "det gamle liv", så hende

Så passer mine fælge desværre ikke.

Klaus

Fra : mig-selv

Dato : 05-02-10 18:53

Det er umådelig pænt af jer, virkelig det er. Min mening var faktisk
bare at lave en sød lille modprovokation, for at understrege at der om
ikke andet, er gråtoner i livet. Det er så bare lidt bittert, at vi alle
betaler farvelicens.

Jeg takker, aller-ydmygst. Det varmer så sneen smleter og vintersko
bliver overflødige

Der foreslås at donere et sæt gamle fælge. Det er en glimrende ide, dog
vil jeg betinge mig, at jeg kan få lov at lave noget som modydelse. Så
er der nogen der trænger til at få deres pc kigget grundigt efter,
opgraderet eller på anden måde har pc/netværksproblemer, står jeg gerne
til rådighed.

At det er gået mig som det er, er jo ikke på nogen måde jeres skyld, men
jeg modtager meget gerne den sympati der ligger i jeres tilkendegivelser.

Til dem der måtte have interesse i det, har jeg været udsat for et
hmmm... mislykket hjemmerøveri, som resulterede i at jeg fik brækket
skinnebenet midt over, samt måtte sys 50 steder i hovedet. Psyken har
det ikke for godt, visse ville mene det altid har været sådan og jeg
skal da være den sidste til at sige dem imod. Om jeg nogensinde kommer
op at gå normalt igen er meget usikkert, det falder der en delvis dom på
den 22. ds.

Vi, konen og undertegnede - har måttet tage flugten og flytte til en ny
landsdel(befinder os dog stadig på sjælland), bl.a. fordi jeg ikke mener
at kunne forsvare os, som helbreddet har det pt. og da gærningsmændene
ikke er fundet, anså vi det for muligt de ville vende tilbage, om ikke
andet for at lukke munden på os.Det gør alt-i-alt, at økonomien ikke ser
for godt ud. Hjælp fra det offenlige skal man ikke regne med. Det skal
dog ikke få kampen om at komme tilbage til at stoppe, ukrudt forgår jo
ikke så let, så i må nok forberede jer på at blive belemret af
undertegnede lidt endnu.

Sluttelig... Skulle der være nogen form for indsamling, så skulle det
være til konen. At kunne tåle mig i den tid og så oven på det hun måtte
stå model til den tidlige morgen. Man bliver helt nyforelsket...

Jeg pakker hermed min indre "kælling" sammen og håber i bærer lidt over
med mig.

Til Frank, undskyld, men den ramte et lidt ømt punkt, jeg håber du
tilgiver det virtuelle spark

Venligst

Mcwm - som nu forsøger at tage sig sammen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 22:02

mig-selv wrote:
> [...]
> over med mig.
>
> Til Frank, undskyld, men den ramte et lidt ømt punkt, jeg håber du

I min ende var provokationen nu også mere dem der hævder at vinterdæk skam
ikke er nødvendige, når virkeligheden bare er den at de er for nærige til at
hoste om den lille investering.

Jeg er helt på det rene med at rigtigt mange familier ikke har råd til bare
en bil.

Slet ikke en bil, med gode dæk - sommer eller vinter

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 18:08

mig-selv wrote:

> [...]
>
> Mcwm - som da gerne ser at nogen har så meget i egne lommer, at de
> forærer han nye vintersko, sålædes at han også kan komme ud denne

Jeg tror ikke dem i samme situation som dig, er dem der kører ud og gør
vejene usikre på sommerdæk.

Det føler de slet ikke de har "råd" til

--
- Frank

Fra : mig-selv

Dato : 05-02-10 23:54

Frank Leegaard skrev:
> Jeg tror ikke dem i samme situation som dig, er dem der kører ud og gør
> vejene usikre på sommerdæk.

Efter at have fået afmoteret ti kilo overflødig metal fra mit underben,
er det meget begrænset hvor meget jeg kan køre i første omgang. Jeg
ville dog gerne kunne deltage i min genoptræning. Kommunen er ikke
specielt samarbejdsvillig på det punkt, der skal jo spares. Dog meddelte
de - efter næsten et år - at jeg nok hellere måtte modtage lidt hjælp
med madlavning og rengøring. Man undrede sig dog ikke over, at jeg havde
overlevet et år uden den hjælp. Så jeg foreslog at men sparede det og
hjalp med trasproten i stedet, men det faldt så ikke i god jord.

> Det føler de slet ikke de har "råd" til

Hvis pengene bare skal gå til "andre glæder" forstår jeg din holdning,
dog skal vi alle i en eller anden form prioritere. For undertegnede
kommer sikkerhehed først. Både min, men især andres. Jeg har oplevet på
egen krop, når nogen vil gøre sig til dommer over andres liv. Den rolle
ønsker jeg ikke påtage mig.

Vi har - når udgifterne er betalt - et rådighedsbeløb på under 1000,-
kr. per måned. Så længe det er sådan rent økonomisk, bliver den gamle
dame i sin bås, når føret er dårligt. Jeg må prioritere mad på bordet
også. Det hele har det bare med at nappe sig selv i bagen, for vi er
flyttet til en meget lille by med kun en købmand, som - grundet sit
mini-monopol - holder sine priser lidt vel højt. Men føret tillader ikke
at vi kører efter de gode tilbud.

Man skal lære at sætte pris på det man har, inden man mister det. Så vil
fx. valg om vinterdæk/sommerdæk i det føre vi har aft så rigeligt af,
virke nemme. Det kan gå galt for os alle - også i trafikken. Vi er
derfor forpligtet til at tage det nødvendige hensyn til hinanden, det er
det der skiller os fra dyrene, at vi besidder den evne. Om vi gør det af
egoisme eller af omtanke for andre, er underordnet. Sætter man fx
vinterdæk på sin bil for ikke selv at komme galt afsted, følger der en
sikkerhed for os andre med.

Venligst

Mcwm

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-02-10 09:02

Frank Leegaard wrote:
> http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommuner/2010/02/04/145724.htm
>

> For dem der er for nærige.
"Vi har foreksempel måtte tage til Sverige og Tyskland for at få fat i
vinterdæk"

Nå, Schiønning & Arve kan ikke levere?

--
vh
Torben

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 18:12

Torben Scheel wrote:

> "Vi har foreksempel måtte tage til Sverige og Tyskland for at få fat i
> vinterdæk"
>
> Nå, Schiønning & Arve kan ikke levere?

Så nu kører du på din bedstefars åleskindsomvundne kapokringe?

--
- Frank

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-10 08:33

Frank Leegaard wrote:

> Så nu kører du på din bedstefars åleskindsomvundne kapokringe?

Jeg udviste rettidig omhu i 2007, så jeg ikke er berørt af den nuværende
krise. Den leverance var nu også fra DE - hvor UG7'erne er produceret
ved jeg ikke - men det var nok ikke lokalt

--
vh
Torben

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-02-10 16:32

Torben Scheel wrote:

> Jeg udviste rettidig omhu i 2007, så jeg ikke er berørt af den
> nuværende krise. Den leverance var nu også fra DE - hvor UG7'erne er
> produceret ved jeg ikke - men det var nok ikke lokalt

Havde skam også ikke mindre end 2 sæt vinterdæk (3 da sæsonen startede) da
jeg gerne lige ville teste TS 830 også.

De gamle TS 810 hjalp så min svoger som ellers indtil nu her, har været arg
modstander af vinterdæk. Nu tror jeg han er godt tilfreds med at kunne komme
rundt.

--
- Frank