de uduelige
Fra : tkruse

Dato : 04-02-10 06:39

det er de uduelige indtil dyb dystre mørk depression
som mærker korset styrke
som et lys der kommer og erstatter deres mørke
som sne der lyser op i det mørke og dystre vintermørke sind
den uduelige har kun den tanke at han ikke er noget vær
og den tanke regere og hersker i sindet indtil det søger døden som
udvej
men når ordet om Korset på en eller anden måde når den uduelige
så er der noget som henviser ofrede til andet end uduelighed
og freden kommer
og læren om hvordan man kan dyrke herlighedens lys til lys i sindet
men hvor er ordet om herlighedens lys
her i Kristen livssyn
hvor er dem som bygger på det med hele legeme og sjæl med styrke
lige som dem som dyrker Yoga gør
eller dem som dyrker kondi løb
og vinder ny energi til fred og harmoni

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-02-10 16:11

tkruse skreiv:
> [...]
> men hvor er ordet om herlighedens lys
> her i Kristen livssyn
> hvor er dem som bygger på det med hele legeme og sjæl med styrke

Det er bra at en fra "innsiden" forteller at flokken er en samling av
udugelige.

Godt, så vet vi det.

HM

Fra : tkruse

Dato : 04-02-10 18:12

On 4 Feb., 16:10, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> tkruse skreiv:

> Det er bra at en fra "innsiden" forteller at flokken er en samling av
> udugelige.
>
> Godt, s vet vi det.
>
> HM
>
> det er ikke det jeg skriver,,,læs det igen

jeg ved ikke rigtig
men jeg mener at jeg har læst i Biblen
at Jesus siger til sine decibel at de først må erkende sig uduelige
for at komme videre
eller det er jo også dem som først har hadet sig selv som forstår
forskellen imellem det at hade og det at velsigne
vis dem som skriver her i Kristen livssyn vil bede på en velsined måde
med hjertet
så ville der komme herligånds åndepust ud af skærmen når man åbner for
Kristen livssyn

Fra : Harald Mossige

Dato : 05-02-10 02:37

tkruse skreiv:

> jeg ved ikke rigtig
> men jeg mener at jeg har læst i Biblen
> at Jesus siger til sine decibel at de først må erkende sig uduelige
> for at komme videre

Jadå. Det er helt i orden å refferere til hva Jesus sier uten å bite det
sikert. Dessuten skjønner jeg også at begrepet "udugelig" har en særegen
mening i det spessielle religiøse språket du bruker. Men når du
henvender deg til mennesker som bruker språket på en annen måte, så når
du lettere frem med budskapet ditt når du bruker språket slik det er
vanlig for majoriteten av befolkningen.

> eller det er jo også dem som først har hadet sig selv som forstår
> forskellen imellem det at hade og det at velsigne

Er det såpen eller er det vannet som er viktig her? Eller er det nå
igjem et tåkeprat som bare spessiellt innbiede skjønner?

> vis dem som skriver her i Kristen livssyn vil bede på en velsined måde
> med hjertet
> så ville der komme herligånds åndepust ud af skærmen når man åbner for
> Kristen livssyn

Personlig bruker jeg flatskjerm uten viftekjøling, så jeg påstår at det
du forteller ikke stemmer.

HM

Fra : N/A

Dato : 05-02-10 03:41

Fra : N/A

Dato : 05-02-10 02:37

Fra : tkruse

Dato : 04-02-10 18:51

On 5 Feb., 02:36, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> [...]
>
> Jad . Det er helt i orden refferere til hva Jesus sier uten bite det
> sikert. Dessuten skj nner jeg ogs at begrepet "udugelig" har en s regen
> mening i det spessielle religi se spr ket du bruker. Men n r du
> henvender deg til mennesker som bruker spr ket p en annen m te, s n r
> du lettere frem med budskapet ditt n r du bruker spr ket slik det er
> vanlig for majoriteten av befolkningen.

> Er det s pen eller er det vannet som er viktig her? Eller er det n
> igjem et t keprat som bare spessiellt innbiede skj nner?

> Personlig bruker jeg flatskjerm uten viftekj ling, s jeg p st r at det

jeg skal gætte mig til vad du skriver , der mangler en masse
bokstaver , er det Linlux du bruger , så må du finde en opdatering

Fra : Harald Mossige

Dato : 05-02-10 03:41

tkruse skreiv:

> jeg skal gætte mig til vad du skriver , der mangler en masse
> bokstaver , er det Linlux du bruger , så må du finde en opdatering

Jeg påstår at du skal lete etter feilen i egen maskin; selv mangler der
både punktum og store bokstaver i det du sktiver. Bruker du en gammel
femkanals fjernskriver uten koden for "tall og tegn" og tilbake? Joda,
jeg har skrivefeil også, men jeg ser stor forskjell mellom det jeg har
skrevet og det du returnerer tilbake,

HM

Fra : N/A

Dato : 05-02-10 17:29

Fra : tkruse

Dato : 05-02-10 09:01

On 5 Feb., 03:41, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> [...]
> femkanals fjernskriver uten koden for "tall og tegn" og tilbake? Joda,
> jeg har skrivefeil også, men jeg ser stor forskjell mellom det jeg har

jeg har ikke skrevet at der ikke er plads for dem som halter
eller dem som har et andet sprog
din skrift mangler æ,ø,å
og jeg har selv prøvet Linlux
og der manglede æ,ø,å
og du skal ikke tænke på store bukstaver for min skyld
jeg er fuldstændig lieglad
og jeg kan da godt forstå hvad du skriver
når du skriver
skal lete etter feilen
selv om det ikke er dansk
men der er aligevel nogle ord jeg må gætte mig til
og det bliver jo så svære når der mangler æ,ø,å

Jeg fastholder, at du skal kigge efter fejl i din egen maskine, selv
mangler der

http://translate.google.com

Fra : Harald Mossige

Dato : 05-02-10 17:29

tkruse skreiv:

> jeg har ikke skrevet at der ikke er plads for dem som halter
> eller dem som har et andet sprog

Forsøk heller å diskutere det du faktisk skriver.

> din skrift mangler æ,ø,å

Den gjengivelsen av skriften min som din maskin produserer mangler
tegnene. Jeg hadde samme problemet, men den gang lå problemet på
maskinen *min*. Jeg endret tegnsettet i newsleseren *min*, og har ikke
hørt noen klage siden da.

> og jeg har selv prøvet Linlux
> og der manglede æ,ø,å
> og du skal ikke tænke på store bukstaver for min skyld

Det handler om omtanke for medmenneskene du lever blant. Det handler om
at andre skal skjønne hva *du* skriver. Selvsakt ser du ikke ulempen
selv; når du leser egen tekst, så vet du hva du skal lese. Du vet hvor
der skal avsluttes med punktom og begynnes med stor bokstav.

> jeg er fuldstændig lieglad
> og jeg kan da godt forstå hvad du skriver
> når du skriver.

Vil det si at maskinen din konverterer store bokstaver til små, og så
utelater tegn? I såfall indikerer det at du har valgt et tegnsett som er
tiltenkt en fem kanals fjernskriver.

> skal lete etter feilen
> selv om det ikke er dansk

> men der er aligevel nogle ord jeg må gætte mig til
> og det bliver jo så svære når der mangler æ,ø,å

Nettop. Det er derfor der er internasjonal enighet om hvordan slike ting
skall løses. Vær bare oppmerksom at Windows ikke behandler denne
utfordringen korekt.

HM

Fra : N/A

Dato : 09-02-10 19:56

Fra : tkruse

Dato : 05-02-10 09:44

On 5 Feb., 17:28, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> [...]
>
> Nettop. Det er derfor der er internasjonal enighet om hvordan slike ting
> skall løses. Vær bare oppmerksom at Windows ikke behandler denne

nu må vi så takke Gud for
at der nu er Ø i skriften
og det er godt for mig som ikke er så god til ord og bokstaver
jeg vil helst stave det som det udtales
men det bliver jo så til en bunke stavefejl
siger vi ob eller op , di eller de
jeg synes at vi siger di
men jeg skal stave
de
og kraven skal side ordenligt og slipbset med

Fra : tkruse

Dato : 07-02-10 11:01

> [...]
>
> Nettop. Det er derfor der er internasjonal enighet om hvordan slike ting
> skall løses. Vær bare oppmerksom at Windows ikke behandler denne

jeg er bagud
så jeg vælger en ny linje som store bukstaver
der jo nok af eletronisk papir

Fra : tkruse

Dato : 09-02-10 10:12

Fra : Vidal

Dato : 09-02-10 19:56

tkruse skrev:

> [...]

Haralds indlæg fremtræder helt normale ud i min nyhedslæser.
I udseende altså, ingen kryptiske tegn.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-02-10 20:14

Vidal skreiv:

> Haralds indlæg fremtræder helt normale ud i min nyhedslæser.
> I udseende altså, ingen kryptiske tegn.

Du Villy, som tilsynelatende er "på talefor" med ham, ta med deg AF og
send noen virkningsfulle bønner til rette vedkommende, - eller forsøk å
rettlede ham med å sette opp rette tegnsett, både i innkommende post og
i utgående post. Du skjønner, dersom jeg skulle forsøke meg på slikt, så
har det så lett for å bli oppfattet som et ateistisk budskap fra , ja
hvem fra , det kan vi kanskje diskutere siden

HM

Fra : Vidal

Dato : 09-02-10 21:48

Harald Mossige skrev:
> [...]
> har det så lett for å bli oppfattet som et ateistisk budskap fra , ja
> hvem fra , det kan vi kanskje diskutere siden

Det er vist din misforståelse af hvad kristendommen er
og gør, der endnu engang stikker sit grimme hoved frem.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-02-10 21:51

Vidal skrev i

> Det er vist din misforståelse af hvad kristendommen er
> og gør, der endnu engang stikker sit grimme hoved frem.

Sådan er det jo altid med Harald Mosevand

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : tkruse

Dato : 10-02-10 02:47

On 9 Feb., 20:14, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> [...]
> har det så lett for å bli oppfattet som et ateistisk budskap fra , ja
> hvem fra , det kan vi kanskje diskutere siden

Å hvor bra, nå er det både en, æ, ø

Fra : tkruse

Dato : 10-02-10 02:53

> [...]
> har det så lett for å bli oppfattet som et ateistisk budskap fra , ja
> hvem fra , det kan vi kanskje diskutere siden

Jeg mangler tegnsetting
bare fordi du har noe å rose deg for
nemmelig dine ferdigheter i tegnsetting

Fra : tkruse

Dato : 10-02-10 03:04

> [...]
> har det så lett for å bli oppfattet som et ateistisk budskap fra , ja
> hvem fra , det kan vi kanskje diskutere siden

bare feckless
kan gi deg en føelse å være noe
men det er han som har en Masters of tegnsetting for deg smesker
og så du kan føle deg enda mer dulig
overfor ferdighet