NCAP - VW GOLF er bedst :)
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-10 20:53

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1294154.ece

--
Per

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-10 21:08

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4b6b2599$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1294154.ece

Ihvertfald hvis man ukritisk tror alt man læser på eb.dk.. )

Jeg vil f.eks. stadig hellere sidde i den nye 9-5'er, end i en Gluf.
Der hvor Gluf'en henter point er bl.a. på børnesikkerhed. Og da denne test
hos EuroNCAP foregår med forskellige stole, kan den sgutte bruges til ret
meget sammenligning...

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 04-02-10 21:15

Den Thu, 4 Feb 2010 21:07:40 +0100 skrev Henrik B.:
> [...]
> hos EuroNCAP foregår med forskellige stole, kan den sgutte bruges til ret

Så de tester hvem der har den bedste, ikke fabriksmonterede, ikke
originale barnestol? Om den Bilka-barnestol man har smidt i
Golfbilen[1] er bedre end den T-Hansen barnestol man har smidt i
Saab'en?

Mvh
Kent

[1] Engelsk: Golf cart :-þ
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-10 22:13

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> originale barnestol? Om den Bilka-barnestol man har smidt i
> Golfbilen[1] er bedre end den T-Hansen barnestol man har smidt i

Jep. Børnesikkerheden vurderes (måles?) ud fra forskellige stole....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-02-10 22:06

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1294154.ece

Så læs lige hér istedet:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1261428.ece
"Chevrolet Cruze klarer testen til topkarakter. Der er grønt over hele
linien, og de leverer den flotteste grafik i Euro-NCAP's 13 årige
historie..."

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-10 22:14

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> "Chevrolet Cruze klarer testen til topkarakter. Der er grønt over hele
> linien, og de leverer den flotteste grafik i Euro-NCAP's 13 årige

Måske skulle man spørge ind til hvem der har fundet på de historier? :)

--
Per

Fra : tiper

Dato : 05-02-10 03:23

On 4 Feb., 22:14, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:

> Måske skulle man spørge ind til hvem der har fundet på de historier? :)

Ja det må gøre ondt på mange at koreanerne nu er kommet med.
Nu laver alle 3 modeller med 5 stjernet sikkerhed og ESP

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 12:16

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Ja det må gøre ondt på mange at koreanerne nu er kommet med.
> Nu laver alle 3 modeller med 5 stjernet sikkerhed og ESP

M.h.t. Chevrolet Cruze er det ikke så underligt, da den benytter samme
platform som den nye Opel Astra og Saab 9-5.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-02-10 10:48

> Måske skulle man spørge ind til hvem der har fundet på de historier? :)

Ja det må gøre ondt på mange at koreanerne nu er kommet med.
Nu laver alle 3 modeller med 5 stjernet sikkerhed og ESP

5 stjerner er ikke kun 5 stjerner - der uddeles point og dér ér Golf´en
altså forrest.

--
Per

Fra : tiper

Dato : 06-02-10 03:05

On 6 Feb., 10:47, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:

> [...]
> Nu laver alle 3 modeller med 5 stjernet sikkerhed og ESP
>
> 5 stjerner er ikke kun 5 stjerner - der uddeles point og dér ér Golf´en

Ja, et helt point foran en Chevrolet Cruze, der dog har værre
fodgængersikkerhed, men bedre crash sikkerhed...

Fra : Henrik B.

Dato : 07-02-10 22:48

> Ja, et helt point foran en Chevrolet Cruze, der dog har værre
> fodgængersikkerhed, men bedre crash sikkerhed...

Ja, og man er vel egoist. )
Sørgeligt at en koreaner gør det bedre end en VW...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-10 15:37

"Henrik B." skriver:

> Ja, og man er vel egoist. )
> Sørgeligt at en koreaner gør det bedre end en VW...

Tjah, begge gør det jo bedre end Volvo, så det er vel godt nok?

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-10 16:09

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Tjah, begge gør det jo bedre end Volvo, så det er vel godt nok?

Hvis man mener at noget er "godt nok", så er dét netop en sovepude...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-10 16:17

"Henrik B." skriver:

> Hvis man mener at noget er "godt nok", så er dét netop en sovepude...

Jeg mener at det næppe kan være ringe at både Golf og Cruze kan score
bedre end en Volvo?

VW har næppe leveret meget "sovepude" med hensyn til Golfen?

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-02-10 16:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Jeg mener at det næppe kan være ringe at både Golf og Cruze kan score
> bedre end en Volvo?
>
> VW har næppe leveret meget "sovepude" med hensyn til Golfen?

Henrik glemmer at der skal allernyeste epsilonplatform til at nærme sig en
gammel G5 platform fra begyndelsen af årtusindet.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-02-10 16:33

Henrik B. wrote:
> "tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, og man er vel egoist. )
> Sørgeligt at en koreaner gør det bedre end en VW...

Eftersom en G6 jo i substans er en platform fra 2003 er det vel ikke så
ringe. Vent til G7 kommer.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-10 16:43

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Eftersom en G6 jo i substans er en platform fra 2003 er det vel ikke så
> ringe. Vent til G7 kommer.

Hvor står violinisten, for jeg kan da høre violinen spille...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-02-10 18:44

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor står violinisten, for jeg kan da høre violinen spille...

Jeg tror igen det er din tinnitus der plager dig Henrik. Det er sikkert
derfor du også selv hele tiden er i falset over Såb ...

--
- Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-02-10 21:04

> Ja, og man er vel egoist. )
> Sørgeligt at en koreaner gør det bedre end en VW...

Modsat andre mærker er de ikke gået fallit :)

--
Per

Fra : tiper

Dato : 08-02-10 02:49

On 7 Feb., 22:48, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "tiper" <ti...@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, og man er vel egoist.  )
> S rgeligt at en koreaner g r det bedre end en VW...

Kan vel ikke overraske. VW har brugt sin tid og økonomi på at købe sig
til markedsandele, og har så sat sig selvfed tilbage, mens andre har
haft fokus på innovation og udvikling.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-02-10 16:34

tiper wrote:

> Kan vel ikke overraske. VW har brugt sin tid og økonomi på at købe sig
> til markedsandele, og har så sat sig selvfed tilbage, mens andre har
> haft fokus på innovation og udvikling.

Det er jo den luksus man kan tillade sig når man er i front. Havde Opel ikke
oppet sig var mærket ude af markedet nu.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-10 23:48

Per Henneberg Kristensen skriver:

> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1294154.ece

20:31 - 04. feb. 2010 | Anders Berner

Af de i alt 48 bilmodeller, som crash-sikkerheds-virksomheden EuroNCAP
har testet i år, er VW Golf den sikreste.

De har sku haft travlt hos EuroNCAP - test af 48 biler på 1 måned og 4
dage. Det er faktisk flot klaret, det er over 1 bil om dagen

Klaus