Styling af form mail
Fra : birgitte sørensen

Dato : 03-02-10 23:15

Jeg er igang med et website, der også har en kontakt side med
form mail. Sitet skal ligge hos One.com og jeg skal derfor
anvende deres kode til formmail. Det har også fungeret fint. Men
der er et designmæsigt krav til den aktuelle side, som giver et
tosset lille problem. Jeg kan ikke få "besked-boksens" titel til
at stå andre steder end nederst ud for boksen. Den kan ikke
flyttes op med noget jeg hidtil har prøvet af styling (padding
etc.) Siden kan ses på

http://www.test.lotusweb.fr/kontakt.html

Nogen der har et bud?

Venligst
Birgitte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-02-10 23:55

birgitte sørensen skrev:
> [...]
> at stå andre steder end nederst ud for boksen. Den kan ikke
> flyttes op med noget jeg hidtil har prøvet af styling (padding

class="hvidtext3">Besked&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</span><textarea
rows="5" cols="30" name="remarques"></textarea><br>

kunne være

<label class="hvidtext3" for="msg">Besked
<textarea rows="5" cols="30" name="remarques">
</textarea>
</label>

med en float påtrykt label-elementet:
label {display:block;width:75px;float:left;}

Så vil selve felterne flyde op på højre side
af etiketterne.

PS - det er lige ud af ærmet, ingen garantier.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : birgitte sørensen

Dato : 08-02-10 21:28

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Så vil selve felterne flyde op på højre side
> af etiketterne.
>
> PS - det er lige ud af ærmet, ingen garantier.

Tak for koden Jørgen,den fik teksten placeret øverst i feltet.

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-02-10 04:28

birgitte sørensen wrote:

> Jeg er igang med et website, der også har en kontakt side med
> form mail. Sitet skal ligge hos One.com og jeg skal derfor
> anvende deres kode til formmail.

Når du skriver 'anvende kode', så er det vel kun cgi scriptet, du skal
anvende?

Formmail scriptet forventer nogle data (input/textarea), og disse skal ligge
inde i en <form>.

Scriptet aner intet om hvilken context disse input felter ligger i HTML'et,
så du kan lave formen som du vil.

Til sådan en form, ville jeg nok bruge en <table>.

Stig Johansen

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 04-02-10 16:15

birgitte sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> at stå andre steder end nederst ud for boksen. Den kan ikke
> flyttes op med noget jeg hidtil har prøvet af styling (padding

Hvem siger at du skal bruge deres kode til en formmail, du kan
bruge hvilken som helst anden.

Mvh. Kim