Centralstøvsuger - erfaringer søges
Fra : Leif

Dato : 03-02-10 21:02

Er der nogen herinde, der har erfaringer med
centralstøvsugere?

Modeller - brugserfaring - priser - forhandlere?

Mvh, Leif (7330)

Fra : jones_net

Dato : 03-02-10 23:49

On 3 Feb., 21:01, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote:
> Er der nogen herinde, der har erfaringer med
> centralstøvsugere?
>
> Modeller - brugserfaring - priser - forhandlere?
>
> Mvh, Leif  (7330)

Jeg har en Frithof http://www.frithof.dk/
Jeg har haft den i 3 år, og jeg er ualmindeligt glad for den!

Den koster noget i indkøb i forhold til en alm. støvsuger, men jeg vil
ikke bytte tilbage.
Den er ikke lydløs som forhandlerne praler med - for så længe der er
meget luft, som skal gennem et lille mundstykke, så giver det altså en
vis susen...
Der er ikke nogen små støvpartikler i luften efter endt støvsugning
(det troede jeg heller ikke med den alm. men jeg kan tydeligt mærke
forskel alligevel, så noget må der altså slippe gennem filtrene i den
alm. støvsuger (Nilfisk by Arnoldi)

/J

Fra : S.B.

Dato : 04-02-10 23:26

"jones_net" <jonesnet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

(det troede jeg heller ikke med den alm. men jeg kan tydeligt mærke
forskel alligevel, så noget må der altså slippe gennem filtrene i den

Vi har også en installeret, bruger den aldrig da den konstant blivr fyldt
med hundehår
Nemmere at tømme en pose i en støvsuger end det er at kravle på loftet og
tømme den selv om det kun er hver 4 gang i forhold til den anden.

Søren

Fra : CC

Dato : 05-02-10 09:49

"S.B." skrev i meddelelsen ...

> [...]
> Nemmere at tømme en pose i en støvsuger end det er at kravle på loftet og
> tømme den selv om det kun er hver 4 gang i forhold til den anden.

Har du overvejet at hundekurven ikke skal ligge foran sugekontakten

Fra : S.B.

Dato : 06-02-10 00:17

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at hundekurven ikke skal ligge foran sugekontakten

he
Konens tåbelige colliehund, fælder mere end godt er, over hele huset

Søren

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 05-02-10 09:51

> [...]
> Nemmere at tømme en pose i en støvsuger end det er at kravle på loftet og
> tømme den selv om det kun er hver 4 gang i forhold til den anden.

Fik lige en fuldstændig uigennemtænkt ide om at få centralstøvsugerens
udblæsning ført direkte ud i skraldespanden!
Men jeg har ingen central støvsuger selv, så der er nok bare en dum
fredags ide
God weekend
/Finn

Fra : Carsten Keller

Dato : 05-02-10 13:28

Finn Hybjerg Hansen wrote:
> [...]

Hmm, jeg vil da godt brygge lidt videre på den ide. Nok en dårlig ide med
skraldespanden, det bliver et værre svineri dernede, men hvorfor egentlig
ikke bare lave afkast til det fri et sted? Det er vel bare støv og sand der
kommer ud af sådan en, det er der jo en hel del af i forvejen udenfor?

Har på fornemmelsen der er en oplagt grund til dette, men som Finn siger er
det jo fredag

Keller

Fra : Leif

Dato : 05-02-10 13:43

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i meddelelsen news:hkh2t2$jdh$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]

Helt sikkert ingen grund til at tænke på naboens vasketøj, hvis bare
afkastet er højere end hans stinkende brændeovnsskorsten

Men seriøs kunne man vel lade afkastet gå ind i en form for pose,
måske en forvokset støvsugerpose, opbygget med en hæftepistol.

Fortsat god weekend, Leif

Fra : S.B.

Dato : 06-02-10 00:20

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
> "Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i meddelelsen

Køb en af de grønne skraldespande og monter sugeren i toppen, når spanden så
er fyldt triller du den ud ved siden af den anden med 2 kolde pils på låget.
Lidt svært at suge i en plasticpose - tror jeg
Vil vel bare krølle sig sammen om sugefilteret

Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-02-10 21:55

> [...]
> Nemmere at tømme en pose i en støvsuger end det er at kravle på loftet og
> tømme den selv om det kun er hver 4 gang i forhold til den anden.

I en 20 liters spand?? Så har i godt nok mange hunde.

Vi har også en centralstøvsuger. Startede med en med poser, men den gik i
stykker pga. fugt/overbelastning. Nu er vi en rigtig centrifugalstøvsuger,
der bare har en spand til tømning en-to gange om året. Den er den bedste
investering nogen sinde. Det er nemt at støvsuge. Ingen lugt, ingen småstøv,
der lægger sig alle vegne. Ikke nogen ledning, der skal flyttes konstant, og
ingen kasse på hjul, der støder ind i alt muligt.
Vælg en posefri løsning.

Til "fredagsforslagene" så er der faktisk udblæsning til det fri på en
centralstøvsuger. Det er derfor at der ikke lugter eller støver efter
støvsugning med en centralstøvsuger

Mvh Maria

Fra : Leif

Dato : 06-02-10 00:08

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> derfor at der ikke lugter eller støver efter støvsugning med en centralstøvsuger

Lyder godt, hvilken type & model har I?

Mvh, Leif

Fra : TJ

Dato : 06-02-10 10:29

> [...]
> der bare har en spand til tømning en-to gange om året. Den er den bedste
> investering nogen sinde. Det er nemt at støvsuge. Ingen lugt, ingen

Do, vi har en X-dust. Lille firma (i danmark altså), men kvalitet støvsuger
og super service fra deres side.
http://www.x-dust.dk/

mvh TJ

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-02-10 10:48

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
>
> Til "fredagsforslagene" så er der faktisk udblæsning til det fri på en
> centralstøvsuger. Det er derfor at der ikke lugter eller støver efter

Mit forslag i fredags gik på at lade være med at have en pose/spand i det
hele taget og så bare blæde skidtet direkte ud. Men er efterfølgende kommet
i tanke om at det vil indebære at alt skidtet skal igennem motoren og der er
nok ikke den mest holdbare løsning på sigt

Jeg undlader at udtage patent på min ide og sætter i stedet en almindelig
centralstøvsuger op når jeg engang får tid og overtalt konen...

Keller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-10 02:59

On 3 Feb., 21:01, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote:
> Er der nogen herinde, der har erfaringer med
> centralstøvsugere?
>
> Modeller - brugserfaring - priser - forhandlere?

Vi har en Frithiof Futura 250 købt hos lavprisvvs.dk som et komplet
set med alt med.
Det er helt klart en af de bedste investeringer vi har gjort, den er
super god.
Jeg kan varmt anbefale den, specielt hvis man har hunde som vi har.
Det var desuden utroligt nemt at sætte op, en weekend så var 2 udtag i
stueplan, 1 udtag på 1. sal, alle rør etc. og maskine sat op af jeg
selv og en hjælper.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-10 03:02

On 4 Feb., 23:26, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> [...]
> ikke bytte tilbage.
> Den er ikke lydl s som forhandlerne praler med - for s l nge der er
> meget luft, som skal gennem et lille mundstykke, s giver det alts en
> vis susen...
> Der er ikke nogen sm st vpartikler i luften efter endt st vsugning
> (det troede jeg heller ikke med den alm. men jeg kan tydeligt m rke
> forskel alligevel, s noget m der alts slippe gennem filtrene i den
> alm. st vsuger (Nilfisk by Arnoldi)
>
> /J
>
> Vi har ogs en installeret, bruger den aldrig da den konstant blivr fyldt

Vi har 2 flatter, og de fælder en del og vi tømmer den ikke mere end
4-6 gange / året.

> Nemmere at t mme en pose i en st vsuger end det er at kravle p loftet og
> t mme den selv om det kun er hver 4 gang i forhold til den anden.

Støvsugerposer koster en del og udblæsningsluften kommer nemt til at
lugte surt pga. hundehårene, så jeg vil sige at en centralstøvsuger er
virkelig god når man har husdyr.
Skal aldrig have andet.

--
Christian