Udjævne et gulv inden fliser - Selvniviler~
Fra : Morten

Dato : 03-02-10 15:55

Hej med jer

Jeg har en entre på ca. 4 kvm, som der skal ligges fliser (eller klikner? -
kender ikke foreskellen) på.

Gulvet er dog ikke helt jævnt og variere med nogle mm, så mit spørgsmål går
på om fliseklæben er nok i sig selv til at tage de ujævnheder der er , eller
jeg først skal jævne gulvet ud - og hvis jeg skal - er selvnivilerende
spartelmasse så det rette at bruge?

Fra : Nana

Dato : 03-02-10 16:46

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller jeg først skal jævne gulvet ud - og hvis jeg skal - er
> selvnivilerende spartelmasse så det rette at bruge?

Min kæreste som arbejder i et gulvfirma, siger at det kommer an på hvor
meget det er skævt/afviger, og hvor perfektionistisk du er. Jo mere plant
underlag, jo bedre resultat. Een skævhed som får en flise til at ligge dumt
er meget, rent visuelt.
Selvnivellerende spartel er fint, men du skal bruge det korrekt.