dørbøjle
Fra : Aksel

Dato : 03-02-10 13:27

Her i disse uro/overfaldstider kunne man få lyst til at sikre sig yderligere
mod fremmedes voldsomme indtrængen i sit hus.
Allerede nu vil mange sikkert sige, at man absolut ikke skal overdramatisere
situationen.
Det giver jeg pokker i.
Jeg kunne tænke mig en bøjle til sikring af, at døren ikke så let slåes vidt
åben.
Har set dem på hotelværelser, og jeg mener, at de giver større sikkerhed end
alm. dørkæder.
Jeg har søgt dem på nettet og har fundet, hvad jeg gerne vil have, men der
er bare det, at de forhandles af Amazoon, og ikke kan sendes til Europa.
Søgeord er: door limiter eller door holder.

Men, kan man ikke få dem her i landet???

Mvh
Aksel

Fra : Armand

Dato : 03-02-10 13:38

Aksel skrev:
> [...]
> åben.
> Har set dem på hotelværelser, og jeg mener, at de giver større sikkerhed end

Jeg tror ikke at du overdramatiserer, men til gengæld forblænder du dig
selv ved at tro at en sådan sikring vil kunne holde nogen ude hvis de
ellers VIL ind!
Den indtrænger, som ikke lader sig begrænse af en dørkæde vil ligeså
ubesværet kunne sparke en bøjle-sikring op - I den sidste ende sidder de
jo kun let fastskruet i det indvendige karm-brædt og ikke selve karmen
og dermed muren!
En ordentlig dørspion eller ligefrem dør-kamera og ikke at lukke op for
ukendte er den mest effektive vej at holde uønskede folk ude - Men når
det kommer til stykket så når mange indtrængere ind ved at udgive sig
for andet end de er (hjemmehjælpen er tilsyneladende meget brugt) og
derved først afsløres for sent!

--
Armand.

Fra : Aksel

Dato : 03-02-10 17:31

> [...]
> kommer til stykket så når mange indtrængere ind ved at udgive sig for
> andet end de er (hjemmehjælpen er tilsyneladende meget brugt) og derved

Hej Armand!

Du har sikkert ret i det, du skriver - Men den dørbøjle, jeg gerne vil
have, vil nok alligevel gøre det nemmere at se folk an og kommunikere med
dem, inden man helt åbner helt for dem.
Men rigtigt - hvis de vil ind, kan de komme det alle steder - uanset hvilke
hindringer, man stiller op.
Mvh
Aksel

Fra : Gamle

Dato : 03-02-10 18:43

Aksel wrote:
> [...]
> kommunikere med dem, inden man helt åbner helt for dem.
> Men rigtigt - hvis de vil ind, kan de komme det alle steder - uanset

Hej Aksel.

Ligeså snart man slår låsen fra og døren er på klem, vil disse fyre sparke
med al kraft. Og så er der ikke meget der holder.
Nu skriver du ikke hvilken dør du har, ej heller hvad en dørbøjle skal
fastgøres i.
Men jeg har selv investeret i en sikkerhedsdør med tappe bag og foran (ved
låsen) samtidig er der lås i top og bund. Døren er indsat i en betonvæg
(lejlighed) som består af slynget beton, hvor kun en borehammer kan gøre
skade. Døren sidder i en stålkarm som er fastgjort med nogle lange dertil
indrettede pløkker.
Desuden har jeg fået monteret en m e g e t kraftig kæde som også er
fastpløkket med nogle lange spir.
Så hvis nogen vil ind er det nok lettere for dem at spørge om jeg vil åbne
døren helt.
Den kostede mig 12000,00 monteret.

Mvh.
Torben

Fra : Martin Bak

Dato : 03-02-10 18:50

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fastpløkket med nogle lange spir.
> Så hvis nogen vil ind er det nok lettere for dem at spørge om jeg vil åbne

Utroligt. Har du også en skud- og stiksikker vest? Du må jo skulle forlade
din fæstning af og til, skulle man tro?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Gamle

Dato : 03-02-10 19:00

Martin Bak wrote:

> Utroligt. Har du også en skud- og stiksikker vest? Du må jo skulle
> forlade din fæstning af og til, skulle man tro?

Du er bare misundelig

Men når man kun har en såkaldt papdør og gerne vil sikre sine kære, må man
betale ved kasse 1.
Og så kommer man heller ikke ud for at en flok banditter sparker døren ind.
Vi er da 3 ud af 8 som har en sådan dør.
Og hvad pokker, noget skal jeg da bruge den fyrstelige folkepension til

Mvh.
Torben

Fra : Armand

Dato : 03-02-10 23:56

Gamle skrev:

> [...]
> Vi er da 3 ud af 8 som har en sådan dør.
> Og hvad pokker, noget skal jeg da bruge den fyrstelige folkepension til

En dag hvor der ikke er noget at se på fjernsynet, skulle du tage og
leje filmen 'Panic room' (fra 2002) med Jodie Foster :-|

--
Armand.

Fra : Gamle

Dato : 04-02-10 13:57

Armand wrote:
> En dag hvor der ikke er noget at se på fjernsynet, skulle du tage og
> leje filmen 'Panic room' (fra 2002) med Jodie Foster :-|

Det er såmænd ikke nødvendigt.
Jeg skal bare tænke tilbage til marts sidste år i kolonihaven.
Vi lå og sov kl. 9 om formiddagen. Pludselig lød der et brag da en flise
blev smidt gennem vinduet. Heldigvis vågnede jeg og råbte op med en dyb
basstemme.
Nåede lige at se et par blå arbejdsbukser forsvinde væk.
Han havde begået adskillige indbrud fandt politiet ud af da de havde fanget
ham.
Året før havde vi indbrud mens vi ikke var der.
Heldigvis bor vi i lejlighed på 2. sal så det er dejligt med en
ståldør/branddør.
Den kommer man ikke gennem medmindre vi åbner.

/Torben

Fra : Armand

Dato : 03-02-10 23:53

Martin Bak skrev:

> Utroligt. Har du også en skud- og stiksikker vest? Du må jo skulle forlade
> din fæstning af og til, skulle man tro?

Aksel starter tråden med udtalelsen om at han vil give pokker i dem der
mener at han overdramatiserer og ud fra dét er Torbens indlæg ganske
relevant!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 03-02-10 23:50

Aksel skrev:

> Du har sikkert ret i det, du skriver - Men den dørbøjle, jeg gerne vil
> have, vil nok alligevel gøre det nemmere at se folk an og kommunikere med
> dem, inden man helt åbner helt for dem.

Men en dør- kæde/bøjle er langt lettere at sparke ind, end en låst dør,
så lukker man først 'halvt' op for den forkerte, vælger han ikke at
skulle sparke en lås ind hos en anden når han står overfor en der
allerede har gjort det halve arbejde for ham :-|

> Men rigtigt - hvis de vil ind, kan de komme det alle steder - uanset hvilke
> hindringer, man stiller op.

Gentager lige mig selv:

Og så har jeg opfattelsen af at langt de fleste tilfælde af overfald i
hjemmet sker ved simpelt indbrud - om natten, eller mens beboerne er
optaget af TV.

At kunne komme ubemærket til og fra er en fordel for misdæderne, så hvis
du bor i fritliggende hus er udendørs lys med bevægelsesføler en simpel
foranstaltning der får banditter til at focusere på et mørkere hus.

Endelig er ikke at glemme værdien af en firbener der kan give et
ordentlig *VOV* - Husk: sådanne kan også fåes i elektroniske versioner!

--
Armand.

Fra : Aksel

Dato : 04-02-10 14:04

> [...]
>
> Endelig er ikke at glemme værdien af en firbener der kan give et ordentlig
> *VOV* - Husk: sådanne kan også fåes i elektroniske versioner!

Mange tak for disse engagerede og velmenende inputs.
Dog I kan sige, hvad I vil, og sammen med mig beklage situationen i dagens
Danmark, men jeg vil nu gerne have fat i en dørbøjle, som ovenfor anført.
Hvordan får jeg fat i den????
mvh
Aksel

Fra : Gamle

Dato : 04-02-10 14:13

Aksel wrote:
klip klip

> [...]
> dagens Danmark, men jeg vil nu gerne have fat i en dørbøjle, som
> ovenfor anført. Hvordan får jeg fat i den????

Hej.

Har prøvet at søge men kan ikke finde sikkerhedsbøjler.
Men en kraftig kæde som er fastgjort så befæstningen ikke kan rives ud kan
også gøre det. Det er der på min dør.

Mvh.
Torben

Fra : Inge

Dato : 04-02-10 16:23

> [...]
> Dog I kan sige, hvad I vil, og sammen med mig beklage situationen i
> dagens Danmark, men jeg vil nu gerne have fat i en dørbøjle, som ovenfor

Hej
Jeg vil tro du kan få en sådan i samme låsebutik som en almindelig
sikkerhedskæde.
mvh
Inge

Fra : Armand

Dato : 04-02-10 17:33

Jeg skal gerne spørge låsesmeden når jeg sidder til bords med hám på søndag.

--
Armand.

Fra : Aksel

Dato : 05-02-10 15:15

> Jeg skal gerne spørge låsesmeden når jeg sidder til bords med hám på
> søndag.
>
> --
> Armand.

Det er meget fint Armand.
Men helt ærligt, så tror jeg ikke at han ved noget. Det er ikke kutyme at
bruge disse bøjler i DK. Der er ingen penge i det.
Derfor.
Mvh
Aksel

Fra : Armand

Dato : 05-02-10 15:39

Aksel skrev:

> Det er meget fint Armand.
> Men helt ærligt, så tror jeg ikke at han ved noget. Det er ikke kutyme at
> bruge disse bøjler i DK. Der er ingen penge i det.

Måske nok.
Men ikke desto mindre så er oplukning og nøglekopiering så langtfra
hovedbestanddelen af háns arbejde, så hán slår jævnligt op i de store
kataloger der hører til branchen og det må være deri at slige sager skal
findes!

--
Armand.