Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Svar til forespørgsel om Gratis billeder.
Fra : /Peter

Dato : 03-02-10 18:00

Her et lille forslag til svar ved "gratis" efterspørgsel på jeres
fotografier,
som mange anser for at være gratis og til fri afbenyttlelse:

"Kære XX

Fotografiet er mit produkt, på trods af din efterspørgsel, tillægger du
dem ingen vædi, men uaset deres ringe værdi, jeg kan ikke forære dem
væk,
hvilket du sikkert heller ikke gør med dine produkter.

Jeg kan give dig tilbud afhængig af antal, anvendelsesområde og evt.
yderligere
forarbejdning. så lad mig vide hvis du stadig er interesseeret"

Hvad sir i ?

Jeg hører gerne om andre mulige svar, jeg leder faktisk efter det
optimale svar,
der rammer uden at skamme
Ludt afhænging af spørgerens spørgsmål kan svarene jovariere.

Feks. fik jeg denne mail:
" Vi sætter stor pris på dine flotte billeder, kan du sende dem med mail
til brug på vore hjemmeside"

Da jeg sendte dem en mail om tilbud og betaling hørte jeg intet fra dem
mere

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-02-10 18:11

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> Da jeg sendte dem en mail om tilbud og betaling hørte jeg intet fra
> dem
> mere

Næh - de har vel ikke ment, at de var prisen værd

Der er et hav af billeder til download gratis til private hjemmesider,
så til det formål skal du ikke forvente, at nogle vil betale for
billeder.

Til kommercielle formål er de fleste firmaer vant til at betale, så der
går det nemmere med at få lidt for billederne.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-02-10 18:29

On 2010-02-03 18:11:11 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> said:

> Til kommercielle formål er de fleste firmaer vant til at betale, så der
> går det nemmere med at få lidt for billederne.

Det er også under hastig forandring, for med Google's billedsøger kan
en billedredaktør relativt hurtig finde en masse billeder, som kan
dække det emne som skal illustreres, og hvis han/hun så tigger sig til
at få billederne gratis fra private og amatører, der jo nærmest er
beæret over, at deres billede kan bruges i et blad eller en bog, så kan
billedredaktøren sagtens indtjene 20-30 tusinde om dagen i sparede
omkostninger til billedkøb.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : /Peter

Dato : 03-02-10 18:33

> [...]

hjemmesider,
> så til det formål skal du ikke forvente, at nogle vil betale for

Men ike specifikek virksomhedsbilleder.

> Til kommercielle formål er de fleste firmaer vant til at betale, så
> der går det nemmere med at få lidt for billederne.

Ok, du kommer vist ikke i Nordjylland ?