Dækstørrelser
Fra : Benny

Dato : 03-02-10 12:03

Hej

Da Deoen skal aflives her i foråret så har jeg nogle 2 årige Goodyear
Ultra et eller andet 185/65R14, jeg kan sælge.

Spørgsmålet er: Passer de på en Yaris Verso fra 2000 og hvor kan jeg
finde noget over hvilke dæk størrelser der passer på hvad.

Benny

Fra : AS

Dato : 03-02-10 23:02

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> wrote in message
....og hvor kan jeg
finde noget over hvilke dæk størrelser der passer på hvad.

Er der ikke noget i manualen?

Fra : Allan

Dato : 04-02-10 08:38

Benny forklarede den 03-02-2010:
> [...]
>
> Spørgsmålet er: Passer de på en Yaris Verso fra 2000 og hvor kan jeg
> finde noget over hvilke dæk størrelser der passer på hvad.

Bår man kigger på www.daekonline.dk - og feks vælger at kigge på
stålfælge med vinterdæk, så kommer man igennem en komplet valg af bil -
og ender med at se de kører på 14" fælge.
Sammenligner man dette med søgninger feks i bilbasen - så er det anført
når de er udstyret med 15" alufælge..

Så mit gæt er at du godt kan genbruge de dæk på en Toyta Yaris verso.