Morede mig ellers i dag
Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-02-10 19:45

Da en kvinde på på en af nabovirksomhederne forgæves forsøgte at forcere en
lille bakke op til den parkeringsplads der hører med til deres virksomhed.

Naturligvis på sommerdæk.

Hun skyndte sig så også at sige at nu var vinterdækkene altså bestilt. Det
var alt for dyrt at betale 20 kroner i timen for at parkere udenfor i
parkeringsarealerne.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 03-02-10 19:47

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Naturligvis på sommerdæk.
>
> Hun skyndte sig så også at sige at nu var vinterdækkene altså bestilt.

Bedre sent end aldrig.

Hun får vel også god glæde af dem i mindst 14 dage til 3 uger endnu.

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-02-10 23:42

Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Bedre sent end aldrig.
>
> Hun får vel også god glæde af dem i mindst 14 dage til 3 uger endnu.

I så fald er de også cirka tjent hjem.

--
- Frank

Fra : Henning Petersen

Dato : 03-02-10 20:33

Frank Leegaard skrev:
> [...]
>
> Hun skyndte sig så også at sige at nu var vinterdækkene altså bestilt. Det
> var alt for dyrt at betale 20 kroner i timen for at parkere udenfor i

Frank du kunne godt have hjulpet din mor ,det var ikke pænt at grine af
hende .
Har du nogensinde fået at vide du er genial .
En fan
Henpet

Fra : Allan F

Dato : 04-02-10 03:21

> [...]
>
> Hun skyndte sig så også at sige at nu var vinterdækkene altså bestilt. Det
> var alt for dyrt at betale 20 kroner i timen for at parkere udenfor i

Så noget lignende i Odense city tirsdag - midt i snevejret på 'bakken'
mellem åen og Albani kirke - en pizzabakke (5-serie) forsøgte at komme op af
'bakken' ('' pga. meget svag stigning). Jeg og den øvrige forhjulstrukne
trafik tøffede stille og rolig forbi.

Fra : Armand

Dato : 04-02-10 12:25

Allan F skrev:
> [...]
> mellem åen og Albani kirke - en pizzabakke (5-serie) forsøgte at komme op af
> 'bakken' ('' pga. meget svag stigning)...............

- - - Som tydeligt at se på Google Streetview:
<http://www.gratisupload.dk/download/39823/>

--
Armand.

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 12:45

KLIP

> - - - Som tydeligt at se på Google Streetview:
> <http://www.gratisupload.dk/download/39823/>

Ja, de problemer ville en blikdåse med forhjulstræk og sommerdæk aldrig
blive udsat for........

I vejle har vi jo en lille bakke som klart beviser at forhjulstrukne biler
med sommedæk uden forcerer en stigning...................................

Min baghjulstrukne potte med vinterdæk har ingen problemer.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kanstrup

Dato : 05-02-10 02:54

> [...]
> med sommedæk uden forcerer en stigning....................................
>
> Min baghjulstrukne potte med vinterdæk har ingen problemer.

Rigtige biler bliver skubbet - ikke trukket...eller ermh øhh det kom
ikke ud på rigtige måde

Uanset har du da naturligvis ret - og jeg synes også der er mere
kontrol over den baghjulstrukne (inkl. de elektroniske hjælpemidler) i
det her føre. Jeg har lige haft lånt en Vectra med vinterdæk, og jeg
kan ikke lide at den understyrer a H til bare den får lidt for meget
gas. Jeg ved ikke om der er forskel på de elektroniske hjælpemidler,
men jeg kan ikke få bimmeren til at overstyre tilsvarende....jegsynes
mere man ved hvor man "har" den.

- Kanstrup

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-02-10 12:12

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP
> Jeg ved ikke om der er forskel på de elektroniske hjælpemidler,
>men jeg kan ikke få bimmeren til at overstyre tilsvarende....jegsynes
>mere man ved hvor man "har" den.

I teorien er de elektroniske hjælpemidler sikkert baseret på samme princip
og virkemåde.

Efter 9 år i en forhjulstrukket potte med +300 hk og efter blot 2 måneder i
en baghjulstrukket potte med 286 hk, tør jeg godt konkludere at uanset
elektroniske hjælpemidler, så reagerer de på vidt forskellig måde i sving og
i "op af spor kørsel".

Jeg har fået stor respekt for en nymodens elektronisk reguleret
baghjulstrukket potte.

Her i vinterføret er jeg faktisk mere tryg ved den baghjulstrukne og skulle
jeg komme i tvivl, kan jeg blot køre en tur i konens forhjulstrukne potte
med alt i elektroniske hjælpemidler og ca. 180 hk på forhjulene.

mvh/Bjørn J.