Så brug dog blinklyset.
Fra : Steen

Dato : 03-02-10 12:18

Jeg har i dag lagt mærke til, at flere billister har den mærkværdige
opfattelse, at når landet er hvidt, og vi kører lidt langsommere end
normalt - ja, så behøver man ikke længere bruge blinklyset.

Det er skideirriterende, når folk ikke blinker fra i rundkørslen,
sidder og piller næse ved et T-kryds, uden at blinke til hverken højre
eller venstre - eller bare tager en afkørsel uden at gøre opmærksom på
det.

Måske er det fordi det ikke er let at styre og tale i mobil samtidigt,
og så ovenikøbet skulle tage sig af noget så jordnært som at bruge
blinklyset.

SÅ, nu har jeg det bedre!

Fra : Kent Friis

Dato : 03-02-10 12:27

Den Wed, 3 Feb 2010 12:18:16 +0100 skrev Steen:
> [...]
>
> Måske er det fordi det ikke er let at styre og tale i mobil samtidigt,
> og så ovenikøbet skulle tage sig af noget så jordnært som at bruge

Så er det jeg undrer mig... Er det først nu hvor sneen tvinger dig til
at tage den med ro, at du har tid til at lægge mærke til den slags? For
jeg har da haft indtryk af at blinklys har været ekstraudstyr man ikke
har råd til på mange biler de sidste to-tre år (mindst) - og det er
uanset årstid.

Enten det, eller også er det ikke længere noget man lærer når man tager
kørekort.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 03-02-10 12:32

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enten det, eller også er det ikke længere noget man lærer når man tager
> kørekort.

Man lærer vist at kigge sig over højre skulder først og dernæst blinke.

Man har sikkert travlt med at kigge over højre skulder, så de ikke mener,
det er nødvendigt at blinke (multitasking).

Jeg blinker nu altid i god tid og blæser på reglen, da jeg kigger over højre
skulder umiddelbart inden jeg påbegynder drejningen.

Jeg er også gammeldags og holder øje med den foran, ved siden og bagved
kørende trafik i alle mine spejle.

mvh/Bjørn J.

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 12:52

Bjørn J. skrev:

> Man lærer vist at kigge sig over højre skulder først og dernæst blinke.

Skal vi ikke bare antage, at det er øjnene man bliker med?

Venligst

Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 03-02-10 13:14

"mig-selv" <news@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal vi ikke bare antage, at det er øjnene man bliker med?

Jep, helt på linje med de billister, der uden at se hverken til højre eller
venstre blot braser ud i et lyskryds, de har jo fået grønt lys..

mvh/Bjørn J.

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 13:25

Bjørn J. skrev:
> Jep, helt på linje med de billister, der uden at se hverken til højre eller
> venstre blot braser ud i et lyskryds, de har jo fået grønt lys..

Der er jo så mange måder at gøre trafikken spændende på og endelig er
der et sted, hvor åbenbart alle kan være med.

Desuden er der ENDELIG fundet grund til ikke at fremhæve den ene type
dæk over den anden. Du når end ikke at fatte hvad der skete.

Slidsdæk til alle i sneen.
Fjern derefter al unødvendig vægt, i form af diverse
signalgivningsapparater.
Udnyt at du har store ruder på de bil, de kan slæbe en masse sne med,
fra sted til sted(alternativ fygning).
Og lad os så se om vi kan få slået nogle hastighedsrekorder, mens sneen
endnu er der!

Venligst

Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 03-02-10 13:32

"mig-selv" <news@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og lad os så se om vi kan få slået nogle hastighedsrekorder, mens sneen
> endnu er der!

Jep, hvem bliver først knaldet med 200 km/t på "sort asfalt".....

mvh/Bjørn J.

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 13:36

Bjørn J. skrev:

> Jep, hvem bliver først knaldet med 200 km/t på "sort asfalt".....

Og se lillemor... uden hænder... (Og hjerne)

Venligst

Mcwm

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-10 20:06

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jep, helt på linje med de billister, der uden at se hverken til højre
> eller venstre blot braser ud i et lyskryds, de har jo fået grønt lys..

Dét er en farlig manøvre i Århus.....

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Keld Nygaard

Dato : 03-02-10 15:30

> Jeg er også gammeldags og holder øje med den foran, ved siden og bagved
> kørende trafik i alle mine spejle.

Hvilket spejl bruger du til at holde øje med trafikken foran?

Mvh
Keld

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 15:36

Keld Nygaard skrev:

> Hvilket spejl bruger du til at holde øje med trafikken foran?
>
> Mvh
> Keld

Her tænkes på spejlet i periskopet

Venligst

Mcwm

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 12:50

Kent Friis skrev:

> Enten det, eller også er det ikke længere noget man lærer når man tager
> kørekort.

Jo, man lærer det, man mange er af den opfattelse, at skal der spares på
strømmen, er det eet glimrende sted at starte - og som du siger, uden
hensyn til årstiderne.

Venligst

Mcwm

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-02-10 15:51

On 03 Feb 2010 11:27:15 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>jeg har da haft indtryk af at blinklys har været ekstraudstyr man ikke
>har råd til på mange biler de sidste to-tre år (mindst) - og det er

Jeg har samme opfattelse - Som jeg plejer at sige til konen: "Nå endnu
en af de der nye biler som ikke behøver blinklys"..

Volger

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-10 20:07

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]

Der er en del bilister, som har fået et båt og en finger på dén konto, når
man er nødt til at stoppe 48 ton helt op, fordi de ikke gider blinke....
*Grrrrr.....*

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-10 12:34

> [...]
>
> Måske er det fordi det ikke er let at styre og tale i mobil samtidigt, og
> så ovenikøbet skulle tage sig af noget så jordnært som at bruge

Det er ikke sneen der gør det!

Det har været sådan længe...

Brian

Fra : Craner

Dato : 03-02-10 14:11

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Måske er det fordi det ikke er let at styre og tale i mobil samtidigt, og
> så ovenikøbet skulle tage sig af noget så jordnært som at bruge

-----------------------------------

Jeg tror faktisk de blinker, men du kan ikke se det på grund af sne.
Ligeledes fatter jeg ikke folk der bare sætter sig ind i bilen uden at sikre
sig at lygterne er rene.
Netop i disse dage med dette her vej,r er det mere nødvendig, med rene
lygter.
Det gælder om at kunne se men også om at blive set.

Poul
Ja du har ret det føles godt.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-02-10 17:55

Steen udtrykte præcist:
> [...]
> ovenikøbet skulle tage sig af noget så jordnært som at bruge blinklyset.

Det er godt du fik afløb for din fustration.
Jeg vil dog mene at efter det med blinkeriet på motorvejen blev
vedtaget
ved lov, ja så er folk begyndt at bruge det alle vegne, vel at mærke
uden de kigger sig for. Der er kommet en holdning om at "Nu blinker jeg
og så må jeg køre lige ud foran dig så du har bare at bremse". Det er
jeg fandme træt af. Ligesom folk der høvler lige ud foran dig når man
kommer rundt i en rundkørsel. Arrrrrrggggghhhhh.
Så, nu har jeg det også bedre

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 05-02-10 19:02

> Jeg har i dag lagt mærke til, at flere billister har den mærkværdige
> opfattelse, at når landet er hvidt, og vi kører lidt langsommere end
> normalt - ja, så behøver man ikke længere bruge blinklyset.

Faktisk synes jeg næsten det er værre med dem der kan køre 10 km. i
indersporet på motorvejen med venstre blinklys slået til. Man tør næsten
ikke overhale dem i frygt for, at de rent faktisk pludseligt beslutter sig
for at skifte til ydersporet.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde