Det 3. Tempel
Fra : Carsten Sinclair

Dato : 03-08-01 19:33

Skal jøderne have lov til at bygge det 3. tempel, og hvilke
konsekvenser vil det det få for verdensfreden.

- Jeg ryster i bukserne bare ved tanken -

- Skal vi mon "genopleve" hele historien som den engang udfoldede
sig - igen.

Dette indlæg er ikke ment som en spøg - der er alvorlige forsøg på at
sætte "planen" igang. Koen til renselsesceremonien er allerede født -
den hedder "melody" - og hjørnestenen er også bragt til Jerusalems
udkant, så I kan nok forstå at der ikke er langt tilbage.

Kommentarer ?

Fra : Niels Steg

Dato : 03-08-01 20:16

"Carsten Sinclair" <ufo@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jøderne have lov til at bygge det 3. tempel, og hvilke
> konsekvenser vil det det få for verdensfreden.

Jeg faldt over denne

http://www.templemountfaithful.org/Events/tishabav5761.htm

Og denne

http://www.revelations.org.za/TempleMount.htm#ArikSharon

Niels

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 03-08-01 21:56

<citat>Jeg faldt over denne

http://www.templemountfaithful.org/Events/tishabav5761.htm

Og denne

http://www.revelations.org.za/TempleMount.htm#ArikSharon

Niels</citat>

Hej Niels.

Tak for links'ne. Er der en fornuftigt årsag til at jeg ikke kan sende til
din e-mail?

Med venlig hilsen
Marlene Karecki

Fra : Niels Steg

Dato : 03-08-01 23:23

<marlene@karecki.com> skrev i en meddelelse
<citat>Jeg faldt over denne

Tak for links'ne. Er der en fornuftigt årsag til at jeg ikke kan sende
til
din e-mail?

Ja, spam, fjern "WHO" fra niels.stegWHO@get2net.dk

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 03-08-01 23:05

Hvorfor kan jøderne ikke bare bygge deres tempel et andet sted, et sted der
ikke samtidigt er helligt for araberne ? Skal templet absolut ligge der hvor
det gamle lå ?

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 03-08-01 23:15

Live4Him <au_536@lite.dk> wrote in message
> [...]
der
> ikke samtidigt er helligt for araberne ? Skal templet absolut ligge der

Jøderne skal have deres land tilbage, det har Gud lovet, der skal måske ske
meget før vi hentes hjem til Jesus, men det kan ske lige nu, vi må være
klar.

Ole

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-08-01 23:40

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jøderne skal have deres land tilbage, det har Gud lovet, der skal måske
ske
> meget før vi hentes hjem til Jesus, men det kan ske lige nu, vi må være
> klar.

De har da fået deres gamle land tilbage,
hvorfor kan de så ikke bare eksistere
fredeligt sammen med deres arabiske naboer?

Skive Folkeblad skrev i en leder i denne uge,
at Israel måske skulle overveje at bruge en
anden taktik over for palæstinensiske angreb:
ikke-vold, ikke-gengæld. Altså noget i retningen
af det, som det officielle Spanien gør over for
baskerne og deres angreb.
I mine øjne var det den hæderligste taktik.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Ole Madsen

Dato : 03-08-01 23:56

Bodil Grove Christensen <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> De har da fået deres gamle land tilbage,
> hvorfor kan de så ikke bare eksistere
> fredeligt sammen med deres arabiske naboer?

Det har de ikke, hvis du læser i bibelen så vil du finde ud af at de ikke
har det land som de skal have

Ole

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 04-08-01 08:58

> Bodil Grove Christensen <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> Det har de ikke, hvis du læser i bibelen så vil du finde ud af at de ikke
> har det land som de skal have

Hvor vil du da placere dem?
Vh. Bodil.

Fra : Niels Steg

Dato : 04-08-01 09:22

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor vil du da placere dem?

Se Josva 1 og 4 Mos 34

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-01 09:09

"Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> skrev

> Se Josva 1 og 4 Mos 34

Kan du ikke lige forklare mig hvordan du sammenkæder disse tekster med
de verdslige og/eller afgudsdyrkende jøder i dag?

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæplogiske fund om
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : Niels Steg

Dato : 06-08-01 11:37

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke lige forklare mig hvordan du sammenkæder disse tekster med
> de verdslige og/eller afgudsdyrkende jøder i dag?

Gud bryder ikke løfter!

Siden hvornår har Guds løfter været afhængig af vores / andres åndelige
liv..

hvor mange tilfælde i skriften har Gud handlet på trods af og eller på
grund af ugudelighed..

Når Gud siger at Han vil udgyde sin Ånd over Davids hus, betyder det så
at Han vil udgyde sin Ånd over retfærdige eller uretfærdige og hvad
lærer Jesus os om dette?

Nemlig at den syge har brug for læge, ikke den raske!

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-01 12:43

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> Gud bryder ikke løfter!

Nej, men han knytter betingelser til dem. Og bliver betingelserne ikke
opfyldt, bliver løfterne heller ikke opfyldt.

> Siden hvornår har Guds løfter været afhængig af vores / andres
> åndelige liv..

Altid!

> hvor mange tilfælde i skriften har Gud handlet på trods af og eller
> på grund af ugudelighed..

Mange gange, og han knytter betingelser til sine løfter. Han har jo
også lovet frelse til ganske simpelt alle mennesker uden undtagelse, -
men der er knyttet betingelser til frelsen! Og sådan er det jo med
Guds løfter og forjættelser.

At en eller anden person for sådan ca. godt og vel 100 år siden
begyndte at lære at jøderne, uanset deres forkastelse af Messias,
altid var sikret frelsen, gør jo ikke den lære mere bibelsk korrekt.

Der er flere gange her i gruppen fremkommet dokumentation for at de
kødelige efterkommere efter Abraham ikke regnes for de "sande jøder",
men i kraft af troen bliver selv hedninger af fødsel regnet for at
være Abrahams sande afkom. Det skyldes ikke den fysiske afstamning,
men troen alene.

Og det er nok en af kristendommens store svøbe i dag, at de har
adopteret en falsk lære om hvem Guds sande Israel er! i stedet for at
undersøge grundigt hvad Bibelen egentlig lærer om dette emne. Paulus
er f.eks. meget klar i sin lære i Romerbrevet, hvor han det
krystalklart at et nationalt tilhørsforhold ikke gør en til en sand
jøde, men udelukkende modtagelse af, og troen på, Messias. Uden denne
modtagelse af, og tro på, Messias, er man ikke andet end en frafalden,
der bleiver såret væk fra Guds vintræ og kastet på bålet.

> [...]
> og hvad lærer Jesus os om dette?
>
> Nemlig at den syge har brug for læge, ikke den raske!

Så Gud vil altså udgyde sin Ånd over de ugudelige? Hvor i skriften
læser du det?

Fra : Erik

Dato : 06-08-01 14:09

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

> Så Gud vil altså udgyde sin Ånd over de ugudelige? Hvor i skriften
> læser du det?

Det ved Niels ikke, jeg har spurgt ham !!

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 06-08-01 14:25

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men han knytter betingelser til dem. Og bliver betingelserne ikke
> opfyldt, bliver løfterne heller ikke opfyldt.

Uhuuu
Hele verden var fortabt - Gud havde lovet Messias - Ingen var
retfærdige, ikke en - stoppede det Gud..?

Hele Israel var i mismod over filistrene (fra Gasa) og Gud vendte det
til sejr gennem den mismodige kujon Gideon.? Stoppede det Gud.

> Altid!

Med andre ord, Gud er ikke længere suveræn

> [...]
> også lovet frelse til ganske simpelt alle mennesker uden undtagelse, -
> men der er knyttet betingelser til frelsen! Og sådan er det jo med

Ja, der er knyttet betingelser til frelsen, men hvad har du gjort for at
opfylde din del?

Svaret er INTET, for Gud har jo både givet grundlaget for frelsen
(Jesus) og troen (til dig) der bragte frelsen iflg. Joh. 3 16, og
lydigheden (kommer af tro) som holder dig fast. Han giver angeren der
fører til onvendelse fra synd hos de kristne og ordet der trøster og
vejleder så vi kan komme nærmere Gud. INTET af dette gør vi selv.. Som
Peter sagde, vi har fået det for intet og vi giver det for intet.

> At en eller anden person for sådan ca. godt og vel 100 år siden
> begyndte at lære at jøderne, uanset deres forkastelse af Messias,
> altid var sikret frelsen, gør jo ikke den lære mere bibelsk korrekt.

Nope

> [...]
> men i kraft af troen bliver selv hedninger af fødsel regnet for at
> være Abrahams sande afkom. Det skyldes ikke den fysiske afstamning,

Jeps, og jeg har aldrig været enig )

Gud har en plan for sit ejendomsfolk, og stakkels den der stiller sig i
vejen for Hans planer!

> [...]
> modtagelse af, og tro på, Messias, er man ikke andet end en frafalden,
> der bleiver såret væk fra Guds vintræ og kastet på bålet.

Og Paulus har ret, vi er Abrahams medarvinge altså arvinge..

men når vi kommer til trængslen, ser det ud til at Gud skifter sit
handlemønster ud på en eller anden anden måde.

Bl.a. fordi den Gud vi kristne kender slår ikke ihjel..
Det gjorde Han før Jesus
Og det vil Han gøre igen..

Vi er Guds tempel, som flok og som individ. Ikke Guds tredie tempel, men
Guds tempel.
Vi er Kristi Legeme.

Men Hvis Kristus skal tage plads i det tempel , er det jo os, Kristi
legeme der skal tage plads i templet, men har er der et problem, for vi
er Guds Tempel OG Hans Legeme på samme tid, så vi skal altså tage Plads
i os selv.. hvilket er umuligt..

Vi kan heller ikke være Templet i Himlen, for hvordan kan vi være et
tempel der står i et tempel..

Vi kan heller ikke være templet i Jerusalem for det er særdeles fysisk
kan vi se i Åb 11

hvor Jesus skal være konge i EN dag (1000 år) Zak 14 af de samme grunde
som før, at vi ikke både kan være Tempel og tage plads i templet på en
gang som Kristi Legeme.

Og så til sidst for at gøre forvirringen total.. Hvis vi er det nye
Israel.. vi får et gevaldigt problem med at grupere os i de gamle
slægter. Zak 12 / Åb 7

Så jeg tror at Gud som jo er uforanderlig, og som aldrig forandrer
sig... skifter handlemønster præsis som da han Gav os en chance gennem
Jesus, vi Jøderne få deres lovede chance gennem deres elskede Messias,
nemlig Kristus!

> Så Gud vil altså udgyde sin Ånd over de ugudelige? Hvor i skriften
> læser du det?

he he, hvad tror du det var der der omvendte dig..
hvordan fik du troen, og var du ugudelig umiddelbart før det tidspunkt.?

Rom 5,8
men Gud viser sin kærlighed til os, ved at Kristus døde for os, mens vi
endnu var syndere.

Et princip Gud har brugt før )

Niels

Fra : Erik

Dato : 06-08-01 18:17

"Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> wrote in message
> [...]

> Uhuuu
> Hele verden var fortabt - Gud havde lovet Messias - Ingen var
> retfærdige, ikke en - stoppede det Gud..?

Ja, det stoppede Gud i at elske dem på grund af deres gerninger, derfor
sendte Gud Massias og i sin storer nåde fik vi merer end GT Jøderne
nogen sinde havde fået, den Ånd Zakerias profeterer om i Za 12

> Hele Israel var i mismod over filistrene (fra Gasa) og Gud vendte det
> til sejr gennem den mismodige kujon Gideon.? Stoppede det Gud.

Det forstår jeg ikke, for i NT får han ros for sin tro Heb 11 v 33-34.
og Dommerbogen gør ham ikke til en mismodig kujon.

> Med andre ord, Gud er ikke længere suveræn

Det har ikke med suverenitet at gører, Gud kan kun vise sin kærlighed
og omsorg hvis vort Åndsliv er ham til behag, Joh 14 v 12-28

> Ja, der er knyttet betingelser til frelsen, men hvad har du gjort for at
> opfylde din del?

Omvendt sig og ladet sig døbe, og så har Gud givet ham del i den Ånd
som Za 12 taler til os om.

> [...]
> vejleder så vi kan komme nærmere Gud. INTET af dette gør vi selv.. Som
> Peter sagde, vi har fået det for intet og vi giver det for intet.

Tro, tro hvad med noget der ikke er så abstrakt, f.eks. omvendte jeg
mig først og så begyndte Gud at vise mig mine synder en for en. Havde
jeg INTET gjordt var mine synder aldrig blevet begravet og jeg var aldrig
opstået til det nye liv.

> Nope

Yeps.

> Jeps, og jeg har aldrig været enig )
>
> Gud har en plan for sit ejendomsfolk, og stakkels den der stiller sig i
> vejen for Hans planer!

Jeg er i kraft at forjættelsen et menneske Gud selv har genfødt til arving
af Abrahams velsignelser og alle der er genfødt er arvinger til Guds rige
og herlighed.

> Og Paulus har ret, vi er Abrahams medarvinge altså arvinge..

Nu modsiger du dig selv "Citat > Jeps, og jeg har aldrig været enig )

> men når vi kommer til trængslen, ser det ud til at Gud skifter sit
> handlemønster ud på en eller anden anden måde.

Ja ikke, *På en eller anden måde*

> [...]
> legeme der skal tage plads i templet, men har er der et problem, for vi
> er Guds Tempel OG Hans Legeme på samme tid, så vi skal altså tage Plads

For Gud er alt muligt 1 Kol 3, 17 og 2 Kol 6, 16 og flerer andre steder

> Vi kan heller ikke være Templet i Himlen, for hvordan kan vi være et
> tempel der står i et tempel..
(*)
> Vi kan heller ikke være templet i Jerusalem for det er særdeles fysisk
> kan vi se i Åb 11
(*)
> hvor Jesus skal være konge i EN dag (1000 år) Zak 14 af de samme grunde
> som før, at vi ikke både kan være Tempel og tage plads i templet på en
> gang som Kristi Legeme.
(*)
> Og så til sidst for at gøre forvirringen total.. Hvis vi er det nye
> Israel.. vi får et gevaldigt problem med at grupere os i de gamle
> slægter. Zak 12 / Åb 7
(*)
> [...]
>
> he he, hvad tror du det var der der omvendte dig..
> hvordan fik du troen, og var du ugudelig umiddelbart før det tidspunkt.?

Man får troen ved at Gud beviser sin trofasthed.

> Rom 5,8
> men Gud viser sin kærlighed til os, ved at Kristus døde for os, mens vi
> endnu var syndere.
>
> Et princip Gud har brugt før )

Et " PRINCIP ",
Handler Gud nu ud fra principper og ikke kærlighed og nåde.

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-08-01 13:00

> [...]

> Uhuuu
> Hele verden var fortabt - Gud havde lovet Messias - Ingen var
> retfærdige, ikke en - stoppede det Gud..?

Skulle det da gøre det?

Gud havde lovet Messias, ikke kun til frelse for jøderne, men til
frelse for alle der ville modtage i tro! Det store flertal af jøderne
(såvel som af hedningerne) takkede "Nej vi vil ej" til den tilbudte
frelse. På grundlag af at disse vildfarne og frafaldne jøder, der ikke
ville modtage Guds frelsestilbud, besluttede Gud at gøre en ende på
jødernes fortinsstilling som særligt udvalgt folk. De havde jo deres
egen frie vilje, som de havde brugt til at vælge Gud fra og istedet
omformulere og omdanne gud efter deres eget billede. De blev med andre
afgudsdyrkere på lige fod med hedningerne. De ombyttede sandhed med
løgn (som Paulus udtrykker det et sted), og dermed fjernede de sig fra
Gud og vendte sig til deres egen hjemmelavede Gud.

Og der er masser af skriftsteder i Bibelen, der viser, at jøderne som
nationalstat ikke længere har nogen fortrinsstilling, men at de er
skåret af Guds vintræ, og at Guds Israel består af troende Abrahams
arvinger, der ikke er arvinger i kraft af kødets afstamning, men er
det i kraft af troen. Og sådan har det forresten altid været. Ingen
har nogensinde kunnet blive frelst udelukkende på grundlag af kødets
afstamning, men udelukkende på grundlag af troen.

> Hele Israel var i mismod over filistrene (fra Gasa) og Gud
> vendte det til sejr gennem den mismodige kujon Gideon.?
> Stoppede det Gud.

Hvor ser du at Gideon var en mismodig kujon?

[ ... ]

> Jeps, og jeg har aldrig været enig )

Du er altså ikke enig med Guds egne udtalelser?

> Gud har en plan for sit ejendomsfolk, og stakkels den der
> stiller sig i vejen for Hans planer!

Ja, men Guds ejendomsfolk er ikke længere de kødelige jøder!

[ ... ]
> [...]
> sig... skifter handlemønster præsis som da han Gav os en chance
> gennem Jesus, vi Jøderne få deres lovede chance gennem deres

Og den chance har de haft på lige fod med hedningerne gennem ca. 2.000
år. De får ikke andre chancer!

Riget er taget fra dem, står der i Bibelen, og givet til et andet
folk.

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 07-08-01 16:06

Andreas svarer Niels på følgende:

>Og den chance har de haft på lige fod med hedningerne gennem ca. 2.000
>år. De får ikke andre chancer!
>
>Riget er taget fra dem, står der i Bibelen, og givet til et andet
>folk.

Der bliver stadig født nye børn af den jødiske slægt. De har vel en chance
lige til den dag Jesus kommer igen. Det kan også være at Gud har så
omfangsrige planer i tankerne for Israel, at jøderne, den dag han udfører
dem, ikke kan andet end åbne øjnene for vor mægtig en Gud det er vi har
med at gøre. Og alle andre ikke-kristne for den sags skyld.

Marlene

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-08-01 16:43

>Andreas svarer Niels på følgende:

2.000

>Der bliver stadig født nye børn af den jødiske slægt. De har vel en
chance
>lige til den dag Jesus kommer igen.

Ja, det har de da naturligvis, og på lige fod med både tibetanere,
tyrkere og japanere, foruden danskere og svenskere, og slet ikke at
forglemme normænd og alle de andre.

Jøderne har ifølge Bibelen ikke længere noget som helst fortrin frem
for nogen som helst anden.

> [...]
har
>med at gøre. Og alle andre ikke-kristne for den sags skyld.

Og hvor i Bibelen ser du disse omfangsrige planer for jøderne?

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 07-08-01 17:09

<Andreas.Falck@wanadoo.dk> skrev som svar på følgende:

>Og hvor i Bibelen ser du disse omfangsrige planer for jøderne?

Zakarias' Bog Kap. 12
v4 På den dag, siger Herren, slår jeg alle hestene med vanvid og rytterne
med sindssyge. Jeg vil rette mit blik mod Judas hus, men alle folkenes
heste slår jeg med blindhed. v5 Da skal Judas slægter tænke: »Jerusalems indbyggere får deres styrke fra
Hærskarers Herre, deres Gud.«

Marlene

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-08-01 18:21

> [...]
folkenes
>heste slår jeg med blindhed. v5 Da skal Judas slægter
tænke: »Jerusalems indbyggere får deres styrke fra

Jeg kan end ikke med min vildeste fantasi se, at disse vers giver
belæg for at der skulle være sådanne omfangsrige planer for jøderne.
Slet ikke når man tager i betragtning at Jesus siger: "Og derfor siger
jeg jer: Guds rige skal tages fra jer og gives til et folk, som bærer
dets frugter", Matt. 21, 43. Dette og mange andre vers viser klart at
jøderne ikke længere udgør en udvalgt slægt, men det gør menigheden,
se bl.a. 1.Pet. 2, 4-9. Her får du fortalt, hvem der er Guds udvalgte
folk, nemlig dem der kommer til Jesus og modtager Ham som deres
frelser. - Og Gud har ikke noget andet udvalgt folk.

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 07-08-01 19:53

> [...]
>folk, nemlig dem der kommer til Jesus og modtager Ham som deres
>frelser. - Og Gud har ikke noget andet udvalgt folk.

Hej Andreas.

Måske omfangsrige er forkert ordvalg. Men Zakarias' Bog kap. 14,1-4
beskriver meget godt hvad jeg havde i tankerne.

Vi er slet ikke uenige om at det kun er dem der bekender Jesus som deres
frelser, der regnes som Guds udvalgte folk.
Ikke desto mindre må vi vel stadigvæk beskrive Israel som helligt land ?

Mvh.
Marlene Karecki

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-08-01 08:43

> [...]

>Vi er slet ikke uenige om at det kun er dem der bekender Jesus som
>deres frelser, der regnes som Guds udvalgte folk.

Vi er altså blot uenige deri, at jøderne ikke har nogen valgmulighed,
de bliver omvendt alle til hobe, uden mulighed for at sige nej, jeg
vil ej )

>Ikke desto mindre må vi vel stadigvæk beskrive Israel som helligt
>land ?

Må vi det? Hvoraf fremgår det?

PS:
Er det der Lotus-program virkeligt så outreret, at det er umuligt at
slå quoted-printable fra?

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 08-08-01 09:53

>Vi er altså blot uenige deri, at jøderne ikke har nogen valgmulighed,
>de bliver omvendt alle til hobe, uden mulighed for at sige nej, jeg
>vil ej )

De får nøjagtig samme valgmulighed som dig selv!

>Må vi det? Hvoraf fremgår det?

Zakarias kap.12:
v.1 Et profetudsagn. Herrens ord om Israel.
Dette siger Herren, som spændte himlen ud og grundlagde jorden, og som
dannede menneskets ånd i dets indre: v.2 Se, jeg gør Jerusalem til et berusende bæger for alle de omboende
folk; også Juda vil blive ramt, når Jerusalem belejres. v.3 På den dag gør jeg Jerusalem til en tung sten for alle folkene; de, der
forsøger at løfte den, vil rive sig til blods. Så samles alle jordens folk
mod byen.

Er det svar nok?

mvh.
Marlene

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-08-01 12:13

>De får nøjagtig samme valgmulighed som dig selv!

Altså tilhører jeg den udvalgte slægt af Abrahams afkom der er Guds
særligt udvalgte øjesten!

>Zakarias kap.12: [ citat klippet ]
>
>Er det svar nok?

Nej, for det giver ikke svar på problemstillingen der gives i Matt.
21, 43-46 bl.a.

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : Niels Steg

Dato : 08-08-01 09:49

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> <marlene@karecki.com> skrev i en meddelelse

> PS:
> Er det der Lotus-program virkeligt så outreret, at det er umuligt at
> slå quoted-printable fra?

Hov hov, Marlene har gjort rigtig meget for at gøre dig glad på det
område..

Hun har med garanti gjort hvad hun kunne for at det skal blive rigtigt!

Niels

Fra : Niels Steg

Dato : 07-08-01 20:09

> "Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle det da gøre det?

Jeps, ifølge dig-- du siger jo at Gud er afhængig af os..
og hvis der ikke er en eneste retfærdig kan Gud jo således ikke handle
og derfor ikke sende Jesus.

> [...]
> løgn (som Paulus udtrykker det et sted), og dermed fjernede de sig fra
> Gud og vendte sig til deres egen hjemmelavede Gud.

Næsten enig - men du siger at Gud knytter betingelser til Hans løfter..
Der er INGEN betingelse til løftet om Messias, hvad enten folk tage imod
Jesus eller ej, så sendte Gud Jesus alligevel.

Øhh forstår du hvor jeg vil hen?

Der er ingen betingelser knyttet til at Gud gav os muligheden for
benådning.

Det er et løfte helt uden betingelser.. vi kan tage den, eller lade
være, beslutningen er vores, men nåden er der alligevel hvad vi end
beslutter.

Et andet løfte Gud giver os, er at Han vil kalde på os..

Altså foruden nåden som er givet betingelsesløst, giver han også det
løfte at Han vil kalde på os, til det løfte er der heller ikke knyttet
betingelser.

Tilsammen giver det, at Gud giver os Hans Frelse til os helt uden
betingelser og endnu medens vi er syndere, Han giver os også Hans
indgang til Himlen uden betingelser når Han kalder.

Jeg ville gerne have haft din kommentar på denne!
[Citat]
[...]

[Citat slut]

> [...]
> har nogensinde kunnet blive frelst udelukkende på grundlag af kødets
> afstamning, men udelukkende på grundlag af troen.

Jeg er helt enig, men præsis som når vi bliver frelst for INTET fordi
Gud selv sørger for at gøre det muligt for os.. Viser Zak 12 at Gud vil
gøre præsis det samme for sin egen øjesten Israel..

> Hvor ser du at Gideon var en mismodig kujon?

He he han gemte sig i vinpersen

> Du er altså ikke enig med Guds egne udtalelser?

Jeg er enig i Guds udtalelser, men ikke i dine konklussioner!

> Ja, men Guds ejendomsfolk er ikke længere de kødelige jøder!

Så åben dine øjne og se hvad der sker i Israel...
Gud har endnu ikke udgydt sin ånd over Davids hus og efterkommere..
Men Han samler sit gamle folk... lidt efter lidt.

> Og den chance har de haft på lige fod med hedningerne gennem ca. 2.000
> år. De får ikke andre chancer!

Ohh jo, Gud vil kalde på dem som han har kaldt på os.

> Riget er taget fra dem, står der i Bibelen, og givet til et andet
> folk.

Jow, helt enig - og alligevel ikke..
For når vi læser i Zak 12, ser vi at Gud vil give sit folk præsis samme
mulighed på en helt speciel måde... en måde der svarer til at HELE
Danmark omvender sig på EN gang.

Det kan vist kaldes særbehandling, oder was?

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-08-01 08:42

> [...]

> Jeps, ifølge dig-- du siger jo at Gud er afhængig af os..
> og hvis der ikke er en eneste retfærdig kan Gud jo således

Dette er da vist en grov fordrejning af hvad jeg har sagt!

Men det er da rigtigt at Gud er afhængige af os i forbindelse med
frelsen, ved at Gud har besluttet at vi kun kan blive frelst ved at vi
ikke frasiger os frelsesmuligheden. - I modsætnig til dig, der
postulerer at jøderne bliver frelst uanset hvad, for Gud vil omvende
dem alle til hobe (sådan stort set da).

> Næsten enig - men du siger at Gud knytter betingelser
> til Hans løfter.. Der er INGEN betingelse til løftet om
> Messias, hvad enten folk tage imod Jesus eller ej, så
> sendte Gud Jesus alligevel.

Denne problemstilling vil jeg behandle i et selvstændigt indlæg i
løbet af dagen.

> Det er et løfte helt uden betingelser.. vi kan tage den, eller lade
> være, beslutningen er vores, men nåden er der alligevel hvad vi end
> beslutter.

Ja, betingelsen for at få nåden (frelsen) er at vi tager imod den, og
bruger den i vort liv (lydighed mod Gud).

[ ... ]
> [...]
> [Citat]
> Ja, der er knyttet betingelser til frelsen, men hvad har
> du gjort for at opfylde din del? [ ... ]

Og betingelsen er at jeg tager imod. Gud påtvinger mig ikke hans nåde
og frelse og tilgivelse.

Men du har da helt ret i din formulering med at Gud helt
betingelsesløst fra tilvejebragt vores mulighed for frelse, men vi
skal da stadig lade være med at takke nej til den. Vi bliver jo ikke
frelst uanset hvad, se bl.a. Matt. 7, 21. Hvis vi ikke gør Guds vilje,
kommer vi slet ikke ind i Guds rige - det må da så absolut være en
betingelse der her er knyttet til frelsen!

> Jeg er helt enig, men præsis som når vi bliver frelst for
> INTET fordi Gud selv sørger for at gøre det muligt for
> os.. Viser Zak 12 at Gud vil gøre præsis det samme
> for sin egen øjesten Israel..

Og så er vi jo egentlig kun en smule uenig om, hvem denne "sin egen
øjesten Israel" i Bibelen defineres at være.

[ ... ]

> Jeg er enig i Guds udtalelser, men ikke i dine konklussioner!

Læs Matt. 21, 43-46 og fortæl mig hvem der i denne kontekst er tale
om!

[ ... ]

> Så åben dine øjne og se hvad der sker i Israel...
> Gud har endnu ikke udgydt sin ånd over Davids hus og efterkommere..
> Men Han samler sit gamle folk... lidt efter lidt.

Åh, du mener Guds folk sådom Carmi Gillon m.fl. ... jo sandelig,
de er gode repræsentanter for Guds folk

[ ... ]

> Ohh jo, Gud vil kalde på dem som han har kaldt på os.

Ja, det er jo også det jeg hele tiden har sagt. De har samme chance og
mulighed som alle andre har haft de sidste ca. 2.000 år, hverken mere
eller mindre.

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 08-08-01 09:30

> [...]
>kommer vi slet ikke ind i Guds rige - det må da så absolut være en
>betingelse der her er knyttet til frelsen!

Matthæus omtaler her falske profeter. Han skriver netop, at IKKE alle som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget. På trods af at de har uddrevet dæmoner o.s.v. i Guds navn. Guds vilje
er, som jeg læser det, ikke at gøre gode gerninger, men udenlukkende (og
uden bævren) at bekende Jesus Kristus som sin frelser. (Ja, vi skal også
leve i lyset af Jesus, men det er ikke vores gerninger der er
betingelsen.)

>Åh, du mener Guds folk sådom Carmi Gillon m.fl. ... jo sandelig,
>de er gode repræsentanter for Guds folk

Har du fået pålagt opgaven til at dømme andre af Gud?

>[ ... ]

>Ja, det er jo også det jeg hele tiden har sagt. De har samme chance og
>mulighed som alle andre har haft de sidste ca. 2.000 år, hverken mere
>eller mindre.

Men dit valg af ord siger at de har HAFT chancen, underforstået at de ikke
får den igen!

Mvh.
Marlene

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-08-01 12:12

>Matthæus omtaler her falske profeter. Han skriver netop, at IKKE alle
>som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget. På
>trods af at de har uddrevet dæmoner o.s.v. i Guds navn.

Lige præcis!

> Guds vilje er, som jeg læser det, ikke at gøre gode gerninger,
> men udenlukkende (og uden bævren) at bekende Jesus Kristus
> som sin frelser.

Og hvoraf udleder du dette synspunkt? - Men se iøvrigt min kommentar
et par linier længere nede i dette indlæg.

> (Ja, vi skal også leve i lyset af Jesus, men det er ikke vores
> gerninger der er betingelsen.)

Nu er det jo bare den lille "finte" i den græske tekst, at den stiller
de lovløse op i kontrast til dem der ikke er lovløse, Dem der gør Guds
vilje i modsætning til dem der ikke gør, lov-løsrevet kontra de der
holder loven.

Teksten i Matt. 7, 21 ff fortæller noget om, hvem der af Jesus vil
blive modtaget i Himmeriget ( = at blive frelst) og hvem der ikke
bliver frelst ( = at gå fortabt), og også HVORFOR. De der kommer med,
er de der "gør Guds vilje", og de der går fortabt, er de "der begår
lovbrud". Og hvorfor siger Jesus at han ikke kender dem? Jo, det er
fordi det er dem, der "begår lovbrud". Derfor kan vi drage den
konklussion, at de der "gør Guds vilje" IKKE "begår lovbrud",
endvidere at de der "begår lovbrud" heller IKKE gør Guds vilje.

Vi kan videre i nærteksten se, at Jesus stiller dem "der hører de ord
jeg har sagt, og HANDLER efter dem" i kontrast til dem "der hører de
ord jeg har sag, og IKKE HANDLER efter dem". Endvidere sammenstiller
Jesus det at "gøre Guds vilje" med det at "handle efter dem", og dette
giver igen den konstellation at "Guds vilje" bliver udtrykt gennem
Jesus, som jo iflg. Joh. 1, 1-3 er Ordet, Guds Ord. Og så er vi
tilbage ved "lydighed mod ordet" som udtryk for at "gøre Guds vilje" i
modsætning til ulydigheden ved at "begå lovbrud".

Vi kan også se ud fra Bibelen, at lydighed og kærlighed knyttes sammen
til en enhed, for disse to begreber er uadskillige og dermed tæt
sammenkædet. Dette ser vi bl.a. i 2. Kor. 5, 14a: "Kristi kærlighed
tvinger os", - ja men til hvad? Helt enkelt til at gøre "Guds vilje".

Og følgende tekster er også væsentlige i denne forbindelse:
1. Joh. 2, 17: "Og verden og dens begær går til grunde, men den, der
gør Guds vilje, bliver til evig tid."

1. Joh. 4, 8-11: "Den, der ikke elsker, kender ikke Gud, for Gud er
kærlighed. Derved er Guds kærlighed blevet åbenbaret iblandt os: at
Gud har sendt sin enbårne søn til verden, for at vi skal leve ved ham.
Deri består kærligheden: ikke i at vi har elsket Gud, men i at han har
elsket os og sendt sin søn som et sonoffer for vore synder. Mine kære,
når Gud har elsket os således, skylder vi også at elske hinanden."

1. Joh. 4, 19: "Vi elsker, fordi han elskede os først."

2. Joh. 1, 6-7: "Og dette er kærligheden, at vi lever efter hans bud;
og dette er budet, som I har hørt fra begyndelsen, at I skal leve i
kærligheden. For der er gået mange bedragere ud i verden; det er dem,
der ikke bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød. Det er
bedrageren og Antikrist."

Og vi ser ganske klart ud fra disse tekster, at det at "gøre Guds
vilje" er et liv i kærlighedens lydighed mod Guds Lov (Guds Bud), og
"hans bud er ikke byrdefulde" (1. Joh. 5, 3) når vi drives af Kristi
kærlighed (2. Kor. 5, 14).

Og lige for også at få en tekst fra GT med, som viser, at den der
tror, har Guuds bud og lvoe skrevet i deres hjerter, vil jeg vitere
Jer. 31. 31-33: "Der skal komme dage, siger Herren, da jeg slutter en
ny pagt med Israels hus og med Judas hus, en pagt, der ikke er som
den, jeg sluttede med deres fædre, den dag jeg tog dem ved hånden og
førte dem ud af Egypten. De brød min pagt, skønt det var mig, der var
deres herre, siger Herren. Men sådan er den pagt, jeg vil slutte med
Israels hus, når de dage kommer, siger Herren: Jeg lægger min lov i
deres indre og skriver den i deres hjerte. Jeg vil være deres Gud, og
de skal være mit folk."

Og det er jo netop disse vers Paulus bruger i Hebræerbrevets 8. og 10.
kapitel idet han taler om den frelseshadnling der foregik i Templet og
som kun var et billede, eller symbol, på den frelseshandling Jesus i
virkeligheden foretager i Det Himmelske Tempel.

Jeg formoder at dette bragte lidt mere klarhed over teksten i Matt.
kap. 7.

[ ... ]

>Men dit valg af ord siger at de har HAFT chancen, underforstået
>at de ikke får den igen!

Jeg har udtrykkeligt sagt, at jøder i dag og i fremtiden, ikke får
anden chance end den der er til rådighed for dig og mig! Hver den der
omvender sig og tager imod Jesus som frelser og Messias har modtaget
den tilbudte "chance" for frelse. Andet har jeg ikke sagt, og andet
vil jeg aldrig komme til at sige.

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 08-08-01 12:56

> [...]

>kærligheden. For der er gået mange bedragere ud i verden; det er dem,
>der ikke bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød. Det er

Oversat:
Det er dem der bekender, at Jesus er Kristus, der gennem Jesus lever i
kærligheden.

> [...]
>vilje" er et liv i kærlighedens lydighed mod Guds Lov (Guds Bud), og
>"hans bud er ikke byrdefulde" (1. Joh. 5, 3) når vi drives af Kristi

Joh. 1,12 Men alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn,
dem, der tror på hans navn

Ergo er "Guds vilje" at "leve ved Kristus", og tjene Ham i alt hvad vi
gør. Det skulle gerne føre til gode handlinger. Min pointe har hele tiden
været at gode gerninger alene, ikke sikrer dig en plads i himlen.

mvh
Marlene

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-08-01 13:08

>Oversat:
>Det er dem der bekender, at Jesus er Kristus, der gennem
>Jesus lever i kærligheden.

Og der står jo, at "kærlighed til Gud holder hans bud".

At gøre Guds vilje, er at lade Jesus leve i os, og dermed bliver vor
lyst jo også at gøre Guds vilje, at leve efter hans bud!

> [...]
>vi gør. Det skulle gerne føre til gode handlinger. Min pointe har
>hele tiden været at gode gerninger alene, ikke sikrer dig en plads

Ja, gode gerninger giver dig ingen ret til en plads i Himlen, men har
du modtaget frelsen ( = en plads i Himlen) har du heller ikke noget
større ønske end at gøre Guds vilje, at leve efter hans bud. På vore
frugter skal vi kendes siger Jesus. Frugterne er et resultat af at vi
har modtaget Jesus i vore hjerter - det er jo ikke omvendt, og det har
jeg heller aldrig sagt.

Men deraf følger også, at dersom vi ikke ønsker at gøre Guds vilje,
eller nægter at følge Guds vilje, da er det et tegn på, at vi ikke har
modtaget Jesus i vore hjerter, og dermed har vi heller ikke modtaget
frelsen (den frie nåde).

Så enkelt er det faktisk! - og den der forkynder et lovløst
evangelium, forkynder en falsk kristus (Matt. 7, 21)!

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : Niels Steg

Dato : 08-08-01 16:04

> Dette er da vist en grov fordrejning af hvad jeg har sagt!

Det mener jeg nu ikke

[Citat]
Niels> Gud bryder ikke løfter!

Andreas> Nej, men han knytter betingelser til dem. Og bliver
betingelserne
Andreas> ikke opfyldt, bliver løfterne heller ikke opfyldt.
[Citat slut]

Løftet om Messias komme var et løfte på lige fod mea alle andre løfter

> [...]
> ikke frasiger os frelsesmuligheden. - I modsætnig til dig, der
> postulerer at jøderne bliver frelst uanset hvad, for Gud vil omvende

)
Der står at han vil udgyde af sin ånd, og at de vil omvende sig - vælg
selv - tror du ikke at skriften er sand?

[Klip]
> [ ... ]
>
> Og betingelsen er at jeg tager imod. Gud påtvinger mig ikke hans nåde
> og frelse og tilgivelse.

Nej, betingelsen er at du _tror_

> [...]
> kommer vi slet ikke ind i Guds rige - det må da så absolut være en
> betingelse der her er knyttet til frelsen!

Helt enig - fra Jesus til os er vejen beredt - vi behøver intet at gøre
selv.

altså bortset fra at gribe kaldet i flugten når Han kalder )

> Og så er vi jo egentlig kun en smule uenig om, hvem denne "sin egen
> øjesten Israel" i Bibelen defineres at være.

Du kan nu roligt gå ud fra at det er efterkommere af tilhørene da
Zakarias skrev ordene..

> Læs Matt. 21, 43-46 og fortæl mig hvem der i denne kontekst er tale
> om!

Os, helt afgjort.

Jeg spørger igen, bryder Gud løfter..

Hvad giver os ret til at tage Guds løfter til Israel.. Er vi Jacob der
stjæler førstefødselsretten?

Vi er medarvinger Andreas, og vores frelse er sikret.. Men Gud har
planer med Israel.

> Åh, du mener Guds folk sådom Carmi Gillon m.fl. ... jo sandelig,
> de er gode repræsentanter for Guds folk

Profetien i Zak 12 er endnu ikke sket!

> Ja, det er jo også det jeg hele tiden har sagt. De har samme chance og
> mulighed som alle andre har haft de sidste ca. 2.000 år, hverken mere
> eller mindre.

Nej, det har de faktisk ikke, Gud har lukket deres øjne og ører - de vil
blive genåbnet!

Ref Zak 12

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-08-01 08:16

> [...]

> Uhuuu
> Hele verden var fortabt - Gud havde lovet Messias - Ingen var
> retfærdige, ikke en - stoppede det Gud..?

Nej, han lovede stadig frelsen til alle, - men der er stadig ingen der
bliver frelst mod deres vilje. Man bliver kun frelst ved at man selv
siger ja tak, og ikke nej tak, til frelsen.

> Hele Israel var i mismod over filistrene (fra Gasa) og Gud
> vendte det til sejr gennem den mismodige kujon Gideon.?
> Stoppede det Gud.

Gideon handlede i tro, og kun i troen fik han sejr. Jøderne har
forkastet troen, og er derfor ikke længere under Guds beskyttelse.

> Med andre ord, Gud er ikke længere suveræn

Hvad har det med Guds suverænitet at gøre. At Gud har valgt at knytte
betingelser til sine forjættelser ændrer jo ikke på suveræniteten!

Gud har skænket os den frie vilje til enten at vælge den tilbudte
frelse, eller til at vælge den fra. Det står enhver frit for at vælge.

> Ja, der er knyttet betingelser til frelsen, men hvad har du gjort
> for at opfylde din del?

Ladet være med at sige nej tak til tilbuddet!

> [...]
> nærmere Gud. INTET af dette gør vi selv.. Som Peter sagde,
> vi har fået det for intet og vi giver det for intet.

Det eneste vi gør er at lade være med at takke nej til tilbuddet.

> Nope

DEt er vi altså enige om

> Jeps, og jeg har aldrig været enig )

Det vil sige, at du ser bort fra, og lukker øjnene for de klare
bibelske fakta, der viser at jøde (i Guds øjne) bliver man ikke ved
kødelig afstamning, men udelukkende ved troen?

Med andre ord, - du har aldrig været enig med Paulus i hans klare
udtalelser. Din egen mening tæller langt højere end det der står i
Bibelen - ja der kan man bare se )

> Gud har en plan for sit ejendomsfolk, og stakkels den der
> stiller sig i vejen for Hans planer!

Ja, dette er fuldstændig korrekt, men hans ejendomsfolk er blot ikke
kødelige efterkommere efter Abraham, men troens børn, - og det er
alene disse der med rette kan kalde sig for Abrahams afkom!

> Og Paulus har ret, vi er Abrahams medarvinge altså arvinge..

</ uden sarkasme, men masser af humor />
Ja, lige præcis, - en smule har du da tilsyneldende fattet )

> [...]
> handlemønster ud på en eller anden anden måde.
>
> Bl.a. fordi den Gud vi kristne kender slår ikke ihjel..

Og hvoraf konkluderer du at den Gud vi kristne kender ikke slår ihjel,
som han gjorde før Jesus og som Han vil gøre egang igen?

Står der ikke noget om at hos Gud er der ikke forandring eller skygger
der kommer og går, og at han er den samme både i går og i dag og i
morgen, ja til evig tid?

[ klip om Jesu Legeme og Guds Tempel ... ]

> Og så til sidst for at gøre forvirringen total.. Hvis vi er det nye
> Israel.. vi får et gevaldigt problem med at grupere os i de gamle
> slægter. Zak 12 / Åb 7

Prøv at sammenholde oplysningerne om de tolv stammer i Åb. 7 med hvem
der var Jakobs tolv sønner, - og fortæl mig ligheder og forskelle!

> [...]
> sig... skifter handlemønster præsis som da han Gav os en chance
> gennem Jesus, vi Jøderne få deres lovede chance gennem deres

Skiftede Gud handlemønster da hedningerne "fik lov" til at tro på
Messias? Har det ikke altid været Guds plan at alle mennesker skulle
komme til tro på Messias, og derved blive Abrahams medarvinger og
derigennem arve det evige liv? Var frelsen før Jesus kun forbeholdt
kødelige efterkommere af Abraham?

[ ... ]

> he he, hvad tror du det var der der omvendte dig..
> hvordan fik du troen, og var du ugudelig umiddelbart
> før det tidspunkt.?

Aha, der er forskellige former for udgydelsen af Guds Ånd?

Nej, jeg er så at sige født ind i den kristne tro. Selv om jeg ind i
mellem i perioder har haft vendt ryggen til Gud.

> Rom 5,8
> men Gud viser sin kærlighed til os, ved at Kristus døde for os,
> mens vi endnu var syndere.
>
> Et princip Gud har brugt før )

Og det er dette du kalder udgydelsen af Guds Ånd?

"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
Læs om de historiske og arkæologiske fund om
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 27-08-01 09:56

> Nej, han lovede stadig frelsen til alle, - men der er stadig ingen der
> bliver frelst mod deres vilje. Man bliver kun frelst ved at man selv
> siger ja tak, og ikke nej tak, til frelsen.

Ja.

> Gideon handlede i tro, og kun i troen fik han sejr. Jøderne har
> forkastet troen, og er derfor ikke længere under Guds beskyttelse.

Gideon handlede i tro EFTER Gud havde fjernet Hans tvivl!

> Hvad har det med Guds suverænitet at gøre. At Gud har valgt at knytte
> betingelser til sine forjættelser ændrer jo ikke på suveræniteten!

Du siger at Gud ikke kan handle under bestemte forhold.. det er da
suverænitet-forringende!

> Gud har skænket os den frie vilje til enten at vælge den tilbudte
> frelse, eller til at vælge den fra. Det står enhver frit for at vælge.

Ja.

> Ladet være med at sige nej tak til tilbuddet!

Hmm...

> Det eneste vi gør er at lade være med at takke nej til tilbuddet.

Som jeg siger INTET..

> DEt er vi altså enige om

Jeps

> Det vil sige, at du ser bort fra, og lukker øjnene for de klare
> bibelske fakta, der viser at jøde (i Guds øjne) bliver man ikke ved
> kødelig afstamning, men udelukkende ved troen?

Nope, Jeg er enig i at troen på Jesus er den eneste frelsesvej.. men jeg
konkluderer ikke deraf, at Gud ikke har tænkt sig at holde de løfter Han
gav Abrahams fysiske efterkommere.

> Ja, dette er fuldstændig korrekt, men hans ejendomsfolk er blot ikke
> kødelige efterkommere efter Abraham, men troens børn, - og det er
> alene disse der med rette kan kalde sig for Abrahams afkom!

Øhh.. vi er medarvinger.. og vi er "medindlemmede" i Kristi legeme siger
Paulus.. (Ef 3)
Medarvinger er ikke hovedarvinger, men mennesker der har lige så meget
ret til arv som hovedarvingerne.

> Og hvoraf konkluderer du at den Gud vi kristne kender ikke slår ihjel,
> som han gjorde før Jesus og som Han vil gøre egang igen?

Hmm, jeg har de sidste dage set og hørt en del, der nok reviderer den
tanke jeg havde..

> Prøv at sammenholde oplysningerne om de tolv stammer i Åb. 7 med hvem
> der var Jakobs tolv sønner, - og fortæl mig ligheder og forskelle!

Det kan du jo passende gøre..

> [...]
> komme til tro på Messias, og derved blive Abrahams medarvinger og
> derigennem arve det evige liv? Var frelsen før Jesus kun forbeholdt

Handlemønsteret er at vi lever i en tid hvor marken sås og til sidst
høstes.
Derefter bliver marken brændt af for at fjerne ukrudtet
så en ny tid kan begynde..

3 forskellige tidsperioder med forskellige handlemønstre (set fra
manken) for at Guds planer kan blive fuldført

> [ ... ]

> Aha, der er forskellige former for udgydelsen af Guds Ånd?
>
> Nej, jeg er så at sige født ind i den kristne tro. Selv om jeg ind i
> mellem i perioder har haft vendt ryggen til Gud.

Og dog er du helt og adeles "født i synd"!

> Og det er dette du kalder udgydelsen af Guds Ånd?

Nej.

Udgydelser af Guds Ånd.. er som jeg ser det vækkelser der er eller vil
ske.. hvor store menneskemængder omvender sig. Danmark har ikke haft den
slags i større målestok. nærmest kun dråber kontra regnvejr.

Men vi hørte om det på pinsedagen, og i dag hører vi om fra forskellige
dele af verden..

Og Davids hus har stadig noget i vente!

--
M.v.h. Niels
Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og den, der forbander dig, vil

Fra : Niels Steg

Dato : 06-08-01 15:12

> [...]
> også lovet frelse til ganske simpelt alle mennesker uden undtagelse, -
> men der er knyttet betingelser til frelsen! Og sådan er det jo med

Tilføjelse p.g.a. lidt eftertanke

... Der er ingen betingelser i Zak 12 andet end at Gud kun vil slå dem
ihjel der går mod Israel i vers 9!

> Så Gud vil altså udgyde sin Ånd over de ugudelige? Hvor i skriften
> læser du det?

Zak 12 )

Lad os tage vers 10 sætning for sætning
<>men over Davids hus og Jerusalems indbyggere vil jeg udgyde nådens og
bønnens ånd,
Altså den var der ikke før!

<>og de skal se hen til mig, ham de har gennemboret.
Det gjorde de ikke før

<>De skal holde dødsklage over ham,
<>ligesom man klager over sin eneste søn,
<>og holde bitter sorg over ham,
<>ligesom man sørger over sin førstefødte.

Det kaldes omvendelse!

Altså Gud udøser af sin ånd over mennesker der ikke kende Kristus!

Nogen kalder dette at tolke, andre at analysere tekst!

Du kalder det sikkert løgn, for hvis det er sandt bryder dit fundament
sammen!

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-01 09:09

> [...]

> Det har de ikke, hvis du læser i bibelen så vil du finde ud
> af at de ikke har det land som de skal have

Jøderne har de sidste 2000 år ikke levet op til deres del af "aftalen"
med Gud, hvorfor Guds løfter ikke har kunnet opfyldes på dem. Bibelen
siger klart at når jøderne ikke ville opfylde betingelserne, blev
løfterne der var knyttet til disse betingelser, heller ikke opfyldt.

Jøderne blev forkastet da de forkastede Mesias, - og derefter havde de
kun samme mulighed som hedningerne, - nemlig omvendelse og tro på
Messias som deres frelser.

Fra : Erik

Dato : 06-08-01 12:55

> [...]
>
> Jøderne blev forkastet da de forkastede Mesias, - og derefter havde de
> kun samme mulighed som hedningerne, - nemlig omvendelse og tro på

Amen Brother.

Men Guds Ord var også deres frelse før den nye pagt i Jesus,
Salme 107 v 19-20.

Erik

Fra : Claus

Dato : 05-08-01 12:44

Bodil Grove Christensen skrev i meddelelsen <3b6b283b$0$44024$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>De har da fået deres gamle land tilbage,
>hvorfor kan de så ikke bare eksistere
>fredeligt sammen med deres arabiske naboer?

Irak, Syrien, Iran, Libanon for nu bare at nævne nogle af de værste?

Hilsen Claus.

Fra : Niels Steg

Dato : 05-08-01 15:51

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De har da fået deres gamle land tilbage,

Hvorfor nøjes med et område på størrelse med Jylland, når man af gud er
lovet et område næsten så stort som EU

> hvorfor kan de så ikke bare eksistere
> fredeligt sammen med deres arabiske naboer?

Det drejer sig vist om 2-vejs-kommunikation

> [...]
> anden taktik over for palæstinensiske angreb:
> ikke-vold, ikke-gengæld. Altså noget i retningen
> af det, som det officielle Spanien gør over for

Uf, har spanierne løsladt alle de baskere de har under lås og slå?

> I mine øjne var det den hæderligste taktik.

Hmm, ja, men er det ikke det samme som at sige til terroristerne.. Bomb
mig, skyd på mig, voldtag mine kvinder og døtre..

På den anden side Bodil, hvornår har medierne opfordret Arafat til den
politik?

Niels

Fra : Erik

Dato : 06-08-01 13:13

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ske
>
> De har da fået deres gamle land tilbage,

Det er ikke korekt, landet er delt i flerer dele, selv Jerusalem er
inden for murene delt i flerer dele og i en del af Jerusalem som ikke
er Jødernes, men hellig for Jøder, står en Moske der ikke helt sikker
ikke er af Jødisk oprindelse.

> hvorfor kan de så ikke bare eksistere
> fredeligt sammen med deres arabiske naboer?

På grund af deres forskellige tro.

Men helt sikker, vil Gud have bygget et Temple på bjerget in Jerusalem
vil det ikke blive på skræmten til Tempelbjerget som planlægges, men på
toppen af bjerget hvor den gamle Tempel lå. Hvorfor skulle Gud nøjes med
at indtage andenpladsen på Tempelbjerget ???

Erik

Fra : John Cooper

Dato : 04-08-01 16:01

> [...]
der
> ikke samtidigt er helligt for araberne ? Skal templet absolut ligge der

Ja, desværre. Det skal være på Morijabjerget. Her er grunden til det:

'Da sendte Herren pest over Israel, og der faldt halvfjerds tusind
israelitter. Gud sendte en engel til Jerusalem for at ødelægge byen, men
netop som han skulle til at ødelægge den, så Herren det, og han fortrød
ulykken og sagde til englen, som bragte ødelæggelse: »Det er nok, træk din
hånd tilbage!« Herrens engel stod da ved jebusitten Ornans tærskeplads. Da
David så op, fik han øje på Herrens engel, der stod mellem jord og himmel
med draget sværd i hånden, rettet mod Jerusalem. Da kastede David og de
ældste, der var klædt i sæk, sig til jorden, og han sagde til Gud: »Det var
mig, der sagde, at der skulle holdes folketælling. Det er mig, der har
syndet, mig, der har handlet ondt; men fårene her, hvad har de gjort? Herre
min Gud, lad dog din hånd ramme mig og min fars hus; men lad ikke plagen
ramme dit folk!«

Da sagde Herrens engel til Gad, at han skulle sige til David, at han skulle
gå op og rejse et alter for Herren på jebusitten Ornans tærskeplads. David
gik derop efter den befaling, som Gad havde givet ham i Herrens navn. Ornan
var netop i gang med at tærske hvede. Da han vendte sig om, så han englen,
og hans fire sønner, der var med ham, skjulte sig. David gik hen mod Ornan,
og da Ornan fik øje på ham, forlod han tærskepladsen og kastede sig til
jorden for David. David sagde til Ornan: »Lad mig få tærskepladsen; på den
vil jeg bygge et alter for Herren. Lad mig få den for den fulde pris, så
folkets plage kan standse.« Ornan sagde til David: »Tag den! Gør, hvad du
vil, herre konge! Jeg giver dig okserne til brændofre og tærskeslæderne til
brænde og hveden til afgrødeoffer. Jeg giver dig det hele!« Men kong David
svarede Ornan: »Nej, jeg vil betale den fulde pris. Jeg vil ikke tage noget
af dit og give det til Herren og bringe brændofre, som jeg ikke har
etalt.« Så gav han Ornan seks hundrede sekel guld for stedet. Dér byggede
David et alter for Herren og bragte brændofre og måltidsofre. Og da han
råbte til Herren, svarede han ham med ild, som han sendte ned fra himlen
over brændofferalteret. Og Herren sagde til englen, at han skulle stikke
sværdet i skeden.

Da David nu så, at Herren havde bønhørt ham på jebusitten Ornans
tærskeplads, bragte han slagtofre dér. På den tid stod Herrens bolig, som
Moses havde lavet i ørkenen, tillige med brændofferalteret på offerhøjen i
Gibeon. Men David kunne ikke gå derhen og spørge Gud til råds, for han var
grebet af rædsel over Herrens engels sværd.' (1.Krønikebog 21:14-30)
'Salomo begyndte at bygge Herrens tempel i Jerusalem på Morijas bjerg, hvor
Herren havde vist sig for hans far David, på det sted, som David havde
beredt, på jebusitten Ornans tærskeplads.' (2.Krønikebog 3:1)
Dette er samme plads hvor Abraham offrede sin søn Isak:

'Senere skete det, at Gud satte Abraham på prøve. Han sagde: »Abraham!« og
da Abraham svarede ja, v2 sagde han: »Tag Isak, din eneste søn, ham du
elsker, og begiv dig til Morija-landet. Dér skal du bringe ham som
brændoffer på det bjerg, jeg giver dig besked om.«' (1.Mosebog 22:1,2)

Ifølge Koranen, det er her at Abraham offrede sin søn Ismael, og derfor er
det nu Islams tredje helligste plads.

Alle tidligere jødiske helligdommer var her, Salomos, Zerubbabels, og
Herodes'.

John Cooper

Fra : Erik

Dato : 04-08-01 18:29

"John Cooper" <black@bishop1960.freeserve.co.uk> wrote in message

> Ja, desværre. Det skal være på Morijabjerget. Her er grunden til det:

Klip; (det var en ordentlig mundfuld.)

Men Jesus siger til kvinden ved Jakobsbrønden, Joh 4
v20 Vore fædre har tilbedt Gud på dette bjerg, men I siger,
at stedet, hvor man skal tilbede ham, er i Jerusalem.«
v21 Jesus sagde til hende: »Tro mig, kvinde, der kommer en
time, da det hverken er på dette bjerg eller i Jerusalem, I skal
tilbede Faderen.

Hvor står der at tilbedelsen af Gud vil flytte tilbage på Morijabjerget.

Vi ved alle sammen at Gud offrede sig på Golgata, for at vi alle kun
kan frelses gennem Hans død og opstandelse. Hvorfor skulle Gud så
forlade sin evige pagt med mand og lade et nyt tempel bygge med kun
blods offringer af okse og får.

Gud har i Jesus offret et stort og evigt offer, for sit folk Jøderne, Men
Jøderne har altid ønsket deres egne veje og dem går de på, til den dag
de modtager Jesus som deres frelser.

> Dette er samme plads hvor Abraham offrede sin søn Isak:

Isak blev altså ikke offret.

Klip

> Ifølge Koranen, det er her at Abraham offrede sin søn Ismael, og derfor er
> det nu Islams tredje helligste plads

Hvor står der i Koranen at Ismael blev offret på Morijabjerget ???

> Alle tidligere jødiske helligdommer var her, Salomos, Zerubbabels, og
> Herodes'.

Det er et´og samme Tempel.

Guds første offerplads var ikke på Morijabjerget. 1 Mos 3 v 21 Gud slagtede
et dyr og klædte Adam og Eva dermed. (Den første frelserplan)

Erik

Fra : John Cooper

Dato : 06-08-01 22:25

Erik <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> tilbede Faderen.
>
> Hvor står der at tilbedelsen af Gud vil flytte tilbage på Morijabjerget.

Hvor står der at Muslimer ville tilbede mod Mekka? De er ikke kristne, og
ikketroende jøder er heller ikke kristne. Hvis de vil oprette deres tempel
igen, gør de intet mod den sandhed som Jesus åbenbarer i versene som du
citerede.

> [...]
> kan frelses gennem Hans død og opstandelse. Hvorfor skulle Gud så
> forlade sin evige pagt med mand og lade et nyt tempel bygge med kun

Hvorfor lod Gud muslimer bygge moskeer om hele jorden?

> Gud har i Jesus offret et stort og evigt offer, for sit folk Jøderne, Men
> Jøderne har altid ønsket deres egne veje og dem går de på, til den dag
> de modtager Jesus som deres frelser.

Sandt.

> Isak blev altså ikke offret.

Det ved vi alle. Hebræerne 11:17.

> Hvor står der i Koranen at Ismael blev offret på Morijabjerget ???

Spørg en af dine muslimske venner.

> Det er et´og samme Tempel.

Hvis du ikke ved om noget, spørg dem som ved før du skriver

> Guds første offerplads var ikke på Morijabjerget. 1 Mos 3 v 21 Gud
slagtede
> et dyr og klædte Adam og Eva dermed. (Den første frelserplan)

Godt.

John Cooper

Fra : Niels Steg

Dato : 06-08-01 22:49

"John Cooper" <black@bishop1960.freeserve.co.uk> skrev i en meddelelse

> Det ved vi alle. Hebræerne 11:17.

> er

> Spørg en af dine muslimske venner.

Jeg fandt historien i Sura 37, den nævnte ikke noget om Ismael der blev
slagtet, men at Allah gav Abraham et lam i stedet.
Historien nævner Abraham og en søn uden at give navnet på sønnen i
historien om ofringen, men priser længere henne i historien Isak som
profet.

Niels

Fra : John Cooper

Dato : 07-08-01 19:52

> [...]
> Historien nævner Abraham og en søn uden at give navnet på sønnen i
> historien om ofringen, men priser længere henne i historien Isak som

Ja. Men hvis man spørger en muslim om en kommentar om disse vers forklarer
han hvem sønnen var. Isak kommer ikke ind i sagen før end vers 112 i Suran.
Derfor sagde jeg at det var bedst at spørge en muslim om dette emne, fordi
dét er noget som alle muslimer ved.

John Cooper

Fra : Niels Steg

Dato : 07-08-01 21:52

> Derfor sagde jeg at det var bedst at spørge en muslim om dette emne,
fordi
> dét er noget som alle muslimer ved.

Tjaa, men det er vist ikke noget de kan bevise udfra koranen )

Niels

Fra : Erik

Dato : 06-08-01 23:22

> [...]
tempel
> igen, gør de intet mod den sandhed som Jesus åbenbarer i versene som du

Hov,Hov lige et øjeblik ! Taler vi om Gud bygger et Tempel eller de der
kalder
sig Jøder. Fordi hvis Gud ikke anderkender Jødernes Slagteoffer,
Forsoningsoffer
og Brændeoffer forbliver de utilgivet og uden Gud.

> Hvorfor lod Gud muslimer bygge moskeer om hele jorden?

Fordi ingen vil lytte til Gud og tilbede ham som den han er.

Men

> Sandt.

> Det ved vi alle. Hebræerne 11:17.

Der står kun at Abraham var rede til at offer Isak.

> er

> Spørg en af dine muslimske venner.

Ikke nødvendigt, Niels har bragt indslag.

> Hvis du ikke ved om noget, spørg dem som ved før du skriver

Jeg har været der, der var kun en Moske og Jødernes helligste helligdom
i dag ligger et andet sted af den grund

> slagtede
>
> Godt.

Ja, pris Gud det var Godt, at Gud offrede for dem, så han igen kunne have
Adam og Evas fældesskab.

Erik

Fra : John Cooper

Dato : 07-08-01 20:11

> Der står kun at Abraham var rede til at offer Isak.

Læs verset på græsk (ikke hebraisk). Også kunne jeg have peget på Jakob
2:21.

> derfor

> Ikke nødvendigt, Niels har bragt indslag.

> Jeg har været der, der var kun en Moske og Jødernes helligste helligdom
> i dag ligger et andet sted af den grund

Salomos tempel blev ødelagt i 587 f.K af Nebukadnezars mænd. Zerubabel
byggede et andet mindre tempel når Jødene kom tilbage til deres land, og de
lykkedes at færdiggøre det i Darius' sjette år (Ezra 6:15). Herodes byggede
en meget større helligdom på samme sted mange år sennere.

John Cooper

Fra : Erik

Dato : 07-08-01 06:19

> [...]
> der
> hvor

> Ja, desværre. Det skal være på Morijabjerget. Her er grunden til det:

Ezekiels 43 v 12; -

Loven om Tempelet ; På bjergets tinde skal alt dets område til alle
sider værer Højhelligt; se, det er loven om Tempelet.

Det udelukker Morijabjerget så længe der ligger en Moske på bjergets
tinde.

Erik

Fra : Erik

Dato : 03-08-01 20:45

"Carsten Sinclair" <ufo@telefona.dk> wrote in message

> Skal jøderne have lov til at bygge det 3. tempel, og hvilke
> konsekvenser vil det det få for verdensfreden.

Jeg er en del af det tredie tempel, Kristi legeme (menigheden)

Erik

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 03-08-01 21:12

[...]

- Undskyld, langt tilbage til hvad? Verdens undergang eller Jesu genkomst?
eller noget helt andet?

Marlene Karecki

Fra : Christian Wiedekamm

Dato : 03-08-01 23:04

-Hvorfor er du bange? Er du bare en af dem som alle andre der har dyrket
guden Mammon for meget? Du skulle læse lidt i bibelen, det gør ikke ondt.
Det skriver jeg på trods af jeg ikke er medlem af noget trossamfund. Hvis du
eller andre vil videre, og have en større indsigt så læs flg. bog
Budbringerne af James F Twyman.

MVH
Christian

Fra : Knud Naguszewski

Dato : 04-08-01 13:20

PRØV AT LÆS JERAMIAS BOG OG EzIKIEL.
på biblioteket finder du nogle gode bøger omkring fortolkningerne i Daniels
Bog samt Åbenbaringsbogen
bla. profetierne i Daniels Bog
og Åbenbaringen Hvem forfatteren er ved jeg ikke, men den står under
Religion/ Kristendom under nr.22.4
Under navnet Daniels Bog fortolket af
Benedikt Otzen er der også en 22.4
Kik ligeledes i Bind 10
Ezekiels bog Daniels bog i serien ( Bibelværker for menigheden ) et par
andre bøger bør også nævnes og det er EZEKIELS BOG af C. Bartholdi og
JOHANNES ÅBENBARINGE afC. Bartholdi Jeremias Bog af
C. Bartholdi samt PROFETEN DANIEL Johs.Petersen
den sidste er en bog som jeg selbv har i et par eksemplare og det er JEG
HØRTE EN RØST lige nu kan jeg ikke huske forfatteren da alle mine bøger er
udlånt.

En hendvisning til et sted hvor man kan købe brugt kristen literatur er (
Bruger det selv www.bogsvend.dk
Knud Naguszewski

Fra : Carsten Sinclair

Dato : 06-08-01 01:20

Jeg fornemmer at der er delte meninger omkring hændelserne i Israel
for tiden. Er der noget at sige til den forvirrede opfattelse blandt
den almindelige lægmand, - nej vel.

Der er for mig ingen tvivl om at Israel har i sinde at fjerne
"anstødsstenen" på Tempelbjerget, nemlig Al-Aqsa moskeen. I mine
øjene skal araberne ikke have lov til at have hele 3 helligdomme
spredt ud over mellemøsten - 2 må være mere end rigeligt - 1 er nok.

Hvadenten man er jøde ell. arabervenlig må man da kunne se at det er
rimeligt. Med hensyn til metoderne der skal tages i anvendelse så
synes jeg at der kun er en farbar vej tilbage. De religiøse ledere
skal isoleres indtil at de har nået et forhandlingsresultat som alle
kan leve med, og så skal al våbensalg og produktion til de stridende
parter standses - det lyder måske naivt, - men det er faktisk den
eneste mulighed der er tilbage - med mindre man tvinger Israel til at
smide en eller anden smart bombe der er en del kraftigere end dem
der bliver smidt i øjeblikket.

Som jeg har gjort opmærksom på, så er der parter i striden der følger
en profetisk løsning på problemerne, og det indebærer at der skal
bygges et 3. tempel . Som en afsluttende detalje vil jeg henvise til
flg. webadr.

www.jvim.com/IntelligenceBriefing/jul1997/cover.html godt-nok en
gammel nyhed, men først nu er den rigtig aktuel -

- desuden er der et par andre gode sider som er nævnt i et af de
første svar på mit indlæg --

ell. blot lave en søgning på Google ud fra flg. søge-ord:
Third Temple
Melody the Cow

....... ell. hvad du selv ønsker som ledetråd

... søg, og du skal finde (!!!!!!)
... din tale skal være ja - ja og nej - nej - hvad der .er
derudover er fra det onde.

Tak skæbne

Mvh. St. Clair

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 06-08-01 06:13

"Carsten Sinclair" <ufo@telefona.dk> mælte sligt:

>Der er for mig ingen tvivl om at Israel har i sinde at fjerne
>"anstødsstenen" på Tempelbjerget, nemlig Al-Aqsa moskeen.

Hvis du med "Israel" mener den israelske regering, så er jeg ret
overbevist om, at du tager fejl. Hvis de nedbryder Al-Aqsa-moskeen vil
de få ikke bare de samlede muslimske lande men det ganske verdenssamfund
på nakken i endda højere grad end de allerede har.

> [...]
>spredt ud over mellemøsten - 2 må være mere end rigeligt - 1 er nok.
>Hvadenten man er jøde ell. arabervenlig må man da kunne se at det er

Nej, jeg kan slet ikke følge din logik. Det svarer til at sige, at
københavnerne ikke har krav på hele to store aviser, når nu jyderne kun
har én - ergo er det rimeligt at tvangslukke Berlingske Tidende.

> [...]
>synes jeg at der kun er en farbar vej tilbage. De religiøse ledere
>skal isoleres indtil at de har nået et forhandlingsresultat som alle

Frihedsberøvelse? Glimrende. Og vi kan helt sikker få en flok
ultraortodokse rabbinere og en hoben fundamentalistiske mullaher til at
blive enige bare ved at lukke dem inde.....

> [...]
>eneste mulighed der er tilbage - med mindre man tvinger Israel til at
>smide en eller anden smart bombe der er en del kraftigere end dem

Og udrydde alle palæstinensere og deres egne bosættere? Jojo, jeg kan
se, du har lommen fuld af gode løsninger.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Carsten Sinclair

Dato : 06-08-01 14:05

Kære RUP.

Kan du for engangs skyld selv komme med en løsning på denne
indviklede konflikt, frem for evindeligt at nedgøre alle andres
forsøg på at nedfælde et mæglingsforsøg.

Hva' med f.eks. jødernes evindelige påstand om at landet er deres
gudgivne ejendom, stadfæstet af UN.
Vil du også sætte ? ved denne handling.
Skal UN f.eks også gå ind og tildele araberne et stykke land hvor de
kan være -

hvad er dit forslag egentlig til en konstruktiv løsning af skænderiet
?

Fra : Lyrik

Dato : 06-08-01 15:01

"Carsten Sinclair" <ufo@telefona.dk> wrote in message

> Skal jøderne have lov til at bygge det 3. tempel, og hvilke
> konsekvenser vil det det få for verdensfreden.
>
> - Jeg ryster i bukserne bare ved tanken -
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Skal man have "lov" til at bygge et tempel eller en kirke?
Så er vi langt ude. Jøder må bygge alle de templer de vil! Hvem skulle de
spørge?
Der er rigelig plads på tempelbjerget ved siden af det andet der står der.

Din rysten i bukserne kan kun betyde ét. Du er bange for at muhammedanerne
vil lave balade og føre krig, hvis jøderne bygger et tempel.
På den måde lader du ubevidst muhammedanernes mishags- eller
billigelsesytringer påvirke hele verdens måde at leve sin frihed ud på.

Muslimerne skal ikke bestemme hvem der bygger kirker og templer! I deres
eget land.

Det kan da godt være at muslimerne angriber, det gør de over hele verden med
deres terrorisme i dag.
Men vi skal ikke bøje nakken overfor deres trusler! heller ikke jøderne.
Vi er selv et tempel af levende sten. Jesus er grundstenen. Der kommer ikke
andre grundsten i Guds tempel.

Hilsen
Jens

--