gamle messingbeslag?
Fra : RK

Dato : 02-02-10 19:23

Jeg har skruet låsebeslagene af en gammel kommode og vil gerne have dem
renset. Hvordan gør jeg det?

Fra : Leif

Dato : 02-02-10 19:33

"RK" <flemming.j@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har skruet låsebeslagene af en gammel kommode og vil gerne have dem renset. Hvordan gør jeg
> det?

Prøv at lægge dem i ketchup 1 time - så skinner de igen.
Gentag evt. et par gange. Husk at vaske godt efter.

Mvh, Leif

Fra : jos

Dato : 03-02-10 13:58

Leif wrote:
> "RK" <flemming.j@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
>

> Prøv at lægge dem i ketchup 1 time - så skinner de igen.
> Gentag evt. et par gange. Husk at vaske godt efter.
>
> Mvh, Leif
Og gider du ikke vente en time, så sovs dem ind i en gang Tabascosovs

finn

Fra : Jens Petersen

Dato : 03-02-10 14:38

On Wed, 3 Feb 2010 13:57:51 +0100, "jos" <jos@her.dk> wrote:

>Og gider du ikke vente en time, så sovs dem ind i en gang Tabascosovs

Er man gået helt bort fra at bruge Brasso til den slags?
--
OV1A Jens

The power of accurate observation is called cynicism by people who don't have it.

Fra : Leif

Dato : 03-02-10 17:30

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i meddelelsen news:5uuim5l3td1lh0g495pedl8t4gdn6sosat@4ax.com...

> Er man gået helt bort fra at bruge Brasso til den slags?
> --

Det er helt fint til den sidste gang, men ketchupen er selvvirkende.

/Leif

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-02-10 14:03

Jens Petersen wrote:

> Er man gået helt bort fra at bruge Brasso til den slags?

Med brasso og en klud får du kun renset/poleret de højeste partier af
beslagene. Med tabasco kommer du ned i alle fordybningerne og uden at skulle
gnubbe indtil blodet springer under neglene.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Leif

Dato : 03-02-10 17:29

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen news:4b6972de$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og gider du ikke vente en time, så sovs dem ind i en gang Tabascosovs
>
> finn

Kan godt være 1 time er lang tid - kender ikke den nødvendige tid,
men hvis man kombinerer det med andre sysler går det vel.........

Tabasco indeholder vel også ketchup, men er vist dyrere......

/Leif

Fra : Grethe Hoff

Dato : 05-02-10 17:48

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men hvis man kombinerer det med andre sysler går det vel.........
>
> Tabasco indeholder vel også ketchup, men er vist dyrere......

....og det alt inneholder er EDDIK!!
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : John V.

Dato : 10-02-10 22:44

Grundrengøringsmiddel dyp dem i få minutter og skyld i vand.
Det fjerner også gammel maling hvis der sidder sådan noget på.