Vinterkørsel ;-)
Fra : Martin Bak

Dato : 01-02-10 01:19

A'propos vejenes tilstand i øjeblikket, så dukkede denne fine lille video
lige op.

Ken Block giver den gas i en 330hk Fiesta på nogle ret snedækkede veje under
en træningskørsel. Det er der sgu ikke meget morfar over...

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1291825.ece

Videoen er i fin kvalitet. Skal ses full-screen

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 01-02-10 16:51

Martin Bak skrev:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1291825.ece
>
> Videoen er i fin kvalitet. Skal ses full-screen

Shit, ja!

Det mest forskrækkenden er hastigheden på de lige stræk: Hvor er
egentlig bremsepunktet for en skarpt sving med måske 150' i
ankørsels-hastighed??
Nok alt for længe før det rådyr der krydser sporet ved 2:18 =

Og så er det sq da for dårligt at sådan en vild bil ikke engang fåes med
ESP

--
Armand.
(hvis kone er begyndt at sige "åh nej" højlydt når hun hører

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-02-10 09:29

On 1 Feb., 16:50, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> (hvis kone er begyndt at sige "åh nej" højlydt når hun hører
> kontrol-*dong*'et fra ESP'en der slåes fra lige inden en 'intermistisk

Jeg er sikker på at han kører på vinterdæk. Ikke at man ikke kan køre
lige så stærkt med sommerdæk, hvis skoven blev asfalteret og det var
sommer...

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 17:52

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er sikker på at han kører på vinterdæk. Ikke at man ikke kan køre
> lige så stærkt med sommerdæk, hvis skoven blev asfalteret og det var
> sommer...

Jeg véd at han kører på pigdæk. )

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 01-02-10 19:07

Henrik B. skrev:
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg véd at han kører på pigdæk. )

Der står så netop i videoen at han kører på studless Pirelli tires,
altså IKKE pigdæk. Hvilket gør kørslen endnu mere imponerende.

Fra : Leif

Dato : 01-02-10 21:58

"Martin Bisgaard Andersen" <martin@mbatech.dk> skrev i meddelelsen

> Der står så netop i videoen at han kører på studless Pirelli tires, altså IKKE pigdæk. Hvilket gør
> kørslen endnu mere imponerende.

Ja, det ligner en af de strækninger, hvor man er glad for at være stedkendt........

/Leif

Fra : oz3bto

Dato : 01-02-10 22:00

"Martin Bisgaard Andersen" <martin@mbatech.dk> skrev i en meddelelse

> Der står så netop i videoen at han kører på studless Pirelli tires, altså
> IKKE pigdæk. Hvilket gør kørslen endnu mere imponerende.

Nu har mange danskere en ide om at pigdæk er rigtige gode når man køre på
sne..Men det er en fejl .. Pigdæk er gode på IS og kun IS på sne er alm.
vinterdæk lige så gode ..

Har tilbagelagt over 6000km denne vinter på sne og is dækkede veje både med
og uden pigge .. på sne er der ingen forskel

Vi har lige haft besøg af mountain rally her i Hemsedal og de køre på
pigfri dæk . Tilgengæld nogen meget smalle og grov mønstert dæk

Fra : Armand

Dato : 16-02-10 15:32

oz3bto skrev:
> "Martin Bisgaard Andersen" <martin@mbatech.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har lige haft besøg af mountain rally her i Hemsedal og de køre på
> pigfri dæk . Tilgengæld nogen meget smalle og grov mønstert dæk

Jeg zappede lige forbi en udsendelse om netop Ken Block og Subaru's
problemer under en tidlig afdeling i det snedækkede Sverige (ingen ide
om optagelsernes alder!). Herunder fremgik det tydeligt at man brugte
pigdæk, og faktisk nogle i mine øjne voldsomme størrelser á 6mm til is
og 7mm til sne!
Dækkene var i '2CV-dimensioner' og sindssygt grove

--
Armand.

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-02-10 00:25

On 1 Feb., 19:07, Martin Bisgaard Andersen <mar...@mbatech.dk> wrote:

> Der står så netop i videoen at han kører på studless Pirelli tires,
> altså IKKE pigdæk. Hvilket gør kørslen endnu mere imponerende.

Ja, men en bekymrende skråsikker udmelding fra Henrik...
Jeg havde også fanget teksten 'studless' i introen

Leo