Fanden tage dem der har monteret antispin ~
Fra : Claus Frørup

Dato : 31-01-10 20:21

Ja! Det er efterhånden blevet et mantra for os der kører
dobbeltdækkerbusser i København.
Systemet er så tåbelig udformet, at det bremser _alle_ hjul på bussen
hvis et enkelt af drivhjulene spinner.
Jeg havde fornøjelsen af at skabe kaos på Bellahøj i morges mellem
08:10 og 08:40. i det store kryds hvor Frederikssundsvej kører over
Hareskovstunnelen
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.706478,12.516287&spn=0.001696,0.004629&t=k&z=18

På grund af vejarbejdet, skal jeg til venstre ad Frederikssundsvej og
til højre ad Utterslevvej.... Men så langt kom jeg slet ikke...Nej!

Jeg forlader mit stoppested meget langsomt og da der bliver grønt lys
triller jeg ud over fodgængerfeltet....

Og så skal jeg ellers love for at antispinsystemet gik i selvsving.
Den bremser bussen og afbryder speederen...(Den er elektrisk)
Og så gik det ellers i meget små nøk fremad...og hver eneste gang
systemet bremsede ned, skred bussen bagud og til højre på grund af
vejens hældning.

Da jeg gav op at kæmpe mig fremad, hold bussen med bagenden inde i det
fodgængerfelt der ligger til højre for den blå cykelbane og forenden
cirka der hvor den lille hvide lastvogn er på billedet.
D.v.s imod færdselsretningen for dem der kommer ude fra Brønshøj.

Det var dælme noget lort.

For at redde situationen, var jeg nød til at bakke ind i den buslomme
man kan se..... Og så holdt jeg der uden mulighed for at komme frem.
Der var kun en løsning.... jeps... jeg bakkede ned ad
Frederikssundsvej..
Det foregik enormt langsomt for ikke at skride... der var jo helt
vildt glat....
Nede ved brandstationen :
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.706117,12.520503&spn=0.000848,0.002315&t=k&z=19

Flader vejen ud og der er plads til at jeg kan svinge bussen rundt.

Hold da helt ferie for en oplevelse.. og nøj hvor folk gloede

Resultatet af hele den misere blev at vores dobbeltdækkerbusser blev
kaldt i Garage og skiftet ud med lavgulvsbusser....

Nu bliver det spændende, at se om mine evindelige brokkerier over det
Åndsvage antispinsystem bliver taget alvorligt og resulterer i en
ombygning..... Jeg håber det..

Ps.
Undskyld til dem der måtte holde og vente til jeg fik kontrol over
bussen

--

Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-01-10 20:24

Claus Frørup har bragt dette til verden:

> Resultatet af hele den misere blev at vores dobbeltdækkerbusser blev
> kaldt i Garage og skiftet ud med lavgulvsbusser....

Det er da altid noget at jeres problemer bliver taget alvorligt!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 31-01-10 21:40

Isang tao pinangalanan, Hans Paulin nagsulat:

>Claus Frørup har bragt dette til verden:

>Det er da altid noget at jeres problemer bliver taget alvorligt!

Jow,jow... men alternativet var en ophobning af busser forskellige
steder i byen. Vi har 5 krittiske steder hvor vores stoppesteder er på
en skråning. Så Movia var nødt til at acceptere en udskiftning.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 01-02-10 20:40

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen

> Jow,jow... men alternativet var en ophobning af busser forskellige
> steder i byen. Vi har 5 krittiske steder hvor vores stoppesteder er på
> en skråning. Så Movia var nødt til at acceptere en udskiftning.

Kører I med vinterdæk?

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-02-10 08:06

Isang tao pinangalanan, Mogens (K) nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen

>Kører I med vinterdæk?

Nej... det er standarddæk.
De er iøvrigt også pisse dårlige om sommeren når det regner.
Dobbeltdækkerbusserne har boogieakslen placeret foran de trækkende
hjul, så de er hverken selv- eller medstyrende... tværtimod gør de det
vanskeligt at dreje når vejen er våd af regn, eller glat af sne og
is.......
Vi har haft busserne siden Juli 2000, så man har efterhånden lært at
håndtere deres særheder..... Det er kun anden gang i løbet af årene,
jeg har måtte give op og sige til passagerene, at de må finde andre
transportmuligheder.

I mine øjne, er det nogle helt vildt fejlkonstruerede lortebusser, der
skulle skrottes eller sendes tilbage til England hvor de er bygget.

Ps.
Da en af dem udbrændte på Ågade, klappede folk i hænderne og sagde:
"Yes! Så er der en mindre."

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-02-10 08:42

On Tue, 02 Feb 2010 08:06:14 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Ps.
> Da en af dem udbrændte på Ågade, klappede folk i hænderne og sagde:
>"Yes! Så er der en mindre."

Forær dem til de utilpassede. Så kan de selv sætte sig ind i bussen og
vente på at bliver kørt væk af politiet - så er de også fri for at få
kolde numser.

Fly

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-02-10 01:45

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

Hæ..
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : thl

Dato : 02-02-10 08:45

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ps.
> Da en af dem udbrændte på Ågade, klappede folk i hænderne og sagde:

Jeg har kun prøvet dem som passager,men kan kun give dig ret,
De er forfærdelige.
I stueetagen, hvor man næsten ikke kan undgå at ramle hovedet på ved ind og
udstigning, er der varmt og støjende og en duft som i maskinrummet på et
skib.
Første sal, der heller ikke befærdes risikofrit, har et klima man tidligere
kun udsatte straffefanger for.
Jeg kører kun med stadset hvis der ikke er et alternativ.

mvh
Thorbjørn

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-02-10 19:03

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen

> Nej... det er standarddæk.

Det er jo også for dumt så - der skal vinterdæk på busserne

> I mine øjne, er det nogle helt vildt fejlkonstruerede lortebusser, der
> skulle skrottes eller sendes tilbage til England hvor de er bygget.

Det kom Arrivas så også...

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-02-10 01:53

Isang tao pinangalanan, Mogens (K) nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen

>Det er jo også for dumt så - der skal vinterdæk på busserne

Det synes jeg også, men to gange driftstop i løbet af 9 år, på grund
af sne, er ikke nok til at firmaet vil bruge penge på det.

>Det kom Arrivas så også...

Vi håber på det samme held
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Topper

Dato : 31-01-10 20:48

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> wrote in message
> Ja! Det er efterhånden blevet et mantra for os der kører
> dobbeltdækkerbusser i København.

Har du prøvet at træde forsigtigt på bremsen, bare så lyset tænder,
det sætter en del a-spin systemer ud af drift

Torben E

Fra : Claus Frørup

Dato : 31-01-10 21:45

Isang tao pinangalanan, Topper nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> wrote in message
>

>Har du prøvet at træde forsigtigt på bremsen, bare så lyset tænder,
>det sætter en del a-spin systemer ud af drift

Sådan fungerer vores system ikke. Det aktiverer blot retarderen, som
er en gearkassebremse, der på snedig vis sender gearkasseolien modsat
rundt.
Det er i øvrigt den første ting man afbryder når det er glat....
Den bremser jo kun baghjulene.... og så bliver bussen pludselig 12
meter bred
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : René Løweneck

Dato : 01-02-10 14:54

Hej Claus !

> Det er i øvrigt den første ting man afbryder når det er glat....

Ja, det er det normalt, hvis ikke kontakten er blevet afblændet (

> Den bremser jo kun baghjulene.... og så bliver bussen pludselig 12
> meter bred

Lige præcis. Det er ligesom at trække håndbremsen i en personbil. Og så har
vi jo heller ikke vinterdæk på (

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Anders Majland

Dato : 01-02-10 15:36

> Lige præcis. Det er ligesom at trække håndbremsen i en personbil. Og så
> har vi jo heller ikke vinterdæk på (

Lad være med at gøre det i en lånt citroen i forsøget på at kommet let rundt
i et sving ....

..... mange af dem har håndbremsen på forhjulene.

Og nu vi er ved det med at lege. Smartens ESP er også aktiv når man forsøger
at kaste bagenden med håndbremsen. Men overtråden man fysikken voldsomt kan
man godt komme sidelæns. Bare fart nok inden et sving og bagenden kommer
ud på trods af ESP'en ....

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-02-10 20:02

Isang tao pinangalanan, René Løweneck nagsulat:

>Hej Claus !

>Ja, det er det normalt, hvis ikke kontakten er blevet afblændet (

>Lige præcis. Det er ligesom at trække håndbremsen i en personbil. Og så har
>vi jo heller ikke vinterdæk på (

Been there, done that.... got the T-shirt soaked in cold sweat

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-10 15:12

On Sun, 31 Jan 2010 21:44:34 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Den bremser jo kun baghjulene.... og så bliver bussen pludselig 12
>meter bred

Surt for dem der sidder i bussen, når sæderne pludselig ændrer form...

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-02-10 20:08

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

>Surt for dem der sidder i bussen, når sæderne pludselig ændrer form...

De siger ikke et ord..... de sidder ligblege og holder vejret.

Det skete for mig, for et par år siden, på Englandsvej kort før
Tømmerupvej..... Er du da helt vild hvor far her havde travlt med at
styre.... bagefter kan man godt grine lidt, men lige når det sker,
har man meget travlt med at være kreativ for at få kontrol over
bussen.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.