Skoda Felicia - defekt gearkasse
Fra : JMN

Dato : 31-01-10 13:22

Hej med jer

Har en Felicia 1.6 GL fra 1998. Kørt ca. 110.000.

Det tyder desværre på at gearkassen er meget tæt på at være kaput. Hvad
koster en ny og hvor finder man en?

Såfremt prisen på en ny skulle være for dyr og bilen skal sælges, hvad kan
man så forvente i pris?

Den er ellers i det jeg vil kalde i en rimelig fornuftig stand.

vh.
Jørgen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-01-10 13:31

"JMN" <virker@ikke.dk> skrev

> Har en Felicia 1.6 GL fra 1998. Kørt ca. 110.000.
>
> Det tyder desværre på at gearkassen er meget tæt på at være kaput. Hvad
> koster en ny og hvor finder man en?

Find først ud at om gearkassen virkelig er defekt, og ikke bare mangler
olie, eller en ny kobling.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : JMN

Dato : 31-01-10 13:50

Hej Uffe

Det er desværre bekræftet at den er afgået ved døden.

vh.
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 31-01-10 15:34

Uffe Ravn skrev:
> "JMN" <virker@ikke.dk> skrev

> Find først ud at om gearkassen virkelig er defekt, og ikke bare mangler
> olie, eller en ny kobling.

Eller deler olie med motoren, hvis olie langtfra er vinteregnet!

--
Armand.

Fra : TDN

Dato : 31-01-10 13:39

"JMN" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> man så forvente i pris?
>
> Den er ellers i det jeg vil kalde i en rimelig fornuftig stand.

Jeg tror ikke du skal forvente at finde en brugt da 1.6 motoren og
gearkassen, mener jeg er identisk med Polo 1.6 6N som havde store problemer
med netop defekte gearkasser i kombination med denne motor, så markedet er
støvsuget for brugte gearkasser og en renovering/ombytter ligger vist
omkring kr. 15.000. Måske tyske huggere kan være en mulighed. En brugt
1998'er kan købes for mellem 8000 - 24.000 hvis det ikke er en kombi. Så
brugt prisen med defekt gearkasse ligger vel mellem kr. skrotpris og 9.000.

Mvh
Thomas

Fra : tp

Dato : 31-01-10 15:35

> Det tyder desværre på at gearkassen er meget tæt på at være kaput. Hvad
> koster en ny og hvor finder man en?

Købte en for 1? på ebay.de da vi havde en felicia med defekt gearkasse. Gav
så 50? for at få den herop. Billigere bliver det næppe
Ellers spørg en hugger. De er efterhånden ved at være så rustne at mange
bliver hugget op nu.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-01-10 23:09

"JMN" <virker@ikke.dk> writes:

> Hej med jer
>
> Har en Felicia 1.6 GL fra 1998. Kørt ca. 110.000.
>
> Det tyder desværre på at gearkassen er meget tæt på at være
> kaput. Hvad koster en ny og hvor finder man en?

Min mor måtte bytte gearkasse på sin Felicia 1.4 GL for ca 1 år siden
- hun endte med at få gearkassen skiftet til en renoveret gearkasse,
istedet for at få repareret 3. gearet. Det kom på ca 7000Kr inkl
arbejdsløn hos den lokale uautoriserede mekaniker. Gearkassen blev
skaffet fra et firma i Jylland som handler med stumper & renoverede
dele. Spørg din mekaniker.

Kai

Fra : JMN

Dato : 01-02-10 20:59

Hej Kai m.fl.

Tak for gode bidrag.

Som det vist fremgår af min anden tråd hælder vi mere og mere til at købe en
helt ny bil.

(Men hvis nogen skulle være interesseret i at købe Felicia'en, så er det
bare med at sige til)

vh.
Jørgen