/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
OT: Fronlæsseren virker ikke
Fra : Martin Bak


Dato : 31-01-10 12:56

HJÆLP

Jeg er spærret inde af massive snemængder. Det anså jeg kun for en gave, for
så kunne jeg komme ud på Majoren og lege lidt. Men ak. Frontlæsseren vil
pludselig ikke løfte. Den prøver, men kæmper og kommer kun rykvis en cm ad
gangen deropad.
For 14 dage siden brugte jeg den uden problemer.

Der er vel ikke tilfældigvis en her i gruppen der lige har et godt bud på
hvad der kan være sket i mellemtiden? Selv forestiller jeg mig, at der måske
kan være et filter eller sådan noget, som i forvejen har været beskidt, og
som nu i frosten er blevet spærret helt. Men jeg ved ikke engang om der er
et filter, eller i så fald hvorhenne.

Et par billeder af hydraulikkens kontrolgreb:
http://www.martinbak.dk/privat/hoejre.jpg
http://www.martinbak.dk/privat/closeup.jpg
http://www.martinbak.dk/privat/venstre.jpg

--
Martin
www.martinbak.dk/
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU



 
 
Preben R. Sørensen (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Preben R. Sørensen


Dato : 31-01-10 13:48


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev
>
> Der er vel ikke tilfældigvis en her i gruppen der lige har et godt bud på
> hvad der kan være sket i mellemtiden? Selv forestiller jeg mig, at der
> måske kan være et filter eller sådan noget, som i forvejen har været
> beskidt, og som nu i frosten er blevet spærret helt.

En ret ofte set fejl er en stump gummi/O-ring i en ventil. Men kan ikke
bidrage med yderligere viden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk


alexbo (31-01-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-01-10 14:26


"Martin Bak" skrev

> Der er vel ikke tilfældigvis en her i gruppen der lige har et godt bud på
> hvad der kan være sket i mellemtiden? Selv forestiller jeg mig, at der
> måske kan være et filter eller sådan noget, som i forvejen har været
> beskidt, og som nu i frosten er blevet spærret helt. Men jeg ved ikke
> engang om der er et filter, eller i så fald hvorhenne.

Nu er det jo en gammel sag, men et fileter sidder ofte i olietanken hvor
returrøret går ned.
Det kan så også være en si til sugerøret der er stoppet af frossen snask.

Hvis du kan tage returrøret af, og lade det sprøjte ud kan du bedømme om det
hjælper.
Hjælper det er returen forstoppet.
Hjælper det ikke tager du fremløbet af og ser om det kan sprøjte ud af det.
Kan det ikke det er sugerøret stoppet.
Vælter det ud af fremløbet men ikke returløbet er problemet der i mellem,
måske sidder cylinderne fast.

mvh
Alex Christensen



Matthias H. Matthies~ (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 31-01-10 14:27

Martin Bak skrev:
> HJÆLP
>
> Jeg er spærret inde af massive snemængder. Det anså jeg kun for en gave, for
> så kunne jeg komme ud på Majoren og lege lidt. Men ak. Frontlæsseren vil
> pludselig ikke løfte. Den prøver, men kæmper og kommer kun rykvis en cm ad
> gangen deropad.
> For 14 dage siden brugte jeg den uden problemer.
>
> Der er vel ikke tilfældigvis en her i gruppen der lige har et godt bud på
> hvad der kan være sket i mellemtiden? Selv forestiller jeg mig, at der måske
> kan være et filter eller sådan noget, som i forvejen har været beskidt, og
> som nu i frosten er blevet spærret helt. Men jeg ved ikke engang om der er
> et filter, eller i så fald hvorhenne.
>
> Et par billeder af hydraulikkens kontrolgreb:
> http://www.martinbak.dk/privat/hoejre.jpg
> http://www.martinbak.dk/privat/closeup.jpg
> http://www.martinbak.dk/privat/venstre.jpg
>

Det kan muligvis være fordi der er vand i din olie, kondensvand, og så
bliver olien meget tyktflydende når det er koldt.
Har du mulighed for at få traktoren varmet lidt op, f.eks. i en garage,
så vil jeg tro den virker igen.
Jeg har selv haft dette problem flere gange på en gammel Major.
En anden mulighed er manglende olie. Tjek også det.
Hilsen Matthias

Matthias H. Matthies~ (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 31-01-10 14:32

Martin Bak skrev:
> HJÆLP
>
> Jeg er spærret inde af massive snemængder. Det anså jeg kun for en gave, for
> så kunne jeg komme ud på Majoren og lege lidt. Men ak. Frontlæsseren vil
> pludselig ikke løfte. Den prøver, men kæmper og kommer kun rykvis en cm ad
> gangen deropad.
> For 14 dage siden brugte jeg den uden problemer.
>
> Der er vel ikke tilfældigvis en her i gruppen der lige har et godt bud på
> hvad der kan være sket i mellemtiden? Selv forestiller jeg mig, at der måske
> kan være et filter eller sådan noget, som i forvejen har været beskidt, og
> som nu i frosten er blevet spærret helt. Men jeg ved ikke engang om der er
> et filter, eller i så fald hvorhenne.
>
> Et par billeder af hydraulikkens kontrolgreb:
> http://www.martinbak.dk/privat/hoejre.jpg
> http://www.martinbak.dk/privat/closeup.jpg
> http://www.martinbak.dk/privat/venstre.jpg
>

Kiggede lige en gang mere på dine billeder. Du er vel ikke kommet til at
skubbe knappen på det midterste billede lidt ind? Den skal være helt ude.
Hilsen Matthias

Martin Bak (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 31-01-10 14:41


"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:4b65863b$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Bak skrev:
>> HJÆLP
>>
>> Jeg er spærret inde af massive snemængder. Det anså jeg kun for en gave,
>> for så kunne jeg komme ud på Majoren og lege lidt. Men ak. Frontlæsseren
>> vil pludselig ikke løfte. Den prøver, men kæmper og kommer kun rykvis en
>> cm ad gangen deropad.
>> For 14 dage siden brugte jeg den uden problemer.
>>
>> Der er vel ikke tilfældigvis en her i gruppen der lige har et godt bud på
>> hvad der kan være sket i mellemtiden? Selv forestiller jeg mig, at der
>> måske kan være et filter eller sådan noget, som i forvejen har været
>> beskidt, og som nu i frosten er blevet spærret helt. Men jeg ved ikke
>> engang om der er et filter, eller i så fald hvorhenne.
>>
>> Et par billeder af hydraulikkens kontrolgreb:
>> http://www.martinbak.dk/privat/hoejre.jpg
>> http://www.martinbak.dk/privat/closeup.jpg
>> http://www.martinbak.dk/privat/venstre.jpg
>>
>
> Kiggede lige en gang mere på dine billeder. Du er vel ikke kommet til at
> skubbe knappen på det midterste billede lidt ind? Den skal være helt ude.
> Hilsen Matthias
>
Nej ventilen står rigtigt nok. Jeg har masseret den lidt frem og tilbage,
for at sikre at der ikke var noget der der blokerede. Jeg tror meget på den
med vand i olien. Det er åbenbart en kendt problematik, og jeg har læst, at
man i ældre tider brugte ligefrem at lave et bål under bagakslen for at få
hydraulikken til at virke. Jeg har da et par sække grillkul, så det kunne
være jeg skulle forsøge mig med det

Hvis problemet er vand i olien så skulle det vel egentlig også kunne hjælpe
at trille lidt rundt først, for så kan bagtøjet piske grøden lidt rundt. Det
tror jeg bliver det første jeg prøver, hvis jeg kan få løftet frontlæsseren
nok til at kunne køre.

Hvis jeg finder ud af det faktisk _er_ problemet, så opstår jo automatisk
ønsket om at skifte olien. I instruktionsbogen står olien opgivet til 30H.D.
eller 20W/30 H.D.
Det er så vidt jeg kan se en typebetegnelse man ikke bruger mere. Hvilken
olie, der er til at betale, kan man hælde på? Hvis jeg også skal skifte i
gearkassen skal jeg bruge godt 60 liter, så prisen betyder jo en del.

--
Martin
www.martinbak.dk/
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU





Hans Kjaergaard (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 31-01-10 14:45

On Sun, 31 Jan 2010 14:40:40 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Hvis problemet er vand i olien så skulle det vel egentlig også kunne hjælpe
>at trille lidt rundt først, for så kan bagtøjet piske grøden lidt rundt. Det
>tror jeg bliver det første jeg prøver, hvis jeg kan få løftet frontlæsseren
>nok til at kunne køre.
Jeg husker for en del år siden at vi skulle varme hydralikvæsken op
når det var koldt, det så kosteligt ud at man sad i en gravemaskine og
så ellers fik denne til at baske med alle "arme og ben", men det var
nødvendigt for at varme væsken op ellers kørte det ikke særligt godt.
Om problemet forstærkes hvis man har vand i hydralikvæsken i frostveje
er meget tænkeligt, da der jo sagtens kan opstå propper af is rundt
omkring, specielt hvis det er en maskine med gammel olie i og den ikke
er i regelmessig drift og helt håbløst er det hvis den står ude året
rundt, det giver virkelig basis for vand i de tanke der ikke er
tiltænkt vand.

/Hans

Matthias H. Matthies~ (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 31-01-10 15:36

Martin Bak skrev:

>
> Hvis jeg finder ud af det faktisk _er_ problemet, så opstår jo automatisk
> ønsket om at skifte olien. I instruktionsbogen står olien opgivet til 30H.D.
> eller 20W/30 H.D.
> Det er så vidt jeg kan se en typebetegnelse man ikke bruger mere. Hvilken
> olie, der er til at betale, kan man hælde på? Hvis jeg også skal skifte i
> gearkassen skal jeg bruge godt 60 liter, så prisen betyder jo en del.
>

Jeg husker ikke mere hvilken olie jeg brugte, men jeg tror nok det var
en alm. 10/30 motorolie.
Jeg var inde og kigge lidt på Dansk veterantraktorklubs hjemmeside,
www.dvtk.dk Der kan du finde mange gode tips i deres Forum.

Hilsen Matthias

Rosendal (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Rosendal


Dato : 31-01-10 18:16

Jeg har haft samme problem da vi havde en Super Major for år tilbage, det
var vand i olien der frøs og så kunne pumpen ikke lave tryk.
Det er sansynligvis det samme din fejler. Hvad med liftarmene kan de heller
ikke noget ?
Det bedste vil være, som Matthias foreslår at tø den lidt op. Jeg vil nu
ikke anbefale et bål under bagtøjet, måske kan grillen dog godt bruges.
Bedst er nok en gasovn eller anden varmeovn.
Til bagtøjsolie vil jeg anbefale 20w-40 olie, men 15w-40 motorolie kan også
bruges.

Mvh. Jesper, tidligere Super Major fører.



ulrich (31-01-2010)
Kommentar
Fra : ulrich


Dato : 31-01-10 17:31


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4b656faa$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> HJÆLP
>
> Jeg er spærret inde af massive snemængder. Det anså jeg kun for en gave,
> for så kunne jeg komme ud på Majoren og lege lidt. Men ak. Frontlæsseren
> vil pludselig ikke løfte. Den prøver, men kæmper og kommer kun rykvis en
> cm ad gangen deropad.
> For 14 dage siden brugte jeg den uden problemer.
>
> Der er vel ikke tilfældigvis en her i gruppen der lige har et godt bud på
> hvad der kan være sket i mellemtiden? Selv forestiller jeg mig, at der
> måske kan være et filter eller sådan noget, som i forvejen har været
> beskidt, og som nu i frosten er blevet spærret helt. Men jeg ved ikke
> engang om der er et filter, eller i så fald hvorhenne.
>
> Et par billeder af hydraulikkens kontrolgreb:
> http://www.martinbak.dk/privat/hoejre.jpg
> http://www.martinbak.dk/privat/closeup.jpg
> http://www.martinbak.dk/privat/venstre.jpg
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
> http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU


Såfremt olien ser ren ud - ikke farvet hvidlig af vand, kan du varme
gearkasse/bagtøjshuset op omkring bundproppen, som du derefter forsigtigt
skruer af - tab den ikke - og lader evt. vand løbe ud. Derefter fortyndes
olien med 10-15% petroleum/kerosene. - Når denne blanding efter lidt tids
aktivering af hydraulikken er nået ud i krogene vil jeg tro den fungerer.

MVH,
Palle



Frank Leegaard (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 31-01-10 20:29

ulrich wrote:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b656faa$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>> HJÆLP
>>
>> Jeg er spærret inde af massive snemængder. Det anså jeg kun for en
>> gave, for så kunne jeg komme ud på Majoren og lege lidt. Men ak.
>> Frontlæsseren vil pludselig ikke løfte. Den prøver, men kæmper og
>> kommer kun rykvis en cm ad gangen deropad.
>> For 14 dage siden brugte jeg den uden problemer.
>>
>> Der er vel ikke tilfældigvis en her i gruppen der lige har et godt
>> bud på hvad der kan være sket i mellemtiden? Selv forestiller jeg
>> mig, at der måske kan være et filter eller sådan noget, som i
>> forvejen har været beskidt, og som nu i frosten er blevet spærret
>> helt. Men jeg ved ikke engang om der er et filter, eller i så fald
>> hvorhenne. Et par billeder af hydraulikkens kontrolgreb:
>> http://www.martinbak.dk/privat/hoejre.jpg
>> http://www.martinbak.dk/privat/closeup.jpg
>> http://www.martinbak.dk/privat/venstre.jpg
>>
>> --
>> Martin
>> www.martinbak.dk/
>> http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU
>
>
> Såfremt olien ser ren ud - ikke farvet hvidlig af vand, kan du varme
> gearkasse/bagtøjshuset op omkring bundproppen, som du derefter
> forsigtigt skruer af - tab den ikke - og lader evt. vand løbe ud.
> Derefter fortyndes olien med 10-15% petroleum/kerosene. - Når denne
> blanding efter lidt tids aktivering af hydraulikken er nået ud i
> krogene vil jeg tro den fungerer.

Ikke for noget. Men havde jeg en veterantraktor jeg lejlighedsvis brugte for
sjovt, puttede jeg ikke petroleum i olien for at kunne bruge den på dette
tidspunkt af året. Jeg levede med at den ikke kørte og undersøgte problemet
til bunds når vejret blev bedre.

Det vildeste jeg ville turde binde an med var en high-power varmeblæser og
evt en gaskatamin.

Men jeg tror nu nok jeg kiggede problemet til bunds til sommer




--
- Frank




Martin Bak (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 31-01-10 20:48


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4b65d9fa$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ulrich wrote:
>>
>> Såfremt olien ser ren ud - ikke farvet hvidlig af vand, kan du varme
>> gearkasse/bagtøjshuset op omkring bundproppen, som du derefter
>> forsigtigt skruer af - tab den ikke - og lader evt. vand løbe ud.
>> Derefter fortyndes olien med 10-15% petroleum/kerosene. - Når denne
>> blanding efter lidt tids aktivering af hydraulikken er nået ud i
>> krogene vil jeg tro den fungerer.
>
> Ikke for noget. Men havde jeg en veterantraktor jeg lejlighedsvis brugte
> for sjovt, puttede jeg ikke petroleum i olien for at kunne bruge den på
> dette tidspunkt af året. Jeg levede med at den ikke kørte og undersøgte
> problemet til bunds når vejret blev bedre.
>
> Det vildeste jeg ville turde binde an med var en high-power varmeblæser og
> evt en gaskatamin.
>
> Men jeg tror nu nok jeg kiggede problemet til bunds til sommer
>
Selvom jeg ikke bruger traktoren til daglig her om vinteren, og selvom det
da _er_ sjovt, så er det ikke for sjov jeg har den. Den er et vigtigt
værktøj, der helst skal virke. At det er en veteran gør sådan set ikke nogen
forskel på det. Jeg har den ikke fordi den er gammel, men fordi den passer
størrelsesmæssigt til min lille gård og prismæssigt til mig. Mindst 2 andre
af de omkringliggende gårde har forøvrigt også en tilsvarende traktor som en
aktiv del af maskinparken.

Jeg vil prøve at tø bagakslen op med grill-kul. Det er det jeg lige har ved
hånden, og jeg ser ikke nogen nævneværdig risiko ved det. Og så er jeg i
øvrigt på jagt efter noget olie der er til at betale, så jeg kan få løst
problemet mere effektivt på sigt, så så langt er vi enige.

--
Martin
www.martinbak.dk/
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU



Armand (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-01-10 23:32

Frank Leegaard skrev:
> ulrich wrote:
>>
>>
>> Såfremt olien ser ren ud - ikke farvet hvidlig af vand, kan du varme
>> gearkasse/bagtøjshuset op omkring bundproppen, som du derefter
>> forsigtigt skruer af - tab den ikke - og lader evt. vand løbe ud.
>> Derefter fortyndes olien med 10-15% petroleum/kerosene. - Når denne
>> blanding efter lidt tids aktivering af hydraulikken er nået ud i
>> krogene vil jeg tro den fungerer.
>
> Ikke for noget. Men havde jeg en veterantraktor jeg lejlighedsvis brugte for
> sjovt, puttede jeg ikke petroleum i olien for at kunne bruge den på dette
> tidspunkt af året. Jeg levede med at den ikke kørte og undersøgte problemet
> til bunds når vejret blev bedre.
>
Og ikke mindst eftersom det lyder som den bruger selve gearkasseolien
til hydraulikken også :-/

--
Armand.

Martin Bak (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 31-01-10 23:47


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b6604dd$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Frank Leegaard skrev:
>> ulrich wrote:
>>>
>>> Såfremt olien ser ren ud - ikke farvet hvidlig af vand, kan du varme
>>> gearkasse/bagtøjshuset op omkring bundproppen, som du derefter
>>> forsigtigt skruer af - tab den ikke - og lader evt. vand løbe ud.
>>> Derefter fortyndes olien med 10-15% petroleum/kerosene. - Når denne
>>> blanding efter lidt tids aktivering af hydraulikken er nået ud i
>>> krogene vil jeg tro den fungerer.
>>
>> Ikke for noget. Men havde jeg en veterantraktor jeg lejlighedsvis brugte
>> for sjovt, puttede jeg ikke petroleum i olien for at kunne bruge den på
>> dette tidspunkt af året. Jeg levede med at den ikke kørte og undersøgte
>> problemet til bunds når vejret blev bedre.
>>
> Og ikke mindst eftersom det lyder som den bruger selve gearkasseolien til
> hydraulikken også :-/
>
Det gør den ikke. Den bruger bagtøjets olie. Det rummer 41 liter. Gearkassen
bruger samme olietype og rummer 20,43 liter.

--
Martin
www.martinbak.dk/
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU



Frank Leegaard (01-02-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 01-02-10 00:04

Martin Bak wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b6604dd$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Frank Leegaard skrev:
>>> ulrich wrote:
>>>>
>>>> Såfremt olien ser ren ud - ikke farvet hvidlig af vand, kan du
>>>> varme gearkasse/bagtøjshuset op omkring bundproppen, som du
>>>> derefter forsigtigt skruer af - tab den ikke - og lader evt. vand
>>>> løbe ud. Derefter fortyndes olien med 10-15% petroleum/kerosene. -
>>>> Når denne blanding efter lidt tids aktivering af hydraulikken er
>>>> nået ud i krogene vil jeg tro den fungerer.
>>>
>>> Ikke for noget. Men havde jeg en veterantraktor jeg lejlighedsvis
>>> brugte for sjovt, puttede jeg ikke petroleum i olien for at kunne
>>> bruge den på dette tidspunkt af året. Jeg levede med at den ikke
>>> kørte og undersøgte problemet til bunds når vejret blev bedre.
>>>
>> Og ikke mindst eftersom det lyder som den bruger selve
>> gearkasseolien til hydraulikken også :-/
>>
> Det gør den ikke. Den bruger bagtøjets olie. Det rummer 41 liter.
> Gearkassen bruger samme olietype og rummer 20,43 liter.

Pas nu på med de grillkul. Ganske mange familiefædre er røget heden ved at
grille i en garage eller andre lukkede omgivelser

Kodeordet er kulilte




--
- Frank



Martin Bak (01-02-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 01-02-10 00:08


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4b660c59$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Martin Bak wrote:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b6604dd$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Frank Leegaard skrev:
>>>> ulrich wrote:
>>>>>
>>>>> Såfremt olien ser ren ud - ikke farvet hvidlig af vand, kan du
>>>>> varme gearkasse/bagtøjshuset op omkring bundproppen, som du
>>>>> derefter forsigtigt skruer af - tab den ikke - og lader evt. vand
>>>>> løbe ud. Derefter fortyndes olien med 10-15% petroleum/kerosene. -
>>>>> Når denne blanding efter lidt tids aktivering af hydraulikken er
>>>>> nået ud i krogene vil jeg tro den fungerer.
>>>>
>>>> Ikke for noget. Men havde jeg en veterantraktor jeg lejlighedsvis
>>>> brugte for sjovt, puttede jeg ikke petroleum i olien for at kunne
>>>> bruge den på dette tidspunkt af året. Jeg levede med at den ikke
>>>> kørte og undersøgte problemet til bunds når vejret blev bedre.
>>>>
>>> Og ikke mindst eftersom det lyder som den bruger selve
>>> gearkasseolien til hydraulikken også :-/
>>>
>> Det gør den ikke. Den bruger bagtøjets olie. Det rummer 41 liter.
>> Gearkassen bruger samme olietype og rummer 20,43 liter.
>
> Pas nu på med de grillkul. Ganske mange familiefædre er røget heden ved at
> grille i en garage eller andre lukkede omgivelser
>
> Kodeordet er kulilte
>
>
Tak for omsorgen, men du har tydeligvis ikke ikke set min lade

--
Martin
www.martinbak.dk/
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU



Frank Leegaard (01-02-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 01-02-10 00:24

Martin Bak wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b660c59$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Martin Bak wrote:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4b6604dd$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Frank Leegaard skrev:
>>>>> ulrich wrote:
>>>>>>
>>>>>> Såfremt olien ser ren ud - ikke farvet hvidlig af vand, kan du
>>>>>> varme gearkasse/bagtøjshuset op omkring bundproppen, som du
>>>>>> derefter forsigtigt skruer af - tab den ikke - og lader evt. vand
>>>>>> løbe ud. Derefter fortyndes olien med 10-15% petroleum/kerosene.
>>>>>> - Når denne blanding efter lidt tids aktivering af hydraulikken
>>>>>> er nået ud i krogene vil jeg tro den fungerer.
>>>>>
>>>>> Ikke for noget. Men havde jeg en veterantraktor jeg lejlighedsvis
>>>>> brugte for sjovt, puttede jeg ikke petroleum i olien for at kunne
>>>>> bruge den på dette tidspunkt af året. Jeg levede med at den ikke
>>>>> kørte og undersøgte problemet til bunds når vejret blev bedre.
>>>>>
>>>> Og ikke mindst eftersom det lyder som den bruger selve
>>>> gearkasseolien til hydraulikken også :-/
>>>>
>>> Det gør den ikke. Den bruger bagtøjets olie. Det rummer 41 liter.
>>> Gearkassen bruger samme olietype og rummer 20,43 liter.
>>
>> Pas nu på med de grillkul. Ganske mange familiefædre er røget heden
>> ved at grille i en garage eller andre lukkede omgivelser
>>
>> Kodeordet er kulilte
>>
>>
> Tak for omsorgen, men du har tydeligvis ikke ikke set min lade

Det lyder nu stadig ildevarslende. Åben ild - lade - oliespild.

Fortsæt selv.

Jeg kunne forresten sagtens have forestillet mig et forarget indlæg omkring
dit scenarie.

Naturligvis i bagklogskabens klare lys.




--
- Frank



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste