Monstro dem
Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 12:30

Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus, stadig
har samme synspunkt?

--
- Frank

Fra : Gamle

Dato : 31-01-10 13:13

Frank Leegaard wrote:
> Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus,
> stadig har samme synspunkt?

De kan ikke svare dig. De er ikke kommet hjem endnu.

/Torben

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 16:06

Gamle wrote:

> De kan ikke svare dig. De er ikke kommet hjem endnu.

Ahr. Et par stykker har jeg da været ude at skubbe på. Dog ikke i denne
omgang sne.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 13:31

Den Sun, 31 Jan 2010 12:29:38 +0100 skrev Frank Leegaard:

> Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus,
> stadig har samme synspunkt?

Ja... Du får dem _ikke_ til at ændre synspunkt. Heller ikke hvis de
sidder fast og du monterer vinterdæk on-location og de kan køre fri så
vil de ikke ændre synspunkt.

Når man først har fremført så kraftigt at vinterdæk er noget pjat så
kræver det nosser at indrømme det modsatte.. og det har omtalte personer
ikke...

De vil _meget_ hellere bitche over at alle veje ikke er ryddet helt for
sne og is så de kan køre på deres fine 17" lavprofil dæk med armen i
karmen som var det på strandvejen i Juli :-/

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 16:07

Martin [6000] wrote:

> [...]
> for sne og is så de kan køre på deres fine 17" lavprofil dæk med
> armen i karmen som var det på strandvejen i Juli :-/

Mon ikke mandfolkene blandt dem godt vil indrømme at netop i år er vinterdæk
på sin plads.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 00:18

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Ja... Du får dem _ikke_ til at ændre synspunkt. Heller ikke hvis de
> sidder fast og du monterer vinterdæk on-location og de kan køre fri så
> vil de ikke ændre synspunkt.

Hold nu op MArtin. Det er jo kun ca. 5 dage om året at det er et problem, at
der kommer en smule "drys" fra oven... *LOL*

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-10 11:40

Den Mon, 1 Feb 2010 00:17:30 +0100 skrev Henrik B.:
> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Hold nu op MArtin. Det er jo kun ca. 5 dage om året at det er et problem, at
> der kommer en smule "drys" fra oven... *LOL*

Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag.

Cirka 5 dage, ja.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : John N. H.

Dato : 31-01-10 14:12

"Frank Leegaard" skrev i en meddelelse:

> Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus,
> stadig har samme synspunkt?

Lad nu være med at tage denne religionskrig op igen, der er vist brugt
rigeligt krudt på den.
At fortsætte er spildt, det flytter ikke et eneste komma, hverken i den
ene eller anden retning.

John
; -))

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 16:09

John N. H. wrote:

> Lad nu være med at tage denne religionskrig op igen, der er vist brugt
> rigeligt krudt på den.
> At fortsætte er spildt, det flytter ikke et eneste komma, hverken i
> den ene eller anden retning.

Hvor mange diskussioner tror du flytter meget?

Jeg er dog nysgerrig for at vide om ikke trods alt en del kan indse, at
vinterdæk har været et must i år.

Sidste sæson var det til gengæld ikke vildt påkrævet. Det indrømmer jeg til
gengæld gerne.

--
- Frank

Fra : alexbo

Dato : 31-01-10 12:58

om det var muligt at emnelinien beskrev emnet og ikke bare var en tåbelig
indledning.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 16:05

alexbo wrote:
> om det var muligt at emnelinien beskrev emnet og ikke bare var en
> tåbelig indledning.

Man skal vist selv være mere end almindelig tåbelig, hvis man ikke kan se at
emnelinjen netop beskriver mit anliggende.

Hvor mange emnelinjer kan du for øvrigt læse hvad anliggendet præcist er?
Uden at læse brødteksten?

--
- Frank

Fra : alexbo

Dato : 31-01-10 16:33

"Frank Leegaard" skrev

> Hvor mange emnelinjer kan du for øvrigt læse hvad anliggendet præcist er?

Dem før og efter dit.

Vejrforhold motorvej
Suzuki automatgear
Frontlæsser virker ikke
Skoda defekt gearkasse.

Nogen kan regne ud hvad "emne" betyder.
Man ved hvad indlægget handler om ved at læse emnelinien,
nu kan man selvfølgelig for dit vedkommende bare læse afsenderen, så kender
man emnet, noget om nogen andre.

mvh
Alex Christensen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 16:54

alexbo wrote:
> [...]
> Man ved hvad indlægget handler om ved at læse emnelinien,
> nu kan man selvfølgelig for dit vedkommende bare læse afsenderen, så

Hvad med fx emnet "Tanketomt????"

Der bitchede du da ikke?

Er sagen ikke bare den simple i en nøddeskal at du var for nysgerrig til
bare at springe emnet over, og nu ærgrer du dig?

Stort set ingen emner kan afklares ved at læse emnelinjen, så kom frisk
igen.

--
- Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 31-01-10 17:20

Den Sun, 31 Jan 2010 16:54:24 +0100 skrev Frank Leegaard:

> Hvad med fx emnet "Tanketomt????"

I denne gruppe? Der handler det helt klart om en eller anden idiot der
kører som - netop - en idiot.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Volger Garfield

Dato : 01-02-10 18:13

On Sun, 31 Jan 2010 16:05:25 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Man skal vist selv være mere end almindelig tåbelig, hvis man ikke kan se at
>emnelinjen netop beskriver mit anliggende.

??

Hvad med:
"Lidt ethanol til bålet"
"Nogen der har prøvet"
"Gad vidst"
("Fantast eller visionær mand")
"Gad vide"
"Monstro dem"

>Hvor mange emnelinjer kan du for øvrigt læse hvad anliggendet præcist er?
>Uden at læse brødteksten?

Tja:
"Langsommelig sædevarme"
"Forskel på sommer og vinterdæk"
"Mercedes sænker priserne vildt"
"Ang. om SAAB har en fremtid"
"Rust i Ford Escort"
"Hvor meget har du kørt sidste år"
"Fundet nummerplade"

osv. osv.

Volger

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 16:23

> Mon ikke mandfolkene blandt dem godt vil indrømme at netop i år er
> vinterdæk på sin plads.

Man kan da krydse fingre

Fra : Leo Jensen

Dato : 31-01-10 09:00

On 31 Jan., 12:29, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
> Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus, stadig
> har samme synspunkt?
>
> --
>  - Frank

Det eneste der er sikkert er at de ikke køber vinterdæk nu, for
statistisk set bliver det ikke snevejr de næste 15 år efter den her
omgang...

Leo

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 17:06

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>Det eneste der er sikkert er at de ikke køber vinterdæk nu, for
>statistisk set bliver det ikke snevejr de næste 15 år efter den her

Så må man da håbe, vejrguderne ikke regner statistik for mere end det er...

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 20:03

Bjørn J. wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så må man da håbe, vejrguderne ikke regner statistik for mere end det
> er...

Tag såmænd bare en almindelig god dansk Lottokuponkøber. Vedkommende der
giver sgu da heller ikke skid for det lorte statistik

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 20:02

Leo Jensen wrote:

> Det eneste der er sikkert er at de ikke køber vinterdæk nu, for
> statistisk set bliver det ikke snevejr de næste 15 år efter den her
> omgang...

Og dertil er klimaforandringsfornægtere

--
- Frank

Fra : Carstande.

Dato : 01-02-10 06:27

Frank Leegaard explained :

> Og dertil er klimaforandringsfornægtere

Ja for søren, nu sørgede den globale opvarmning for at vinterdæk
faktisk var en god investerring.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Anders Majland

Dato : 01-02-10 15:53

> Det eneste der er sikkert er at de ikke køber vinterdæk nu, for
> statistisk set bliver det ikke snevejr de næste 15 år efter den her
> omgang...

Afhænger vist noget af hvor i landet man opholder sig ...

Men både i 2005 og 2007 havde vi dage hvor vi ikke kunne komme ud -
vinterdæk eller ej. Det krævede traktor og/eller gummiged at komme ud veje
rydet med sneplov.

I år har januar rigtigt nok været den koldeste længe, og vi har også været
generet mere af sneen end gennemsnitligt.

Jeg prøvede i sidste uge også at køre centralt i kbh i en smule sne - så går
det hele for alvor i stå..... Men der var med sikkerhed også mange på
sommerdæk der forsinkede unødigt.... Jeg overhaler normalt ikke mange store
bmw'er i smart'en - og slet ikke på motorvejen.

Skulle jeg tvinges til kun at have et sæt dæk, blev det gode vinterdæk hele
året ... De kan også komme frem om sommeren
--
/A

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:50

Anders Majland wrote:

> [...]
>
> Skulle jeg tvinges til kun at have et sæt dæk, blev det gode
> vinterdæk hele året ... De kan også komme frem om sommeren

Min brors håndværkerbil kører med vinterdæk året rundt. For som han siger:
Jeg skal ud i meget sommerhusområde og mudder og snavs, og der hjælper
vinterdæk mig året rundt. Det extra slid om sommeren er så garantiprisen.

--
- Frank

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-01-10 21:39

On Sun, 31 Jan 2010 20:03:27 +0100, Frank Leegaard wrote:

> Tag såmænd bare en almindelig god dansk Lottokuponkøber. Vedkommende der
> giver sgu da heller ikke skid for det lorte statistik

Nja, helt irrationelt er det nu ikke. Men det er meget skægt at jo færre
penge folk har, desto mere villige er de til at indgå i arrangementer der
har en lille chance for en stor gevinst, men i gennemsnit giver underskud.
Hvis man har mange penge er det nærmest omvendt.

Fra : Kent Friis

Dato : 31-01-10 21:52

Den 31 Jan 2010 20:39:21 GMT skrev Peter Dalgaard:

> [...]
> har en lille chance for en stor gevinst, men i gennemsnit giver underskud.
> Hvis man har mange penge er det nærmest omvendt.

Cause and effect...

Jo mere villige folk er til at indgå i arrangementer der har høj
sandsynlighed for at give underskud, jo færre penge har de.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 22:17

Kent Friis wrote:

> Cause and effect...
>
> Jo mere villige folk er til at indgå i arrangementer der har høj
> sandsynlighed for at give underskud, jo færre penge har de.

Netop. Når følelser og irrationalitet råder.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 22:17

Peter Dalgaard wrote:

> [...]
> arrangementer der har en lille chance for en stor gevinst, men i
> gennemsnit giver underskud. Hvis man har mange penge er det nærmest

Du ser ingen sammenhæng?

--
- Frank

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-01-10 22:58

On Sun, 31 Jan 2010 22:16:42 +0100, Frank Leegaard wrote:

fb3af4a23808@c4g2000yqa.googlegroups.com...

> Du ser ingen sammenhæng?

Det' s'gu da ikke en 50 kr. lottokupon om ugen der gør at folk hænger fast
i et job som rengøringsassistent. Folk i den situation er villige til at
tabe lidt for at få en drøm om en minimal chance for en meget stor
gevinst, og en noget større chance for at vinde en ekstra månedsløn. De
kunne selvfølgelig spare det samme beløb op i en 5-10 års tid, men det er
mere kedeligt.

Det synes jeg faktisk er rationelt nok. Jeg har sværere ved at forstå folk
der indgår i finansielle arrangementer der risikerer med et hug at sparke
hele deres økonomi væk under fødderne på dem. Hvad var det for nyligt -
noget med et lån der skulle indfries fordi schweizerfrancen røg over en
bestemt kurs i en times tid?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 23:48

Peter Dalgaard wrote:

> [...]
> for nyligt - noget med et lån der skulle indfries fordi
> schweizerfrancen røg over en bestemt kurs i en times tid?

For mig er det ikke beløbet. Det er rationalet - eller manglen på samme -
bag.

Har vi at gøre med en "Skraber" her?

--
- Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-10 11:38

Den Sun, 31 Jan 2010 23:47:32 +0100 skrev Frank Leegaard:

> For mig er det ikke beløbet. Det er rationalet - eller manglen på samme -
> bag.

Nemlig. Manglende evne til at tænke langsigtet. Samme type personer
køber "tag tre, betal for to", når de normalt kun ville spise en
inden mindst holdbar til. De tror de har sparet prisen på den tredje,
hvor de reelt har betalt det dobbelte af hvad de normalt ville. Eller
køber noget skrammel der holder et år, fordi det er 10% billigere end
den der holder 10 år.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 31-01-10 23:59

[Default] On Sun, 31 Jan 2010 12:29:38 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus, stadig
>har samme synspunkt?

Jeg har tænkt på om ikke det var bedre at have en "sommerbil" og en
"vinterbil".

Hvis økonomien rækker til det, altså ...

Så kunne sommerbilen være en praktisk, nydelig og rummelig bil, for
eksempel en Mondeo stationcar.

Og med den slags vintervejr som Danmark kan opvise kunne vinterbilen
passende stå og vente på mig i en garage i Honolulu!

Ja, ja, man har vel lov at drømme

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Ingen skileje! - Intet liftgebyr! - Ingen bindinger!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 00:02

Martin Mose Larsen wrote:
> [...]
>
> Og med den slags vintervejr som Danmark kan opvise kunne vinterbilen
> passende stå og vente på mig i en garage i Honolulu!

Ingen tvivl om at det var sundere for køretøjerne.

Alle veterankøretøjer mener jeg stort set er forisikret sådan i alle fald.
Det er ikke vinterbrug.

--
- Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-02-10 00:15

On Feb 1, 12:01 am, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk>
wrote:

> Ingen tvivl om at det var sundere for køretøjerne.
>
> Alle veterankøretøjer mener jeg stort set er forisikret sådan i alle fald.
> Det er ikke vinterbrug.

Godt du skriver stort set, for det er da trods alt frivilligt at hoppe
med på de forsikringsvilkår.
Jeg vil hellere ordne rust i mine gamle biler end bøvle med at løse
alle de mekaniske problemer der opstår ved at ikke at køre i dem
jævnligt.

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:52

Leo Jensen wrote:

> [...]
> Jeg vil hellere ordne rust i mine gamle biler end bøvle med at løse
> alle de mekaniske problemer der opstår ved at ikke at køre i dem

Nu kører alle jo ikke Jag og Citron

Alle jeg kender opstalder om vinteren.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-02-10 08:32

> Hold nu op MArtin. Det er jo kun ca. 5 dage om året at det er et
> problem, at der kommer en smule "drys" fra oven... *LOL*

Det er også kun 5 dage om året jeg har brug for lavprofil 17" hvor den
får på munden rundt i svingene, men alligevel kører jeg på dem hele
sommmeren.

Det handler om at være beredt og parat.

Alt det der pis med at "jamen vi lader bare bilen stå" lyder alt sammen
meget flot og politisk korrekt, men gu helvede gør de da ej - det kan vi
jo se i trafikken!!

Jeg har ikke noget imod at folk kører på sommerdæk om vinteren - hvis
bare de lader bilen stå. Men det sker ikke og så er det vi _alle_ har
problemerne.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-02-10 10:48

Martin [6000] forklarede:

> Jeg har ikke noget imod at folk kører på sommerdæk om vinteren - hvis
> bare de lader bilen stå. Men det sker ikke og så er det vi _alle_ har
> problemerne.

Nu ikke så kategorisk - min Camry har kun kørt én tur på 9 km. én
dag i løbet af en 4-5 uger

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-10 11:42

Den 01 Feb 2010 07:32:26 GMT skrev Martin [6000]:

> [...]
>
> Jeg har ikke noget imod at folk kører på sommerdæk om vinteren - hvis
> bare de lader bilen stå. Men det sker ikke og så er det vi _alle_ har

Er problemet ikke netop at de lader den stå?

.... i grøften, på tværs af vejen, osv.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : tiper

Dato : 01-02-10 01:57

On 31 Jan., 12:29, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
> Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus, stadig
> har samme synspunkt?

Herfra er intet ændret.
Har endnu ikke været i nogen situation hvor mine maloya sommerdæk og
evner bag rattet ikke har været tilstrækkelige.
Har heller ikke været skyld i kødannelse bag mig. Og har snildt kunne
følge med i trafikken.
Kun ved provokation får jeg hjulene til at spinne, eller aktiveret
ABS'en.
Men har så heller ikke været på veje der ikke har været fornuftigt
ryddet.

/
Jesper

Fra : Seth

Dato : 01-02-10 11:52

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:55712b87-f364-4c71-88d6-
34297c1d91aa@a32g2000yqm.googlegroups.com:

> [...]
> ABS'en.
> Men har så heller ikke været på veje der ikke har været fornuftigt

Og du er også stadig et kvaj hvis du færdes i vinterlige tilstande med
sommerdæk.
_
Seth

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:53

Seth wrote:
> [...]
> 34297c1d91aa@a32g2000yqm.googlegroups.com:

> Og du er også stadig et kvaj hvis du færdes i vinterlige tilstande med

Han er så heldigvis benådet med så tilstrækkelig meget dumhed at han ikke
lider under det.

Bare at følge folk på vinterdæk i dette føre, er groft uforsvarligt. Altså
med sommerdæk på.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 03-02-10 09:45

Fra : N/A

Dato : 03-02-10 09:45

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-10 14:13

On Mon, 1 Feb 2010 00:56:35 -0800 (PST), tiper <tiper@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>ABS'en.
>Men har så heller ikke været på veje der ikke har været fornuftigt

Holder du dig bevidst fra dårlige veje, eller har det været held?

Fly

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:54

Fly Christensen wrote:

> Holder du dig bevidst fra dårlige veje, eller har det været held?

Det er vrøvl fra ende til anden.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-02-10 11:43

Fra : Seth

Dato : 01-02-10 11:50

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in

> Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus,
> stadig har samme synspunkt?

Jeg oplevede en forhjulstrækker på sommerdæk som krydsede (eller prøvede på
at krydse) krydset ved Rådhuspladsen / Vesterbrogade med en trailer som
synligt var for tung og stor til hans bil.
Han kom langsomt fremad med konstant hjulspind så mon ikke han Co2
udledning og brændstofforbrug var ca. 10-doblet den dag?
Og styring havde han meget lidt af.
Men måske skulle han bare ligeud hele vejen.
Og jeg oplever også at mange busser kører på sommerdæk.
Det skyldes al den privatisering og besparelser generelt.
Det er da noget rigtig klaphat.
_
Seth

Fra : tiper

Dato : 01-02-10 05:46

On 1 Feb., 11:51, Seth <sendenemailtil...@gmail.com> wrote:
> tiper <ti...@vip.cybercity.dk> wrote in news:55712b87-f364-4c71-88d6-
> 34297c1d9...@a32g2000yqm.googlegroups.com:

> Og du er også stadig et kvaj hvis du færdes i vinterlige tilstande med
> sommerdæk.

Af hvilken årsag??
Og du kan så ikke bruge argumenter som at jeg er til fare eller gene,
for det har jeg ikke været i al den tid sneen har ligge i DK.

Fra : Seth

Dato : 02-02-10 10:05

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:bea80a2b-2944-4575-afae-
65b18162b1ee@k19g2000yqc.googlegroups.com:

> [...]
> Og du kan så ikke bruge argumenter som at jeg er til fare eller gene,
> for det har jeg ikke været i al den tid sneen har ligge i DK.

Alene risikoen for at der opstår en kritisk situation omkring et køretøj
i vinterlandskabet med sommerdæk monteret er nok til at fordømme dem til
helvede på vegne af dem der tager hensyn til sine mod- og med trafikanter
med vinterdæk monteret.
_
Seth

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-10 13:41

Seth skrev:

> [...]
> helvede på vegne af dem der tager hensyn til sine mod- og med trafikanter

Så tager du vel dem med, der fiser rundt på vinterdæk og tror de kan
det hele? For de er, mindst, lige så farlige.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-10 16:42

Finn Guldmann skrev:

> Så tager du vel dem med, der fiser rundt på vinterdæk og tror de kan
> det hele? For de er, mindst, lige så farlige.

Så lige et klip på TV2 News om vintervejret.

Det var direkte fra et sted lige ved siden af motorvejen ved Kolding.

Da to sneplove nærmer sig er kameramanden sås snu at rette fokus på dem
i stedet for speakeren.

Og hvad viser der sig her?

Jo, en sneplov kommer i venstre spor. Bag den, på den afstand der var
ned til den næste sneplov, i højre spor, har der nok været 10 personbiler.

En af dem havde endda så travlt at han ikke kunne vente på sneplovene,
men var kørt ind i højre spor og op på højre side af den forreste plov.

Den, omkring ½ m høje, bræmme af sne der blev kastet ind over højre spor
var åbenbart alligevel for meget.

Men det har sikkert været en af de tåber jeg, i en anden, megalang, tråd
ikke kunne få lov at hævde findes, men som har fået kastet vintersutter
på blikæsken og så tror på de overnaturlige evner visse har hævdet at
det giver.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-02-10 16:47

On Tue, 02 Feb 2010 16:41:48 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>ikke kunne få lov at hævde findes, men som har fået kastet vintersutter
>på blikæsken og så tror på de overnaturlige evner visse har hævdet at
Nej du tager fejl.
Det er en fornuftig rationel dansker der bruger sin sunde fornuft og
har vurderet at det moralsk er fuldt ud forsvarligt at HAN køre på den
måde som han nu gør (færdselsloven er jo tåbelig i sig selv), og er du
uenig deri er det dig der er tåben.

/Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-10 17:32

Fra : Seth

Dato : 04-02-10 13:01

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> [...]
> tråd ikke kunne få lov at hævde findes, men som har fået kastet
> vintersutter på blikæsken og så tror på de overnaturlige evner visse

Den grinede både konen og jeg af da vi så det.
_
Seth

Fra : N/A

Dato : 02-02-10 22:24

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-02-10 13:39

On 02 Feb 2010 09:05:19 GMT, Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote:

> [...]
>helvede på vegne af dem der tager hensyn til sine mod- og med trafikanter

Så længe dækmonteringen er i overensstemmelse med lovgivningen er der
intet du kan komme efter.

/Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-10 13:57

Den Tue, 02 Feb 2010 15:39:28 +0300 skrev Hans Kjaergaard:

> Så længe dækmonteringen er i overensstemmelse med lovgivningen er der
> intet du kan komme efter.

Ja, når man ingen moral har, er der kun lovgivningen at gå efter.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-02-10 14:30

On 02 Feb 2010 12:56:32 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Ja, når man ingen moral har, er der kun lovgivningen at gå efter.

Nu er det nu engang færdselsloven der bruges til at regulerer
traffikken og ikke enkelt individers individuelle moralbegreber.

Moral virker bedst blandt ligesindede, og vi er som bekendet ikke
ligesindede.

/Hans

Fra : N/A

Dato : 02-02-10 22:24

Fra : tiper

Dato : 01-02-10 07:07

On 1 Feb., 14:13, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> Holder du dig bevidst fra dårlige veje, eller har det været held?

De veje jeg har min daglige færden på, er veje der er højt
prioriteret, så der har ikke været behov for at køre ad biveje, og
heller ingen omveje for at holde mig på de ryddet veje.
Ydermere ligger mit kørselsmønster ikke i ydertidspunkterne, så når
jeg rammer vejen om morgenen er den ganske fremkommelig..

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-10 20:49

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Der i begyndelsen af sæsonen anså vinterdæk som unødvendig luksus, stadig
> har samme synspunkt?

Luksus ? Nej, bare unødvendige.

Synspunkter er altid velovervejede for mit vedkommende,
så naturligvis har intet ændret sig.

Så sent som i går kørte jeg på vinterdæk i en Mondeo
og her kunne man 'lege' som på sommerdæk hvilket
kun bekræfter mit valg - ikke at vælge vinterdæk men
køre efter forholdene og iøvrigt være opmærksom som normalt.

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-10 21:34

On Mon, 1 Feb 2010 20:49:16 +0100, ">>Eque<<" <-> wrote:

>Så sent som i går kørte jeg på vinterdæk i en Mondeo
>og her kunne man 'lege' som på sommerdæk hvilket
>kun bekræfter mit valg - ikke at vælge vinterdæk men
>køre efter forholdene og iøvrigt være opmærksom som normalt.

Det tror jeg simpelthen ikke på! En Mondeo på vinterdæk kan du ikke
sammenligne med en Sierra med sommerdæk! Mondeo er med forhjulstræk og
derfor røvkedelig at "lege" med.

Fly

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 01-02-10 22:41

[Default] On Mon, 01 Feb 2010 21:33:52 +0100, Fly Christensen

Prøv baglæns kørsel

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-10 23:52

On Mon, 01 Feb 2010 22:40:35 +0100, Martin Mose Larsen
<martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> wrote:

>Prøv baglæns kørsel

For det første er det træls at skulle bakke hele vejen til supermarkedet
og tilbage. For det andet så er der stadig det med styrende og trækkende
hjul er de samme.

Fly

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:55

Fly Christensen wrote:

> Det tror jeg simpelthen ikke på! En Mondeo på vinterdæk kan du ikke
> sammenligne med en Sierra med sommerdæk! Mondeo er med forhjulstræk og
> derfor røvkedelig at "lege" med.

Indrømmet. Som ustyrlig legetøj og vilde udskridninger er en 80ere
baghjulstrukken bil uforlignelig.

--
- Frank

Fra : tiper

Dato : 02-02-10 03:03

On 1 Feb., 22:53, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> [...]
> lider under det.
>
> Bare at følge folk på vinterdæk i dette føre, er groft uforsvarligt. Altså

Som skrevet er det kun ved provokation at jeg kan få dækkene til at
lave unoder. Derfor er det alt rigeligt at følge med trafikken, uden
at være til gene eller fare.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-02-10 11:10

tiper wrote:

> Som skrevet er det kun ved provokation at jeg kan få dækkene til at
> lave unoder. Derfor er det alt rigeligt at følge med trafikken, uden
> at være til gene eller fare.

Indtil en forankørende bremser.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 02-02-10 11:10

Fra : N/A

Dato : 02-02-10 11:10

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-02-10 06:00

On 2 Feb., 13:56, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Ja, n r man ingen moral har, er der kun lovgivningen at g efter.

Helt korrekt, og derfor skal loven ændres

Leo

Fra : tiper

Dato : 02-02-10 06:02

On 2 Feb., 11:10, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Indtil en forankørende bremser.

Øhhhh.... Tror du jeg i 1½ måned har ligget alene på vejen uden nogen
foran mig??
Nej vel. Jeg er ikke alene på vejen, og dem foran bremser også, men er
fart og afstand tilpasset forholdende kan man sagtens klare sig.
Har i denne vinter endnu ikke været i en situation hvor sommerdækkene
ikke havde greb nok, selv gennem dyb sne.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-02-10 09:45

tiper wrote:

> [...]
> Har i denne vinter endnu ikke været i en situation hvor sommerdækkene
> ikke havde greb nok, selv gennem dyb sne.

At du har klaret dig betyder ikke at du ikke har været til fare.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 03-02-10 10:45

Fra : tiper

Dato : 02-02-10 11:32

On 2 Feb., 16:41, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> [...]
> ikke kunne få lov at hævde findes, men som har fået kastet vintersutter
> på blikæsken og så tror på de overnaturlige evner visse har hævdet at

Har han haft vinterdæk på, har han på ingen måde været til fare for
sig selv eller sine omgivelser...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-10 22:24

tiper skrev:

> Har han haft vinterdæk på, har han på ingen måde været til fare for
> sig selv eller sine omgivelser...

Det kan jo så diskuteres. Og ender vel op med noget der let kommer til
at ligne religion.

Men uanset dækvalg er det tåbelig kørsel.

Fra : tiper

Dato : 03-02-10 02:27

On 3 Feb., 09:44, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> At du har klaret dig betyder ikke at du ikke har v ret til fare.

Jo det gør det sådan set. Ulykker sker når man har overskredet
fysikkens love.
Men i og med, at ABS'en ikke slår til når jeg bremser, at hjulene ikke
fedter rundt når jeg sætter i gang og jeg holder mig på sporet uden at
skride ud, så har jeg ikke overskredet fysikkens love.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at ESP, ABS og vinterdæk er en god hjælp
når man HAR overskredet fysikkens love, og det er en god hjælp til dem
der ikke kender deres bil. Men når man kender sin bil så dårligt, at
det ligefrem er en livsvigtig nødvendighed at udstyre sin bil ekstra,
ja så er man sgu' ikke sikker nok på vejen, og bør blive hjemme. Eller
få sig en chauffør der kender fysikkens love...

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 10:45

tiper skrev:
> [...]
> fedter rundt når jeg sætter i gang og jeg holder mig på sporet uden at
> skride ud, så har jeg ikke overskredet fysikkens love.
Det betyder jo bare, at du har kunnet holde en fornuftig afstand og ikke
er blevet udsat for noget overraskende, fx i form af et barn der løber
ud foran dig. Der siger fysikken, at den der har bedst greb, har størst
chance for at undgå at ramme barnet. Dem - børnene - er der forøvrigt
mange af på vejene for tiden.

Mcwm - som selv har sommerdæk på - men lader bilen holde.

Fra : N/A

Dato : 03-02-10 11:36

Fra : tiper

Dato : 03-02-10 03:09

On 3 Feb., 10:44, mig-selv <n...@glostrup.it> wrote:
> [...]
> ud foran dig. Der siger fysikken, at den der har bedst greb, har størst
> chance for at undgå at ramme barnet. Dem - børnene - er der forøvrigt

Sikkert ude på landet, men der er ikke mange børn ude og lege på de
strækninger jeg kører på, eller i de tidsrum.

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 11:36

tiper skrev:

> Sikkert ude på landet, men der er ikke mange børn ude og lege på de
> strækninger jeg kører på, eller i de tidsrum.
Det må være rart at kunne undsige sig muligheden for uventede
situationer i vinterføret - hvor man har brug for bare lidt mere greb i
vejbanen (eller hvad der måtte ligge på den)- det kan jeg ikke engang
gøre om sommeren.

Er der bare en svag mulighed for, at en anden laver en bommert, som fx
skrider over i din vejbane og efterlader dig for kort standselængde? Går
det hurtigt nok(farten), dræber han jer begge. Men det er selvfølgelig
hans skyld, så du er død, men får ret. Så næsten hellere have uret og
være i live.

Venligst

Mcwm

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-02-10 19:37

mig-selv wrote:

> [...]
> Går det hurtigt nok(farten), dræber han jer begge. Men det er
> selvfølgelig hans skyld, så du er død, men får ret. Så næsten hellere

Netop det scenarie får mig til at sætte hastigheden extra ned, selvom jeg
kører på de bedste vinterdæk ifølge FDM og ADAC. Stadigvæk skal man være
klar til at kunne reagere på de usædvanlige situationer.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 03-02-10 15:27

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-02-10 19:35

tiper wrote:

> Sikkert ude på landet, men der er ikke mange børn ude og lege på de
> strækninger jeg kører på, eller i de tidsrum.

Tag dig nu sammen med dit vrøvl. Desto mere overraskende er det jo så også
for alle parter når det sker.

Din logik sutter r..

--
- Frank

Fra : tiper

Dato : 03-02-10 06:53

On 3 Feb., 11:36, mig-selv <n...@glostrup.it> wrote:

> [...]
> det hurtigt nok(farten), dræber han jer begge. Men det er selvfølgelig
> hans skyld, så du er død, men får ret. Så næsten hellere have uret og

Så er det igen, at vinterdækfolkene griber en teori langt ude.
Har man fulgt med i medierne, kan man læse, at farten er kraftigt
nedsat i disse vinterdage.
For at dø i en sådan situation i en nyere bil, skal der være meget høj
fart, og altså højere en dumheden tillader.
Så jeg går med sikkerhed igennem med både liv og ret.

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 15:27

tiper skrev:
> Så er det igen, at vinterdækfolkene griber en teori langt ude.
> Har man fulgt med i medierne, kan man læse, at farten er kraftigt
> nedsat i disse vinterdage.

Mener ellers jeg gjorde det klart, at jeg har sommerdæk på min bil?

Venligst

Mcwm

Fra : N/A

Dato : 03-02-10 17:25

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-02-10 19:38

tiper wrote:

> [...]
> fart, og altså højere en dumheden tillader.
> Så jeg går med sikkerhed igennem med både liv og ret.

Du er dummere end politiet og NCAP tillader.

--
- Frank

Fra : tiper

Dato : 03-02-10 08:51

On 3 Feb., 15:26, mig-selv <newsFJ...@glostrup.it> wrote:

> Mener ellers jeg gjorde det klart, at jeg har sommerdæk på min bil?

Ja, men lader bilen stå af samme grund.

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 17:25

tiper skrev:
> Ja, men lader bilen stå af samme grund.
Hvilket gør mig til "vinterfolkene" og ikke bare en smule forsigtig?

Ifølge min bekendte i Herlev (http://en.utrace.de/?query=87.59.248.10)
var der da masser af sne man ikke fik fjernet på vejene, selv de store
veje i kgh var belemret med sne.

Du skriver du ikke har været årsag til kødannelse. Har fulgt trafikken.
Man må deraf udlede at du med dine sommerdæk, har samme greb som andre
med vinterdæk.

Du skriver også "De veje jeg har min daglige færden på, er veje der er
højt prioriteret, så der har ikke været behov for at køre ad biveje,",
man andre i samme område mener at have haft problemer med manglende
rydning af vejene.

Du refererer også til "ude på landet". Ring 3 kommer da igennem mange
områder som kan sidestilles med samme. Men da det ikke er der du kommer,
må din tur jo gå mod københavn, hvor man så også havde problemer med
rydningen.

Da jeg boede i københavn - og dagligt kom i herlev - var der da også en
del fritgående børn, men da du ikke møder dem, må det jo være om natten
du kører. Det er så på samme tidpunkt snerydningen er på sit maximale.

Jeg vil ikke kalde det uforsvarligt at køre på sommerdæk, blot
konstatere at det ikke skal ske med samme hastighed som med vinterdæk.
Men det er så faktisk dem du hægter dig på, når du kører i sne.

Venligst

Mcwm

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-02-10 19:41

mig-selv wrote:
> [...]
> konstatere at det ikke skal ske med samme hastighed som med vinterdæk.
> Men det er så faktisk dem du hægter dig på, når du kører i sne.

Det er jo netop der fjolset laver sit selvmål. Fint nok at man kører med
sommerdæk og trækker kø for vi andre. For man kan ikke både undgå at trække
kø og samtidigt køre forsvarligt.

Jeg tror problemet er at manden ikke har prøvet forskellen på et moderne
sommerdæk og et moderne vinterdæk i føret der er lige nu.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 11:57

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 11:57

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-02-10 08:51

> Jeg tror problemet er at manden ikke har prøvet forskellen på et moderne
> sommerdæk og et moderne vinterdæk i føret der er lige nu.

Det der er mest til grin er, at han påstår bilen skal provokeres til at
aktivere ABS og/eller lave hjulspin.

Med det føre vi har mange steder med fastkørt sne og/eller driver så er
det jo en kategorisk fed LØGN. Selv med vinterdæk er det forholdsvist
nemt at få hjulene til at spinne.

Som tidligere sommerdæk-fører-om-vinteren er der ikke nogen der skal
komme og påstå de "står fint fast". Det er løgn fra ende til anden og et
bevis på manglende realitetssans. Det eneste som står bare "nogenlunde"
fast af sommerdækkene er dem der er så tynde som cykelhjul. Alt andet er
håbløst.

Men ja det kræver nok man prøver forskellen før man "ser lyset" og
stopper med sine løgne.

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-02-10 01:31

> [...]
> bevis på manglende realitetssans. Det eneste som står bare "nogenlunde"
> fast af sommerdækkene er dem der er så tynde som cykelhjul. Alt andet er

Tja, det kan så kun gælde i løs sne, men mine 125R15 Michelin X
sommerdæk med 70mm bred slidbane står elendigt fast. Bilen kører
'aldrig' fast, men den står heller aldrig tilnærmelsesvist lige så
fast som den store potte med 215-vinterdæk.

Leo

Fra : tiper

Dato : 04-02-10 03:03

On 4 Feb., 08:50, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Med det føre vi har mange steder med fastkørt sne og/eller driver så er
> det jo en kategorisk fed LØGN. Selv med vinterdæk er det forholdsvist

Det er sikker korrekt andre steder, men på de veje jeg kører på, er
der ingen hjulspin fra Nubira'en og ABS bliver også kun aktiveret hvis
jeg bevidst bremser for hårdt. Men ja, det er nemt at gøre hvis jeg
vil, men det har nu også været ligeså nemt at lade være.

Fakta gennem min kørsel er nu engang som følger:
-jeg er ikke banket op i nogen der har bremset foran mig
-er ikke kørt ind i nogen af dem der er trukket ind/ud foran mig
-jeg er ikke gledet af vejbanen, heller ikke i sving
-jeg har ikke trukket kø bag mig
-ingen hjulspin mm. jeg gør det bevidst
-greb nok til at køre op af en snedækket Geels bakke (nogle kender den
sikkert)

Alt sammen noget i påstår er fysisk umuligt, på trods af jeg
modbeviser det dagligt.
Er stadig, og vil altid være fortaler for, at største sikkerhed sidder
bag rattet og ikke i elektronik eller dækmontering. Det hjælper, enig,
men er ikke i alle tilfælde en nødvendighed.

Fra : mig-selv

Dato : 04-02-10 11:57

tiper skrev:
> Er stadig, og vil altid være fortaler for, at største sikkerhed sidder
> bag rattet og ikke i elektronik eller dækmontering. Det hjælper, enig,
> men er ikke i alle tilfælde en nødvendighed.
Det er slet ikke NØDVENDIGT at have mønster på dine dæk, men det
hjælper, er så din holdning?

Kunne du så evt. bevæge dig så langt, at du også vil indrømme, at den
dag det så går galt, fordi du bliver overrasket af noget du anså for en
umulighed, så VILLE det have været bedre med mere mønster.

At påstå at københavns omegn ikke er befærdet og kan byde på
overraskelser selv DU ikke havde forventet, er vist lidt søgt.

Er det kedsomheds-argumenter?

Venligst

Mcwm

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:29

mig-selv wrote:
> [...]
>
> At påstå at københavns omegn ikke er befærdet og kan byde på
> overraskelser selv DU ikke havde forventet, er vist lidt søgt.

Glem ham. Der er jo slet ikke spor hold i ret meget af det han fortæller som
erfaringer.

Manden har en særdeles særegen opfattelse af egne evner og virkelighed.

--
- Frank

Fra : Seth

Dato : 04-02-10 13:09

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:b19d2063-889c-42f2-9ea1-
dc8e168ceb91@p24g2000yqm.googlegroups.com:

> [...]
> bag rattet og ikke i elektronik eller dækmontering. Det hjælper, enig,
> men er ikke i alle tilfælde en nødvendighed.

Problemet med din ignorance er at du til hver en tid kommer i
vanskeligheder med at undvige en ulykkesituation hvis og når den opstår i
din nærhed.

Det kan være et barn der kommer ud foran dig, det kan være en ANDEN
person der kører over for rødt fordi han ikke når at stoppe for rødt på
hans sommerdæk, det kan være en cyklist der vælter, det kan være en
modkørende eller medkørende der kommer i skred, det kan være en lastbil
foran dig der taber 300 kg. sne fra taget af hans lastrum.

Der er mange flere muligheder for kritiske situationer, kun fantasien
sætter grænser her, der kan opstå hvor dit valg af sommerdæk i stedet for
vinterdæk kan være med til at tilspidse farligheden for dig og andre.

Og det gør det ikke bedre at det er en Nubria med dertil hørende "Nubria-
køreegenskaber" du triller rundt i.
_
Seth

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 14:32

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:28

tiper wrote:

> [...]
> bag rattet og ikke i elektronik eller dækmontering. Det hjælper, enig,
> men er ikke i alle tilfælde en nødvendighed.

Du vrøvler og vrøvler.

Hvor mange tror du egentligt tror på dine myter?

--
- Frank

Fra : tiper

Dato : 04-02-10 05:50

> Og det gør det ikke bedre at det er en Nubria med dertil hørende "Nubria-
> køreegenskaber" du triller rundt i.

En nubiras egenskaber så noget du kan udtale dig om når du har kørt
100.000km i den.
Til alm. dansk kørsel er egenskaberne tilstrækkelige.

Fra : Seth

Dato : 04-02-10 22:57

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:37003efc-8a36-4a83-af65-
e27c727888d9@m31g2000yqd.googlegroups.com:

> ria-
>
> En nubiras egenskaber så noget du kan udtale dig om når du har kørt
> 100.000km i den.
> Til alm. dansk kørsel er egenskaberne tilstrækkelige.

Lidt ligesom en sæbekassebil?
_
Seth

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:33

Seth wrote:
> tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:37003efc-8a36-4a83-af65-
> e27c727888d9@m31g2000yqd.googlegroups.com:

> Lidt ligesom en sæbekassebil?

Et eller andet sted får man ham dog fuldstændig placeret når han fortæller
at han befærder sig i Nubira.

Bare navnet lyder som kønsvorter på Swahili.

Nuvel - Grimmere og mere utjekket bil kan vel næppe findes. Vi skal jo helt
tilbage til Skoda 120 LS for at finde noget tilsvarende skrammel og
tilsvarende kegle-målgruppe for en bil.

Bilen er så latterlig at man ikke engang gider gøre grin med den.

--
- Frank

Fra : tiper

Dato : 04-02-10 06:04

On 4 Feb., 11:56, mig-selv <newsFJ...@glostrup.it> wrote:
> tiper skrev:> Er stadig, og vil altid være fortaler for, at største sikkerhed sidder
>
> Det er slet ikke NØDVENDIGT at have mønster på dine dæk, men det
> hjælper, er så din holdning?

Nej, det er så dig der lægger ord i munden (eller teksten) på mig.

> Kunne du så evt. bevæge dig så langt, at du også vil indrømme, at den
> dag det så går galt, fordi du bliver overrasket af noget du anså for en
> umulighed, så VILLE det have været bedre med mere mønster.

Alt er sådan set muligt i trafikken. Men kører man efter forholdende
er der mindre der kan overraske en.
Men ja, når det sker skal jeg da nok indrømme jeg tog fejl. Også her i
gruppen.

> At påstå at københavns omegn ikke er befærdet og kan byde på
> overraskelser selv DU ikke havde forventet, er vist lidt søgt.

Ahhh, har nu hele tiden påstået at der er trafik der hvor jeg kører,
men at jeg ikke er til gene, og at farten er på et niveau hvor bilen
holder sit spor uden at være presset.

Som skrevet før, så giver jeg ret i at dækmonteringen hjælper. Det
sjove er bare, at vinterdækkernes argumentation mod sommerdæk, er at
de trækker kø. Det betyder jo at disse vinterdækkere gerne vil køre
hurtigere. Men ved højere hastighed forsvinder vinterdækkets fordel.
Og så er man lige vidt. Begge er altså lige farlige. I teorien. For
alt der er nævnt i tråden handler om teori, der findes ingen statistik
for flere uheld på sommerdæk end vinterdæk.

En anden pudsighed er, at de samme undersøgelser der viser
vinterdækket har bedre egenskaber på sne og is, også viser dette dæk
er dårligere på varmere tør og våd vej. Men (set bort fra den sne og
is der ligger der nu) hvis vejrudsigten for de næste 7 dage lød på 5
dage med dag og natte-temperatur pp 8-9 grader, og derefter 2 dage med
dag og natte-frost, så ville samtlige vinterdækkere her i tråden vælge
at køre de 5 varme dage på vinterdækkene. Hvis nogen påstår andet
hiver jeg kortet med "løgn" op (ligesom det er gjort mod mig). Dvs. at
i den situation synes vinterdækkerne det er ok at køre på alternative
dæk der tilsidesætter sikkerheden...

/
Jesper

Fra : mig-selv

Dato : 04-02-10 14:32

tiper skrev:

> Nej, det er så dig der lægger ord i munden (eller teksten) på mig.

Faktisk lægger jeg ikke ord i "munden" på dig. Dit postulat er, at du
med samme hastighed er lige sikker på sommer og vinterdæk. Du fælger jo
dem på vinterdæk.

> Alt er sådan set muligt i trafikken. Men kører man efter forholdende
> er der mindre der kan overraske en.
og det gør man så ikke, når man på sommerdæk følger dem på vinterdæk.
> Men ja, når det sker skal jeg da nok indrømme jeg tog fejl. Også her i
> gruppen.

Det står så tilbage at se.

> Ahhh, har nu hele tiden påstået at der er trafik der hvor jeg kører,
> men at jeg ikke er til gene, og at farten er på et niveau hvor bilen
> holder sit spor uden at være presset.

At være til gene, BØR ikke bedømmes af den der evt. er det, vel? Ligesom
hvis nogen trues, så er det vel ikke et spørgsmål om hvordan
gerningsmanden har det(Uden sammenligning iøvrigt )
> Som skrevet før, så giver jeg ret i at dækmonteringen hjælper.
Hvorfor så ikke modtage al den hjælp man kan få?
> [...]
> hurtigere. Men ved højere hastighed forsvinder vinterdækkets fordel.
> Og så er man lige vidt. Begge er altså lige farlige. I teorien.

Der er vi - uden forbehold - enige. Efter forholdene skal gælde for
alle! Ingen nævnt, ingen glemt!
> [...]
> hiver jeg kortet med "løgn" op (ligesom det er gjort mod mig). Dvs. at
> i den situation synes vinterdækkerne det er ok at køre på alternative

Igen, enig, uden forbehold. Samme rumle atter en gang, Efter forholdene..

Venligst

Mcwm

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 15:00

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 14:32

Fra : tiper

Dato : 04-02-10 06:48

On 4 Feb., 14:32, mig-selv <newsFJ...@glostrup.it> wrote:

> [...]
> dem på vinterdæk.>> Kunne du så evt. bevæge dig så langt, at du også vil indrømme, at den

Nej, jeg følger med i trafikken. Og den er sat af begge parter. Ja,
det kan godt være ham foran mig har vinterdæk på, men ligger han bag
en sommerdækker der kører efter det forhold, ja så gør jeg jo også.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-10 14:49

> [...]

> det kan godt være ham foran mig har vinterdæk på, men ligger han bag
> en sommerdækker der kører efter det forhold, ja så gør jeg jo også.

Sandsynligheden for det er heldigvis meget meget lille. Der er kun ganske få
tumper tilbage, som stadig tuller rundt på sommerdæk..

Fra : mig-selv

Dato : 04-02-10 14:52

Henrik B. skrev:

> Sandsynligheden for det er heldigvis meget meget lille. Der er kun
> ganske få tumper tilbage, som stadig tuller rundt på sommerdæk..

Jvf. nyhederne g.d. 33 %

Venligst

Mcwm

Fra : mig-selv

Dato : 04-02-10 15:00

tiper skrev:
> Nej, jeg følger med i trafikken. Og den er sat af begge parter. Ja,
> det kan godt være ham foran mig har vinterdæk på, men ligger han bag
> en sommerdækker der kører efter det forhold, ja så gør jeg jo også.
Hvis vi antager at ham der kører forrest med sommerdækkene kører efter
forholdene, ja. Så er det gode spørgsmål så bare, er ham der ligger
forrest til gene(og kører han efter forholdene). Det er ikke op til
føreren af den forreste at bestemme. Det må komme an på andres
vurdering!(Nej, ikke en enkelt billist, der har rygende travlt).

Men du er nu villig til at sige, at hvis ham der har vinterdæk på - og
som ligger foran dig - kører alene ud af vejen, med dig bagved sig,
følgende hans fart, så kører du ikke efterforholdene?

Hvis det er et JA, så er vi vist ved at nærme os enighed, trods alt.

Venligst

Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-10 17:54

mig-selv skrev:
> [...]
> følgende hans fart, så kører du ikke efterforholdene?
> Hvis det er et JA, så er vi vist ved at nærme os enighed, trods alt.

Hvornår begynder I at komme med antagelser, forudsætninger og bastante
påstande der har med det virkelige liv at gøre?

Det kan godt blive lidt kryptisk nå indholdet af Jeres generaliseringer
skifter afhængig af hvad der er nødvendig for at modbevise modstanderen.

Fra : mig-selv

Dato : 04-02-10 22:06

Finn Guldmann skrev:
> Det kan godt blive lidt kryptisk nå indholdet af Jeres generaliseringer
> skifter afhængig af hvad der er nødvendig for at modbevise modstanderen.

Det var så dit Virkelige eksempel eller?

Venligst

Mcwm

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 15:07

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 15:22

Fra : tiper

Dato : 04-02-10 06:57

On 4 Feb., 14:52, mig-selv <newsFJ...@glostrup.it> wrote:
> Henrik B. skrev:>> Nej, jeg følger med i trafikken. Og den er sat af begge parter. Ja,

> Jvf. nyhederne g.d. 33 %

Jeps, og det kan så være højere eller lavere i det område jeg kører i.
Men hvad jeg ser i gadebilledet til dagligt, så ligger det på 50/50

Fra : mig-selv

Dato : 04-02-10 15:07

tiper skrev:
> Jeps, og det kan så være højere eller lavere i det område jeg kører i.
> Men hvad jeg ser i gadebilledet til dagligt, så ligger det på 50/50
Som gammel københavner, må jeg nok sige dine tal nok påsser bedre på
københavn, end det oplyste i nyhederne. Man er lidt forkælet når man bor
i byen med de høje huse Det ændrer dog ikke på at selv københavnere
skal køre efter forholdene og ikke - som tilfældet er - forvente at
forholdene indrettes efter dem

Venligst

Mcwm

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 15:00

Fra : tiper

Dato : 04-02-10 07:15

On 4 Feb., 14:59, mig-selv <newsFJ...@glostrup.it> wrote:
> [...]
> følgende hans fart, så kører du ikke efterforholdene?
>
> Hvis det er et JA, så er vi vist ved at nærme os enighed, trods alt.

Han ligger så ikke alene hvis jeg er bag ham
Men i det tilfælde, ser jeg ikke ham og jeg (hvis vi er alene) som
trafik, men som 2 individuelle billister, og så lader jeg ham køre i
sit tempo, og jeg holder mit.
Hvis hans hastighed så passer til den jeg også ville køre med, ja så
kører jeg stadig efter forholdende, og han kører så med større magen
end jeg gør. Men nej, følger ham ikke blindt.

Så ja, vi er ganske enige om, at det hedder sig at man kører efter
forholdende. Og forhold er ikke ens for alle.

Fra : mig-selv

Dato : 04-02-10 15:22

tiper skrev:
> Så ja, vi er ganske enige om, at det hedder sig at man kører efter
> forholdende. Og forhold er ikke ens for alle.

Og vinterdæk giver en fordel(hvad enten man bruger eller misbruger dem),
frem for sommerdæk, så længe der ligger sne på vejbanen, underordnet om
man lever i land eller by.

Venligst

Mcwm

Fra : N/A

Dato : 04-02-10 15:22

Fra : tiper

Dato : 05-02-10 01:58

On 4 Feb., 23:32, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> [...]
> tilsvarende kegle-målgruppe for en bil.
>
> Bilen er så latterlig at man ikke engang gider gøre grin med den.

Og alligevel gjorde du et forsøg....
Ikke desto mindre er den en bil der sælge udemærket, så
keglemålgruppen er ganske stor.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 18:14

tiper wrote:

> Og alligevel gjorde du et forsøg....
> Ikke desto mindre er den en bil der sælge udemærket, så
> keglemålgruppen er ganske stor.

Det sidste er vi bestemt ikke uenig i.

Ugly er den dog. Endda temmelig meget.-

--
- Frank

Fra : tiper

Dato : 06-02-10 03:00

> Det sidste er vi bestemt ikke uenig i.
>
> Ugly er den dog. Endda temmelig meget.-

Igen, subjektivt. Men personligt kan jeg godt lide italiensk designet
karosseri...

Fra : Seth

Dato : 06-02-10 14:36

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:398545d1-11ba-477a-b7cb-
1b0a242a180c@v25g2000yqk.googlegroups.com:

> Igen, subjektivt. Men personligt kan jeg godt lide italiensk designet
> karosseri...

Hvor er det bare en skam at køreegenskaberne ikke også er Italiensk
designede.
_
Seth

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-02-10 14:48

Seth wrote:
> tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:398545d1-11ba-477a-b7cb-
> 1b0a242a180c@v25g2000yqk.googlegroups.com:

> Hvor er det bare en skam at køreegenskaberne ikke også er Italiensk
> designede.

Mon ikke det hele er lidt Lone Scherfig.

Altså en let komedie af "Italiensk for begyndere"

--
- Frank

Fra : tiper

Dato : 06-02-10 08:27

On 6 Feb., 14:36, Seth <sendenemailtil...@gmail.com> wrote:
> tiper <ti...@vip.cybercity.dk> wrote in news:398545d1-11ba-477a-b7cb-
> 1b0a242a1...@v25g2000yqk.googlegroups.com:

> Hvor er det bare en skam at køreegenskaberne ikke også er Italiensk
> designede.

Som i Stilo slatten eller 159 hård??
Begge tilfælde ville have gjort det til en træls oplevelse at køre til
norditalien i et hug.
Det var det dog ikke.

Fra : tiper

Dato : 06-02-10 08:32

On 6 Feb., 14:48, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Mon ikke det hele er lidt Lone Scherfig.
>
> Altså en let komedie af "Italiensk for begyndere"

Taget i betragtning af, at den film blev indstillet til en Oscar, og
har vindet en del anerkendte internationale priser, så må det da siges
at være en ros der kun varmer hos en Nubira ejer. De fleste mindre
bemidlet (målt på viden om biler), plejer nu ikke at rose den.
Så tak

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 00:03

tiper wrote:

> [...]
> at være en ros der kun varmer hos en Nubira ejer. De fleste mindre
> bemidlet (målt på viden om biler), plejer nu ikke at rose den.

Du har i alle fat i essensen. En Nubira er velegnet til folk uden humor.

--
- Frank

Fra : tiper

Dato : 07-02-10 02:09

> Du har i alle fat i essensen. En Nubira er velegnet til folk uden humor.

I så fald. Hvor længe har du haft din?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 10:25

tiper wrote:

> I så fald. Hvor længe har du haft din?

Stort set hele livet. Den er dog ikke rummelig nok til at eje en Nubira.

--
- Frank