Program der kan søge og erstatte flere tag~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 02-02-10 16:24

Kender I et program, der kan søge og erstatte flere forskellige
html-tags ad gangen? Altså tags der ikke kommer i rækkefølge.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-10 17:46

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Kender I et program, der kan søge og erstatte flere forskellige
> html-tags ad gangen? Altså tags der ikke kommer i rækkefølge.

Hvordan mener du? Giv et eksempel på en søgning - gerne med lidt
kode til at illustrere.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-02-10 18:03

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvordan mener du? Giv et eksempel på en søgning - gerne med lidt
> kode til at illustrere.

Der skal bruges en eller anden RegEx editor, og det er ikke bare sådan
lige, med mindre man kender til regulære udtryk. Jeg har kun hørt om
RegEx Buddy, men kender den ikke, har heller ikke afprøvet.

Her er en søgestreng på regex editor
http://www.google.dk/#hl=da&ei=QFpoS_-YIMLp-Qbaj8jQCQ&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CAYQBSgA&q=regex+text+editor&spell=1&fp=e364b744be4bb412

Man kan i stedet bruges søg og erstat i Wordpad, men så skal man tage
tagsne en ad gangen, for der kan ikke skelnes imellem, om tagget sidder
inde i et andet eller ej.

Hvis det i stedet er et batch job, der er tale om, altså på filniveau,
så kender jeg ingen programmer, som kan det, men ovenstående gør sig
stadig gældende ved et sådant program, at hvis man vil klare alle tags
på én gang, og der skal stilles betingelser til, hvor disse er placeret
i koden, skal man bruge regulære udtryk i en eller anden form.

MVH
Rune Jensen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 02-02-10 18:50

On Tue, 02 Feb 2010 17:45:46 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Hvordan mener du? Giv et eksempel på en søgning - gerne med lidt
>kode til at illustrere.

Fx dette, som kun er et lille klip:

fundet sted, men det var netop for at finansiere heroin, ikke til at
forskel ikke underlagt så stor mistro og massive restriktioner.
Hvis det var tilfældet, skulle vi alle på grund af de brodne
kar, samfundet ind i mellem kan opvise (bl.a. indenfor både handel
og industri mm.), puttes i fængsel, på grund af forudfattet mistanke.
------------------

Her vil jeg gerne kunne fjerne <font size="3" face="Times New Roman">
og </font> og <br>. Der er ikke altid samme antal mellemrum mellem

I de programmer, jeg indtil nu har prøvet (Expression Web's egen
replace og Homesite+ 5.5), kan jeg kun søge en streng ad gangen.

Det er en masse artikler, jeg har fået tilsendt, der er skrevet i
Word. Og jeg skal lægge dem ind på en hjemmeside, som jeg er ansvarlig
for: http://www.lfhn.dk

Jeg har kunnet fjerne det meste af koderne ved et trick med at sende
filen vedhæftet til min gmail-adresse, vise det som html, vise kilde,
og kopiere kodesiden ind i et på forhånd css-formateret dokument i
Expression Web.

Kirsten

Fra : Martin

Dato : 02-02-10 19:16

On 02-02-2010 18:50, Kirsten Bjorneboe wrote:

> [...]
>
> Her vil jeg gerne kunne fjerne<font size="3" face="Times New Roman">
> og</font> og<br>. Der er ikke altid samme antal mellemrum mellem

Sådan noget er da "indbygget" i firefox :)
Hent extensionen "Regular expression tester"

I øverste felt skriver du

<(font(.*?)|br|\/font)>(.*?)

Sæt hak i global, multiline og replace by
I replace by skriver du
$3

I search text skriver du dit lille klip
og i result feltet får du så resultatet, uden <font> og <br>

Tryk på save knappen og så kan du bruge den igen og igen :)

> I de programmer, jeg indtil nu har prøvet (Expression Web's egen
> replace og Homesite+ 5.5), kan jeg kun søge en streng ad gangen.

Homesite har skam også regulær søgning, man skal bare vide hvad man skal
gøre :)

en hurtig tutorial om regexp
<(font(.*?)|br|\/font)>(.*?)

( og noget imellem ) = et segment
(.*?) = betyder at der kan være alt her
| = betyder eller

Så på dansk ville det være noget ala

Da du skriver $3 i din replace by, betyder det at den skal tage
indholdet af 3. segment, som er den (.*?) efter /font>

Du kan også bare gå ind på
http://ckeditor.com/demo
fjerne alt indholdet, kopier teksten DIREKTE fra dit word dokument, og
trykke på "Paste from Word" - så tror jeg faktisk du fjerner det hele
(er dog ikke helt sikker, men det er da værd at prøve)

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 03-02-10 10:20

On Tue, 02 Feb 2010 19:16:02 +0100, Martin <maa@scandesigns.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Da du skriver $3 i din replace by, betyder det at den skal tage
>indholdet af 3. segment, som er den (.*?) efter /font>

Tak for alt dette! Det vil jeg lure lidt på - det er nyt for mig, men
din forklaring er fin og omhyggelig. Og jeg forstår den så nogenlunde.
Jeg har selvfølgelig også Firefox

> [...]
>trykke på "Paste from Word" - så tror jeg faktisk du fjerner det hele
>(er dog ikke helt sikker, men det er da værd at prøve)

Den prøvede jeg lige - den barberede lidt for meget af, nemlig også
afsnitskoderne, så det hele kom ud som en lang smøre - det var for
meget.

Venlig hilsen Kirsten

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 02-02-10 18:29

Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com> writes:

> Hvis det i stedet er et batch job, der er tale om, altså på
> filniveau, så kender jeg ingen programmer, som kan det

Det lyder som om du ikke kender sed?

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 02-02-10 19:07

Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com> writes:

> Næh - det gør jeg ikke ;)

Det gør du så nu.

> Denne?
>
> http://www.cornerstonemag.com/sed/

Ja.

> Er det noget *NIX-noget?

Ja, og et af de ældste af slagsen.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 02-02-10 19:10

Kirsten Bjorneboe <ladydenmark@gmail.com> writes:

> Her vil jeg gerne kunne fjerne <font size="3" face="Times New
> Roman"> og </font> og <br>. Der er ikke altid samme antal mellemrum
> mellem </font> og <br>

W3C HTML tidy[1] kan hjælpe dig med at fjerne den direkte markup. Det
hjælper godtnok ikke på dine <br>, men afhængig af omfanget er den
måske alligevel tilo hjælp for dig.

1. http://www.w3.org/People/Raggett/tidy/

Fra : John V.

Dato : 07-03-10 16:03

Den 02-02-2010 16:23, Kirsten Bjorneboe skrev:
> Kender I et program, der kan søge og erstatte flere forskellige
> html-tags ad gangen? Altså tags der ikke kommer i rækkefølge.
>
> Venlig hilsen
> Kirsten

Dreamweaver kan gøre det globalt (for hele sitet), men programmet koster
jo en del..