Hvordan stoppes uønsket levering af blad?
Fra : Jakob Munck

Dato : 31-01-10 09:58

Jeg tegnede engang for mange år siden abonnement på et blad, som jeg dengang
syntes var vældig godt. Men efter nogle år blev jeg træt af det og ønskede
ikke at modtage bladet længere. Jeg undlod så at betale og sendte gentagne
gange emails til udgiveren om at jeg ikke ønskede at modtage bladet mere.
Men det hjalp ikke. Udgiveren bliver ved med at sende bladet til mig, på
trods af at jeg nu 3 gange pr. mail har givet dem besked på, at jeg ikke
ønsker at modtage det.

Hvad gør man så? Er det tilladt at sende spam til folk, bare det
distribueres af postvæseneret? Eller findes der en metode, som kan stoppe
uønsket levering af blade/tidsskrifter. Normalt er det nok ikke at betale
længere, men det gælder åbenbart ikke i dette tilfælde. Og P&T kan heller
ikke hjælpe mig, siger de.

Hvad skal man gøre?

v.h.
Jakob

Fra : Klaus H

Dato : 31-01-10 10:17

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4b65462c$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> længere, men det gælder åbenbart ikke i dette tilfælde. Og P&T kan heller

Du kan ikke forvente at en mail stopper dem, når du har tegnet abonnement.
Der er formentlig en eller anden fremgangsmåde, du har accepteret at skulle opsige på.
Send dem et almindeligt brev, med indleveringskvittering, om at du ikke ønsker flere henvendelser fra forlaget - uanset art.

Efter 14 dage kan du beholde hvad de sender dig uden at gøre noget.

Klaus H (ikke jurist)

Fra : Kim2000

Dato : 31-01-10 10:22

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> længere, men det gælder åbenbart ikke i dette tilfælde. Og P&T kan heller

For 6-7 år siden sendte vi et anbefalede brev til Gyldendal, da vi ønskede
at stoppe med deres bogpakker. Heri skrev vi blot "at abb. hermed er opsagt
og yderligere pakker ses som gaver, der ikke vil eller skal betales. mvh
.....". Vi fik 7 pakker mere, før henviste den flinke dame i røret otte
måneder senere til det anbefalede brev, så hørte vi ikke mere.

Fra : alexbo

Dato : 31-01-10 10:25

"Jakob Munck" skrev i

> Udgiveren bliver ved med at sende bladet til mig, på trods af at jeg nu 3
> gange pr. mail har givet dem besked på, at jeg ikke ønsker at modtage det.
> Hvad gør man så?

Jeg vil foreslå du opsiger dit abonnement på den måde der er aftalt da det
blev indgået.

>Normalt er det nok ikke at betale længere, men det gælder åbenbart ikke i
>dette tilfælde

Næh det er vist ikke normalt, man opsiger heller ikke ansatte ved blot at
undlade at betale deres løn.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jakob Munck

Dato : 31-01-10 10:35

Jeg må lige nævne, at jeg ikke har betalt for det pågældende tidsskrift i
mindst 5 år og at jeg har modtaget det alligevel. Bladet koster nemlig ikke
penge, hverken for mig eller for flertallet af de øvrige abonnenter.
Udgifterne betales på anden vis. Men nu er jeg træt af det og vil ikke
modtage bladet mere, og så formodede jeg at en mail ville være
tilstrækkeligt til at stoppe den gratis og uønskede levering. Men 3 mails
var ikke nok.

Nu kan jeg så prøve et rigtigt brev, men jeg har en fornemmelse af, at det
heller ikke vil virke.

Hvad gør man så??

v.h.
Jakob

Fra : Klaus H

Dato : 31-01-10 10:44

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4b654ec2$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> var ikke nok.
>
> Nu kan jeg så prøve et rigtigt brev, men jeg har en fornemmelse af, at det

Nægter modtagelse indtil det stopper.
Hvem er mest viljestærk

Klaus H

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-01-10 10:52

On Sun, 31 Jan 2010 10:43:34 +0100, "Klaus H" <khvaek@6705e.dk> wrote:

> [...]
Du prøver med et brev du sender med posten, og du spørger dem om
hvordan man opsiger sit abn.
Du kunne også gribe ud after telefonen og ringet til dem, der står nok
et telefonnummer på bladet.

Hvis du løfter sløret for hvilket blad det er kan det være at nogen
har erfaring med hvorledes man slipper ud af et abn.

/Hans

Fra : Hauge

Dato : 31-01-10 11:02

Hans Kjaergaard skrev:
> Hvis du løfter sløret for hvilket blad det er kan det være at nogen
> har erfaring med hvorledes man slipper ud af et abn.

Jamen jeg synes da ellers at I plejer at hyle op om at svarene *skal*
være juridiske her og at erfaringer ikke tæller.. Stilskift?

/Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-10 11:53

Klaus H skrev:

> Nægter modtagelse indtil det stopper.

Hvordan nægter du modtagelse af det der ligger i din postkasse?

--
Bertel

Fra : Hekatombe

Dato : 31-01-10 13:01

On 31-01-2010 11:53, Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvordan nægter du modtagelse af det der ligger i din postkasse?

Hvis det er sendt med Posten som et brev, så skriver man "Modtagelse
nægtet" på forsiden af brevet og smider det i deres røde postkasser, så
vil det ryge tilbage til modtageren.
Hvis det er sendt i "Med Rundt", så vil man nok ikke få noget ud af det.

Fra : alexbo

Dato : 31-01-10 11:16

"Jakob Munck" skrev

> Jeg må lige nævne, at jeg ikke har betalt for det pågældende tidsskrift i
> mindst 5 år

Så er det rent faktisk også meningsløst at skrive.
> [...]

>så formodede jeg at en mail ville være tilstrækkeligt til at stoppe den
>gratis og uønskede levering. Men 3 mails
Hvis de ikke læser mails er det ligemeget om du sender 1 eller 20.

>Nu kan jeg så prøve et rigtigt brev, men jeg har en fornemmelse af, at det
>heller ikke vil virke.
>Hvad gør man så??
Telefonen.
Personlig henvendelse.

Måske skulle du vente med at spekulere over næste skridt før det rigtige
brev har vist sig virkningsløst.

Måske skulle du undersøge hvilken metode udgiveren foreslår for opsigelse af
abonnementet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-01-10 11:00

Jakob Munck <jm2_FjernDette@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> længere, men det gælder åbenbart ikke i dette tilfælde. Og P&T kan heller

Returnér det uden porto og skriv udtrykket udenpå at du ikke ønsker at
modtage deres blad.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-01-10 10:59

On Sun, 31 Jan 2010 10:59:54 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>Returnér det uden porto og skriv udtrykket udenpå at du ikke ønsker at
>modtage deres blad.
Og få en opkrævning fra post danmark på den manglende porto + gebyr ?

/Hans

Fra : Jubii

Dato : 31-01-10 13:27

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Og få en opkrævning fra post danmark på den manglende porto + gebyr ?
>
> /Hans

Kan man ikke længere lovligt tilbagesende en forsendelse, hvor ens navn
og adresse er tydeligt påført, ved at overkrydse denne adresse og lægge
det i en PD postkasse, uden at skulle sætte porto på?
Man skal blot skrive, så det tydeligt ses, "Modtagelse nægtet"?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-01-10 13:35

On Sun, 31 Jan 2010 13:26:33 +0100, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
>det i en PD postkasse, uden at skulle sætte porto på?
>Man skal blot skrive, så det tydeligt ses, "Modtagelse nægtet"?

Syntes du at "Returnér det uden porto og skriv udtrykket udenpå at du
ikke ønsker at modtage deres blad." er det samme som at skrive
"Modtagelse nægtet" ?

Det Jesper Haaber Gylling vil skrive er en besked til afsende, medens
"Modtagelse nægtet" er en besked til Post Danmark.

/Hans

Fra : Jubii

Dato : 31-01-10 18:40

> [...]
>
> Det Jesper Haaber Gylling vil skrive er en besked til afsende, medens
> "Modtagelse nægtet" er en besked til Post Danmark.

Jeg tillod mig at tolke Jespers indlæg sådan, at det gav udtryk for et
sammenkog af det andre havde skrevet tidligere om det samme, altså
"modtagelse nægtes".
Det er så min fejl hvis tolkningen var forkert.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-02-10 14:00

Jubii <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
> "modtagelse nægtes".
> Det er så min fejl hvis tolkningen var forkert.

Jeg mente at man blot skulle strege ens navn ud på forsendelsen og så
skrive retur til afsender.

Jakob har jo ikke bedt om at modtage bladet og henvendeser til firmaet
nytter jo åbenbart ikke, så derfor er der vel ikke anden udvej end at
sende det retur?!

PostDanmark kan jo så passende kræve den manglende porto ind fra
afsender, som jo helt tydeligt ikke respekterer modtagers ønske om at
slippe for bladet.

Fra : Preben

Dato : 31-01-10 11:17

Den 31.01.2010 kl. 09:58 skrev Jakob Munck <jm2_FjernDette@webspeed.dk>:

> [...]
> længere, men det gælder åbenbart ikke i dette tilfælde. Og P&T kan heller

Det minder mig om, at jeg for mange år siden havde et sommerferiejob på en
fabrik. I den anledning skulle jeg melde mig ind i en fagforening. Da
sommeren var ovre, meldte jeg mig ud af fagforeningen igen, men jeg blev
ved med at modtage fagforeningens medlemsblad.
Efter et par år blev jeg træt af det, og skrev til dem, at jeg ikke
længere ønskede at modtage medlemsbladet, med det resultat, at jeg de
næste 16 år modtog 2 eksemplarer af bladet hvert kvartal.
Så pas på med at opsige abonnementet

--
mvh/Preben

Fra : P.N.

Dato : 03-02-10 14:43

> [...]
> længere, men det gælder åbenbart ikke i dette tilfælde. Og P&T kan heller

Send et anbefalet brev eller endnu bedre tag op på kontoret og få en
kvittering på din opsigelse. Jeg oplevede det samme med TDC forlag der blev
ved med at gentage en erhvervs-annonce til 2300 kr pro anno og på trods
emails og tlf opkald. Nogle fimaer har opsigelsprocedurer som de forlanger
skal følges, evt kontakt dem og spørg om dette. For mit vedkommende sluttede
mit abb før da jeg fik sat en advokat ind i sagen og et brev fra advokaten
til TDC forlag løste problemet, men annoncen den har de stadigvæk i tlf
bogen. Nu sender de bare ikke længere regninger for annoncen.