Hvilken telefon til 94 årig ???
Fra : Niels

Dato : 01-02-10 19:30

Min mor på 94 er på plejehjem og har en rollator og kørestol.

Vi tør ikke rigtig ringe til hende mere, fordi hun kan risikere at falde med
rollatoren, hvis hun skal hen til telefonen.

En mobil eller "alm. bærbar" er for kompliceret og hvor skal den placeres ??

Findes der et eller andet smart teleudstyr som ville være ideelt til en
ældre Dame, som ind imellem ikke er helt "klar"

mvh. Niels

Fra : battlefields

Dato : 01-02-10 19:44

"Niels" <nsn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der et eller andet smart teleudstyr som ville være ideelt til en
> ældre Dame, som ind imellem ikke er helt "klar"

Hej Niels

TDC har noget de kalder TDC care, som er telefoner for mennesker med særlige
behov. Måske er der en af dem du kan bruge?
http://pdf.samvirke.dk/2007/03/01/SAM20070301X110033.pdf
Hilsen Vibeke

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-02-10 19:52

"Niels" <nsn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et eller andet smart teleudstyr som ville være ideelt til
> en ældre Dame, som ind imellem ikke er helt "klar"

Bare et tip:

Der er nok flere, der har et godt bud i en telefon-gruppe ?

News:dk.teknik.telefoni

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-02-10 20:10

In news:4b671dc1$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Niels <nsn@privat.dk> typed:
> [...]
> Findes der et eller andet smart teleudstyr som ville være ideelt til
> en ældre Dame, som ind imellem ikke er helt "klar"

Hej Niels.

Jeg ved at både "Ældresagen" og "TDC" har telefoner med store knapper og
andre finesser specielt beregnet til ældre mennesker. Disse telefoner er
uden ledning (men har en basestation så den kan blive ladet op), så din mor
kan jo bare have telefonen liggende i rollatoren, så hun ikke behøver at
rejse sig for at besvare opkald. Der er så vidt jeg ved også mulighed for at
programmere den, så hun kan nøjes med at trykke på en enkelt knap hvis hun
vil ringe dig op.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leif Neland

Dato : 02-02-10 12:12

Den 01-02-2010 19:30, Niels skrev:
> [...]
>
> Findes der et eller andet smart teleudstyr som ville være ideelt til en
> ældre Dame, som ind imellem ikke er helt "klar"

Doro har en telefon med højttaler og en lille fjernbetjening med en
enkelt knap, der både kan benyttes til opkald til et forudbestemt nummer
(alarmkald) og til at besvare opkaldet.
Er Damen mon "klar" nok til det?

http://www.doro.com//global/businessunit/dorocare/Product?c=11960&p=CARE%20SECURPLUS

Leif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-02-10 05:02

Niels skrev

> En mobil eller "alm. bærbar" er for kompliceret og hvor skal den placeres ??

http://telecall.dk/Mobiltelefoner.html

Har rollatoren ikke en kurv hvor telefonen kan ligge?
Ellers må være lidt kreativ :)

- Peter

Fra : simon

Dato : 02-02-10 13:04

> [...]
>
> Findes der et eller andet smart teleudstyr som ville være ideelt til en
> ældre Dame, som ind imellem ikke er helt "klar"

Jeg er bange for, at næsten lige meget hvilken løsning, så er det rigtig
svært. Jeg taler af erfaring, da jeg selv har oplevet min
svigermor på 94 år, der var på plejehjem sidste år - hun brugte
også rollator.
Hun havde intet ud af at have en telefon, selvom vi prøvede med både
trådløs telefon og mobiltelefon.
Det var frustrerende for familien at ringe hende op, for at konstatere,
at hun ikke forstod ret meget, når hun havde "huller" i hukommelsen -
altså ikke klar.
Desuden løb telefonerne tør for strøm, for hun sansede ikke at lade dem
op.
Nu skal det siges, at min svigermor var tunghør, og brugte
høreapparater, det er heller ikke befordrende for forståelsen.
/simon

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 02-02-10 16:48

Niels wrote:

> Findes der et eller andet smart teleudstyr som ville være ideelt til
> en ældre Dame, som ind imellem ikke er helt "klar"
>
> mvh. Niels

Se evt her: http://www.hmi-basen.dk/r6x.asp?searchterm=telefon

det gør de 'professionelle

--