Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Epson R2400 patron
Fra : Carsten

Dato : 01-02-10 20:18

Hej

Min datter på Nørebro i Kbh. har lånt min Epson til at printe en opgave ud,
hun skal fremlægge på arkitektskolen i morgen.

Hun er løbet tør for T0599 LLK Light light black.

Der sku' vel ikke være en, der sidder i Kbh. og ser det her, og som har en
patron, hun kan købe. Selv er jeg for langt væk...

Mvh

Carsten

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-02-10 20:27

On 2010-02-01 20:17:30 +0100, "Carsten" <carsten@ecc.dk> said:

> [...]
>
> Der sku' vel ikke være en, der sidder i Kbh. og ser det her, og som har
> en patron, hun kan købe. Selv er jeg for langt væk...

Jeg har en liggende. Send en mail.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Carsten

Dato : 01-02-10 20:39

Har du fået min mail Hans?

Fra : Carsten

Dato : 01-02-10 20:50

Problem løst vha Hans. Takker.

Fra : Kim

Dato : 02-02-10 22:41

"Carsten" <carsten@ecc.dk> skrev i en meddelelse

> Hun er løbet tør for T0599 LLK Light light black.

Lyse-lyse-sort ??
Sort er vel sort, eller er det ikke ?

Mvh, Kim
PS: Absolut prisværdigt at Hans kunne løse problemet. Flot :)

Fra : thl

Dato : 02-02-10 22:57

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Carsten" <carsten@ecc.dk> skrev i en meddelelse

> Lyse-lyse-sort ??
> Sort er vel sort, eller er det ikke ?

ikke længere

nu er greyscale printing forbedret med en light-black, light-light black og
sort (mat eller glossy), således at ’grey’ filer printes direkte – uden
farve-tone-skift

mvh
Thorbjørn

Fra : Kim

Dato : 02-02-10 23:56

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nu er greyscale printing forbedret med en light-black, light-light black
> og sort (mat eller glossy), således at ’grey’ filer printes direkte – uden
> farve-tone-skift

Ok. Troede ikke sort kunne være "lysesort". Så er det vel grå ?
Nå, så'n er der så meget jeg ikke forstår :)

Mvh, Kim

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-02-10 00:29

On 2010-02-02 23:55:34 +0100, "Kim" <No@mail.dk> said:

> "thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok. Troede ikke sort kunne være "lysesort". Så er det vel grå ?
> Nå, så'n er der så meget jeg ikke forstår :)
>
> Mvh, Kim

Der er også en patron, der er sort. Der er 8 patroner og der er to
forskellige sorte afhængig af om der printes på glossy eller mat papir.
Når den kører korrekt er det en fin printer, som leverer et godt
resultat. Det er normalt i dag at printere har mange patroner og helt
op til 12 (så vidt jeg husker, det maksimale jeg har hørt om).

Fra : Allan

Dato : 03-02-10 00:35

Kim skrev:
> "thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok. Troede ikke sort kunne være "lysesort". Så er det vel grå ?
> Nå, så'n er der så meget jeg ikke forstår :)
>
> Mvh, Kim

Nej det er ikke så meget mætningen, men farven. Det lyder absurd, men
sort er ofte mere eller mindre blå og andre nuancer, f.eks violette.
Historisk set har farven sort også ændret sig med tiden. I ældre tid var
kønrøg det nærmeste man kunne komme det sorte. Men tilføjer man f.eks
blåt opfattes det sortere. Sort er desværre ikke det, som det burde
være, nemlig ingen farvereflektion overhovedet. Den ændre sig også med
moden. Farven sort er en forfærdelig størrelse at have med at gøre, nu
om dage. Et sandt mareridt for en maler.

Aben