Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken skrivehastighed på EOS-400D ?
Fra : KR

Dato : 31-01-10 16:56

Som overskriften antyder, søger jeg den hastighed, som mit 400D har, når det
skriver billeder ned på CF-kortet.
Der er jo stor forskel på, med hvilken hastighed de forskellige kort vil
modtage billeder............deraf også den store forskel på prisen på
kortene.

Et 8Gb. kort der kan skrive med 20Mb./s kan fås til 184,-
Et 4Gb. kort der kan skrive med 30Mb./s kan fås til 219,-
Et 4Gb. kort der kan skrive med 45Mb./s kan fås til 310,-

Så altså..................med hvilken hastighed skriver mit 400D med?

KR.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-01-10 18:13

On Sun, 31 Jan 2010 16:55:58 +0100, KR wrote:

> [...]
> Et 4Gb. kort der kan skrive med 45Mb./s kan fås til 310,-
>
> Så altså..................med hvilken hastighed skriver mit 400D med?

Aner det ikke, men det er næppe hurtigere end 40d, der er kommet senere. Og
på 40d kan du se hastigheder på
http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9257

Hvis du ikke skyder i serier, så har det meget lidt betydning. Jeg har et
40d og et kingston 16 GB elite pro 133x kort. Og der skal jeg virkelig tage
mange billeder i serie før det er kortet siger at det ikke kan følge med.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : KR

Dato : 01-02-10 12:54

> [...]
>

> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com

Takker for oplysningen.
Lidt mærkeligt, at selv Canon ikke kan svare på mit spørgsmål

KR.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-02-10 13:41

On 31-01-2010 18:13, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> mange billeder i serie før det er kortet siger at det ikke kan følge med.

Mange oplever at den største fordel ved hurtige kort er at tiden til at
få billederne ind på computeren er hurtigere, hvis man har en god kortlæser.

Bo //

Fra : smileymax

Dato : 01-02-10 14:11

Bo Bjerre wrote:
> Mange oplever at den største fordel ved hurtige kort er at tiden til at
> få billederne ind på computeren er hurtigere, hvis man har en god
> kortlæser.
>
> Bo //

Ditto - der kan være stor forskel, hvis man ikke har travlt
og besparelsen er stor nok - men hvis tid er penge.. -max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-02-10 16:48

On Mon, 01 Feb 2010 13:40:54 +0100, Bo Bjerre wrote:

> Mange oplever at den største fordel ved hurtige kort er at tiden til at
> få billederne ind på computeren er hurtigere, hvis man har en god kortlæser.
>
> Bo //

Ja, men så er det jo et helt andet spørgsmål. Så skal han jo bare købe et
kort der er så hurtigt som muligt.