Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp mit SDkort til digital kamera dur ik~
Fra : Heidi

Dato : 31-01-10 12:31

[håber det er den rette gruppe]

Pludselig virker mit SanDisk 2GB SD Card ikke.
Jeg kan sagtens tage billeder, men jeg kan ikke få den fra kortet over på
computeren (der har aldrig før været problemer)
Desværre for mig, ligger der en del billeder jeg frygtelig nødigt vil miste.
Kan jeg på nogen måde få billederne ud fra kortet?

Det er ikke kameraet, jeg har tjekket det med et andet kort :o

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

http://choco.dk
http://tullebo.dk

Fra : Mogens

Dato : 31-01-10 12:37

Heidi wrote:
> [...]
> Kan jeg på nogen måde få billederne ud fra kortet?
>
> Det er ikke kameraet, jeg har tjekket det med et andet kort :o

Kortet virker vel godt nok hvis du kan se billederne på kameraet. Men
hvordan fik du billederne fra kortet fra kamera til computer:
1) Ved at tage kortet ud og sætte det i en kortlæser tilsluttet computeren?
2) Ved at slutte kameraet til PC'en via mini-USB/USB stik?

Hvis 1) så kan det være din kortlæser som er defekt. Prøv under alle
omstændigheder at tage kortlæseren ud af USB stikket, reboot computerne
og sæt det i igen

Hvis ikke du har prøvet 2) så prøv evt. det.

Fra : Heidi

Dato : 31-01-10 12:52

> Kortet virker vel godt nok hvis du kan se billederne på kameraet.

Nej og ja, jeg kan se alle billeder jeg har taget idag f.eks. men når de
billeder jeg tog sidste weekend, så stopper det, og der står "READ ERROR"

> [...]
> computeren?
> 2) Ved at slutte kameraet til PC'en via mini-USB/USB stik?

Jeg har ikke nogen kortlæser, jeg overfører fra kamera til computer via stik

Andre forslag?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Max

Dato : 31-01-10 13:00

Hej Heidi

> Andre forslag?

Det lyder som om du har en kortfejl.

Få fat i en kortlæser og dette stykke software

http://www.pcinspector.de/SmartRecovery/info.htm?language=2

Og prøv så at hente de tabte filer.

--
Mvh Max

Fra : Bo Bjerre

Dato : 31-01-10 13:21

On 31-01-2010 12:31, Heidi wrote:
> [...]
> Kan jeg på nogen måde få billederne ud fra kortet?
>
> Det er ikke kameraet, jeg har tjekket det med et andet kort :o

Hvis du vil være helt sikker: lad være med at tage flere billeder på
kortet. Tag det ud og sæt det i en kortlæser på computeren.

Hvis der stadig er problemer, findes der flere forskellige programmer
som f.x. PCinspector

Bo //

Fra : Heidi

Dato : 01-02-10 16:11

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse
> kortet. Tag det ud og sæt det i en kortlæser på computeren.
>
> Hvis der stadig er problemer, findes der flere forskellige programmer som
> f.x. PCinspector
>
> Bo //

Hej

Jeg har nu gjort som det r blevet foreslået og sat kortet i en kortlæser via
PCinspector.
Programmet siger kortet er svært beskadiget (hvordan hulan bliver det det,
det har bare siddet i kameraet)
og derfor tog det mig 10 timer at køre det igennem for JPG filer.
Programmet fandt 1 billede, trods der ligger ca. 40
Pudsigt nok, fandt den det billede, hvor kameraet stopper ved, når jeg vil
se billederne :o

Jeg har nu slettet billedet på kortet, men kan ikke få de resterende
billeder frem *suk*

Nogle forslag til hvad jeg gør nu - udover at opgive?

Hilsen Heidi
http://tullebo.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-02-10 18:09

On 01-02-2010 16:11, Heidi wrote:
> [...]
> billeder frem *suk*
>
> Nogle forslag til hvad jeg gør nu - udover at opgive?

inden du opgiver, henter du PhotoRescue og prøver det. Hvis det kan
finde noget, viser den dig nogle thumbnails af det. Hvis du herefter vil
acceptere det, skal du til loommerne. Det koster svjh 150kr, og licensen
varer evigt.

Bo //

Fra : Heidi

Dato : 01-02-10 20:25

> [...]
> noget, viser den dig nogle thumbnails af det. Hvis du herefter vil
> acceptere det, skal du til loommerne. Det koster svjh 150kr, og licensen

Hej Bo

Superprogram. Desværre har den genskabt nogle billeder der ligger næsten ½
år tilbage i tiden.
Imponerende, men ikke de billeder jeg har på jagt efter.
(men et super hurtigt program, og på sin vis, yderst effektivt)

Andre forslag nu?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-02-10 20:38

On 01-02-2010 20:24, Heidi wrote:

> Hej Bo
>
> Superprogram. Desværre har den genskabt nogle billeder der ligger næsten ½
> år tilbage i tiden.

Ja, den ser virklig efter i hjørnerne.

> Imponerende, men ikke de billeder jeg har på jagt efter.
> (men et super hurtigt program, og på sin vis, yderst effektivt)

Ja, og i de fleste tilfælde kommer det oprindelige filnavn på, og ikke
som mange andre "found001.dat"

> Andre forslag nu?

Ja, prøv med en nøddeknækker

Bo //

Fra : Heidi

Dato : 01-02-10 22:36

> Ja, prøv med en nøddeknækker
>
> Bo //

Hej Bo

Jeg kørte altså lige PhotoRescue igen, men en anden opsætning (første gang
tog jeg bare den opsætning der nu var default)
og det tog evigheder, men ...vupti, der kom de billeder jeg var på jagt
efter :)

Jaja, vupti og vupti, det tager et sted ml. 3 og 4 timer af lave en kørsel
:o

Nu skal jeg så åbenbart oprette en "sikrings kopi" (det tager pænt lang tid
også kan jeg se)
og hvad der så sker omfatter sikkert noget med penge *g*

Men lige nu ser det rigtigt godt ud....

Tusind tak for råd, jeg havde ellers fundet nøddeknækkeren frem

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Heidi

Dato : 02-02-10 15:59

Opsummering:

Jeg har nu købt licens til PhotoRescue:
http://www.datarescue.com/photorescue/v3/

og jeg skal love for det program kunne finde billeder. Jeg forventede
omkring 40 og fik....378!

Gamle som nye, så nu skal der bare sorteres :)

Tak for hjælp, råd og tips

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-02-10 17:28

On 02-02-2010 15:59, Heidi wrote:
> Opsummering:
>
> Jeg har nu købt licens til PhotoRescue:
> http://www.datarescue.com/photorescue/v3/

-så må vi håbe, du aldrig får brug for det igen. Det er lidt lige som at
købe en pulverslukker: man håber, der ikke udbryder brand.

> og jeg skal love for det program kunne finde billeder. Jeg forventede
> omkring 40 og fik....378!

-var der nogen, du ikke vidste, du havde taget ??

Jeg har engang brugt det på et kort, jeg havde købt brugt. Det var ret
underholdende

Bo //

Fra : Heidi

Dato : 02-02-10 23:03

> -var der nogen, du ikke vidste, du havde taget ??
>
> Jeg har engang brugt det på et kort, jeg havde købt brugt. Det var ret
> underholdende
>

> Bo //

Hej Bo

Nej, ingen ovarraskelse, kun forundring da nogle billeder går over ½ år
tilbage, og jeg har taget tonsvis af billeder siden.

Brugt kort...med billeder....underholdende.....

*hehe* ja, det kunne jeg forestille mig med dén smiley :o

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor
http://tullebo.choco.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-02-10 20:03

On 02-02-2010 23:02, Heidi wrote:

> Hej Bo
>
> Nej, ingen ovarraskelse, kun forundring da nogle billeder går over ½ år
> tilbage, og jeg har taget tonsvis af billeder siden.

Mange moderne kort sørger for at skrive passende spredt, så alle celler
bliver brugt ca lige meget. Levetiden for en celle er trods alt kun ca
100.000 skrivninger/sletninger.

> Brugt kort...med billeder....underholdende.....

90% af befolkningen tror, at hvis man sletter alle billederne, er de
væk. Og resten formatterer kortet bagefter, for at være helt sikker på
at der ikke er noget tilbage...

Der findes sikkerhedsprogrammer til effektiv sletning af diske og kort.
Endda med DIT navn...

http://heidi.ie/ klik på erazer

Bo //

Fra : Allan

Dato : 01-02-10 19:00

Heidi skrev:

> Programmet siger kortet er svært beskadiget (hvordan hulan bliver det det,
> det har bare siddet i kameraet)

Muligvis fordi du ikke har fulgt proceduren for at afbryde forbindelsen,
inden du tog kablet ud?

Aben

Fra : Heidi

Dato : 01-02-10 20:26

> Muligvis fordi du ikke har fulgt proceduren for at afbryde forbindelsen,
> inden du tog kablet ud?
>
> Aben

Ja, det gør jeg aldrig, så hvismanike må det, er det da sådan set flot, det
er det først kort jeg får til at bryde sammen :o

Jeg vil huske det fremover, tak :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor