Motorjustering ?
Fra : Torben

Dato : 03-08-01 19:15

Er indehaver af en Suzuki TS 250 X offroader (2-takt, encylindret) den har
et problem med at køre i lave omdrejninger (cirka 1/3 gas)
virker som om den har korte små udsættere i motoren lige så snart den får
lidt mere havre trækker den fint.

Kan den være kab. der skal renses eller hvad ?

PS. Der er nyt tændrør i !

Den har stået stille i cirka 7 måneder da jeg købte den...

tul@jyde.dk

Fra : Carsten

Dato : 03-08-01 19:45

Torben <tul@jyde.dk> wrote in message
> [...]
> Kan den være kab. der skal renses eller hvad ?
> PS. Der er nyt tændrør i !
> Den har stået stille i cirka 7 måneder da jeg købte den...

I Armand's fravær tillader jeg mig lige, at komme med en af hans gode råd:

DER ER VAND I KAB'en !! Prøv at tømme svømmerhus ned i et syltetøjsglas (det
er vistnok vigtigt at det er tomt først . Hvis du ser nogle vand-perler
eller andet godt (skidt), så har du nok årsagen der.

Det hjalp nu ikke på min da jeg fik dette råd af Armand for et par måneder
siden. Det var en fuld rensning af kab'erne der skulle til her. Det hjalp
først da jeg fik hevet luftskruerne ud og renset og genjusteret dem at den
kom til at køre godt igen. Prøv at gå ind på:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&group=dk.fritid.motorcykel

og søg på "luftskrue", så får du en masse hints til hvad der skal til for at
rense og justere kabs og stille luftskrue. Jens Bager øhhh, Jensen vistnok
har skrevet en del.

Carsten
CBR 600 F2 '94

Fra : Bo Thomsen

Dato : 03-08-01 21:15

> Den har stået stille i cirka 7 måneder da jeg købte >den...
prøv at hælde noget kabu.sprit i tanken, det for vandet til at binde sig til
benzinen, og så forsvinder vandet hvist nok fra både tank og karbuer.
der kan godt ligge noget vand i bunden af tanken.
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-08-01 16:27

"Torben" <tul@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Er indehaver af en Suzuki TS 250 X offroader (2-takt, encylindret) den har
> et problem med at køre i lave omdrejninger (cirka 1/3 gas)

Det skulle vel ikke være dig der er set køre rundt i Aalborg området? I så
fald: Vil du ikke med i Aalborg Off-Road MC Klub en aften, og se hvad vi er
for nogen?

Vi har faktisk lige fået et nyt medlem på en Suzuki DR 350, og han blev
øjeblikkeligt president i klubben!

(Alderspresident)

Rittig