Vejrforhold motorvej
Fra : Steen F.

Dato : 30-01-10 19:52

Jeg står sådan lidt akut og skal til nordtyskland, og vil gerne vide hvordan
vejret/motorvejene er rent snemæssigt. Men i min hast kan jeg intet finde på
hverken www.dmi.dk eller www.vejrdirektoratet.dk eller www.autobahn.de /com
Har I nogle links? Jeg hørte nemlig en lille fugl synge om, at der var
snekaos i Åbenrå og længere sydpå.

Mvh
Steen

Fra : ib tinning

Dato : 30-01-10 20:02

prøv www.vintertrafik.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 30-01-10 20:14

Den Sat, 30 Jan 2010 19:51:35 +0100 skrev Steen F.:
> [...]
> Har I nogle links? Jeg hørte nemlig en lille fugl synge om, at der var

Vi fik 30 cm sne i går i Padborg. Jeg har ikke været ude på motorvejen,
så jeg kan ikke sige hvor langt de er med snerydningen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-01-10 20:15

On 30 Jan 2010 19:13:51 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Vi fik 30 cm sne i går i Padborg. Jeg har ikke været ude på motorvejen,
>så jeg kan ikke sige hvor langt de er med snerydningen.

Ifølge webkameraer på http://vintertrafik.dk kan man køre fra
Tjøihaunstrup til Aalborg uden at få hvide fusser ) De små veje
omkring cementstien kan dog udgøre et problem

Fra : KASO

Dato : 30-01-10 20:38

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> www.autobahn.de /com
> Har I nogle links? Jeg hørte nemlig en lille fugl synge om, at der var

De viste billeder i TV-avisen fra forskellige steder i Europa, hvor biler
bare holdt på motorvejen - og ikke kunne andet. Sørg for at chekke grundigt,
før du kaster dig ud i det...

Fra : jens

Dato : 30-01-10 21:08

> [...]
> www.autobahn.de /com
> Har I nogle links? Jeg hørte nemlig en lille fugl synge om, at der var

Jeg er i Kollund ved kruså lige nu, kørte herned i går eftermiddags, ingen
problemer på motorstien fint og rent.
De sekundære veje er ryddet, men ikke saltet så de er noget isede.
Vi har været i Glücksburg og bade i dag, det kan anbefales 32 grader varmt
vand, og der er nu ikke noget som udendørs badning i 7 graders frost.
http://www.foerdelandtherme.de/
Også har vi kørt en del rundt i Flensborg, igen isede veje men ingen snekaos
og heller ingen snevejr idag.

Fra : Armand

Dato : 31-01-10 15:24

Steen F. skrev:
> [...]
> Har I nogle links? Jeg hørte nemlig en lille fugl synge om, at der var

Lige siden før nytår har 'schnee-verwehrungen' været et dagligt brugt
ord på radio NDR2 (som fruen ynder at lytte til). Ordet dækker fygning
hvorved at der kan forekomme fortsatte problemer trods klart vejr men
god vind.

--
Armand.
(der droppede at tage til Hamborg i går)

Fra : Steen F.

Dato : 31-01-10 19:25

> Armand wrote:
> Armand.
> (der droppede at tage til Hamborg i går)

Jeg var i Kiel i går aftes, og der var absolut ikke et snefnug på vejen
dernedaf. Derimod var Kiel by snekaos. Brun sæbe. Når man bremsede begyndte
bilen faktisk at glide hurtigere (nej, det er ikke en feature ved netop den
bilmodel).

På vej hjem natten mellem lørdag og søndag var der noget mere sne og fygning
på motorvejene, men dog et farbart spor og folk kørte med ca. 90 km/t